abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 september 2014 @ 21:21:14 #226
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_144808067
Pfff... ik ga even een Deka doen; verslagje in delen knippen. Hier vast de eerste helft van vakantie Zwarte Woud & Vogezen, samen met Morivar.

De eerste dag in NL de snelweg gepakt. Bij Aachen eraf en binnendoor naar de Moezel gereden. Terwijl we boven Piesport even stil stonden, reed er minstens vijf keer dezelfde BMW heen en weer over de vier interessante bochtjes die er lagen. Achja, ieder zijn eigen vermaak he…

Tentje opgezet in de buurt en daarna avondeten gekocht, ijsje gegeten en nog een klein rondje in de omgeving gedaan.

Volgende dag naar het noorden van het zwarte woud gereden. We besloten de verbods-bordjes maar vakkundig over het hoofd te zien:

En de camping was drùk, niet normaal:

Spelen dan maar!

De derde dag een rondje door het zwarte woud gereden zonder bagage, ook wel lekker.


Voor de vierde dag stond een ritje naar de Vogezen op de planning. Maar ja, sommige mensen hebben iets meer tijd nodig om alles vast te knopen op de motor….


… en anderen besluiten om gewoon maar eens van de motor te vallen. Je moet doen waar je goed in bent tenslotte. Voor de beter geïnformeerde lezer: het was ditmaal de andere kant.

Het schoot allemaal niet bijster hard op, dus hebben we maar ergens ten oosten van Freiburg onze tentjes opgezet. Toen we daar mee bezig waren kwamen er nog twee motorrijders uit IJsland bij staan die op de terugweg waren van sturen in Zwitserland en Italië.

Verder geen foto’s meer van het kampvuur wat we hebben gebouwd of van hun briljante jodelende mascotte-beer.

Ondertussen was het niet echt meer mogelijk om op mijn linkervoet te steunen, dus werd ik ook nog voorzien van een lading ibuprofen door de IJslandse mannen en wist ik alleen nog bij het toiletgebouw te komen met ondersteuning van mijn persoonlijk begeleider Morivar.

Ik begon het een beetje somber in te zien voor de volgende dag. Schakelen zou wel eens vies tegen kunnen gaan vallen en ik vroeg me af of ik eigenlijk überhaupt m’n voet wel weer in mijn laars zou krijgen.

Zo, onbewust nog een mooie cliffhanger geschreven ook. Ik kijk te veel series :')
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_144808080
quote:
Leuke weggetjes en omgeving zo te zien!
Mooi filmpje is het geworden :)
  dinsdag 23 september 2014 @ 06:35:41 #229
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_144812767
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:04 schreef mjan het volgende:
Hier vast de eerste helft van vakantie Zwarte Woud & Vogezen, samen met Morivar.
Nice ^O^ keep it coming!
pi_144815224
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 23:04 schreef mjan het volgende:
Pfff... ik ga even een Deka doen; verslagje in delen knippen. Hier vast de eerste helft van vakantie Zwarte Woud & Vogezen, samen met Morivar.
Cool :D
quote:
… en anderen besluiten om gewoon maar eens van de motor te vallen. Je moet doen waar je goed in bent tenslotte. Voor de beter geïnformeerde lezer: het was ditmaal de andere kant.
[ afbeelding ]
Muts. :') Wat is er gebeurd als ik vragen mag? Gaat het nu alweer beter?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_144815988
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:09 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Cool :D

[..]

Muts. :') Wat is er gebeurd als ik vragen mag? Gaat het nu alweer beter?
Ik kan er wel een spannend verhaal bij verzinnen, maar het was eigenlijk heel suf. Morivar reed voorop en moest even kijken of we nog goed reden. Ik denk: 'Oh, doe maar rustig aan, ik zet hem wel even langs de kant', dus * mjan stuurt naar rechts en begint vrolijk te remmen.
Dat was natuurlijk in een bocht, met daarachter een parkeerplaats (zie achtergrond foto) en tja... dan wil er nog wel eens wat van het zand/gravel van de parkeerplaats op de weg liggen. Toen was ik binnen een halve tel mijn voorband kwijt en *plok*. Eigen stomme n00b-schuld dus oO< Het was alleen jammer dat ik echt met mijn voet klem zat onder de motor en er dus niet zelf onderuit kon. Het horen van de schrikreactie van Morivar toen hij in zijn spiegel keek en mij op de grond zag liggen was dan wel weer grappig :D
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_144819103
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:44 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik kan er wel een spannend verhaal bij verzinnen, maar het was eigenlijk heel suf.
Motoren still zetten is allemaal ook wat moeilijker dan gewoon rijden he.

* Nero22 kan zich er nog eentje herinneren hier in Amsterdam Noord op een parkeerplaats...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_144819776
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:35 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Motoren still zetten is allemaal ook wat moeilijker dan gewoon rijden he.

* Nero22 kan zich er nog eentje herinneren hier in Amsterdam Noord op een parkeerplaats...
Zeg, gaan we vinnig doen? Niemand heeft toen het asfalt een kusje gegeven.

Pas jij maar op, anders jaag ik je weer met 80+ zo'n mooi mini-bruggetje over *)

edit: ghe, lees net je post in het rijles-topic :D
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_144820052
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 september 2014 12:59 schreef mjan het volgende:

[..]

Zeg, gaan we vinnig doen? Niemand heeft toen het asfalt een kusje gegeven.

Pas jij maar op, anders jaag ik je weer met 80+ zo'n mooi mini-bruggetje over *)

edit: ghe, lees net je post in het rijles-topic :D
Sterkte met je pootje schat :*
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 23 september 2014 @ 13:30:16 #235
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_144820780
quote:
leuk

@ 2:20 :D, ene koe van de weg af, besluit een andere even in de weg te gaan staan
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  dinsdag 23 september 2014 @ 13:31:13 #236
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_144820809
Leuke fotoserie mjan, wel jammer van je val. heb je er nu nog steeds last van?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_144821924
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:31 schreef rulerofdeath het volgende:
Leuke fotoserie mjan, wel jammer van je val. heb je er nu nog steeds last van?
Tnx!

Nopes, ik kon de ochtend erna alweer geheel zelfstandig in het rond huppelen. Was even bang dat mijn enkelband gescheurd was (het voelde namelijk hetzelfde als 1,5 maand ervoor, toen ik mijn rechter enkelband gescheurd had), vandaar het steunverband. Maar het is gewoon een grote rood-paarse bloeduitstorting geworden en verder niets aan de hand. *O*
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 23 september 2014 @ 14:16:29 #238
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_144822207
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 14:08 schreef mjan het volgende:

[..]

Tnx!

Nopes, ik kon de ochtend erna alweer geheel zelfstandig in het rond huppelen. Was even bang dat mijn enkelband gescheurd was (het voelde namelijk hetzelfde als 1,5 maand ervoor, toen ik mijn rechter enkelband gescheurd had), vandaar het steunverband. Maar het is gewoon een grote rood-paarse bloeduitstorting geworden en verder niets aan de hand. *O*
ah gelukkig
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ &gt;100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_144828214
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 10:44 schreef mjan het volgende:

[..]

Het horen van de schrikreactie van Morivar toen hij in zijn spiegel keek en mij op de grond zag liggen was dan wel weer grappig :D
Mooi dat ik je zelfs op zo'n moment aan het lachen weet te krijgen :D
pi_144828734
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:29 schreef Morivar het volgende:

[..]

Mooi dat ik je zelfs op zo'n moment aan het lachen weet te krijgen :D
Valt me nog me dat je niet eerst even rustig je mobiel hebt gepakt en een foto nam terwijl ik onder de Bandit lag te spartelen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_144830332
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:49 schreef mjan het volgende:

[..]

Valt me nog me dat je niet eerst even rustig je mobiel hebt gepakt en een foto nam terwijl ik onder de Bandit lag te spartelen.
Snap inderdaad niet wat me bezielde om dat niet te doen :P
pi_144831780
quote:
12s.gif Op dinsdag 23 september 2014 17:49 schreef mjan het volgende:

[..]

Valt me nog me dat je niet eerst even rustig je mobiel hebt gepakt en een foto nam terwijl ik onder de Bandit lag te spartelen.
Had ik wel gedaan :P
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144833336
Tijd voor de tweede helft.

Ik zal de foto's met de kleuren die mijn voet de rest van de week heeft aangenomen achterwege laten, maar er zat een aardige regenboog in over de dagen heen. Goed, na een nacht slapen bleek de toestand van mijn pootje dus alleszins mee te vallen: toen ik opstond kon ik weer geheel zelfstandig naar de douche scharrelen en na een uurtje was er eigenlijk alweer niks aan de hand qua pijn. Motorlaarzen weer aan en gaan dus!

Nou ja, gaan… op wie moeten we weer wachten?



En met al die UMLEITUNGEN schiet het rijden ook niet zo snel op.



Toch eindelijk in Frankrijk weten te belanden.



Vervolgens om 18u bij een camping aangekomen, die we niet zo zagen zitten. Even in de omgeving gekeken, maar niets gevonden waar we wilden slapen. Ok, dan rijden we wel 75km verder naar een motorhotel. Er zijn wellicht betere beslissingen te nemen om 19:15 ’s avonds als het al een beetje begint te schemeren. Drie dorpjes voor het motorhotel maar ergens een pizza besteld bij een stalletje aan het dorpsplein. En *check* de reflectie op mijn tassen blijkt uitstekend zijn werk te doen :')



Dan toch eindelijk om 21:30 aangekomen bij het motorhotel. Samen nog een nieuwe route bedacht, waarbij ik slaapdronken wat ideeën brabbelde en Morivar ze opschreef. Puike combinatie wel. Verder weet ik er niet veel meer van want ik viel zittend op bed in slaap. De volgende dag:



Het oorspronkelijke plan was om drie nachten in de Vogezen te blijven, zodat we twee dagen een rondje zonder bagage konden doen. Daarvan moest er al één geskipt worden omdat we er een dag langer over hadden gedaan om in de Vogezen te belanden. Gezien de hoeveelheid kilometers die we op een dag maakten besloten we ook het tweede rondje maar over te slaan en via een grote omweg meteen aan de terugweg te beginnen op de zesde dag.

Ik heb de witte weggetjes in de Vogezen trouwens hartgrondig vervloekt om alle grind/zand/mos/bitumen/gaten in willekeurige combinaties, waartussen het asfalt soms ver te zoeken was. Zeker omdat ik dus al m'n motor had neergelegd reed ik niet meer heel relaxt over alle zooi heen. En wie bedenkt dat het een goed idee is om midden in haarspeldbochten van asfalt over te gaan op kinderkopjes? :%

Gelukkig waren er ook lekkere weggetjes.





Natuurlijk reden we weer veel te lang door. Dus toen we rond 19u een camping gingen opzoeken en deze al voor het seizoen gesloten bleek te zijn, zat er ook maar een ding op: gewoon dat bordje negeren en je tent opzetten. Warm water deed het gelukkig nog prima, dus wij deden niet moeilijk. En de bouwvakkers en de beheerder van de camping die de volgende ochtend ineens in het toiletgebouw aan het klussen sloegen, negeerden ons gelukkig ook volkomen :D
’s Nachts nog dik onweer en een paar rukwinden gehad. Kortom: het ware kampeergevoel… :')

Bij daglicht ziet het er allemaal niet meer dramatisch uit.




Onderweg even picknicken.



En zo beland je alweer in Luxemburg. Daar maar weer gezocht naar iets met een vast dak boven ons hoofd, aangezien de tentjes echt compleet doorweekt ingepakt waren die ochtend en het ondertussen ook alweer 19:30 was. Uiteindelijk bij een soortement van jeugdhostel beland.
Volgende dag begon weer eens heel mistig, maar dat werd na een paar uur snel beter. Nog een paar leuke rustige weggetjes gereden.




En ook op de laatste dag viel er een slachtoffer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo slingerden wij richting Nederlandse grens, waar we de snelweg weer opzochten. Nou had ik twee dagen ervoor al eens mogen testen hoeveel kilometers ik op een tank kon rijden, en toen had ik geconstateerd dat na 343km gereden te hebben, er 18.53liter in mijn tank pastte. Best netjes op een 19 liter tank, dacht ik zo.
Natuurlijk rijdt de Bandit niet altijd zo zuinig. En waar kom je dan op de laatste dag na 320km zonder benzine te staan… juist ja. Voor de NS-kenners onder ons:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kom maar op met de snedige opmerkingen, ik heb het verdiend oO<
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:56:44 #244
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_144839483
Het 'lopen met de motor' is niet voor niets een examenonderdeel w/

Leuk verslag ^O^
pi_144840260
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:14 schreef mjan het volgende:
Tijd voor de tweede helft.

Ik zal de foto's met de kleuren die mijn voet de rest van de week heeft aangenomen achterwege laten, maar er zat een aardige regenboog in over de dagen heen. Goed, na een nacht slapen bleek de toestand van mijn pootje dus alleszins mee te vallen: toen ik opstond kon ik weer geheel zelfstandig naar de douche scharrelen en na een uurtje was er eigenlijk alweer niks aan de hand qua pijn. Motorlaarzen weer aan en gaan dus!

Nou ja, gaan… op wie moeten we weer wachten?

[ afbeelding ]

Jouw kop :D _O_
pi_144851045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:14 schreef mjan het volgende:

Natuurlijk rijdt de Bandit niet altijd zo zuinig. En waar kom je dan op de laatste dag na 320km zonder benzine te staan… juist ja. Voor de NS-kenners onder ons:

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ht
pi_144851069
als je daar naar buiten loopt heb je zunne lekkere bossche bollen winkel
pi_144852392
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:31 schreef Ceased2Be het volgende:
Had ik wel gedaan :P
Weet ik toch :*
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2014 22:56 schreef Dekatria het volgende:
Het 'lopen met de motor' is niet voor niets een examenonderdeel w/

Leuk verslag ^O^
Dank! Naar huis lopen, auto pakken en een flesje benzine tanken was net iets sneller dan mezelf in het zweet werken.
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 23:14 schreef Yreal het volgende:
Jouw kop :D _O_
Ik beschouw het zelf ook maar als een gave :')
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 12:51 schreef Salatrel het volgende:
als je daar naar buiten loopt heb je zunne lekkere bossche bollen winkel
Andere kant van het station ja, Jan de Groot.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_144852456
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 23:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jouw kop :D _O_
*;
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')