abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142158942
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 00:50 schreef Gravereaper het volgende:
Je hebt 8 uur nodig voor slape
:')
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_142158952
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 00:55 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

:')
Niet iedereen heeft insomnia mafkees.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 00:57:21 #28
310970 Stokfiguur
Gemaakt van streepjes.
pi_142158972
Dat komt omdat niemand meer geld heeft mensen 40 uur per week te laten werken.
pi_142158983
haha ts is een loonslaaf
  vrijdag 11 juli 2014 @ 00:58:57 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_142158999
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:48 schreef LompeHork het volgende:
50 uur per week hier, vraag me af waar dat gemiddelde vandaan komt.
Dit. 50uur is wel het standaard hier voor een normale week. Storingsdienst erbij en je kan er nog wel een paar uur bij zetten (maar dat is slechts 1x in de 4 weken).
  vrijdag 11 juli 2014 @ 01:00:12 #31
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_142159017
quote:
Sinds wanneer is meer werken ook meer productief ? Persoonlijk geloof ik niet in langer werken als 8 uur per dag. Je hebt 8 uur nodig voor slapen en 8 uur nodig voor andere dingen heb je dit niet dan gaat je werktijd er ook onder lijden.
17 uur werken 7 uur slapen is nog nooit iemand aan overleden
  vrijdag 11 juli 2014 @ 01:08:25 #32
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_142159136
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:07 schreef RickoKun het volgende:
42,5 uur deze boy ;(
Jij ging toch nog een opleiding doen? Of doe je nu werk waar je niet voor geschoold bent?
pi_142159153
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:00 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

17 uur werken 7 uur slapen is nog nooit iemand aan overleden
Succes met geen leven, familie en vrienden meer te hebben. Mischien ga je er niet direct dood aan maar het gaat wel een aantal jaar van je leven eraf snoepen.

Met 8 uur werken kan je hetzelfde voor elkaar krijgen als je buiten je werk ook tevreden bent. Mensen hebben ook tijd nodig voor ontspanning, familie, eten, douchen, boodschappen doen etc etc.
pi_142159397
dat gemiddelde lijkt me ideaal.

Ik hoef geen Audi S5
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 01:36:07 #35
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_142159494
Al die stoere praat van al die FOK!kertjes met 'n wajong. :')
Hallon!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 01:44:54 #36
428263 sackhaahr
pluk de haahr
pi_142159583
quote:
10s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:05 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Punten en komma's heb je in je woede al niet meer gebruikt. _O_
_O-
pluk de haahr
  vrijdag 11 juli 2014 @ 01:45:11 #37
409815 spambot31
#deadprez4mod
pi_142159586
quote:
Sinds wanneer is meer werken ook meer productief ? Persoonlijk geloof ik niet in langer werken als 8 uur per dag. Je hebt 8 uur nodig voor slapen en 8 uur nodig voor andere dingen heb je dit niet dan gaat je werktijd er ook onder lijden.
Hoe kun je nou zolang actief zijn, maar zo weinig posten? :o
pi_142159919
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:45 schreef spambot31 het volgende:

[..]

Hoe kun je nou zolang actief zijn, maar zo weinig posten? :o
Jarenlang niks posten. :) :P
  vrijdag 11 juli 2014 @ 02:28:55 #39
224960 highender
Travellin' Light
  vrijdag 11 juli 2014 @ 02:42:29 #40
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_142160104
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 01:09 schreef Gravereaper het volgende:

[..]

Succes met geen leven, familie en vrienden meer te hebben. Mischien ga je er niet direct dood aan maar het gaat wel een aantal jaar van je leven eraf snoepen.

Met 8 uur werken kan je hetzelfde voor elkaar krijgen als je buiten je werk ook tevreden bent. Mensen hebben ook tijd nodig voor ontspanning, familie, eten, douchen, boodschappen doen etc etc.
8 is ook vrij veel, aangezien je dan 's avonds thuis komt en dan direct moet beginnen met koken. In de avond ben je moe.
pi_142160111
quote:
7s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:39 schreef Geralt het volgende:
Dat komt omdat iedereen kinderen neemt en vervolgens parttime gaat werken.

Ik heb nooit minder dan 40 uur per week gewerkt.
De sneuheid van deze post verdient een artikel op de fp :')
pi_142160145
Met je partner allebei een halve werkweek werken > toch nog steeds meer verdienen dan werknemers in de meeste andere landen die 60 uur per week werken > daarmee samen ruimte maken voor 2 anderen die dan ook weer part-time kunnen werken i.p.v. werkloos thuis te zitten > beiden je kinderen genoeg zien > geen dure kinderopvang > tijd hebben om het uit te geven en er een beetje van te genieten (en daarmee ook weer banen te creëren voor o.a. horeca en winkelmedewerkers etc) _O_

Calvinisten die niets anders doen dan werken, werken, werken :{w En, nog erger: dat ook eisen van andere mensen.

[ Bericht 8% gewijzigd door erik013 op 11-07-2014 03:00:36 ]
  vrijdag 11 juli 2014 @ 03:06:13 #43
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142160217
quote:
3s.gif Op donderdag 10 juli 2014 22:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het incluis Henk en Ingrid is die nog een tweede kind erbij nemen want dat komt hun klote huwelijk vast ten goede en dan vervolgens allebei parttime gaan werken om voor dat kutkind te zorgen, maar dat is passen en meten en ze kunnen niet allebei stoppen met werken want ze hebben een hypotheek van heb ik jou daar en die kunnen ze eigenlijk al niet meer betalen, maargoed ze gaaan toch maar parttime werken want dan hoeven ze geen oppas te regelen en omdat er altijd iemand thuis moet zijn zien ze elkaar alleen maar in het weekend waardoor hun toch al kutte huwelijk met die klotehond en die hoerehypotheek en alles op de pof bij de wehkamp en die station voor de deur en alles wel betaald moet worden en toen werd het nog kutter en vervolgens gingen ze maar scheiden want dat was beter waardoor ze nu allebei met een schuld van 40K de man zitten en nog steeds parttime werken want iemand moet voor die klote rotkinderen zorgen.

Ik denk dat het incluis die mensen is dus. En daar zijn er veel van en dat haalt het gemiddelde behoorlijk onderuit.
Ik Heb het idee dat je net je leven omschreef.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  Forum Admin vrijdag 11 juli 2014 @ 03:16:02 #44
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_142160248
Veel werken zodat je een groot huis kan kopen waar je de helft van de tijd niet bent _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_142160294
geen 55+ uur per week werken.. pussy's :').
pi_142160367
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 03:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Veel werken zodat je een groot huis kan kopen waar je de helft van de tijd niet bent _O_
Idd, en tonnen voor je pensioen sparen om op je 65e als je stopt met werken dood neer te vallen aan hartklachten van alle stress, of als je wel de 70 wel haalt de helft ervan overhouden omdat de pensioenfondsen en de overheid ermee hebben zitten pokeren onder het mom van 'beleggen'.

Alles met mate. Werken en wat sparen is goed, maar hou in je achterhoofd dat je morgen dood kunt zijn en leef een klein beetje zo (cliché, maar waar). En als mensen kiezen voor een deeltijdbaan en daarmee goed kunnen overleven moet dat juist gestimuleerd worden, want dan kan een werkloze weer de overige uren die vrijkomen werken.
pi_142160642
quote:
14s.gif Op donderdag 10 juli 2014 21:52 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

_O_ deze man weet.

Nederland draait op mensen als wij ^O^ :Y *)
Weet je wat jij moet doen, je moet nog meer gaan werken. Haal die stoere 80 uur p/w! Komop doe het.

Hier is het variabel met als minimum 20 maar als we een dikke klus binnengehaald hebben kan dat ook naar de 80 gaan.

Maar ik probeer wel met zo min mogelijk moeite een zo hoog mogelijk rendement te behalen, ik ben pertinent tegenstander van de "kijk mij eens lang op kantoor zitten dus stoer zijn" mentaliteit van het westen hier.

Een van de hoofdzaken waar mensen spijt van hebben gehad op hun sterfbed was de hoeveelheid uren dat men op kantoor zat. Just sayin' :)
Wie dit leest is een lezer van dit.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 06:30:49 #48
394226 along
In Hong Kong
pi_142160673
Nederland is niet compentief met andere landen, ik woon en werk in Hong Kong mischien wel het andere eind van het spectrum, echter financieel gaat het hier niet zo slecht als in Nederland. In nederland heerst die mentaliteit ook niet echt, dus ik kan begrijpen dat veel mensen die levens ervaring missen dit niet kunnen inzien.

Nederland zal niet het welvarendland blijven dat het nu is als deze trend zich voortzet, men heeft geen drang/ambitie om een carriere te maken in NL en neemt genoegen met een zakje geld en de vele subsidies. Dit gaat natuurlijk wel veranderen omdat er op alles gekort word tegenwoordig.

Ik kan het ergens ook wel begrijpen, want veel werkgevers geven hun werknemers geen kansen om te groeien in hun carriere, je moet dan ook minimaal HBO hebben voor een middelmatig beroep met dito salaris. Ben je jonger dan 18, dan is er werkgelegenheid genoeg want je bent spot goedkoop. Ben je ouder dan 50 dan ben je fucked, mocht je jou baan verliezen dan kun je mischien terecht bij de sociale dienst, plantsoenen vegen of ijslollie stokjes plakken.

Ik moet zoeizo werken tot mijn 67e als een verdiener voor mijn familie, als ik dan toch 50+ uur per week moet werken waarom zou ik dan genoegen nemen met een middelmatig salaris als ik voor die zelfde uren veel meer geld kan pakken door ambitie en inzet te tonen. Daarnast is het treurig maar waar, je leven draaid in dit geval om het werken heen, dus probeer ik maar een van de betere werknemers te zijn, heb je ten minste nog een goal in het leven en het zelfrespect om ergens op terug te kijken als je bijna de pijp uit gaat, ik bedoel 90% van de maatschapij moet toch werken de rest van hun leven, en die paar wereldreizen/ spectaculaire shit die je mee maakt in je leven zal ongetwijfeld beperkt blijven :/

Natuurlijk zijn er genoeg mensen zonder familie en verandwoordelijkheden die genoege nemen met 30 uur werken per week en het beetje geld dat het opbrengt. Maar in een materialistische samenleving, waar alle sociale voorzieningen onder je benen worden weggemaaid, word het steeds lastiger om zo`n bourgondisch levenstijl op na te houden.

Ikzelf heb mijn eigen leven een tweede plaats gegeven zodat iedergeval mijn kind het beste krijgt wat ik kan bieden. Als hij later besluit 30 uur per week te werken dan heb ik daar vrede mee, omdat ik weet dat ik dat voor hem dan voor elkaar gekregen hebt (Huisje + genoeg cash op zn rekening) Dus ik ben bewust zijn toekomst aan het voortbereiden om het zo makkelijk mogelijk voor hem te maken.

Moraal: wil jij 26 uur per week werken, prima! Wie weet hebben jou ouders ook zich kapot gewerkt voor jou toekomst zodat jij nu in staat ben om met veel minder genoege te nemen.

Mocht je niet over de financiele middelen beschikken en toch voor een 26 uur contract te kiezen. Jij veel meer vrije tijd en weinig geld, Ik veel geld en weinig vrije tijd. In beide gevallen schieten we er niet veel mee op. Echter Ik heb voldoende geld om mijn familie leden te onderhouden, en makkelijker dingen te ondernemen door geld te spenderen, en met een beetje goeie financiele management minder kopzorgen dan iemand die minder werkt. Jij hebt veel vrije tijd, maar eerlijk is eerlijk het meeste daarvan word thuis voor de tv/ computer gekluisterd gespendeerd omdat je op je centjes moet letten en veel familie en vrienden gewoon op werk zitten heb je niemand om mee af te spreken, en je familie/vrienden kunnen financieel niet op je rekenen.

Tevens een gezond en lang leven kost in de huidige maatschappij is duur, gezond eten etc is dikwijls een stuk duurder dan het gemiddelde consumenten voer dat in hoge volumes word geproduceerd, vol met aanmaak/ chemisch troep.

[ Bericht 9% gewijzigd door along op 11-07-2014 07:01:24 ]
Woont in een Biodome.
pi_142160740
Het probleem komt inderdaad doordat "de vrouw" tegenwoordig ook wil werken, terwijl ze eigenlijk belangrijkere dingen te doen heeft. Dit is een van de aanstichters van de falende economie.

Toen eind vorige eeuw de tweeverdieners steeds gangbaarder werd heeft de overheid besloten om hypotheken op twee lonen toe te staan. Hierdoor zijn huizenprijzen explosief gestegen en werd alles veel duurder. Effectief heb je tegenwoordig op twee lonen dus dezelfde koopkracht als vroeger op een enkel loon.

Probleem is dat er echter niet genoeg werk is om alle tweeverdieners aan het werk te houden. Dan krijg je dus meer werkeloosheid. Als enkel de mannen zouden werken was er genoeg werk voor iedereen. Helaas kunnen we daar niet meer zo maar naar terug omdat alles nou een keer zo duur is geworden.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 06:59:28 #50
319979 Fok-it
All is well
pi_142160755
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 02:50 schreef erik013 het volgende:
Met je partner allebei een halve werkweek werken > toch nog steeds meer verdienen dan werknemers in de meeste andere landen die 60 uur per week werken > daarmee samen ruimte maken voor 2 anderen die dan ook weer part-time kunnen werken i.p.v. werkloos thuis te zitten > beiden je kinderen genoeg zien > geen dure kinderopvang > tijd hebben om het uit te geven en er een beetje van te genieten (en daarmee ook weer banen te creëren voor o.a. horeca en winkelmedewerkers etc) _O_

Calvinisten die niets anders doen dan werken, werken, werken :{w En, nog erger: dat ook eisen van andere mensen.
Dit dus.

Werken om te leven, niet leven om te werken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')