abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 oktober 2002 @ 15:12:59 #1
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_6392801
Ik heb sinds een aantal jaartjes een paar beleggingsfondsen bij Robeco, gaat natuurlijk niet zo heel lekker op het moment. Lang niet meer naar omgekeken maar vandaag kreeg ik ineens het idee me weer eens wat actiever met beleggen bezig te gaan houden.

Ik zat er over te denken om m'n Robeco rekening om te laten zetten naar een online Robeco rekening, dus dat ik transacties kan uitvoeren via de website.

Maar dan... Dan begint het beleggen. Is het slim om in deze tijd te beginnen met het kopen van fondsen/aandelen? Ikzelf denk van wel, omdat het momenteel allemaal laag is en dus allicht weer hoger wordt in de toekomst, of zie ik dit nu verkeerd als leek?

Enfin, volgende week kan ik starten denk ik en de fondsen die ik al heb (en beter NIET had kunnen kopen) zijn IT en Communication Technology... fondsen die het slechter doen zijn er naar mijn weten niet. Ik heb ook Food and Agri Business en Health Care maar dat is ook niet geweldig op het moment...

maandag 21 oktober 2002 @ 16:12:18 #2
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_6393984
Niemand?

[Dit bericht is gewijzigd door BrauN op 22-10-2002 10:57]

dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:58:10 #3
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_6406715
Schoooooooop!
pi_6412210
* k_man belegt ook online met Robeco

Laatste tijd eigenlijk geen aandacht meer aan besteed. Ik wacht wel tot het weer wat is aangetrokken.
Bij het aankopen heb ik me de eerste keer vergist in de manier waarop. Je kunt realtime op de beurs handelen, of via Robeco. Bij dat eerste hebben de transactiekosten een minimum, wat erg ongunstig is bij kleine aankopen. Bij de andere manier betaal je gewoon een percentage, zonder minimum.

dinsdag 22 oktober 2002 @ 16:04:35 #5
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_6412346
Wat hierboven verteld word is helemaal waar.
Via internetbankieren ligt het tarief voor het kopen van aandelen op 0,65% met minimum van ¤15,-
Dat betekent dat je voor minimaal ¤2310,- aandelen zou moeten kopen om niet te duur uit te zijn.

Bij beleggingsfondsen betaal je 0,50% zonder minimumkosten. Wel een minimum aankoop grootte van ¤20,-
(bij de ABNAMRO iig)

En een geschikt instapmoment........?!?
Dat is voor je zelf inschatten waar je denkt dat de bodem van de markt ligt. Ik denk zelf wel dat de bodem in zicht is.

Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
pi_6412456
Kijk eens op http://www.dft.nl/
Kun je veel info vinden.

De beurs is de laatste 2 jaar met 60% gedaald, het lijkt me niet gek om nu wat te kopen. Maar het kan allemaal nog lager worden.
Het verleden heeft uitgewezen dat de beurs altijd stijgt.

Leuk appeltje voor de dorst dus, mits je belegt met geld dat je kan missen.

woensdag 23 oktober 2002 @ 09:50:27 #7
545 dop
:copyright: dop
pi_6425711
conclusie zoek eerst eens uit wie het goedkoopste, snelste en handigste aanbieder
ik verzeker je al vast dat robeco dat niet is

of het slim is nu te beleggen ?
in jou geval nee
probeer je zelf eerst eens de vraag te stellen waarom beleg ik
en wat snap ik er eigenlijk wel en niet van
als je daar de antwoorden op weet, zou je ook het antwoord op je eerste vraag moeten weten

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_6443703
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 09:50 schreef dop het volgende:
conclusie zoek eerst eens uit wie het goedkoopste, snelste en handigste aanbieder
Wat de beste aanbieder is valt niet zo te zeggen, maar verschilt per persoon. Lage transactiekosten zijn vooral interessant als je veel aan- en verkoopt, anders zul je vooral de bewaarkosten in overweging nemen. Robeco is overigens wel voordeliger qua kosten dan wat hierboven genoemd werd, maar het zal best nog ergens goedkoper kunnen. En makkelijk? Ik heb diverse dingen bij Robeco lopen, dus voor mij is het heel handig om het op deze manier te doen.
pi_6444242
Kijk eens in de krant en je ziet dat er goedkopere aanbieders zijn dan Robeco.
pi_6444294
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 09:50 schreef dop het volgende:
Ik zoek ook een goede plek om in aandelen te handenen...... Wat adviseren jullie mij : Postbank, Abn, Alex of Binck
pi_6445544
Nou.....
pi_6447724
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 13:56 schreef flat_erik het volgende:
Nou.....
ligt aan wat je wil. beleggen in aandelen, fondsen, opties
pi_6447957
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 15:51 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

ligt aan wat je wil. beleggen in aandelen, fondsen, opties

Goed dat je het zegt want ik kan nergens echt vinden wat het verschil is
Ik denk Aandelen.
pi_6448012
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 16:04 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt want ik kan nergens echt vinden wat het verschil is
Ik denk Aandelen.

Misschien moet je je daar eerst eens in verdiepen dan. Wat is je motivatie om te beleggen als je niet precies weet wat wat is?
pi_6448067
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 16:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien moet je je daar eerst eens in verdiepen dan. Wat is je motivatie om te beleggen als je niet precies weet wat wat is?

Dat antwoord had ik al verwacht! Ik doe al een tijdje mee op iex.nl maar echt het verschil tussen opties en fondsen enzo kwam ik nooit echt uit!
pi_6448248
Aandeel
Bewijs van deelneming in het kapitaal van een naamloze of besloten vennootschap. De aandelen van op de effectenbeurs genoteerde ondernemingen worden verhandeld.

Beleggingsfonds
Instelling die geld van derden belegt in aandelen of andere vermogenswaarden. De deelnemer kan hierbij al voor een gering bedrag profiteren van risicospreiding en deskundig beheer. Zowel bij aankoop als verkoop van aandelen of participaties van een beleggingsfonds is de belegger kosten verschuldigd.

Optie
Recht om binnen een bepaalde periode aandelen te kopen (call) of te verkopen (put) tegen een tevoren vastgestelde prijs.

http://www.robecodirect.nl/

pi_6451476
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 16:21 schreef k_man het volgende:Optie
Recht om binnen een bepaalde periode aandelen te kopen (call) of te verkopen (put) tegen een tevoren vastgestelde prijs.

afhankelijk van soort (Amerikaans vs Europees)
http://www.robecodirect.nl/

vrijdag 25 oktober 2002 @ 14:47:38 #18
545 dop
:copyright: dop
pi_6463850
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 12:35 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Ik zoek ook een goede plek om in aandelen te handenen...... Wat adviseren jullie mij : Postbank, Abn, Alex of Binck

kiezen uit die 4 ?

inkoppertje

ALEX

prijs prestatie verhouding is stukken beter als bij de andere 3

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:00:18 #19
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_6466207
Kijk... nu is het topic lekker gaan lopen. Bedankt voor alle adviezen en ervaringen. Toch ga ik aan de slag met Robeco....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')