abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 juli 2014 @ 10:43:09 #51
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_142200096
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 10:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Uiteraard, en des te meer wordt het een principe om daar tegen in het geweer te komen.
Daarom zeg ik Nederland moet met een dag komen waarop we gewoon allemaal niet de trein pakken dan voelen ze het in de pockets. Als je een week geen gebruik maakt van de trein dan zien ze de kosten stijgen... Dan draaien ze geen winst. We moeten ze het keihard laten voelen. Ze spelen gewoon met ons geld en kopen een fyra etc. :') Stelletje idioten. Kut chipkaart kost ook 7.50 om te verlengen of zo. Wtf man, wtf! Alsof id kaarten etc al niet kut waren.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_142200359
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 02:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
En zowel de Kaartautomaat als de website benaderen dezelfde database, dus wat nou achter lopen.
De automaat leest je OV-chipkaart uit. De website raadpleegt een database die niet realtime wordt bijgewerkt. Het is niet ongewoon dat de verwerking van je reisgegevens zo lang duurt.
pi_142200486
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 10:34 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Kut die van mij gaat verlopen die had ik toen aangevraagd voor het symbolische bedrag van 1 cent.

Heb je die link nog dan vraag ik een goedkope aan. Anders laat ik het zitten ik ga dus echt geen 7.50 geven voor een kaart.
http://www.ns.nl/reiziger(...)chipkaart-actie.html
:P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:09:10 #54
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142200513
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:00 schreef Tochjo het volgende:

[..]

De automaat leest je OV-chipkaart uit. De website raadpleegt een database die niet realtime wordt bijgewerkt. Het is niet ongewoon dat de verwerking van je reisgegevens zo lang duurt.
Doe me een lol :') Alle pinbetalingen geschieden zowat realtime, en dan zou dat met die kaart niet kunnen? Lijkt me toch niet zo moeilijk, hoe denk je dat DWH's werken.

En daarbij, het staat er nog steeds niet op.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_142200537
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:09 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Doe me een lol :') Alle pinbetalingen geschieden zowat realtime, en dan zou dat met die kaart niet kunnen? Lijkt me toch niet zo moeilijk, hoe denk je dat DWH's werken.

En daarbij, het staat er nog steeds niet op.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe jij vindt dat het moet werken, ik vertel je hoe het in de praktijk werkt. Wat je verder met die informatie doet, is geheel aan jou. En het kan zomaar 24 uur duren voordat die gegevens zichtbaar zijn.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:11:20 #56
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142200558
Overigens zijn niet alleen reizigers de lul, maar ook als je iemand wilt uitzwaaien op het perron, mee wilt helpen de bagage te dragen of gewoon door het station heen wilt lopen gewoon omdat dat korter is, heb je een chipkaart nodig met minimaal 16,-.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_142200567
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Bel de klantenservice...
Toen ik vorige week de klantenservice belde kreeg ik verkeerde info omdat daar studentjes zitten na een cursusje van een ochtendje.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:14:48 #58
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142200618
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:10 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te vertellen hoe jij vindt dat het moet werken, ik vertel je hoe het in de praktijk werkt. Wat je verder met die informatie doet, is geheel aan jou. En het kan zomaar 24 uur duren voordat die gegevens zichtbaar zijn.
En ik zeg je dat dat nergens op slaat. Elke pinbetaling word zowat realtime verwerkt. En daar zijn er veel meer van dan in- en uitcheckacties. Kwestie van een fatsoenlijk ingerichte oracle server, daar is buffering helemaal niet voor nodig. Dus als dat niet kan, is dat net zo goed een ontwerpfout van de NS.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:16:46 #59
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142200651
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Toen ik vorige week de klantenservice belde kreeg ik verkeerde info omdat daar studentjes zitten na een cursusje van een ochtendje.
Verbaast je dat nou van een bedrijf dat liever genoegzaam toekijkt hoe haar klanten in de gore rotzooi zitten dan dat ze hun conducteurs een rol KOMO meegeven?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_142201059
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En ik zeg je dat dat nergens op slaat. Elke pinbetaling word zowat realtime verwerkt. En daar zijn er veel meer van dan in- en uitcheckacties. Kwestie van een fatsoenlijk ingerichte oracle server, daar is buffering helemaal niet voor nodig. Dus als dat niet kan, is dat net zo goed een ontwerpfout van de NS.
Legio redenen te bedenken om NIET voor Oracle te kiezen, ontwerpfout lijkt me wat kort door de bocht.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 juli 2014 @ 11:49:03 #61
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_142201174
Het kan erger. Ik moest voor een afspraak in Arnhem zijn afgelopen donderdag. Met mn fucking brakke kop uit m'n bed naar het station hier in de stad, netjes op tijd. Wat denk je? Geen trein. Niets te vinden in de app wat betreft storing, niets omgeroepen, niets op de borden. Volgende trein kwam ook niet, de derde ook niet. Zo ben je dan een uur verder.

Toen m'n afspraak maar afgezegd, op m'n fiets gestapt en richting huis gefietst om mijn auto te pakken richting kantoor.

Geen recht op vergoeding, want ik heb op hetzelfde station in- en uitgecheckt. Er is echter best wel wat economische schade (1,5* mijn uurtarief bijvoorbeeld).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 12 juli 2014 @ 11:52:14 #62
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142201226
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:41 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Legio redenen te bedenken om NIET voor Oracle te kiezen, ontwerpfout lijkt me wat kort door de bocht.
Voor mijn part laten ze access draaien op een overgeklokte Wii, als het maar werkt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_142202285
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 11:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Voor mijn part laten ze access draaien op een overgeklokte Wii, als het maar werkt.
Voor mijn part heffen ze die hele NS club op en geven ze iedereen subsidie op de auto. Het is echt niet te geloven, elk normaal; niet door de staat gesubsidieerde club zou al omgevallen zijn maar de NS voelt de druk niet zo.

Laatst had ik alle moed bijeen verzameld om een dalvoordeelkaart of zoiets te kopen. Loop je daar kaartverkoop binnen zit daar zo'n ouwe tamme kale zak sudoku's te doen achter de highspeed balie, en een rij van 30 man voor de andere balie.

Vraag ik aan die kerel, kun jij mij niet even meehelpen je collega heeft werk voor 10? Nee, meneer had daar de apparatuur niet voor. Efficiëntie bij de NS ontbreekt voor de 100%, ambtenarij pur sang.

Ben natuurlijk onverrichter zake weer naar huis gegaan, ik ga daar niet een half uur in de rij staan terwijl er zo'n kneus puzzeltjes aan het oplossen is.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 13:18:45 #64
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_142203216
Tja, en het aantal "jammerdanners" en "umoetnietbijmijzijners" is ook niet van de lucht.

Laatst hadden ze ook twee uur van tevoren de laatste trein vanuit utrecht even een kwartier vervroegd. Sta je dan te wachten op een trein die al weg is. Heb ik godverdomme de hele nacht op schiphol kunnen doorbrengen omdat dat te verkiezen valt boven wegvriezen op een tochtig station.

Of dat de laatste bus (want natuurlijk weer werkzaamheden) je niet afzet bij de trein, maar doorrijdt naar het volgende station waardoor je er als je bent uitgestapt en die bus allang weer wegrijdt dat er geen trein meer is om half 2 's nachts. Geen communicatie, niks. Dankjewel NS.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')