Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 12:02 |
ZOals ik al eerder riep, heeft de NS hier veel uit te leggen. De FYRA was in de basis geen slechte trein, de reden van allle problemen liggen hoogstwaarschijnnlijk ook niet bij AnsaldoBReda, maar meer bij de NL Overheid, de chantage van de Belgen (de Schemacker) ,de NS en de projectbegeleiding. Het is veelzeggend nu dat de NS uit alle macht probeert het onderzoek te dwarsbomen.http://www.powned.tv/nieu(...)_fyrainformatie.html Dit is een bekende vertragingstactiek. Jammer dat we de treinen inmiddels niet meer hebben, want dit onderzoek zou wel eens verassende conclusies kunnen hebben. | |
Bombvis | zondag 13 juli 2014 @ 12:05 |
De treinen vliegen spontaan in de brand? | |
spectrumanalyser | zondag 13 juli 2014 @ 12:14 |
klopt. Een V250-trein welke buiten dienst bij de watergraafsmeer stond, heeft daadwerkelijk spontaan in brand gestaan. De batterijen waren de oorzaak van de brand. de treinen vliegen spontaan in brand. er is meer dan 1 brand geweest. ben benieuwd naar wat er boven water zal komen. | |
Surveillance-Fiets | zondag 13 juli 2014 @ 12:15 |
Het is ook nooit goed he... Eerst te weinig / geen en dan weer teveel informatie. ![]() | |
Surveillance-Fiets | zondag 13 juli 2014 @ 12:16 |
Ze kunnen trouwens beter het treinentopic hier in PTA teruglezen tot 2006. Dan weten ze precies waar de fout zit. ![]() | |
Socios | zondag 13 juli 2014 @ 12:16 |
Men had gewoon met ICE-3M moeten gaan rijden. | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 12:20 |
De Dreamliner heeft ook problemen gehad met accu's. Alle nieuwe systemen hebben kinderziektes. Als je de V250 vergeliijkt met nieuwe treinen van andere fabrikanten, komt de V250 er helemaal zo slecht niet af. | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 12:21 |
Als er 1 trein enorm problematisch is, is het die wel!! Zoek maar eens op problemen met de ICE. Bedenk je ook dat dit product al heel lang op de markt is! | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 12:26 |
Het gaat mij in dit topic niet om de discussie of de V250 nu slecht was of niet, want hoewel de naam Fyra slecht is, weten we ook dat dit door een enorme mediashow erom heen enorm is opgeklopt. Wat nu interessant is, is de rol van de NS, de Belgen en de overheid. Ik denk dat dit verhaal nog een lange staart gaat hebben, waar de NS probeert het zoveel mogelijk in de doofpot te stoppen. Ik zou die projectleiders wel eens willen horen. Die zullen echter wel een spreekverbod hebben. | |
Surveillance-Fiets | zondag 13 juli 2014 @ 12:29 |
Heb je het hele proces vanaf het besluit om een HSL te nemen tot aan gisteren wel gevolgd? ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 13 juli 2014 @ 12:29 |
Of met een TGV. Die hebben zichzelf allang bewezen. Maar nee, Nederland moest weer een trein met een eigen gezicht. Wel een allejezus lelijk gezicht ![]() | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 12:31 |
Jazeker, de hele aanbesteding is niet goed aangelopen, hier heeft de politiek grote steken laten liggen. De kiem is hier gezaaid tot het fiasco, want de Belgen zochten al jaren aanleiding om het project te kunnen torpederen. Ik richt me in dit stuk op de periode nadat de aanbesteding al was gedaan. | |
Surveillance-Fiets | zondag 13 juli 2014 @ 12:33 |
de belgen hebben enkel gedaan wat juist was, kappen met die onzin. Op geen enkele manier wisten die italianen waar te maken wat ze beloofd hadden. Schijnt met alles uit Italie te zijn. Kijk naar die helikopters voor Defensie. Vliegende Fyra's ![]() | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 12:33 |
Misschien had men bij de aanbesteding ook al kunnen concluderen dat een hogesnelheidstrein voor de NS helemaal niet nodig was en bv kunnen participeren in een bestaand project (bv thalys), wat dacht je hiervan. Nu is men toch ook helemaal van dat idee afgestapt. Het was een peperduur presitgeproject. De ICD (die overigens ook veel problemen geeft) is snel zat voor dat stukje binnen Nederland. | |
spectrumanalyser | zondag 13 juli 2014 @ 13:11 |
zijn de problemen met de V250 stellen intussen eigenlijk al opgelost? de stellen staan nog altijd op de dijksgracht. | |
#ANONIEM | zondag 13 juli 2014 @ 13:20 |
Er zijn nog heel af en toe ritjes 's nachts van Dijksgracht naar Maarn Goederen met die dingen. Om roestvorming aan de wielen te voorkomen meen ik. | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 13:30 |
Is het pakket van eisen aan de Italianen wel realistisch geweest en zijn die niet steeds aangepast. Hoeveel afhankelijkheid was er met andere partijen en systemen (bv tav het Europese veiligheidssysteem) Wat waren de werkelijke beweegredenen van alle stakeholders. Hoe groot waren de problemen nu echt, wat waren de oorzaken... Het is natuurlijk heel makkelijk om alle problemen op de Italiaanse fabrikant af te schuiven, ik weet zeker dat dit absoluut niet terecht is en de houding van de NS mbt dit onderzoek bevestigt dit alleen maar. | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 13:32 |
Interessant! Ik dacht dat ze al naar Italië waren. Als er een nieuwe regering hier komt en de NS top wordt aangepakt zou het denk ik goed zijn om nog eens te kijken of die treinen toch niet alsnog kunnen worden ingezet. Het belangrijkste obstakel hier heet namelijk "gezichtsverlies." | |
Surveillance-Fiets | zondag 13 juli 2014 @ 13:34 |
Je vergeet voor het gemak even dat die treinen niet in te zetten zijn? | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 13:35 |
De Belgen hebben dit project nooit een kans gegeven en alleen maar een aanleiding gezocht om het project maar te kunnen torpederen. Vanuit hun oogpunt ook logisch gezien het overheidsbelang in het thalys project, De besluitvorming bij de Belgen is ook interessant om eens tegen het licht te houden natuurlijk. | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 13:39 |
Als de treinen voldoen, waarom dan niet. Ik begreep dat er alleen nog "minors" op te lossen waren. De Belgen mogen de treinen niet weigeren als deze aantoonbaar aan alle eisen voldoen. Ze zullen het wel uit alle macht tegen proberen te houden, maar dit spel moet men dan ook hard durven spelen. (desnoods via het europees gerechtshof) Ik vind het onverteerbaar dat de Belgen nu over de rug van de Nederlandse belastingbetaler financieel profiteren van het smerige spel dat zij gespeeld hebben. Ik geeft toe dat de Belgen het slim gedaan hebben, maar ook erg zwak van Nederland dat de Scheemaecker en co niet op zijn plaats zijn gezet. | |
Peter | zondag 13 juli 2014 @ 13:48 |
'minors' als loszittende bodemplaten en afvallende deuren? tja... | |
Kentekenplaat | zondag 13 juli 2014 @ 13:50 |
De Belgen hebben groot gelijk!! AnsaldoBreda deed niks of weinig om de problemen op te lossen en daarbij werden deadlines steeds ruim overschreden. Denemarken heeft ook treinen van AnsaldoBreda en die hebben ook allerhande problemen die maar niet opgelost worden. | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 14:50 |
Tja, het pr praatje van de Scheemaecker heeft goed gewerkt en velen zijn hierin getrapt. Wat er nu echt allemaal van waar, wat de oorzaken zijn is en hoe dat zich verhoudt met andere vergelijkbare projecten moet nog blijken! | |
Peter | zondag 13 juli 2014 @ 15:17 |
Moet blijken? Het rapport van een onafhankelijk onderzoeker is al lang bekend. En dat is niet bepaald rooskleurig over de treinen.. | |
Gabrunal_2013 | zondag 13 juli 2014 @ 15:39 |
Die rapporten waar men mee schermt hecht ik niet al te veel waarde aan. De opdrachtgever betaalt voor de gewenste uitkomst en die opdrachtgever was in dit opzicht enorm vooringenomen. Met andere woorden. De uitkomst stond van tevoren al vast, want anders zouden De Scheemaecker en co. gezichtsverlies leiden en zou er er wellicht niet de gewenste uitkomst zijn (het killen van de Fyra) Van enige "onafhankelijkheid" is dan ook geen sprake. Je kunt het een beetje vergelijken met het "onafhankelijke" rapport dat Wilders over de EU liet doen. Overigens ligt het ook aan de manier waarop je het rapport uitlegt. In de conclusies van het rapport staat gewoon keihard dat de treinen voldoen aan de gestelde specificaties en waar de treinen niet voldeden dit is geaccepteerd door de opdrachtgever, of dat het om hele kleine punten gaat. bron: http://www.bigwobber.nl/w(...)/10/documentV250.pdf [ Bericht 4% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 13-07-2014 15:45:10 ] | |
derLudolf | zondag 13 juli 2014 @ 19:36 |
Probleem van die bodemplaten zie ik niet echt ik... Als je voldoende LocTite en/of borgmoeren gebruikt moet het toch muurvast te zetten zijn... | |
derLudolf | zondag 13 juli 2014 @ 19:41 |
Heb ik nog nooit wat van gelezen. Blijkbaar had Die Bahn blijkbaar wel de wil om er een bruikbaar product van te maken. Er van uit gaande draaistellen, frames, elektromotoren etc goed zijn, moet er toch met wat goede wil een bruikbaar geheel van te maken zijn... | |
Osiris024 | zondag 13 juli 2014 @ 19:48 |
trainneert is dit een bewuste grap ? ![]() | |
Sounddragon | zondag 13 juli 2014 @ 20:05 |
Ik denk zomaar van niet, want dan had TS wel 'Treinneert' of 'Treineert' getijpt ![]() | |
Osiris024 | zondag 13 juli 2014 @ 20:07 |
Train / Trein is uiteraard zeer verschillend.... | |
Sounddragon | zondag 13 juli 2014 @ 20:09 |
Ja, net als die zoefzoeftreinen, die zijn ook nogal verschillend. Shall we go ontopic again? before it derails? ![]() | |
Socios | zondag 13 juli 2014 @ 20:15 |
Erg hè, een extra topic over treinen in PTA ![]() Dit is gewoon een goed topic! Goed punt dat TS aankaart. | |
Sounddragon | zondag 13 juli 2014 @ 20:21 |
Ik zeg toch niks, huilie ![]() |