Dank voor je antwoord!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:43 schreef sijs het volgende:
je kan twee dingen doen,
de perlator ( dat is dat ding aan het eind van je kraan ) los schroeven, ((doe je voorzichtig met waterpomptang en doekje om chroom niet te beschadigen) en op die schroefdraad een aansluiting schroeven waar je je vaatwassertje op aansluit ( even de perlator meenemen naar een goede sanitair-winkel) of de tuit er helemaal afschroeven ( moer tussen de kranen) en hetzelfde doen
nadeel is wel dat je in beide gevallen je kraan niet kan gebruiken
voordeel dat je hem met heet water kan vullen
ander optie zoals al gezegd, T-koppeling in leiding onder aanrechtblad met aparte kraan, dan kan je wel je kraan blijven gebruiken
dat is geen enkel probleemquote:Op vrijdag 11 juli 2014 12:53 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord!
Ik heb net even geprobeerd, maar krijg de perlator ook me de hand vrij makkelijk van m'n kraan afgeschroefd. Dan zou het dus een mogelijkheid zijn om verloopstuk daar op te schroeven, waar ik de vaatwasser op aan zou kunnen sluiten. Zou ik dan niet ook gewoon de aansluiting van de vaatwasser eraf kunnen halen als ik hem niet gebruik en dan gewoon mijn kraan met dat verloopstukje erop gewoon als kraan gebruiken? Dat zou de ideale oplossing zijn namelijk :-). Dan kan ik én de vaatwasser erop aansluiten, én kan ik 'm gewoon als kraan gebruiken als ik de vaatwasser niet gebruik.
Dat 't lelijk staat zit ik niet zo mee namelijk, en ik zal 'm toch maar 1x per dag gebruiken dus dat ik er dan wat extra's voor moet doen met aansluiten/afhalen maakt me ook niet zoveel uit.
Zoals ik in de beginpost had aangegeven: de slang in de gootsteen leggen als ik 'm gebruik. Hij zou dan namelijk direct naast de gootsteen komen te staan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:15 schreef Ferrari_Tape het volgende:
En hoe ga je de waterafvoer maken voor het vuile water?
Zoals ik hierboven al heb aangegeven, woon ik in een studentenhuis en mag ik geen wijzigingen in de leidingen maken. Dus dat is gewoon geen optie. Het is ofwel kiezen voor de oplossing van Sijs en dan de slangen aan en afkoppelen, ofwel geen vaatwasser.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik zou gewoon een permanente aan en afvoer laten maken.
Als je al geen zin hebt in de afwas, heb je al helemaal geen zin om telkens slangen aan- en los te koppelen.
Je zal de vuile vaat op de aanrecht zetten en zuchten van ''pfff weer die slangen aansluiten, doe ik straks wel''. En voor je het weet staat je aanrecht torenhoog vuile pannen.
Omdat je met water en stroom werkt en je dan geen prutswerk moet doen, gevaarlijk.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:26 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven al heb aangegeven, woon ik in een studentenhuis en mag ik geen wijzigingen in de leidingen maken. Dus dat is gewoon geen optie. Het is ofwel kiezen voor de oplossing van Sijs en dan de slangen aan en afkoppelen, ofwel geen vaatwasser.
Pietverdriet, waarom zou een oplossing zoals Sijs noemde niet kunnen?
Dat het er minder mooi uitziet en minder praktisch is dan gewoon een vaste af en aanvoer, maakt me niet uit. Zou jij het niet doen op de manier van Sijs om één van die redenen, of om een andere reden (slecht functioneren oid)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |