jouw productquote:Op maandag 21 juli 2014 23:56 schreef ditisHuub het volgende:
en die helemaal niet op jou product zitten te wachten.
Ook puur op totaal aantal kijkers inderdaad, alhoewel dat weer te verklaren zou zijn door bv. het goede weer; mensen zitten om 1930 nog buiten en pikken dan de herhaling mee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 10:32 schreef Copycat het volgende:
Wow, dat is wel een all time low. De herhaling scoort beter.
Woensdag 23 juli 2014 was een dag van nationale rouw in Nederland. De dag viel samen met de aankomst van de eerste slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17 aan in Nederland, om 16.00 uur.quote:Op donderdag 24 juli 2014 09:39 schreef Gert het volgende:
1929
UTOPIA
6,3- 322.000
2329
UTOPIA
13,1- 373.000
Ehmm ja, en wat voegt dit toe?quote:Op donderdag 24 juli 2014 12:07 schreef Tuinfluitert het volgende:
Kijkcijfers Utopia 23 juli 2014
[..]
Woensdag 23 juli 2014 was een dag van nationale rouw in Nederland. De dag viel samen met de aankomst van de eerste slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17 aan in Nederland, om 16.00 uur.
Het was niet verplicht om mee te doen met de dag van nationale rouw, maar
[ afbeelding ]
Het zal wel van invloed zijn geweest want de cijfers waren gisteren wel héél laag en dan is dit een voor de hand liggende oorzaak. Morgen is het weer hoger.quote:
haha, dat zijn nu net de zenders waar m.i. de meeste bagger wordt uitgezonden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:02 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Wrong: het markaandeel in de doelgroep wordt wel gerapporteerd. Zit achter een abbonementsdienst van SKO.
Wrong again: ik maak programma's voor alle omroepen en commerciele zenders in Nederland. Heb meegewerkt aan producties voor de TROS, SBS, RTL4, RTL5, NET5, SAT1 (DLD), Veronica om er een paar te noemen. Ik werk voor Talpa.
En jij? Wat heb jij gedaan in tv-land?
Nog knap dat ze het 7 maanden volg gehouden hebben met plus/min 650.000 denk dat ze daar van te voren voor getekend haddenquote:Op donderdag 24 juli 2014 12:17 schreef Gert het volgende:
[..]
Het zal wel van invloed zijn geweest want de cijfers waren gisteren wel héél laag en dan is dit een voor de hand liggende oorzaak. Morgen is het weer hoger.
Maar los daarvan: het is (volgens mij) gewoon op.
Utopia 2 zie ik niet meer gebeuren of het concept wordt drastisch veranderd (meer back to basic en interessante mensen)quote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:03 schreef Tuinfluitert het volgende:
Kijkcijfers Utopia
Vrijdag 25 juli 2014
19:31 uur
Kijkcijfers-563.000
Marktaandeel- 12,8
23:50 uur
Kijkcijfers -247.000
Marktaandeel - 9,7
Precies wat je zegt, opdrachten maken het spannender en leuker.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 18:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Inderdaad, de kandidaten zijn momenteel niet interessant genoeg en het is helemaal niet overleven en het opbouwen van een samenleving, het is Big Brother maar dan zonder opdrachten en met allerlei kunstmatige manieren van geld verdienen (enorm geholpen door de buitenwereld).
Dat laatste vind ik een mooie opmerking. Ik heb mezelf laatst de vraag gesteld waarvoor ik nog een tv-abonnement zou moeten nemen. Het antwoord: eigenlijk om geen enkele reden aangezien ik momenteel alleenstaand ben. Series en films uit de Engelstalige landen? Netflix met een proxy of een torrent. Eigen producties: eigen websites, op een grote uitzondering na. Dus waarvoor dan nog 10-20 Euro per maand betalen voor een abo? Als je een gezin hebt dan wil je centraal een apparaat hebben staan wat leuke programma's uitzendt. Daarvoor zou je prima de computer kunnen gebruiken maar dat vinden mensen momenteel nog te lastig en bovendien moeten mensen dan zelf een programmalijst samenstellen, ze vinden het lekker gemakkelijk dat iemand dat al voor hen heeft gedaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:56 schreef ditisHuub het volgende:
[..]
Marktaandeel in de doelgroep zelfs. Het enige waar adverteerders naar kijken. Maar das al sinds het jaar kruik. Als jij een mars wilt verkopen, dan wil je niet adverteren in een programma waar 368 duizenden bejaarden naar kijken aangezien die chocolade met karamel tussen hun kukident en kunstgebit gaat zitten en die helemaal niet op jou product zitten te wachten.
Nee, dan ga je naar een programma waar op dat moment 15 procent van de boodschappers, die gemiddeld 1,8 kind thuis hebben zitten en die wel op die Mars zitten te wachten. Zij kijken alleen naar het bereik, wat is mijn doelgroep en hoeveel daarvan kan ik bereiken?
En omdat je het waarschijnlijk niet wilt snappen: een advertentie voor marsen in een afvalkliniek die 1 miljoen bezoekers per jaar trekt verkoopt echt minder marsen dan dezelfde advertentie in een school die daar in 1 jaar 400 duizend keer wordt bekeken. Heb ik het zo voldoende met voorbeelden gesimplificeerd voor je?
In 1 ding heb je gelijk, het kijk gedrag loopt terug, echter het uitgesteld kijken en via andere wijze's kijken neemt toe. Met alle nieuwe techniek (video op je mobiel en tablet) wordt er meer "gekeken" maar op andere manieren. Al blijft het tv-meubel wel een belangrijke rol in de huiskamers, het blijft een sociaal adhesief middel.
Dat vind ik nogal flauw. Hij gebruikt niet onnodig moeilijke woorden, hij gebruikt ze functioneel en hij duidt hiermee goed de hedendaagse functie van de televisie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zozo, sociaal adhesief... Woordenboek ingeslikt?
Ik ben het hiermee eens. Het programma heeft veel meer dynamiek nodig. Misschien eens een ander stemsysteem invoeren of de groep onderling laten uitmaken wanneer er wat verandert aan de samenstelling van de groep of als programma bepalen om bepaalde kandidaten te introduceren en je niet strikt vasthouden aan het aantal van 15. Sowieso niet zo gemakkelijk geld laten verdienen met die bekendheid als middel. De eerste weken was het nog leuk toen ze zonder stroom, verwarming en meubels etc. zaten, nu is het allemaal veel te gemakkelijk geworden. Ik ben benieuwd hoe Fox het gaat aanpakken.quote:Wat is jullie mening over het gemor in de pers en 'samenleving' over dat Utopia niet boeiend genoeg is? Het 'leeft' niet zoals andere RLS'en, mensen kijken het wel (incluis mezelf), maar ik betrap me er op dat ik het altijd maar met een half oog kijk, en dan nog niet het idee heb dat ik iets mis. Er gebeurt te weinig, en de mate van in herhaling vallen is zéér hoog, geklaag van Isa en Vanessa, Lot die weer loopt te vreten en zich miskent voelt, ruzie/gedoe bij de stelletjes, Nicolien die weer een of ander groen initiatief launched waar niemand eigenlijk wat in ziet, Ruud die steeds lomper en dommer over komt, Joey en Aike die het commercieel nog een beetje op de rit proberen te krijgen/houden maar iets/iemand altijd weer roet in het eten gooit.
En dan heb ik nog niet eens over hoe bleekjes de nieuwelingen zijn. Naast wat gerommel met mannen hebben we niks van Marije gezien, laat staan Colinda, en ook met Sonny lijkt t weer te gaan zoals met iedere 'nieuwe'; hoop praatjes, en zodra ze 'vast' zijn zie/hoor je er amper meer wat van.
Nee, dit gaat niet echt de geschiedenisboeken in als een geruchtmakende RLS, wat het wel pretendeerde te zijn in de aanloop.
Een fijne "zelfs".quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:13 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, als het programma al volop aan het buitenland is verkocht, heeft het weinig nut meer iets aan het concept te veranderen. Dit is een beetje uitbolderen en een mooi moment afwachten om de boel geruisloos te beëindigen.
Wel jammer, want Nederland zou een prima proeftuin kunnen zijn wanneer je ook daadwerkelijk wijzigingen doorvoert, zelfs als die door het plebs cq. klootjesvolk (de kijkers dus) worden aangedragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |