abonnement Unibet Coolblue
pi_142587891
gisteravond voor het eerst sinds bijna 1,5 jaar weer eens een avondje doordeweeks ingevallen.

Echt, die teamleider die gister moest sluiten. Aardige kerel, altijd lachen met uitgaan, alleen die heeft dus gewoon de hele avond boven gezeten 8)7 Af en toe eens naar boven gelopen, ging hij opeens net doen alsof hij druk was, maar hij heeft echt geen colli gevuld de hele avond.

Nu maakt dat mij niet zo veel uit omdat ik er maar een avondje was, maar het valt me wel op dat er veel van die popi jopi gasten teamleider worden en als de (a)sm niet aanwezig is, lopen dat soort gasten echt altijd de kantjes er van af.
pi_142588231
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:06 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

24 per week of per periode?
Per periode
pi_142588237
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:33 schreef Janneke141 het volgende:
Ach ja, ik zou die vulnormen maar met een grote korrel zout nemen. Ze zijn niet voor niets afgeschaft in de handboeken. Met al die artikelen met BE=1 is het sowieso al lastig om er een beetje een realistisch een norm aan te plakken, en daar komt nog bij dat het de helft scheelt of jij op dinsdagochtend of op zaterdagmiddag vult.
Ja dat dacht ik dus al. Moet alleen van mijn SM de druk er meer op zetten :')
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:59:12 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142588356
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:54 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik dus al. Moet alleen van mijn SM de druk er meer op zetten :')
Dat laatste is begrijpelijk. Al is er dan geen collinorm meer, natuurlijk wel een te behalen OPWU. Kweek begrip bij je medewerkers dat er meer nodig is, geef ze tips over hoe het sneller kan, laat ze zo min mogelijk lopen en spreek tijden af per container zodat ze wel degelijk een richttijd hebben die realistisch lijkt en niet bij voorbaat kansloos is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:59:29 #205
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_142588361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:53 schreef Burnedgamer het volgende:

[..]

Per periode
Dan val je onder de all-in-regeling
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_142588671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat laatste is begrijpelijk. Al is er dan geen collinorm meer, natuurlijk wel een te behalen OPWU. Kweek begrip bij je medewerkers dat er meer nodig is, geef ze tips over hoe het sneller kan, laat ze zo min mogelijk lopen en spreek tijden af per container zodat ze wel degelijk een richttijd hebben die realistisch lijkt en niet bij voorbaat kansloos is.
Heeft ie ook wel gelijk in maar bij sommige medewerkers zit er echt niet meer in.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:17:31 #207
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142588795
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:12 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Heeft ie ook wel gelijk in maar bij sommige medewerkers zit er echt niet meer in.
Dan moeten die vervangen worden door iemand die het wel kan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142589143
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:08 schreef Kadooosh het volgende:
Zijn dit een beetje normale vulnormen? Bijna niemand haalt ze op dit moment.
AGF 100
Panklaar 110
Maaltijden 170
Vlees 130
VVV 60
Kaas 50
Zuivel 50

Maar goed de vulploeg was ook allemaal onervaren en 15-16 jaar jong.
Panklaar staat bij ons op 140 en vlees kan bij ons in principe naar 180 oid.

Is per winkel anders. Maar kaas/zuivel zijn wel normaal, pan klaar lag mijn oude winkel op 80 oid.
pi_142589447
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:59 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dan val je onder de all-in-regeling
Als ik daar inderdaad onder val, dan zou ik toch die ¤6,40 per uur krijgen? In mijn contract staat ¤4,81 bruto, en bij de all-in regeling krijg je toch ook al die belasting meteen terug?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:43:34 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142589469
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:42 schreef Burnedgamer het volgende:

[..]

Als ik daar inderdaad onder val, dan zou ik toch die ¤6,40 per uur krijgen? In mijn contract staat ¤4,81 bruto, en bij de all-in regeling krijg je toch ook al die belasting meteen terug?
Belasting en all-in hebben niets met elkaar te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:44:44 #211
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_142589516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:42 schreef Burnedgamer het volgende:

[..]

Als ik daar inderdaad onder val, dan zou ik toch die ¤6,40 per uur krijgen? In mijn contract staat ¤4,81 bruto, en bij de all-in regeling krijg je toch ook al die belasting meteen terug?
In je contract staat altijd het basisuurloon. Dit wordt op je salarisstrook ook genoemd. Vervolgens krijg je de compartimenten van het all-in loon ook uitbetaald op je loonstrook. Samen levert dit een toeslag van 32,97% op.

En je belasting meteen terug? Fabeltje. Omdat je weinig verdient en loonheffingskorting krijgt (neem ik aan) betaal je weinig tot geen belasting.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_142591398
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:08 schreef Kadooosh het volgende:
Zijn dit een beetje normale vulnormen? Bijna niemand haalt ze op dit moment.
AGF 100
Panklaar 110
Maaltijden 170
Vlees 130
VVV 60
Kaas 50
Zuivel 50

Maar goed de vulploeg was ook allemaal onervaren en 15-16 jaar jong.
Ik vind ze wat aan de lage kant.

AGF is wel haalbaar denk ik.
pi_142592608
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan moeten die vervangen worden door iemand die het wel kan.
Ja dat is waar. Denk ook dat sommige geen contract verlenging krijgen als de vakantie af is.
Gelukkig hebben we dan weer ervaren personeel die wel volgens norm vult.
pi_142594918
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:44 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

In je contract staat altijd het basisuurloon. Dit wordt op je salarisstrook ook genoemd. Vervolgens krijg je de compartimenten van het all-in loon ook uitbetaald op je loonstrook. Samen levert dit een toeslag van 32,97% op.

En je belasting meteen terug? Fabeltje. Omdat je weinig verdient en loonheffingskorting krijgt (neem ik aan) betaal je weinig tot geen belasting.
Oké, duidelijk. Is er tegenwoordig trouwens nog sprake van die toeslag als je op zondag werkt of voor 9 uur 's ochtends of later in de avond?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 14:34:31 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142595969
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 14:10 schreef Burnedgamer het volgende:

[..]

Oké, duidelijk. Is er tegenwoordig trouwens nog sprake van die toeslag als je op zondag werkt of voor 9 uur 's ochtends of later in de avond?
:D Grapjas.

Wat er nog aan toeslagen is staat in de OP.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142596153
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 14:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:D Grapjas.

Wat er nog aan toeslagen is staat in de OP.
Oh sorry, had ik nog niet gezien.
pi_142596612
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 14:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:D Grapjas.

Wat er nog aan toeslagen is staat in de OP.
:D
pi_142596769
Ik moet maar even achterstallige toeslaguurtjes gaan claimen als ik dit zo lees. ^O^
pi_142604688
Hi, in 2010 is mijn de functie van teamleider VK aangeboden, maar daar ben ik toen (achteraf stom) niet op ingegaan, omdat het idee was dat ik ging studeren, en ''in de stad wel even een nieuw baantje zou vinden''..

Ik bleef het werk bij AH echter leuk vinden, en ben tot op de dag van vandaag eigenlijk blijven plakken. Met regelmaat heb ik wel feitelijk gefungeerd als teamleider (winkel sluiten, ploeg aansturen), maar officieel heb ik natuurlijk nooit de cursussen gevolgd in zaandam.

Nu moet ik een CV sturen aan een bedrijf, en vind het toch wel belangrijk om te zeggen dat ik leidinggevende ervaring heb. Kan ik dan gewoon teamleider neerzetten of is dat echt leugenachtig?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 18:31:30 #220
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142604841
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:27 schreef TommyVercetti het volgende:
Hi, in 2010 is mijn de functie van teamleider VK aangeboden, maar daar ben ik toen (achteraf stom) niet op ingegaan, omdat het idee was dat ik ging studeren, en ''in de stad wel even een nieuw baantje zou vinden''..

Ik bleef het werk bij AH echter leuk vinden, en ben tot op de dag van vandaag eigenlijk blijven plakken. Met regelmaat heb ik wel feitelijk gefungeerd als teamleider (winkel sluiten, ploeg aansturen), maar officieel heb ik natuurlijk nooit de cursussen gevolgd in zaandam.

Nu moet ik een CV sturen aan een bedrijf, en vind het toch wel belangrijk om te zeggen dat ik leidinggevende ervaring heb. Kan ik dan gewoon teamleider neerzetten of is dat echt leugenachtig?
Maakt geen bal uit, iedereen die enige ervaring heeft met het lezen van CV's weet dat een teamleider bij AH, shiftleider bij de McD etc. weinig voorstelt. Als het om relevante competenties voor je nieuwe functie gaat doe je er beter aan om die te omschrijven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142604971
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:27 schreef TommyVercetti het volgende:
Hi, in 2010 is mijn de functie van teamleider VK aangeboden, maar daar ben ik toen (achteraf stom) niet op ingegaan, omdat het idee was dat ik ging studeren, en ''in de stad wel even een nieuw baantje zou vinden''..

Ik bleef het werk bij AH echter leuk vinden, en ben tot op de dag van vandaag eigenlijk blijven plakken. Met regelmaat heb ik wel feitelijk gefungeerd als teamleider (winkel sluiten, ploeg aansturen), maar officieel heb ik natuurlijk nooit de cursussen gevolgd in zaandam.

Nu moet ik een CV sturen aan een bedrijf, en vind het toch wel belangrijk om te zeggen dat ik leidinggevende ervaring heb. Kan ik dan gewoon teamleider neerzetten of is dat echt leugenachtig?
In principe is het leugenachtig. Je bent het tenslotte niet. De vraag is alleen of ze je referenties uberhaupt gaan checken.
pi_142605160
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 18:27 schreef TommyVercetti het volgende:
Hi, in 2010 is mijn de functie van teamleider VK aangeboden, maar daar ben ik toen (achteraf stom) niet op ingegaan, omdat het idee was dat ik ging studeren, en ''in de stad wel even een nieuw baantje zou vinden''..

Ik bleef het werk bij AH echter leuk vinden, en ben tot op de dag van vandaag eigenlijk blijven plakken. Met regelmaat heb ik wel feitelijk gefungeerd als teamleider (winkel sluiten, ploeg aansturen), maar officieel heb ik natuurlijk nooit de cursussen gevolgd in zaandam.

Nu moet ik een CV sturen aan een bedrijf, en vind het toch wel belangrijk om te zeggen dat ik leidinggevende ervaring heb. Kan ik dan gewoon teamleider neerzetten of is dat echt leugenachtig?
Zet dan gewoon neer : Albert Heijn, functie : leidinggevende oid. Voor zover het inderdaad al een bal uitmaakt.

Klinkt lullig, maar hoewel teamleider binnen een supermarkt wel degelijk (in vergelijking met verkoper) een stuk meer verantwoordelijke functie is, zegt het men in de buitenwereld meestal niet zoveel of je nu groenteman, caissière, vakkenvuller of teamleider bent geweest in een supermarkt.

Vriend van mij is zelfs een tijdje ASM geweest, maar toen hij wilde solliciteren op een advocatenkantoor hebben ze daar geen seconde aandacht aan besteed ; Het is simpelweg niet echt relevant voor de nieuwe functie.
pi_142615242
Vandaag wees een teamleider voor één dag uit een ander filiaal me op het feit dat de uren die je boven je contract werkt soms 'stiekem' als TVT worden geboekt op je loonstrook in plaats van gewoon onder 'gewerkt' en je hiervoor dus geen toeslagen krijgt (de toeslag voor boven je contracturen werken'. Klopt dit? We kwamen op dit onderwerp via 'hoeveel werk je per week' 'ja verschilt, bijna altijd wel boven m'n contract, dus toeslag, dat is wel chill etc.' mocht je je dat afvragen :P.

Heb afgelopen periode 79,5 uur gewerkt, dit is (uiteraard een deel van) m'n loonstrook:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt dit, of word ik genaaid :'). Want bij een paar periodes eerder had ik ongeveer evenveel gewerkt, stond het overgrote deel van de uren wel onder 'gewerkt' en niet onder TVT en had ik bijna ¤100 meer :{.

P.S. heb ook afgelopen periode één zondag 4¾ gewerkt (9,5 uitbetaald) waar kan ik dat terugzien? Is dat ze 4,75 toeslaguren? Komt wel precies overeen met 4¾ natuurlijk. En ohja, personeelskorting zat toen toevallig ook bij die andere periode waarin ik ongeveer evenveel had gewerkt, dus dat is het verschil niet.

Word ik terecht paranoia of is er niks aan de hand _O-?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:18:17 #224
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_142615557
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:12 schreef MMGYMCMB het volgende:
Vandaag wees een teamleider voor één dag uit een ander filiaal me op het feit dat de uren die je boven je contract werkt 'stiekem' als TVT worden geboekt op je loonstrook, in plaats van gewoon onder 'gewerkt' en je hiervoor dus geen toeslagen krijgt (de toeslag voor boven je contracturen werken'. Klopt dit?

Heb afgelopen periode 79,5 uur gewerkt, dit is m'n loonstrook:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt dit, of word ik genaaid :'). Want bij een paar periodes eerder had ik ongeveer evenveel gewerkt, stond het overgrote deel van de uren wel onder 'gewerkt' en niet onder TVT en had ik bijna ¤100 meer :{.

P.S. heb ook afgelopen periode één zondag 4¾ gewerkt (9,5 uitbetaald) waar kan ik dat terugzien? En ohja, personeelskorting zat toen toevallig ook bij die andere periode waarin ik ongeveer evenveel had gewerkt, dus dat is het verschil niet.

Word ik paranoia of is er niks aan de hand _O-?
Je werkt 79,5 uur, er wordt echter maar 63,75 uur betaald (gewerkt + TVT). Dus er mist 16 uur. Althans, daar lijkt het op.

Je zondagtoeslag staat gewoon onder het kopje toeslag a 4,75 uur. De gewerkte uren op zondag staat onder gewerkt of TVT.

Klopt het dat je een contract van 6 uur hebt?

Advies: Ga met jouw urenstaat (dus wanneer je wat gewerkt hebt) langs je ASM of SM. Wellicht dat je een keer hebt ingevallen en dat dit niet goed geregistreerd is.

Vergeet niet om bij je urenstaat de onbetaalde pauzes eraf te halen.

Overigens zijn TVT-uren meer-uren die je werkt boven je contract. Je ASM of SM sluit op maandag de voorgaande week af waarbij RenR het aantal toeslaguren toekent. Ook over je meeruren. Je krijgt dan gewoon toeslag. Of die uren nu onder gewerkt of TVT staan maakt voor je toeslag niets uit.

Misschien moet die TL voor een dag maar even het handboek nalezen voordat hij dit soort onzin gaat lopen verkondigen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_142616409
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:18 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Je werkt 79,5 uur, er wordt echter maar 63,75 uur betaald (gewerkt + TVT). Dus er mist 16 uur. Althans, daar lijkt het op.
Maar ik kijk altijd eind v/d week m'n uren na op zowel plaza als met een TL in R&R, en dat klopte wel allemaal :?.

quote:
Je zondagtoeslag staat gewoon onder het kopje toeslag a 4,75 uur. De gewerkte uren op zondag staat onder gewerkt of TVT.
Ja, viel me later ook op, zie edit vorige bericht :P.
quote:
Klopt het dat je een contract van 6 uur hebt?
9 uur per week, maar werk daar dus zowat elke week overheen.

quote:
Advies: Ga met jouw urenstaat (dus wanneer je wat gewerkt hebt) langs je ASM of SM. Wellicht dat je een keer hebt ingevallen en dat dit niet goed geregistreerd is.

Vergeet niet om bij je urenstaat de onbetaalde pauzes eraf te halen.
Ik houd elke dag m'n uren bij, beetje zoals de roosters. Bijv. 11:00 - 17:30 gewerkt = 6 uur. Mijn administratie is wat dat betreft wel 100% kloppend :7. Maar het is dus helemaal zeker dat het niet klopt?

quote:
Overigens zijn TVT-uren meer-uren die je werkt boven je contract. Je ASM of SM sluit op maandag de voorgaande week af waarbij RenR het aantal toeslaguren toekent. Ook over je meeruren. Je krijgt dan gewoon toeslag. Of die uren nu onder gewerkt of TVT staan maakt voor je toeslag niets uit.

Misschien moet die TL voor een dag maar even het handboek nalezen voordat hij dit soort onzin gaat lopen verkondigen.
Apart dat hij onzin verkondigde dan :o. Maar kan je dan verklaren waarom de ene periode de meeste uren (70+) onder 'gewerkt' staan, en deze periode maar 23,75 terwijl er ongeveel even veel is gewerkt, en het salaris in de eerdere periode bijna ¤100 hoger was?

Thanks voor je post btw ^O^.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')