abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143216967
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 15:01 schreef Bart het volgende:
Ik heb de F8000 staan, niets dan lof. Meer dan 100 procent tevreden _O_.
Mooi, dan ga ik zeker voor de H7000, vond het beeld ook erg mooi, maar goed, dat was wel in de Media Markt. Precies erboven (Hengelo) hangt de Panasonic ZT60 60", de beste plasma. Helaas tikkeltje te duur en niet geschikt voor mijn doeleinden. Maar wat een tv...
pi_143217118
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:58 schreef Dimens het volgende:

[..]

Erm... :')

[..]

Dit is een leuk verkooppraatje maar slaat nergens op. De winkelmodus representeert niet de kwaliteit van de televisie.

[..]

Uit deze rij zou ik per definitie gaan voor de H7000 en de andere twee modellen links laten liggen. De LA9709 is niet zo goed en de HU7500 komt met allerlei vervelende bijzaken zoals clouding, door veel gebruikers benoemde hoorbare fans, motion judder doordat de processor niet krachtig is om de beelden te verwerken (heel ernstig naar mijn mening) en grote hoeveelheden banding. Het geld absoluut niet waard. Heeft meer nadelen dan voordelen tegenover de H7000, zeker als het de 48" variant betreft waarbij je heel dicht op de televisie moet gaan zitten wil je überhaupt het voordeel van 4K benutten.
Dimens, jij ook heel erg bedankt voor je advies. Ik zal de UE55H7000 zondag of maandag ophalen, even kijken wat me het beste uitkomt!

^O^
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 08:24:19 #28
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_143225775
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:29 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Mooi, dan ga ik zeker voor de H7000, vond het beeld ook erg mooi, maar goed, dat was wel in de Media Markt. Precies erboven (Hengelo) hangt de Panasonic ZT60 60", de beste plasma. Helaas tikkeltje te duur en niet geschikt voor mijn doeleinden. Maar wat een tv...
Oh ja, er was één nadeel aan de F8000, en ik weet niet of dat met de H7000 opgelost is. Als je een mkv wil afspelen over het netwerk (vanaf een dlna-server), dan moet je soms moeilijk doen voor Nederlandse ondertiteling. Wanneer? Als er Engelse (of welke taal dan ook) ondertiteling in de mkv-container zit, en je hebt de Nederlandse als .srt los in de map zitten, dan kun je niet voor de Nederlandse kiezen. Dan moet je ofwel alle ondertiteling in de container eruit halen, ofwel de Nederlandse toevoegen aan de container (met bijvoorbeeld mkvmerge). Niet handig. Zit er geen ondertiteling in de container, dan pakt de tv wel gewoon losse srt-bestanden in de map.

Als je geen behoefte hebt aan (Nederlandse) ondertiteling, of Engelse ook prima vindt, of een eigen mediaspeler gebruikt, dan is het geen probleem natuurlijk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_143226093
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 08:24 schreef Bart het volgende:

[..]

Oh ja, er was één nadeel aan de F8000, en ik weet niet of dat met de H7000 opgelost is. Als je een mkv wil afspelen over het netwerk (vanaf een dlna-server), dan moet je soms moeilijk doen voor Nederlandse ondertiteling. Wanneer? Als er Engelse (of welke taal dan ook) ondertiteling in de mkv-container zit, en je hebt de Nederlandse als .srt los in de map zitten, dan kun je niet voor de Nederlandse kiezen. Dan moet je ofwel alle ondertiteling in de container eruit halen, ofwel de Nederlandse toevoegen aan de container (met bijvoorbeeld mkvmerge). Niet handig. Zit er geen ondertiteling in de container, dan pakt de tv wel gewoon losse srt-bestanden in de map.

Als je geen behoefte hebt aan (Nederlandse) ondertiteling, of Engelse ook prima vindt, of een eigen mediaspeler gebruikt, dan is het geen probleem natuurlijk.
Ok, is gelukkig voor mij niet van toepassing dan, heb een Mede8er :P
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:22:36 #30
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_143226122
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:18 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ok, is gelukkig voor mij niet van toepassing dan, heb een Mede8er :P
Verder doet de ingebouwde mediaspeler het perfect hoor, speelt alles goed af, ook 3D mkv's (SBS). Ik heb mijn losse mediaspeler eigenlijk niet meer gebruikt sinds ik deze tv heb, zonde om nog weer een los apparaat erbij te gebruiken ;).
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_143255729
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 14:50 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Niet eens zo groot, maar ik vind een grote tv gewoon mooi en fijn kijken.

[..]

Dit snap ik niet? Eerst zeg je dat Ultra HD overrated is (UHD is hetzelfde trouwens), en daarna raad je wel aan om Ultra HD te nemen?

[..]

Je hebt helemaal niks aan Ultra HD op dit moment. Leuk voor een diashow van vakantiefoto's o.i.d., maar de echte content is pas over jaren ingeburgerd.

Mijn keus staat denk ik vrij vast: begin volgende week ga ik de UE55H7000 halen ^O^. Ben nu bezig met verhuizen, meubels worden zondag in elkaar gezet, dus kan ik daarna de tv halen. En hij komt strak aan de muur :)
Hmm ok, ik dacht al..

Dit gewoon omdat je budget ernaar is?
Het mag dan wel overrated zijn, maar het is natuurlijk wel leuk om er naast te hebben?
Dus waarom zou je het laten liggen?

Ik vind het design niet zo heel mooi bij de Samsung UE55H7000SL (heb hem vaak genoeg gezien hoor). De F8500 series was hier al een voorstander van.
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_143256530
quote:

[..]

[..]

Dit is een leuk verkooppraatje maar slaat nergens op. De winkelmodus representeert niet de kwaliteit van de televisie.

[..]

Uit deze rij zou ik per definitie gaan voor de H7000 en de andere twee modellen links laten liggen. De LA9709 is niet zo goed en de HU7500 komt met allerlei vervelende bijzaken zoals clouding, door veel gebruikers benoemde hoorbare fans, motion judder doordat de processor niet krachtig is om de beelden te verwerken (heel ernstig naar mijn mening) en grote hoeveelheden banding. Het geld absoluut niet waard. Heeft meer nadelen dan voordelen tegenover de H7000, zeker als het de 48" variant betreft waarbij je heel dicht op de televisie moet gaan zitten wil je überhaupt het voordeel van 4K benutten.
quote:

[..]

[..]

[..]

Hmmz, waar heb je dit vandaan?
Deze UHD tv's scoren gewoon goed genoeg, zelfs de F7000.

Vind de H7000 series gewoon niet vernieuwend genoeg, omdat Samsung dit al eerder gefabriceerd had (F8500 series).

Ik had destijds mijn oom de Samsung UE48HU7500L Zwart aangeraden, en hij is er nog steeds versteld van.
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_143260149
Volgens mij maakte panasonic juist de beste tv's. Als die plasma tv's nog te krijgen zijn tenminste.
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:18:05 #34
431988 FietsKoerier
komt altijd te laat..
pi_143260309
Mijn dertigjarige televisie is still going strong. :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 15:01 schreef Bart het volgende:
Ik heb de F8000 staan, niets dan lof. Meer dan 100 procent tevreden _O_.
Dat is niet mogelijk.
pi_145051844
En? Kun je al een mening met ons delen over deze televisie?
pi_145056846
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:25 schreef Dimens het volgende:
En? Kun je al een mening met ons delen over deze televisie?
Ja zeker! Was eigenlijk vrij druk, dus niet meer aan dit topic gedacht :P

Maar goed, heb hem strak aan de muur gehangen en beeld is heel erg goed! Je went trouwens wel heel snel aan een 55", ook al is de woonkamer niet zo groot. Ben echt blij dat ik voor deze ben gegaan en niet voor de H7500, want als ik daar de verhalen over hoor van luidruchtige ventilatoren, clouding en andere kinderziektes e.d.... Bij deze geen last van. Contrast is ook dik in orde :)

Deze tv kan mooi wat jaren mee en zal t.z.t. logischerwijs worden opgevolgd door minimaal een 55" OLED, als het allemaal gemeengoed is geworden :)
pi_145059894
Mooi. Weer een tevreden FOK!ker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')