Tja schijnbaar maak ik waarschijnlijk de meeste enge dingen mee.
Ik heb gewoon veel meer negatieve dan positieve ervaringen.
Net 2 dagen ziek geweest, no pay. Dus maar met een koorts weer aan de slag gegaan want ik kan gewoon niet teveel geld verliezen. Hypotheek zal toch betaald moeten worden.
Saskatchewan is de ENIGE provincie die zijn vakantie provinciaal heeft geregeld, dat klopt.
Afijn meer "leuke" ervaringen.
Al verteld in ander draadje: ik wil schotel hebben want word ziek van de (kinderachtige)TV hier.
Eindconclusie: VERBOTEN!!! Canada VERBIED om buitenlandse aanbieders via de schotel te kunnen ontvangen. Lees dus: we willen geen belasting geld mislopen.
Datzelfde geld ook voor heel veel goederen en diensten.
De USA bied zo'n 80% meer keus aan goederen aan die allemaal aan de grens worden tegengehouden.
Helaas wil een klein groepje in Canada het alleen recht houden op het leegzuigen van de portemonee.
Vandaag weer een deur vervangen (inbraak) en grote oogbouten in een complex aangebracht om de Scooters vast te klinken want de lokale junks hadden weer een scooter te grazen genomen.
Moet eerlijk zeggen waar ik woon ik bijna geen last hier van heb (klein plaatsje + enorm grote hond) maar een kleine tot grote stad is het altijd kaasie.
Positief: Afijn we gaan 11 augustus met het gezin op vakantie voor 4 dagen lang!!! Wauw!! Naar Seatlle! (eerste in 6 jaar tijd)

(ik moet er eigenlijk om schateren, zoo treurig is dit.....afijn... )
Ik denk dat (mijn) de eindconclusie de volgende is: emigreer je NU naar Canada dan moet je gewoon een goede gewilde opleiding hebben. IT, Dokter, Arts, Engineer. Dan is het ff doorbijten maar dan kan je op een aardig salaris rekenen. Kom je hier met "mindere" papieren dan word het enorm moeilijk om je kop boven water te houden en normale arbeids voorwaarden te krijgen.
Het is gewoon wat je ervaar, waar je terecht kom en wat je "eisen" zijn.
Dus ik zou zeggen aan mensen die willen emigreren naar Canada: zit je rond het IT/engineer plaatje dan zit je aardig goed. Zit je "lager" dan kan je maar beter ergens anders proberen want dan word het ploeteren.