Daarom zeg ik Nederland moet met een dag komen waarop we gewoon allemaal niet de trein pakken dan voelen ze het in de pockets. Als je een week geen gebruik maakt van de trein dan zien ze de kosten stijgen... Dan draaien ze geen winst. We moeten ze het keihard laten voelen. Ze spelen gewoon met ons geld en kopen een fyra etc.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:42 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Uiteraard, en des te meer wordt het een principe om daar tegen in het geweer te komen.
De automaat leest je OV-chipkaart uit. De website raadpleegt een database die niet realtime wordt bijgewerkt. Het is niet ongewoon dat de verwerking van je reisgegevens zo lang duurt.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 02:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
En zowel de Kaartautomaat als de website benaderen dezelfde database, dus wat nou achter lopen.
http://www.ns.nl/reiziger(...)chipkaart-actie.htmlquote:Op zaterdag 12 juli 2014 10:34 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Kut die van mij gaat verlopen die had ik toen aangevraagd voor het symbolische bedrag van 1 cent.
Heb je die link nog dan vraag ik een goedkope aan. Anders laat ik het zitten ik ga dus echt geen 7.50 geven voor een kaart.
Doe me een lolquote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:00 schreef Tochjo het volgende:
[..]
De automaat leest je OV-chipkaart uit. De website raadpleegt een database die niet realtime wordt bijgewerkt. Het is niet ongewoon dat de verwerking van je reisgegevens zo lang duurt.
Je hoeft mij niet te vertellen hoe jij vindt dat het moet werken, ik vertel je hoe het in de praktijk werkt. Wat je verder met die informatie doet, is geheel aan jou. En het kan zomaar 24 uur duren voordat die gegevens zichtbaar zijn.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Doe me een lolAlle pinbetalingen geschieden zowat realtime, en dan zou dat met die kaart niet kunnen? Lijkt me toch niet zo moeilijk, hoe denk je dat DWH's werken.
En daarbij, het staat er nog steeds niet op.
Toen ik vorige week de klantenservice belde kreeg ik verkeerde info omdat daar studentjes zitten na een cursusje van een ochtendje.quote:
En ik zeg je dat dat nergens op slaat. Elke pinbetaling word zowat realtime verwerkt. En daar zijn er veel meer van dan in- en uitcheckacties. Kwestie van een fatsoenlijk ingerichte oracle server, daar is buffering helemaal niet voor nodig. Dus als dat niet kan, is dat net zo goed een ontwerpfout van de NS.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:10 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te vertellen hoe jij vindt dat het moet werken, ik vertel je hoe het in de praktijk werkt. Wat je verder met die informatie doet, is geheel aan jou. En het kan zomaar 24 uur duren voordat die gegevens zichtbaar zijn.
Verbaast je dat nou van een bedrijf dat liever genoegzaam toekijkt hoe haar klanten in de gore rotzooi zitten dan dat ze hun conducteurs een rol KOMO meegeven?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik vorige week de klantenservice belde kreeg ik verkeerde info omdat daar studentjes zitten na een cursusje van een ochtendje.
Legio redenen te bedenken om NIET voor Oracle te kiezen, ontwerpfout lijkt me wat kort door de bocht.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En ik zeg je dat dat nergens op slaat. Elke pinbetaling word zowat realtime verwerkt. En daar zijn er veel meer van dan in- en uitcheckacties. Kwestie van een fatsoenlijk ingerichte oracle server, daar is buffering helemaal niet voor nodig. Dus als dat niet kan, is dat net zo goed een ontwerpfout van de NS.
Voor mijn part laten ze access draaien op een overgeklokte Wii, als het maar werkt.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:41 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Legio redenen te bedenken om NIET voor Oracle te kiezen, ontwerpfout lijkt me wat kort door de bocht.
Voor mijn part heffen ze die hele NS club op en geven ze iedereen subsidie op de auto. Het is echt niet te geloven, elk normaal; niet door de staat gesubsidieerde club zou al omgevallen zijn maar de NS voelt de druk niet zo.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 11:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Voor mijn part laten ze access draaien op een overgeklokte Wii, als het maar werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |