http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)od-kunnen-zijn.dhtmlquote:De Brit Jamie Norman heeft vorige maand een akelig incident overleefd in Aqualandia in Benidorm. Toen de man van de ultrasnelle waterglijbaan Vertigo gleed, ging het valluik niet helemaal open met alle (pijnlijke) gevolgen van dien. 'Ik had dood kunnen zijn,' concludeert de man. Aqualandia is in handen van dezelfde onderneming die Terra Mitica uitbaat waar afgelopen week een IJslander om het leven nadat hij uit een attractie was geslingerd.
De 27-jarige Jamie Norman besloot zijn verhaal alsnog naar buiten te brengen nadat hij hoorde over het dodelijke ongeval in Terra Mitica. De Brit wil toeristen naar eigen zeggen waarschuwen voor de onveiligheid van dergelijke pretparken.
Norman stond vorige maand klaar in de capsule van de 33 meter hoge waterglijbaan in Benidorm om enkele seconden later naar beneden te zoeven. Normaal moet er dan een klapdeur openen waarna de pretparkbezoeker tegen een duizelingwekkende snelheid de diepte in duikt. In het geval van Jamie liep het echter mis.
Verwondingen
Het valluik ging maar deels open waardoor de Brit er met zijn hele lichaam tegenaan schuurde. Hij liep verwondingen op aan zijn benen en zijn gezicht tijdens zijn val. 'Ik had dood geweest kunnen zijn,' aldus de elektricien. 'Stel dat ik door de klap bewusteloos was geraakt, dan was ik verdronken in het zwembad. Mijn gezicht lag helemaal open.'
'Het was al de derde keer dat ik me op de Vertigo waagde. Normaal hoor je een bepaald geluid wanneer de capsule zich sluit maar nu klonk het anders en de klapdeur opende dan ook niet volledig. Aan het einde van de rit was het zwembad vol bloed maar nog geen tien minuten later hebben ze de attractie weer heropend.'
Incident
'Het personeel was blijkbaar alleen geïnteresseerd om me zo snel mogelijk uit het pretpark te krijgen na het incident. Er werd geen ambulance gebeld. Ik werd snel behandeld door een dokter ter plaatse.'
'Ik probeerde duidelijk te maken dat de Vertigo niet veilig was maar daar had men geen oren naar. Een 'manager' bood ons tickets voor de nabijgelegen Zoo aan en begeleidde ons naar de uitgang.'
Aqualandia is in handen van dezelfde onderneming die ook het themapark Terra Mitica in Benidorm uitbaat. Daar kwam deze week ook al een IJslandse pretparkbezoeker om het leven nadat hij uit een attractie was geslingerd. Een woordvoerder wil alleen kwijt dat de attracties steeds nauwgezet worden gecontroleerd en dat ze nooit eentje zouden heropenen als die niet veilig zou zijn.
Dus je gaat in het buitenland nooit in attracties. Dat is toch ook wel saai hee.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:57 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik zou op dat soort plekken ook nooit in dat soort attracties gaan. Ziet er altijd wat houtje touwtje uit in dat soort landen.
Mwah, ligt ook een beetje aan het land en park. In euro disney wel. Maar het park uit de OP ziet er ook pauper uit.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:59 schreef Paul het volgende:
[..]
Dus je gaat in het buitenland nooit in attracties. Dat is toch ook wel saai hee.
Aldus de Rotterdamse pauperquote:Op zondag 13 juli 2014 23:01 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Mwah, ligt ook een beetje aan het land en park. In euro disney wel. Maar het park uit de OP ziet er ook pauper uit.
De X-Stream, al een paar keer misgegaanquote:Op zondag 13 juli 2014 23:24 schreef Anthony9219 het volgende:
In Nederland heb je zo'n ding in Duinrell. Is ook al een paar keer fout gegaan daar meen ik.
Preciesquote:Op zondag 13 juli 2014 23:33 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De X-Stream, al een paar keer misgegaan
http://www.looopings.nl/w(...)baan-in-Tikibad.html
Ze hadden jaren terug zelfs ook een glijbaan waarbij je door een compleet met water gevulde buis ging, maar die is er niet meer.
Wat verschrikkelijk dom van die mensen. Zo kun je echt niet met een dergelijke situatie omgaan.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:48 schreef Paul het volgende:
'Het personeel was blijkbaar alleen geïnteresseerd om me zo snel mogelijk uit het pretpark te krijgen na het incident. Er werd geen ambulance gebeld. Ik werd snel behandeld door een dokter ter plaatse.'
'Ik probeerde duidelijk te maken dat de Vertigo niet veilig was maar daar had men geen oren naar. Een 'manager' bood ons tickets voor de nabijgelegen Zoo aan en begeleidde ons naar de uitgang.
Iemand met zo'n avatar die iemand anders voor pauper uitmaakt, het moet niet gekker worden.quote:
Dat is inderdaad vragen om negatieve publiciteit.quote:Op maandag 14 juli 2014 01:03 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat verschrikkelijk dom van die mensen. Zo kun je echt niet met een dergelijke situatie omgaan.
Ik stond daar ook om mij heen te kijken en vroeg mijzelf af wtf er nou zo leuk aan zo'n valglijbaan is..ik kon het niet ontdekken en liep dan ook maar hoofdschuddend weg.quote:Op zondag 13 juli 2014 23:44 schreef robber57 het volgende:
Een klapdeur met een luchtcilinder,ik ging in dat ding in het tikibad en als je dan in de rij staat te wachten ga je om je heen kijken, ik dacht toen nog "hoe zou die valdeur werken?" ik kon het niet ontdekken maar ik hoorde duidelijk bij iedere val een luchtcilinder bewegen.
Ik dacht nog "als die cilinder ,of het ventiel er voor dat de cilinder in/uit stuurt hapert ,word je gemangeld" maar daarna was ik aan de beurt en zoef daar ging ik, nooit meer aan gedacht.
Die valdeur is slecht ontworpen want hij is niet intrinsiek veilig.
Overigens; ik ben hydrauliek/pneumatiek monteur in het dagelijkse leven, ik weet waar ik het over heb.
Is tegenwoordig zelfs dicht.quote:Op zondag 13 juli 2014 23:24 schreef Anthony9219 het volgende:
In Nederland heb je zo'n ding in Duinrell. Is ook al een paar keer fout gegaan daar meen ik.
Ben je niet in de war met de fly-over?quote:
Nee. Hij heet xstream. Google maar.quote:Op maandag 14 juli 2014 07:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de fly-over?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |