abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juli 2014 @ 00:32:04 #26
288693 sly-nl
they drew first blood!
pi_142581944
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:56 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

Marktaandeel in de doelgroep zelfs. Het enige waar adverteerders naar kijken. Maar das al sinds het jaar kruik. Als jij een mars wilt verkopen, dan wil je niet adverteren in een programma waar 368 duizenden bejaarden naar kijken aangezien die chocolade met karamel tussen hun kukident en kunstgebit gaat zitten en die helemaal niet op jou product zitten te wachten.

Nee, dan ga je naar een programma waar op dat moment 15 procent van de boodschappers, die gemiddeld 1,8 kind thuis hebben zitten en die wel op die Mars zitten te wachten. Zij kijken alleen naar het bereik, wat is mijn doelgroep en hoeveel daarvan kan ik bereiken?

En omdat je het waarschijnlijk niet wilt snappen: een advertentie voor marsen in een afvalkliniek die 1 miljoen bezoekers per jaar trekt verkoopt echt minder marsen dan dezelfde advertentie in een school die daar in 1 jaar 400 duizend keer wordt bekeken. Heb ik het zo voldoende met voorbeelden gesimplificeerd voor je? :)

In 1 ding heb je gelijk, het kijk gedrag loopt terug, echter het uitgesteld kijken en via andere wijze's kijken neemt toe. Met alle nieuwe techniek (video op je mobiel en tablet) wordt er meer "gekeken" maar op andere manieren. Al blijft het tv-meubel wel een belangrijke rol in de huiskamers, het blijft een sociaal adhesief middel.
Op mijn site ook mogelijk: 231 views op 'terugkijken bij Sly' ^O^ "thanks", geen dank, huup.



http://nowlive.eu/
love & heet
pi_142586627
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:56 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

Marktaandeel in de doelgroep zelfs. Het enige waar adverteerders naar kijken. Maar das al sinds het jaar kruik. Als jij een mars wilt verkopen, dan wil je niet adverteren in een programma waar 368 duizenden bejaarden naar kijken aangezien die chocolade met karamel tussen hun kukident en kunstgebit gaat zitten en die helemaal niet op jou product zitten te wachten.

Nee, dan ga je naar een programma waar op dat moment 15 procent van de boodschappers, die gemiddeld 1,8 kind thuis hebben zitten en die wel op die Mars zitten te wachten. Zij kijken alleen naar het bereik, wat is mijn doelgroep en hoeveel daarvan kan ik bereiken?

En omdat je het waarschijnlijk niet wilt snappen: een advertentie voor marsen in een afvalkliniek die 1 miljoen bezoekers per jaar trekt verkoopt echt minder marsen dan dezelfde advertentie in een school die daar in 1 jaar 400 duizend keer wordt bekeken. Heb ik het zo voldoende met voorbeelden gesimplificeerd voor je? :)

In 1 ding heb je gelijk, het kijk gedrag loopt terug, echter het uitgesteld kijken en via andere wijze's kijken neemt toe. Met alle nieuwe techniek (video op je mobiel en tablet) wordt er meer "gekeken" maar op andere manieren. Al blijft het tv-meubel wel een belangrijke rol in de huiskamers, het blijft een sociaal adhesief middel.
Zozo, sociaal adhesief... Woordenboek ingeslikt?

Wat is jullie mening over het gemor in de pers en 'samenleving' over dat Utopia niet boeiend genoeg is? Het 'leeft' niet zoals andere RLS'en, mensen kijken het wel (incluis mezelf), maar ik betrap me er op dat ik het altijd maar met een half oog kijk, en dan nog niet het idee heb dat ik iets mis. Er gebeurt te weinig, en de mate van in herhaling vallen is zéér hoog, geklaag van Isa en Vanessa, Lot die weer loopt te vreten en zich miskent voelt, ruzie/gedoe bij de stelletjes, Nicolien die weer een of ander groen initiatief launched waar niemand eigenlijk wat in ziet, Ruud die steeds lomper en dommer over komt, Joey en Aike die het commercieel nog een beetje op de rit proberen te krijgen/houden maar iets/iemand altijd weer roet in het eten gooit.

En dan heb ik nog niet eens over hoe bleekjes de nieuwelingen zijn. Naast wat gerommel met mannen hebben we niks van Marije gezien, laat staan Colinda, en ook met Sonny lijkt t weer te gaan zoals met iedere 'nieuwe'; hoop praatjes, en zodra ze 'vast' zijn zie/hoor je er amper meer wat van.

Nee, dit gaat niet echt de geschiedenisboeken in als een geruchtmakende RLS, wat het wel pretendeerde te zijn in de aanloop.
  Moderator dinsdag 22 juli 2014 @ 09:57:17 #28
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142587036
1931
UTOPIA
13,5 710.000

2337
UTOPIA
8,0 202.000
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_142587541
Dat er überhaupt nog mensen zijn die dit volgen..
pi_142591164
Die Cynix wil het gewoon niet begrijpen. :(
pi_142607594
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zozo, sociaal adhesief... Woordenboek ingeslikt?

Wat is jullie mening over het gemor in de pers en 'samenleving' over dat Utopia niet boeiend genoeg is? Het 'leeft' niet zoals andere RLS'en, mensen kijken het wel (incluis mezelf), maar ik betrap me er op dat ik het altijd maar met een half oog kijk, en dan nog niet het idee heb dat ik iets mis. Er gebeurt te weinig, en de mate van in herhaling vallen is zéér hoog, geklaag van Isa en Vanessa, Lot die weer loopt te vreten en zich miskent voelt, ruzie/gedoe bij de stelletjes, Nicolien die weer een of ander groen initiatief launched waar niemand eigenlijk wat in ziet, Ruud die steeds lomper en dommer over komt, Joey en Aike die het commercieel nog een beetje op de rit proberen te krijgen/houden maar iets/iemand altijd weer roet in het eten gooit.

En dan heb ik nog niet eens over hoe bleekjes de nieuwelingen zijn. Naast wat gerommel met mannen hebben we niks van Marije gezien, laat staan Colinda, en ook met Sonny lijkt t weer te gaan zoals met iedere 'nieuwe'; hoop praatjes, en zodra ze 'vast' zijn zie/hoor je er amper meer wat van.

Nee, dit gaat niet echt de geschiedenisboeken in als een geruchtmakende RLS, wat het wel pretendeerde te zijn in de aanloop.
Ik verkondig hier niet onze mening, maar mijn mening als prive persoon. Dat even voorop stellend.

De ene persoon is zichtbaarder dan de ander. Dat ben ik je met je eens, maar wat je ziet zijn 15 mensen die het samen proberen te rooien, ik heb daar niet zo'n mening over. Ik denk dat het niet eenvoudig is, en heb niet het idee dat pak hem beet, de gemiddelde Nederlander het beter doet.

Daarnaast is het programma boeiend genoeg om torenhoge kijkcijfers te trekken (op SBS zelfs tussen de 400 en 500 procent meer dan voorheen op het tijdstip, en het zorgt voor een kijkcijferpiek in de programmering) Wat verwacht je er nog meer van?

Het is tv, het is entertainment, gerommel in de marge, niet meer, niet minder. Daarnaast is het al aan behoorlijk wat landen verkocht (nog voordat de NL versie afgelopen is, en dat is best een prestatie kan ik je vertellen) en kijkt de hele tv-wereld hoe het in bijvoorbeeld Amerika er zo aan toe gaat. Maar het feit dat alleen daar nu al een heel team bezig is daar Utopia te maken, is natuurlijk fantastisch en een groter compliment als maker kan je niet krijgen. Dat een grote zender in een land, waar entertainment aan religie grens,t het programma zo goed vindt dat ze zeggen: "dat gaan wij ook maken!" Maar goed, daar zijn we in Nederland niet trots op, daar drinken we liever een fles azijn leeg en zeggen we hoe verschrikkelijk het allemaal niet is.

Ik slik dan liever een woordenboek in, maar he, thats me.

[ Bericht 0% gewijzigd door ditisHuub op 22-07-2014 19:45:58 ]
  dinsdag 22 juli 2014 @ 19:52:47 #32
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_142608151
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:56 schreef ditisHuub het volgende:
En omdat je het waarschijnlijk niet wilt snappen: een advertentie voor marsen in een afvalkliniek die 1 miljoen bezoekers per jaar trekt verkoopt echt minder marsen dan dezelfde advertentie in een school die daar in 1 jaar 400 duizend keer wordt bekeken
Stuur Charlotte naar die afvalkliniek en je zult versteld staan van de Mars-verkoopcijfers ter plaatse.
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:53:22 #33
419618 Bestweldonker
Est modus in rebus
pi_142614220
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:40 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

Ik verkondig hier niet onze mening, maar mijn mening als prive persoon. Dat even voorop stellend.

De ene persoon is zichtbaarder dan de ander. Dat ben ik je met je eens, maar wat je ziet zijn 15 mensen die het samen proberen te rooien, ik heb daar niet zo'n mening over. Ik denk dat het niet eenvoudig is, en heb niet het idee dat pak hem beet, de gemiddelde Nederlander het beter doet.

Daarnaast is het programma boeiend genoeg om torenhoge kijkcijfers te trekken (op SBS zelfs tussen de 400 en 500 procent meer dan voorheen op het tijdstip, en het zorgt voor een kijkcijferpiek in de programmering) Wat verwacht je er nog meer van?

Het is tv, het is entertainment, gerommel in de marge, niet meer, niet minder. Daarnaast is het al aan behoorlijk wat landen verkocht (nog voordat de NL versie afgelopen is, en dat is best een prestatie kan ik je vertellen) en kijkt de hele tv-wereld hoe het in bijvoorbeeld Amerika er zo aan toe gaat. Maar het feit dat alleen daar nu al een heel team bezig is daar Utopia te maken, is natuurlijk fantastisch en een groter compliment als maker kan je niet krijgen. Dat een grote zender in een land, waar entertainment aan religie grens,t het programma zo goed vindt dat ze zeggen: "dat gaan wij ook maken!" Maar goed, daar zijn we in Nederland niet trots op, daar drinken we liever een fles azijn leeg en zeggen we hoe verschrikkelijk het allemaal niet is.

Ik slik dan liever een woordenboek in, maar he, thats me.

Ik proef de angst om werkelijk vernieuwend te zijn in RLS land, niet erg, net als Billy, begrijp ik alles!

Maar zo jammer en zo'n gemiste kans, maar SBS en JdM zijn tevreden, so..............same old, same old, never change a winning format?
"Acceptance" van Bill Viola - 2008
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2014 @ 21:54:59 #34
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142614295
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:56 schreef ditisHuub het volgende:
Marktaandeel in de doelgroep zelfs. Het enige waar adverteerders naar kijken.
Prima, maar het totale marktaandeel wordt gerapporteerd. Niet dat binnen de doelgroep.

quote:
En omdat je het waarschijnlijk niet wilt snappen:
Onnodige opmerking. Die wel weer typeert dat je terecht bij SBS zit.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_142614373
Haha die Huub heeft ook een Nima-A cursusje marketing gevolgd.

Goed zo ^O^
pi_142614665
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:54 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Prima, maar het totale marktaandeel wordt gerapporteerd. Niet dat binnen de doelgroep.

[..]

Onnodige opmerking. Die wel weer typeert dat je terecht bij SBS zit.
Wrong: het markaandeel in de doelgroep wordt wel gerapporteerd. Zit achter een abbonementsdienst van SKO.

Wrong again: ik maak programma's voor alle omroepen en commerciele zenders in Nederland. Heb meegewerkt aan producties voor de TROS, SBS, RTL4, RTL5, NET5, SAT1 (DLD), Veronica om er een paar te noemen. Ik werk voor Talpa.

En jij? Wat heb jij gedaan in tv-land?
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2014 @ 22:02:57 #37
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142614690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 19:40 schreef ditisHuub het volgende:
Ik denk dat het niet eenvoudig is, en heb niet het idee dat pak hem beet, de gemiddelde Nederlander het beter doet.
Eens. Met gemiddelde Nederlanders krijg je dus een gemiddeld programma. Voor een bijzónder programma heb je bijzóndere Nederlanders nodig. Die iets willen en kunnen. en ervoor gáán. En dan ook nog mee willen doen. Sowieso mist een leider. Maar eigenlijk mist élke kwaliteit om ook maar iets van een beginnetje van een soort Utopia te realiseren. Nou ja, dan hou je een matige nep-soap over.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_142614807
Huubje, nou niet ineens gaan doen of je de nieuwe JdM bent hé :D

Ik snap je uitleg, maar er is ook uit op te maken dat het puur om kwantiteit gaat, en niet om kwaliteit. Het gaat om de show verkopen, het gaat om kijkcijfers die niet snel gehaald werden op die zender op dat tijdstip, en ach, dat het land 3 maanden lang warmgemaakt werd voor dé revelatie in RLS-land, en vervolgens eigenlijk geen hond het er over heeft, dat maakt niet uit. Dat is jammer, ook als commerciele jongen mag je best kwaliteit willen maken. Want de kijkcijfers/marktaandeel zijn nou ook weer niet dusdanig dat we het over 10 jaar nog hebben over die maanden in 2014 dat het hele land aan de buis gekluisterd zat.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:12:36 #39
419618 Bestweldonker
Est modus in rebus
pi_142615223
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:02 schreef ditisHuub het volgende:

[..]

Wrong: het markaandeel in de doelgroep wordt wel gerapporteerd. Zit achter een abbonementsdienst van SKO.

Wrong again: ik maak programma's voor alle omroepen en commerciele zenders in Nederland. Heb meegewerkt aan producties voor de TROS, SBS, RTL4, RTL5, NET5, SAT1 (DLD), Veronica om er een paar te noemen. Ik werk voor Talpa.

En jij? Wat heb jij gedaan in tv-land?
Applaus! ^O^ _O_ *O*
"Acceptance" van Bill Viola - 2008
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2014 @ 22:13:13 #40
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142615262
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:02 schreef ditisHuub het volgende:
Wrong: het markaandeel in de doelgroep wordt wel gerapporteerd. Zit achter een abbonementsdienst van SKO.
Het marktaandeel wat dagelijks in dit topic gerapporteerd wordt betreft het totale marktaandeel. Jij hebt wellicht andere cijfers, nou, deel die gerust met ons. Leuk.

quote:
En jij? Wat heb jij gedaan in tv-land?
Niets. Moet dat om kritisch te mogen zijn? :? Moet je profvoetballer zijn om iets van het WK te vinden? :?
Aparte redenering. Net als voetbal kent TV ook 12 miljoen kenners. Wen er maar aan.
Dan probeer ik ondertussen wel aan je hulpvaardige en klantvriendelijke attitude te wennen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2014 @ 22:15:02 #41
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142615373
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:12 schreef Bestweldonker het volgende:

[..]

Applaus! ^O^ _O_ *O*
Nou. Klap.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:19:21 #42
419618 Bestweldonker
Est modus in rebus
pi_142615612
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:15 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nou. Klap.
Dank.
"Acceptance" van Bill Viola - 2008
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:58:35 #43
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_142620474
De omroepen passen woensdag hun programmering aan vanwege de nationale dag van rouw.
De hele dag is er geen reclame te zien.

Dus geen reclame voor Mars,

Edit,
SBS doet niet mee.
Alleen de publieke omroepen Nederland 1, 2 en 3,
  Moderator woensdag 23 juli 2014 @ 00:18:49 #44
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142621276
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:13 schreef Cynix ® het volgende:

Niets. Moet dat om kritisch te mogen zijn? :? Moet je profvoetballer zijn om iets van het WK te vinden? :?
Aparte redenering. Net als voetbal kent TV ook 12 miljoen kenners. Wen er maar aan.
Dan probeer ik ondertussen wel aan je hulpvaardige en klantvriendelijke attitude te wennen.
Fair deal. :P

Sta zeker niet onwelwillend tegenover je Huub, maar het te pas en te onpas melden dat jij in het TV-wereldje zit en je gesprekspartners niet , dat is echt een enorm zwaktebod. En dat heb je niet nodig om je argumenten kracht bij te zetten, want over het algemeen weet je je punt ook zonder die pedanterie wel te maken. :)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  woensdag 23 juli 2014 @ 08:31:32 #45
241662 Jian
Well, well, well
pi_142626137
quote:
10s.gif Op woensdag 23 juli 2014 00:18 schreef Gert het volgende:

[..]

Fair deal. :P

.... want over het algemeen weet je je punt ook zonder die pedanterie wel te maken. :)
Zeker! :Y

_O-
  woensdag 23 juli 2014 @ 10:34:37 #46
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_142628706
Kijkcijfers Utopia
Dinsdag 22 juli 2014

19:30 uur
Kijkcijfers- 540.000
Marktaandeel-14,5

Herhaling
23:54 uur
Kijkcijfers -198.000
Marktaandeel - 9,4
  woensdag 23 juli 2014 @ 20:14:31 #47
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_142652546
Ik plaat dit maar hier voor de cijferfetisjisten. :-) Gaat ook grotendeels over de kijkcijfers.
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 09:39:55 #48
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_142671364
1929
UTOPIA
6,3 322.000

2329
UTOPIA
13,1 373.000
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  † In Memoriam † donderdag 24 juli 2014 @ 10:13:45 #49
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_142672011
Geen paniek, het gaat om het marktaandeel in de doelgroep. :7
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_142672413
quote:
11s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:39 schreef Gert het volgende:
1929
UTOPIA
6,3 322.000

2329
UTOPIA
13,1 373.000
Mensen hebben ondertussen begrepen dat zo'n beetje de enige boeiende persoon (Aike) opstapt, plus was het weer het gebruikelijke gejammer... Dan ga je met zulk weer liever even in de tuin liggen. Alhoewel; dan zou het aantal kijkers moeten zakken, niet het marktaandeel. Nu blijkt dus dat ook de mensen die wél achter de TV zitten niet meer voor Utopia kiezen.

Maaarrr die 6,3 is natuurlijk PRECIES de doelgroep die ze proberen te bereiken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')