abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142166071
Ik heb een vraagje. Ik ben student en heb een hekel aan afwassen, en zag op marktplaats een mini vaatwasser staan. Nu dacht ik, eens kijken of ik die kan aansluiten.

Het liefst wil ik 'm op het aanrecht zetten in mn keukentje. Alleen heb ik daar alleen maar mijn keukenkraan (zie foto hieronder) en wasbak. Nu maakt het mij niet zo heel veel uit of het er allemaal netjes uit ziet (want het staat nu regelmatig zo vol met afwas dat het toch niet netjes is), dus ik vroeg me af of ik die mini vaatwasser dan niet gewoon links van de kraan op het aanrecht kan zetten, de afvoerslang wanneer ik hem gebruik in de gootsteen kan leggen en wanneer ik hem ga gebruiken de waterslang op de een of andere manier op m'n kraan kan zetten?

Dus een oplossing waarbij ik wanneer nodig de wateraanvoer op m'n kraan kan aansluiten, en wanneer niet nodig die slang gewoon in de vaatwasser opberg, oid.

Plaatje van de kraan in kwestie:

Ik heb een stopcontact die op een aparte groep zit daar links, daar zit ook mijn combi magnetron op, maar zolang ik deze twee dan niet tegelijk aanzet zou dat geen probleem moeten zijn toch?

Alvast heel erg bedankt, ik heb wel wat zitten googelen maar kwam daar vooral oplossingen tegen voor op van die kraantjes waar je je wasmachine op aan kan sluiten. Zo'n kraantje heb ik in de badkamer wel, alleen zit daar mijn wasmachine al op en heb ik daarop ook nog een droger staan. Dus daar kan ik 'm helaas niet kwijt!
pi_142166289
Onder het aanrecht, waar de kraan vastgekoppeld wordt met een slang zou ik een T-stuk zetten. Dan heb je kraanaansluiting én een voor je mini vaatwasser. Afvoer zou je gewoon in de wasbak kunnen laten lopen, zo ging dat bij ons ook.
pi_142166432
Mijn ervaring is dat die krengen voor geen meter werken, maar je kunt hem inderdaad beter aansluiten onder je aanrecht en niet aan je kraan :P
blablablabla
pi_142166491
die dingen werken niet, gaat je veel meer tijd kosten om alles schoon te krijgen.