quote:
Quoten als je iemand nodig hebt.quote:
Moet je wel daadwerkelijk quoten en niet alleen de naam van een andere quote veranderen. Dat werkt namelijk niet.quote:
Er zit trouwens wel een beetje een inconsistentie in je eis. Aan de ene kant wil je geen plasma omdat je in een verlichte omgeving televisie gaat kijken maar anderzijds wil je wel dat de televisie diepe zwartwaardes heeft wat impliceert tot het kijken in een verduisterde omgeving.quote:
Nou ja, het is een beetje van beiden. Overdag, maar ook 's avonds wil ik goed beeld hebben, en ik vind het contrast van plasma juist slechter overdag.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 15:50 schreef Dimens het volgende:
[..]
Moet je wel daadwerkelijk quoten en niet alleen de naam van een andere quote veranderen. Dat werkt namelijk niet.
[..]
Er zit trouwens wel een beetje een inconsistentie in je eis. Aan de ene kant wil je geen plasma omdat je in een verlichte omgeving televisie gaat kijken maar anderzijds wil je wel dat de televisie diepe zwartwaardes heeft wat impliceert tot het kijken in een verduisterde omgeving.
Voor mij is dat wel belangrijk, ik wil absoluut niet hebben dat er iets inbrandt omdat ik een tijdlang hetzelfde beeld op de tv heb staan.quote:Natuurlijk kun je dan de middenmoter kiezen en voor een VA-paneel gaan, maar als zwartwaardes dan echt belangrijk zijn omdat je 's avonds televisie gaat kijken, dan zou het zonde zijn om plasma hiervoor te laten vallen. Het is immers niet zo dat plasma overdag niet zichtbaar is.
Je hebt ook modellen zoals de Samsung PS51F8500 waarbij je de kwaliteit hebt van plasma en toch de hoge luminantie van LCD. Het enige waar je dan nog mee zit is de mogelijke beeldretentie door de televisie te gebruiken als monitor. Dan moet jij jezelf afvragen hoe belangrijk dit is.
Ik bedoel echt de TX-55ASM651 zoals die bij de MM staat:quote:Anders kom je bij VA-panelen terecht en zul je de KDL-55W955B en TX-55ASM651 (bedoel je niet de TX-55AS650?) ook moeten laten vallen. Door het gebruik van een IPS-paneel behaal je immers geen goede zwartwaardes. Dan kom je dus uit bij bepaalde modellen van Panasonic, Sony en Samsung zoals de series 7 en 8 van Samsung.
Dan ben je gebonden aan de LCD VA-panelen. Ik ben niet bekend met de TX-55ASM651 maar als ik Google zo mag geloven, lijkt het een Media Markt / Saturn only model. Dan zal het wel een variant zijn op de TX-55AS650 waar net de behuizing een andere kleur o.i.d. heeft. Waarschijnlijk gebruikt deze televisie dus ook een IPS-paneel in tegenstelling tot e AS640 waar een VA-paneel gebruikt wordt.quote:Op zondag 13 juli 2014 14:18 schreef Saekerhett het volgende:
Bedankt voor de reacties allen.
[..]
Nou ja, het is een beetje van beiden. Overdag, maar ook 's avonds wil ik goed beeld hebben, en ik vind het contrast van plasma juist slechter overdag.
[..]
Voor mij is dat wel belangrijk, ik wil absoluut niet hebben dat er iets inbrandt omdat ik een tijdlang hetzelfde beeld op de tv heb staan.
[..]
Ik bedoel echt de TX-55ASM651 zoals die bij de MM staat:
[ afbeelding ]
Thanks! Ik ga dit eens rustig meenemen in mijn uiteindelijke keuzequote:Op zondag 13 juli 2014 15:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dan ben je gebonden aan de LCD VA-panelen. Ik ben niet bekend met de TX-55ASM651 maar als ik Google zo mag geloven, lijkt het een Media Markt / Saturn only model. Dan zal het wel een variant zijn op de TX-55AS650 waar net de behuizing een andere kleur o.i.d. heeft. Waarschijnlijk gebruikt deze televisie dus ook een IPS-paneel in tegenstelling tot e AS640 waar een VA-paneel gebruikt wordt.
Deze twee modellen maken echter wel gebruik van een 100Hz paneel waar de Samsung series 7 en 8 gebruik maken van een 200Hz paneel. Aangezien je van een Sharp LC-40E824E afkomt met een 100Hz paneel, zou het logisch zijn ook een stap hoger te gaan in paneelfrequentie.
Ook een om mee te nemen; de Sony KDL-55W905A. Dit is het 2013 topmodel van Sony en heeft een aantal voordelen tegenover de Samsung F8000 waaronder de prijs en de lage input lag. Ook onder gebruik van milde beeldinterpolatie zouden games nog speelbaar moeten zijn wat een positief effect kan hebben voor games op 30 FPS. De besparing op kosten kun je weer mooi investeren in een professionele kalibratie. Het voordeel van LCD is dat je het maar een keer hoeft uit te voeren (noteer wel ergens de settings in het geval je alles opnieuw moet instellen) en het na verloop van tijd accuraat blijft waar dit bij plasma niet zo is.
En natuurlijk zijn we allemaal geïnteresseerd welke televisie het uiteindelijk gaat / is geworden.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:12 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Thanks! Ik ga dit eens rustig meenemen in mijn uiteindelijke keuze
Komt goed! Knap trouwens dat je nog wist dat ik die Sharp had gekocht, was geloof ik in juli 2011quote:Op maandag 14 juli 2014 18:15 schreef Dimens het volgende:
[..]
En natuurlijk zijn we allemaal geïnteresseerd welke televisie het uiteindelijk gaat / is geworden.
Ik wist dat je een Sharp had en dat het een 100Hz model was, het exacte model wist ik niet meer. Gelukkig wist Sherlock het wel.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Komt goed! Knap trouwens dat je nog wist dat ik die Sharp had gekocht, was geloof ik in juli 2011
Tweakers pricewatch. Dat houdt dimens bij volgens mijquote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:27 schreef TC03 het volgende:
Hoe kan je als gewoon mens achterhalen wat voor paneel er in een tv zit?
Hoe weet hij dat dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Tweakers pricewatch. Dat houdt dimens bij volgens mij
opzoeken in de specsquote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:27 schreef TC03 het volgende:
Hoe kan je als gewoon mens achterhalen wat voor paneel er in een tv zit?
Uitzoeken. Dat kan bijvoorbeeld door contact op te nemen met de fabrikanten, door het type paneel in de televisie af te lezen, forums en reviews lezen, handleiding lezen etc..quote:
Nog niet, ik ga misschien morgen kijken, anders vrijdag of zaterdagquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:05 schreef Dimens het volgende:
Is er toevallig al een keuze gemaakt? Ik ben wel benieuwd namelijk.
55 inch? (ivm een grote woonkamer?)quote:Op vrijdag 11 juli 2014 21:05 schreef Saekerhett het volgende:
Binnenkort komt er een verhuizing aan en dan moet mag ik op zoek naar een nieuwe tv. Ik heb al flink wat onderzoek gedaan, maar input van jullie kant (Dimens, leef je nog?) is altijd gewenst.
Ik ben er al over uit dat het formaat rond de 55" moet liggen, het geen plasma moet zijn vanwege een lichte kamer en het feit dat de tv ook wel eens als monitor gebruikt wordt, met stilstaande beelden dus. Verder hoeft van mij Ultra HD en curved niet. Ultra HD geloof ik wel over een jaar of wat als het echt ingeburgerd is, ook met tv-uitzendingen. Ik vind beeldkwaliteit op dit moment belangrijker dan de resolutie. Verder vind ik een goed contrast (diepe zwartwaarden), een lage inputlag (PS3) en vooral een uniforme backlight erg belangrijk.
Ik heb niet echt een uiterst budget, d.w.z. laten we het redelijk houden en proberen onder de 2k te blijven.
Een aantal tv's heb ik op het oog:
- Samsung UE55F8000 (topmodel van vorig jaar)
- Samsung UE55H7000 (opvolger van de F8000, ietsje duurder)
- Panasonic TX-55ASM651 (staat niet in de pricewatch), net bij de Media Markt gezien, beeld sprak me wel aan (maar dat is in de winkel)
- Sony Bravia KDL-55W955B
Zijn er eventueel nog andere tv's, hebben jullie tips of ervaringen met bepaalde tv's? Is de meerprijs van de H7000 t.o.v. de F8000 het waard bv?
Graag hoor ik jullie input.
Niet eens zo groot, maar ik vind een grote tv gewoon mooi en fijn kijken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:59 schreef RogerFederer_17 het volgende:
[..]
55 inch? (ivm een grote woonkamer?)
Dit snap ik niet? Eerst zeg je dat Ultra HD overrated is (UHD is hetzelfde trouwens), en daarna raad je wel aan om Ultra HD te nemen?quote:Ultra HD/Curved/UHD zijn allemaal overrated, ze geven alleen dat extra tintje scherpte mee.
Bij OLED schermen zie je een drastische verandering en is het de moeite waard (maar die kosten ook wat). Maar in jouw budget kan je al een Ultra HD halen, dus het zou zonde zijn als je dit zou laten liggen. Dus think about that?
Je hebt helemaal niks aan Ultra HD op dit moment. Leuk voor een diashow van vakantiefoto's o.i.d., maar de echte content is pas over jaren ingeburgerd.quote:Ga je voor neutraal beeld met uitmuntende kwaliteit? Of ga je voor een tv met hoge kleurwaarden (LG staat hier bekend om)? Denk voor het eerste aangezien je een ps3 hebt, en in de future wel een ps4 gaat halen.
Een aantal modellen die gewoon top zijn:
http://tweakers.net/pricewatch/355037/lg-55la9709-zwart/reviews/ (design is awesome)
http://tweakers.net/price(...)48hu7500l-zwart.html (gewoon top!)
http://tweakers.net/price(...)e55f7000-zilver.html (deze is geen Ultra HD, maar wel een hoge klasse tv)
Samsung UE55H7000 staat eigenlijk gelijk aan de oude modellen van de F8000 series.
Dus zo vernieuwend is deze niet?![]()
Ik neem aan dat het geld het waard moet zijn, dus raad je daarom de Samsung UE48HU7500L aan
(ook verkrijgbaar in 55 inch maar wel boven de 2k).
Deze presteert vele malen beter dan de tv die jij op het oog hebt.
Geloof me, tv kijken op deze tv is nog nooit zo mooi geweest.
Erm...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:59 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Ultra HD/Curved/UHD zijn allemaal overrated
Maar in jouw budget kan je al een Ultra HD halen, dus het zou zonde zijn als je dit zou laten liggen.
Dit is een leuk verkooppraatje maar slaat nergens op. De winkelmodus representeert niet de kwaliteit van de televisie.quote:Ga je voor neutraal beeld met uitmuntende kwaliteit? Of ga je voor een tv met hoge kleurwaarden (LG staat hier bekend om)?
Uit deze rij zou ik per definitie gaan voor de H7000 en de andere twee modellen links laten liggen. De LA9709 is niet zo goed en de HU7500 komt met allerlei vervelende bijzaken zoals clouding, door veel gebruikers benoemde hoorbare fans, motion judder doordat de processor niet krachtig is om de beelden te verwerken (heel ernstig naar mijn mening) en grote hoeveelheden banding. Het geld absoluut niet waard. Heeft meer nadelen dan voordelen tegenover de H7000, zeker als het de 48" variant betreft waarbij je heel dicht op de televisie moet gaan zitten wil je überhaupt het voordeel van 4K benutten.quote:Een aantal modellen die gewoon top zijn:
http://tweakers.net/pricewatch/355037/lg-55la9709-zwart/reviews/ (design is awesome)
http://tweakers.net/price(...)48hu7500l-zwart.html (gewoon top!)
http://tweakers.net/price(...)e55f7000-zilver.html (deze is geen Ultra HD, maar wel een hoge klasse tv)
Samsung UE55H7000 staat eigenlijk gelijk aan de oude modellen van de F8000 series.
Dus zo vernieuwend is deze niet?![]()
Ik neem aan dat het geld het waard moet zijn, dus raad je daarom de Samsung UE48HU7500L aan
(ook verkrijgbaar in 55 inch maar wel boven de 2k).
Deze presteert vele malen beter dan de tv die jij op het oog hebt.
Geloof me, tv kijken op deze tv is nog nooit zo mooi geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |