abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142183907
Binnenkort komt er een verhuizing aan en dan moet mag ik op zoek naar een nieuwe tv. Ik heb al flink wat onderzoek gedaan, maar input van jullie kant (Dimens, leef je nog? ;) ) is altijd gewenst.

Ik ben er al over uit dat het formaat rond de 55" moet liggen, het geen plasma moet zijn vanwege een lichte kamer en het feit dat de tv ook wel eens als monitor gebruikt wordt, met stilstaande beelden dus. Verder hoeft van mij Ultra HD en curved niet. Ultra HD geloof ik wel over een jaar of wat als het echt ingeburgerd is, ook met tv-uitzendingen. Ik vind beeldkwaliteit op dit moment belangrijker dan de resolutie. Verder vind ik een goed contrast (diepe zwartwaarden), een lage inputlag (PS3) en vooral een uniforme backlight erg belangrijk.

Ik heb niet echt een uiterst budget, d.w.z. laten we het redelijk houden en proberen onder de 2k te blijven.

Een aantal tv's heb ik op het oog:

- Samsung UE55F8000 (topmodel van vorig jaar)
- Samsung UE55H7000 (opvolger van de F8000, ietsje duurder)
- Panasonic TX-55ASM651 (staat niet in de pricewatch), net bij de Media Markt gezien, beeld sprak me wel aan (maar dat is in de winkel)
- Sony Bravia KDL-55W955B

Zijn er eventueel nog andere tv's, hebben jullie tips of ervaringen met bepaalde tv's? Is de meerprijs van de H7000 t.o.v. de F8000 het waard bv?

Graag hoor ik jullie input.
  Knikkerking vrijdag 11 juli 2014 @ 21:14:29 #2
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_142184249
Je hebt al goed je best gedaan ^O^

Dit zijn allemaal top tv's!
Goede reden wat je aangeeft om geen plasma te nemen (ook doordacht dus). Mijns inziens trouwens de enigste reden om geen (Panasonic, what else? ;) ) plasma te nemen.

Dus dan komt het nu op je eigen smaak aan. Wat beeld betreft zijn deze tv's namelijk allemaal (zeer) goed. Het is maar net wat je wilt op gebied van behuizing, merk (gevoel erbij) en geld wat je wilt uitgeven.

Ik zou persoonlijk neigen naar de nieuwste Samsung, de 8000 serie was namelijk al érg goed...

[edit] oh, en wat input-lag betreft kan ik je helaas niet helpen, daar ben ik bij deze tv's niet bekend mee. Maar ik ga er vanuit dat het bij al deze modellen goed zit. De een misschien iets beter dan de ander, maar allemaal goed "doenbaar" voor je PS3.

Over PS3 gesproken: waarom niet meteen upgraden naar PS4 als je toch bezig bent? O-) is echt een wereld van verschil wat graphics betreft 8-) (kijkende naar de OP is dat dus echt iets voor jou ;))

[ Bericht 33% gewijzigd door Atmoz op 11-07-2014 21:20:08 ]
pi_142184453
Ik heb de Panasonic TX-L42E6E en ben daar zeer tevreden mee.
Geen 3D, dat verdubbeld de prijs alleen terwijl ik het nooit tot zelden zal gebruiken.
Het smart gedeelte is goed, het beeld is goed, het geluid ... Platte TV, dus niet geweldig. Ik heb er een soundbar voor gekocht. Lekker kleine randen, prima AB, stevige voet.

Ik kan op die basis Panasonic aanraden.
pi_142184892
Heb ook een panasonic uit de nieuwe serie. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1594644

Lekker beeld hoor. En deze tv's hebben vrij lage input lag.
:]
pi_142188253
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:05 schreef Dimens het volgende:
(Dimens, leef je nog? ;) )
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:05 schreef Saekerhett het volgende:
(Dimens, leef je nog? ;) )
Quoten als je iemand nodig hebt.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_142206745
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 22:48 schreef mergbot het volgende:

[..]

[..]

Quoten als je iemand nodig hebt.
Moet je wel daadwerkelijk quoten en niet alleen de naam van een andere quote veranderen. Dat werkt namelijk niet.
quote:
Er zit trouwens wel een beetje een inconsistentie in je eis. Aan de ene kant wil je geen plasma omdat je in een verlichte omgeving televisie gaat kijken maar anderzijds wil je wel dat de televisie diepe zwartwaardes heeft wat impliceert tot het kijken in een verduisterde omgeving.

Natuurlijk kun je dan de middenmoter kiezen en voor een VA-paneel gaan, maar als zwartwaardes dan echt belangrijk zijn omdat je 's avonds televisie gaat kijken, dan zou het zonde zijn om plasma hiervoor te laten vallen. Het is immers niet zo dat plasma overdag niet zichtbaar is.

Je hebt ook modellen zoals de Samsung PS51F8500 waarbij je de kwaliteit hebt van plasma en toch de hoge luminantie van LCD. Het enige waar je dan nog mee zit is de mogelijke beeldretentie door de televisie te gebruiken als monitor. Dan moet jij jezelf afvragen hoe belangrijk dit is.

Anders kom je bij VA-panelen terecht en zul je de KDL-55W955B en TX-55ASM651 (bedoel je niet de TX-55AS650?) ook moeten laten vallen. Door het gebruik van een IPS-paneel behaal je immers geen goede zwartwaardes. Dan kom je dus uit bij bepaalde modellen van Panasonic, Sony en Samsung zoals de series 7 en 8 van Samsung.
pi_142240357
Bedankt voor de reacties allen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 15:50 schreef Dimens het volgende:

[..]

Moet je wel daadwerkelijk quoten en niet alleen de naam van een andere quote veranderen. Dat werkt namelijk niet.

[..]

Er zit trouwens wel een beetje een inconsistentie in je eis. Aan de ene kant wil je geen plasma omdat je in een verlichte omgeving televisie gaat kijken maar anderzijds wil je wel dat de televisie diepe zwartwaardes heeft wat impliceert tot het kijken in een verduisterde omgeving.
Nou ja, het is een beetje van beiden. Overdag, maar ook 's avonds wil ik goed beeld hebben, en ik vind het contrast van plasma juist slechter overdag.

quote:
Natuurlijk kun je dan de middenmoter kiezen en voor een VA-paneel gaan, maar als zwartwaardes dan echt belangrijk zijn omdat je 's avonds televisie gaat kijken, dan zou het zonde zijn om plasma hiervoor te laten vallen. Het is immers niet zo dat plasma overdag niet zichtbaar is.

Je hebt ook modellen zoals de Samsung PS51F8500 waarbij je de kwaliteit hebt van plasma en toch de hoge luminantie van LCD. Het enige waar je dan nog mee zit is de mogelijke beeldretentie door de televisie te gebruiken als monitor. Dan moet jij jezelf afvragen hoe belangrijk dit is.
Voor mij is dat wel belangrijk, ik wil absoluut niet hebben dat er iets inbrandt omdat ik een tijdlang hetzelfde beeld op de tv heb staan.

quote:
Anders kom je bij VA-panelen terecht en zul je de KDL-55W955B en TX-55ASM651 (bedoel je niet de TX-55AS650?) ook moeten laten vallen. Door het gebruik van een IPS-paneel behaal je immers geen goede zwartwaardes. Dan kom je dus uit bij bepaalde modellen van Panasonic, Sony en Samsung zoals de series 7 en 8 van Samsung.
Ik bedoel echt de TX-55ASM651 zoals die bij de MM staat:

pi_142242254
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 14:18 schreef Saekerhett het volgende:
Bedankt voor de reacties allen.

[..]

Nou ja, het is een beetje van beiden. Overdag, maar ook 's avonds wil ik goed beeld hebben, en ik vind het contrast van plasma juist slechter overdag.

[..]

Voor mij is dat wel belangrijk, ik wil absoluut niet hebben dat er iets inbrandt omdat ik een tijdlang hetzelfde beeld op de tv heb staan.

[..]

Ik bedoel echt de TX-55ASM651 zoals die bij de MM staat:

[ afbeelding ]
Dan ben je gebonden aan de LCD VA-panelen. Ik ben niet bekend met de TX-55ASM651 maar als ik Google zo mag geloven, lijkt het een Media Markt / Saturn only model. Dan zal het wel een variant zijn op de TX-55AS650 waar net de behuizing een andere kleur o.i.d. heeft. Waarschijnlijk gebruikt deze televisie dus ook een IPS-paneel in tegenstelling tot e AS640 waar een VA-paneel gebruikt wordt.

Deze twee modellen maken echter wel gebruik van een 100Hz paneel waar de Samsung series 7 en 8 gebruik maken van een 200Hz paneel. Aangezien je van een Sharp LC-40E824E afkomt met een 100Hz paneel, zou het logisch zijn ook een stap hoger te gaan in paneelfrequentie.

Ook een om mee te nemen; de Sony KDL-55W905A. Dit is het 2013 topmodel van Sony en heeft een aantal voordelen tegenover de Samsung F8000 waaronder de prijs en de lage input lag. Ook onder gebruik van milde beeldinterpolatie zouden games nog speelbaar moeten zijn wat een positief effect kan hebben voor games op 30 FPS. De besparing op kosten kun je weer mooi investeren in een professionele kalibratie. Het voordeel van LCD is dat je het maar een keer hoeft uit te voeren (noteer wel ergens de settings in het geval je alles opnieuw moet instellen) en het na verloop van tijd accuraat blijft waar dit bij plasma niet zo is.
pi_142291557
quote:
0s.gif Op zondag 13 juli 2014 15:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dan ben je gebonden aan de LCD VA-panelen. Ik ben niet bekend met de TX-55ASM651 maar als ik Google zo mag geloven, lijkt het een Media Markt / Saturn only model. Dan zal het wel een variant zijn op de TX-55AS650 waar net de behuizing een andere kleur o.i.d. heeft. Waarschijnlijk gebruikt deze televisie dus ook een IPS-paneel in tegenstelling tot e AS640 waar een VA-paneel gebruikt wordt.

Deze twee modellen maken echter wel gebruik van een 100Hz paneel waar de Samsung series 7 en 8 gebruik maken van een 200Hz paneel. Aangezien je van een Sharp LC-40E824E afkomt met een 100Hz paneel, zou het logisch zijn ook een stap hoger te gaan in paneelfrequentie.

Ook een om mee te nemen; de Sony KDL-55W905A. Dit is het 2013 topmodel van Sony en heeft een aantal voordelen tegenover de Samsung F8000 waaronder de prijs en de lage input lag. Ook onder gebruik van milde beeldinterpolatie zouden games nog speelbaar moeten zijn wat een positief effect kan hebben voor games op 30 FPS. De besparing op kosten kun je weer mooi investeren in een professionele kalibratie. Het voordeel van LCD is dat je het maar een keer hoeft uit te voeren (noteer wel ergens de settings in het geval je alles opnieuw moet instellen) en het na verloop van tijd accuraat blijft waar dit bij plasma niet zo is.
Thanks! Ik ga dit eens rustig meenemen in mijn uiteindelijke keuze :)
pi_142291659
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:12 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Thanks! Ik ga dit eens rustig meenemen in mijn uiteindelijke keuze :)
En natuurlijk zijn we allemaal geïnteresseerd welke televisie het uiteindelijk gaat / is geworden.
pi_142291686
quote:
14s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:15 schreef Dimens het volgende:

[..]

En natuurlijk zijn we allemaal geïnteresseerd welke televisie het uiteindelijk gaat / is geworden.
Komt goed! Knap trouwens dat je nog wist dat ik die Sharp had gekocht, was geloof ik in juli 2011 :P
pi_142291771
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 18:16 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Komt goed! Knap trouwens dat je nog wist dat ik die Sharp had gekocht, was geloof ik in juli 2011 :P
Ik wist dat je een Sharp had en dat het een 100Hz model was, het exacte model wist ik niet meer. Gelukkig wist Sherlock het wel.
pi_142335100
De 46" variant van de H7000 is getest door HDTVTest.co.uk en komt er goed uit.

Houdt er wel rekening mee dat het 55" model heel ander kan presteren. Bij de HU7500 heeft de 55" betere prestaties dan het 65" model.
pi_143122824
Is er toevallig al een keuze gemaakt? Ik ben wel benieuwd namelijk.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:27:26 #15
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_143131659
Hoe kan je als gewoon mens achterhalen wat voor paneel er in een tv zit? :{
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:30:39 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143131762
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:27 schreef TC03 het volgende:
Tweakers pricewatch. Dat houdt dimens bij volgens mij
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:36:09 #17
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_143131924
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:30 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Tweakers pricewatch. Dat houdt dimens bij volgens mij
Hoe weet hij dat dan?
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:42:30 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143132136
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:36 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe weet hij dat dan?
opzoeken in de specs
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143132770
H7000 staan, fantastisch. Maarja, geen vergelijkingsmateriaal staan :9

edit: 46" wel. Maar kan dat echt zo verschillen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Kuhly op 06-08-2014 19:10:14 ]
Ajax Amsterdam
pi_143132927
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:27 schreef TC03 het volgende:
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:36 schreef TC03 het volgende:

[..]

Hoe weet hij dat dan?
Uitzoeken. Dat kan bijvoorbeeld door contact op te nemen met de fabrikanten, door het type paneel in de televisie af te lezen, forums en reviews lezen, handleiding lezen etc..

Dan kom je er wel achter wat voor paneel er in de televisie zit.
pi_143137965
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:05 schreef Dimens het volgende:
Is er toevallig al een keuze gemaakt? Ik ben wel benieuwd namelijk.
Nog niet, ik ga misschien morgen kijken, anders vrijdag of zaterdag :)

Maar de UE55H7000 staat bovenaan het lijstje :P
pi_143196473
quote:
Binnenkort komt er een verhuizing aan en dan moet mag ik op zoek naar een nieuwe tv. Ik heb al flink wat onderzoek gedaan, maar input van jullie kant (Dimens, leef je nog? ;) ) is altijd gewenst.

Ik ben er al over uit dat het formaat rond de 55" moet liggen, het geen plasma moet zijn vanwege een lichte kamer en het feit dat de tv ook wel eens als monitor gebruikt wordt, met stilstaande beelden dus. Verder hoeft van mij Ultra HD en curved niet. Ultra HD geloof ik wel over een jaar of wat als het echt ingeburgerd is, ook met tv-uitzendingen. Ik vind beeldkwaliteit op dit moment belangrijker dan de resolutie. Verder vind ik een goed contrast (diepe zwartwaarden), een lage inputlag (PS3) en vooral een uniforme backlight erg belangrijk.

Ik heb niet echt een uiterst budget, d.w.z. laten we het redelijk houden en proberen onder de 2k te blijven.

Een aantal tv's heb ik op het oog:

- Samsung UE55F8000 (topmodel van vorig jaar)
- Samsung UE55H7000 (opvolger van de F8000, ietsje duurder)
- Panasonic TX-55ASM651 (staat niet in de pricewatch), net bij de Media Markt gezien, beeld sprak me wel aan (maar dat is in de winkel)
- Sony Bravia KDL-55W955B

Zijn er eventueel nog andere tv's, hebben jullie tips of ervaringen met bepaalde tv's? Is de meerprijs van de H7000 t.o.v. de F8000 het waard bv?

55 inch? (ivm een grote woonkamer?)

Ultra HD/Curved/UHD zijn allemaal overrated, ze geven alleen dat extra tintje scherpte mee.
Bij OLED schermen zie je een drastische verandering en is het de moeite waard (maar die kosten ook wat). Maar in jouw budget kan je al een Ultra HD halen, dus het zou zonde zijn als je dit zou laten liggen. Dus think about that?

Ga je voor neutraal beeld met uitmuntende kwaliteit? Of ga je voor een tv met hoge kleurwaarden (LG staat hier bekend om)? Denk voor het eerste aangezien je een ps3 hebt, en in de future wel een ps4 gaat halen.

Een aantal modellen die gewoon top zijn:

http://tweakers.net/pricewatch/355037/lg-55la9709-zwart/reviews/ (design is awesome)
http://tweakers.net/price(...)48hu7500l-zwart.html (gewoon top!)
http://tweakers.net/price(...)e55f7000-zilver.html (deze is geen Ultra HD, maar wel een hoge klasse tv)

Samsung UE55H7000 staat eigenlijk gelijk aan de oude modellen van de F8000 series.
Dus zo vernieuwend is deze niet? :P

Ik neem aan dat het geld het waard moet zijn, dus raad je daarom de Samsung UE48HU7500L aan
(ook verkrijgbaar in 55 inch maar wel boven de 2k).
Deze presteert vele malen beter dan de tv die jij op het oog hebt.

Geloof me, tv kijken op deze tv is nog nooit zo mooi geweest. _O_
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_143200314
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:59 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

55 inch? (ivm een grote woonkamer?)
Niet eens zo groot, maar ik vind een grote tv gewoon mooi en fijn kijken.

quote:
Ultra HD/Curved/UHD zijn allemaal overrated, ze geven alleen dat extra tintje scherpte mee.
Bij OLED schermen zie je een drastische verandering en is het de moeite waard (maar die kosten ook wat). Maar in jouw budget kan je al een Ultra HD halen, dus het zou zonde zijn als je dit zou laten liggen. Dus think about that?
Dit snap ik niet? Eerst zeg je dat Ultra HD overrated is (UHD is hetzelfde trouwens), en daarna raad je wel aan om Ultra HD te nemen?

quote:
Ga je voor neutraal beeld met uitmuntende kwaliteit? Of ga je voor een tv met hoge kleurwaarden (LG staat hier bekend om)? Denk voor het eerste aangezien je een ps3 hebt, en in de future wel een ps4 gaat halen.

http://tweakers.net/pricewatch/355037/lg-55la9709-zwart/reviews/ (design is awesome)
http://tweakers.net/price(...)e55f7000-zilver.html (deze is geen Ultra HD, maar wel een hoge klasse tv)

Samsung UE55H7000 staat eigenlijk gelijk aan de oude modellen van de F8000 series.

Ik neem aan dat het geld het waard moet zijn, dus raad je daarom de Samsung UE48HU7500L aan

Je hebt helemaal niks aan Ultra HD op dit moment. Leuk voor een diashow van vakantiefoto's o.i.d., maar de echte content is pas over jaren ingeburgerd.

Mijn keus staat denk ik vrij vast: begin volgende week ga ik de UE55H7000 halen ^O^. Ben nu bezig met verhuizen, meubels worden zondag in elkaar gezet, dus kan ik daarna de tv halen. En hij komt strak aan de muur :)
pi_143200522
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:59 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Ultra HD/Curved/UHD zijn allemaal overrated
Maar in jouw budget kan je al een Ultra HD halen, dus het zou zonde zijn als je dit zou laten liggen.
Erm... :')
quote:
Ga je voor neutraal beeld met uitmuntende kwaliteit? Of ga je voor een tv met hoge kleurwaarden (LG staat hier bekend om)?
Dit is een leuk verkooppraatje maar slaat nergens op. De winkelmodus representeert niet de kwaliteit van de televisie.
quote:

Uit deze rij zou ik per definitie gaan voor de H7000 en de andere twee modellen links laten liggen. De LA9709 is niet zo goed en de HU7500 komt met allerlei vervelende bijzaken zoals clouding, door veel gebruikers benoemde hoorbare fans, motion judder doordat de processor niet krachtig is om de beelden te verwerken (heel ernstig naar mijn mening) en grote hoeveelheden banding. Het geld absoluut niet waard. Heeft meer nadelen dan voordelen tegenover de H7000, zeker als het de 48" variant betreft waarbij je heel dicht op de televisie moet gaan zitten wil je überhaupt het voordeel van 4K benutten.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 15:01:38 #25
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_143200607
Ik heb de F8000 staan, niets dan lof. Meer dan 100 procent tevreden _O_.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')