Hallo mensen,
Wellicht hoort dit in een ander sub forum maar ik wil het toch proberen.
Voordat ik begin; ja ik heb gegoogled!
Op 16 juli a.s. verloopt mijn ov chipkaart welke ik ooit had ontvangen. Ik ben langstudeerder en ga binnenkort mijn zesde jaar in, wat wil zeggen dat ik na 31 augustus geen recht meer heb op het studenten reisproduct.
Via mijn werk krijg ik daarom 40 euro per week aan reisvergoeding, hiermee wil ik een dalvrij abonnement aanschaffen voor een jaar (99 euro per maand).
Op welke kaart komt dit abonnement te staan? Mijn vernieuwde kaart? Of een kaart die ik van de ns krijg met dit abonnement? Ik krijg reisvergoeding tot 16 augustus en daarna 2 weken niet omdat ik dan nog officieel vrij kan reizen totdat het écht eindigt op 31 augustus. Ik heb dus het liefst wel mijn reisproduct weer nodig op mijn nieuwe (welke dan ook) te ontvangen kaart. Snapt iemand het nog? Ben naar de NS balie geweest maar die mensen beschikken over zero duo kennis, logisch. Heb overigens chipkaart gebeld waar ze vandaag zo druk zijn en de lijn sluit om 16u, ik schiet even niet op! Ik lees hier en daar dat ik 48u van tevoren het product moet annuleren voordat het overgezet mag worden op een andere kaart, vandaar dit topic, anders had ik morgen wel kunnen bellen naar duo zelf ja.
Beknopt:
- kan ik een reisproduct weer ophalen voor 6 weken?
- waar moet ik nou in godsnaam in een keer de goede kaart bestellen zonder aan het eind met 2 ov chipkaarten te zitten?
Nou ik hoop dat het nog enigszins duidelijk is, geschreven vanaf een telefoon op het station, totaal geen overzicht!
Alvast bedankt voor het advies wat misschien nog gegeven zal worden :p