abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_143804542
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:21 schreef NorgeT het volgende:

[..]

Creatief opgelost. Met resultaat!

Als je Bulgaren inhuurt om het dak te reinigen :P
[ afbeelding ]
In Rusland heb ik het wel eens erger gezien :D
пусть всегда будет солнце
pi_143807946
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
OmeRon: Prima gelukt inderdaad. Heb je het gezicht van de jongen iets omhoog gegooid qua exposure trouwens?

Van mij dit keer een long exposure. Was de eerste keer dat ik dat gedaan had. Was helaas de step-up ring voor mijn variabele ND-filter vergeten. Dus zo vastgemaakt, met wat elastiekjes van mijn vriendin:

[ afbeelding ]

Resultaat:
[ link | afbeelding ]Beach at New Haamstede by Peter vd Ham, on Flickr
Lekkere plaat. En creatieve oplossing ^O^

Vloerstatiefje deed het best goed zaterdag :)

  maandag 25 augustus 2014 @ 11:39:54 #278
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_143808307
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:23 schreef Uncle het volgende:

[..]

Lekkere plaat. En creatieve oplossing ^O^

Vloerstatiefje deed het best goed zaterdag :)

[ afbeelding ]
Die vierde kerel denkt echt, wtf is dat :{ !
Hmz...
pi_143808554
Als je vanuit flickr wilt posten hoe doe je dat.
Rechten op openbaar zetten?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_143808905
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Als je vanuit flickr wilt posten hoe doe je dat.
Rechten op openbaar zetten?
Als je er een linkje bij wilt hebben staan dan moet de foto wel openbaar zijn. Ik doe dat nooit trouwens. Op het pijltje linksonder klikken, 'view all sizes' kiezen



formaat kiezen, rechtermuisknop op de foto, afbeeldingslokatie kopieren, en dan op FOK! tussen img tags zetten (of via het icoontje 'voeg een afbeelding toe') ^O^
pi_143808930
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:02 schreef Uncle het volgende:

[..]

Als je er een linkje bij wilt hebben staan dan moet de foto wel openbaar zijn. Ik doe dat nooit trouwens. Op het pijltje linksonder klikken, 'view all sizes' kiezen

[ afbeelding ]

formaat kiezen, rechtermuisknop op de foto, afbeeldingslokatie kopieren, en dan op FOK! tussen img tags zetten (of via het icoontje 'voeg een afbeelding toe') ^O^
ah ok want dat wilde ik ook niet doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_143808962
Ondanks dat ie niet zo'n spectaculaire bliksemstraal bevat vond ik hem toch wel een fijn subtiel donker sfeertje geven:

Thunder in the sky by renegesink, on Flickr
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:28:50 #283
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_143816966
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:04 schreef Ener-G het volgende:
Ondanks dat ie niet zo'n spectaculaire bliksemstraal bevat vond ik hem toch wel een fijn subtiel donker sfeertje geven:

[ link | afbeelding ]Thunder in the sky by renegesink, on Flickr
Nice idd! Ik wil ook nog altijd eens bliksem fotograferen.... Alleen heb ik uit m'n huis geen tof uitzicht en 9 van de 10 keren regent het als het onweert... Niet handig om buiten te staan met m'n camera dus :P

Ik vraag me alleen altijd af hoe je zoiets dan timed... Klik je pas op het moment dat je de bliksem ziet met je ogen? Zet je de sluitertijd (heel) lang? Is het gewoon aan één stuk door klikken in de hoop dat er een keertje bliksem op staat? Please, tell me :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_143817097
*klik* O-)

Maar als je dat niet hebt is het idd een kwestie van een lange sluitertijd. Als je een remote hebt kun je de camera vanuit je luie stoel triggeren :P Of neem een andere trigger (bijv. een timelapse trigger).

Voordeel van een specifieke lightning trigger is dat je ook bliksemfoto's kan maken als het nog licht is buiten. Zou je overdag 30 seconden sluitertijd gebruiken hou je meestal een egaal witte foto over.

Verder is het een kwestie van hit-and-miss, ook met speciale trigger zijn er veel missers. Het blijft uiteindelijk een kwestie van geluk :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:51:03 #285
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_143817692
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef Ener-G het volgende:
*klik* O-)

Maar als je dat niet hebt is het idd een kwestie van een lange sluitertijd. Als je een remote hebt kun je de camera vanuit je luie stoel triggeren :P Of neem een andere trigger (bijv. een timelapse trigger).

Voordeel van een specifieke lightning trigger is dat je ook bliksemfoto's kan maken als het nog licht is buiten. Zou je overdag 30 seconden sluitertijd gebruiken hou je meestal een egaal witte foto over.

Verder is het een kwestie van hit-and-miss, ook met speciale trigger zijn er veel missers. Het blijft uiteindelijk een kwestie van geluk :)
Die moet ik ook hebben :o !
Hmz...
pi_143817906
Thunder in the sky by renegesink, on Flickr

Deze is bijvoorbeeld eigenlijk het resultaat van een misser, maar in de 30 seconden sluitertijd knalde het nog twee keer in de lucht :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_143820385
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:58 schreef Ener-G het volgende:
[ link | afbeelding ]Thunder in the sky by renegesink, on Flickr

Deze is bijvoorbeeld eigenlijk het resultaat van een misser, maar in de 30 seconden sluitertijd knalde het nog twee keer in de lucht :P
Nice man! Ik ga dat binnenkort ook eens uittesten met mijn Triggertrap dongle en app ^O^ !
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:08:57 #288
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143823921
Zit er geen lightning autodetect op Canons, mits uitgerust met Magic Lantern?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143825341
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 16:58 schreef Ener-G het volgende:
[ link | afbeelding ]Thunder in the sky by renegesink, on Flickr

Deze is bijvoorbeeld eigenlijk het resultaat van een misser, maar in de 30 seconden sluitertijd knalde het nog twee keer in de lucht :P
wat cool!
пусть всегда будет солнце
pi_143825614
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:08 schreef shiznuts het volgende:
Zit er geen lightning autodetect op Canons, mits uitgerust met Magic Lantern?
Nee, dat soort fratsen zit niet op pro-gear.
  maandag 25 augustus 2014 @ 21:04:49 #291
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143826383
quote:
10s.gif Op maandag 25 augustus 2014 20:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, dat soort fratsen zit niet op pro-gear.
Laat mensen met een 5DmkIII dat maar niet horen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143826906
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 12:02 schreef Uncle het volgende:

[..]

Als je er een linkje bij wilt hebben staan dan moet de foto wel openbaar zijn. Ik doe dat nooit trouwens. Op het pijltje linksonder klikken, 'view all sizes' kiezen

[ afbeelding ]

formaat kiezen, rechtermuisknop op de foto, afbeeldingslokatie kopieren, en dan op FOK! tussen img tags zetten (of via het icoontje 'voeg een afbeelding toe') ^O^
Test




1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_143827120


In madurodam kun je ook wel grappige foto's maken.

En een bliksem foto:


Zoveel mooie foto's uit de tijd dat ik in ZO-Azie was.

En iets recents:



[ Bericht 32% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 25-08-2014 21:40:43 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:26:46 #294
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_143836262
Stromae.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_143858858
Vet Dark!

Nog een paar van de vakantie hier:

Cycling the dunes by Peter vd Ham, on Flickr

Beach at Nieuw Haamstede #4 by Peter vd Ham, on Flickr
pi_143860681
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
Stromae.

[ afbeelding ]
Lijkt wel een zombie :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:28 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Vet Dark!

Nog een paar van de vakantie hier:

[ link | afbeelding ]Cycling the dunes by Peter vd Ham, on Flickr

[ link | afbeelding ]Beach at Nieuw Haamstede #4 by Peter vd Ham, on Flickr
Die eerste vind ik tof maar ze doen beide bijna pijn aan mijn ogen zo fel :@
pi_143861146
Haha. Denk dat het aan mijn monitor ligt dan. Valt hier echt reuze mee namelijk...
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:50:28 #298
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_143868431
Nieuwe ouwe lens *O*

Sinds afgelopen zondag zit er in mijn collectie oud glas een juweeltje van weleer, de Canon FD 2.8/200mm.
Direct uitproberen zo'n ding :Y

Diafragma was steeds 4.0 en de bedoeling was eens te kijken hoe de lens met scherp en onscherp omgaat.

Op fotografica Doesburg werd zo'n camera gedemonstreerd waar fotografen in (correct if wrong) Afghanistan of Pakistan portretten maken en die in de camera ontwikkelen en omkopiëren. Van die camera kon ik weinig vastleggen, de fotograaf en wat fotogenieke types bleken het goeie voer voor de 200mm

De fotograaf
Canon FD 2.8/200mm testrun by Ouwesok, on Flickr

Diens medewerkster
Canon FD 2.8/200mm testrun by Ouwesok, on Flickr

Een voorbijganger met een Olympusklassiekertje
Canon FD 2.8/200mm testrun by Ouwesok, on Flickr

En nog een scherp-onscherpvingeroefeningetje met de lantaarnpalen in Doesburg
Canon FD 2.8/200mm testrun by Ouwesok, on Flickr

Lensje om best wel blij mee te zijn :Y
ik wel tenminste
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 27 augustus 2014 @ 01:01:34 #299
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143870170
Lekker scherp. Fijne isolatie ook. :Y Olde lenze, bende mooi'n lenze.
Alleen wat ca/fringing bij de highlights/contrasty gebieden misschien, maar dat zal de pret niet drukken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 28 augustus 2014 @ 21:11:39 #300
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_143930561
quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 01:01 schreef shiznuts het volgende:
Lekker scherp. Fijne isolatie ook. :Y Olde lenze, bende mooi'n lenze.
Alleen wat ca/fringing bij de highlights/contrasty gebieden misschien, maar dat zal de pret niet drukken.
Mijn aanwinsten van afgelopen zondag hebben weinig last van kleureffecten en zo, ze lijken net oud genoeg te zijn :')
Kleurzoompjes en ander chromatisch ongerief lijken het ergste bij de eerste generaties AF-lenzen, bij oudere spullen heb je er op een enkele uitzondering na weinig last van

We doen er nog een paar uit de FD 2.8/200mm

Geel Chevy pickupje en daar dan de neus van
Canon FD 2.8/200mm testrun by Ouwesok, on Flickr

Buitenspiegel van datzelfde pickupje
Canon FD 2.8/200mm testrun by Ouwesok, on Flickr

Hoe je een Leica vasthoudt
Canon FD 2.8/200mm testrun by Ouwesok, on Flickr

De patronen in een zonnebloem
FD200-0007 by Ouwesok, on Flickr

Scherpte en onscherpte
Canon FD 2.8/200mm testrun by Ouwesok, on Flickr

Had ik al gezegd dat ik best wel in mijn noppen ben met die lens ?
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')