Nederland is niet compentief met andere landen, ik woon en werk in Hong Kong mischien wel het andere eind van het spectrum, echter financieel gaat het hier niet zo slecht als in Nederland. In nederland heerst die mentaliteit ook niet echt, dus ik kan begrijpen dat veel mensen die levens ervaring missen dit niet kunnen inzien.
Nederland zal niet het welvarendland blijven dat het nu is als deze trend zich voortzet, men heeft geen drang/ambitie om een carriere te maken in NL en neemt genoegen met een zakje geld en de vele subsidies. Dit gaat natuurlijk wel veranderen omdat er op alles gekort word tegenwoordig.
Ik kan het ergens ook wel begrijpen, want veel werkgevers geven hun werknemers geen kansen om te groeien in hun carriere, je moet dan ook minimaal HBO hebben voor een middelmatig beroep met dito salaris. Ben je jonger dan 18, dan is er werkgelegenheid genoeg want je bent spot goedkoop. Ben je ouder dan 50 dan ben je fucked, mocht je jou baan verliezen dan kun je mischien terecht bij de sociale dienst, plantsoenen vegen of ijslollie stokjes plakken.
Ik moet zoeizo werken tot mijn 67e als een verdiener voor mijn familie, als ik dan toch 50+ uur per week moet werken waarom zou ik dan genoegen nemen met een middelmatig salaris als ik voor die zelfde uren veel meer geld kan pakken door ambitie en inzet te tonen. Daarnast is het treurig maar waar, je leven draaid in dit geval om het werken heen, dus probeer ik maar een van de betere werknemers te zijn, heb je ten minste nog een goal in het leven en het zelfrespect om ergens op terug te kijken als je bijna de pijp uit gaat, ik bedoel 90% van de maatschapij moet toch werken de rest van hun leven, en die paar wereldreizen/ spectaculaire shit die je mee maakt in je leven zal ongetwijfeld beperkt blijven :/
Natuurlijk zijn er genoeg mensen zonder familie en verandwoordelijkheden die genoege nemen met 30 uur werken per week en het beetje geld dat het opbrengt. Maar in een materialistische samenleving, waar alle sociale voorzieningen onder je benen worden weggemaaid, word het steeds lastiger om zo`n bourgondisch levenstijl op na te houden.
Ikzelf heb mijn eigen leven een tweede plaats gegeven zodat iedergeval mijn kind het beste krijgt wat ik kan bieden. Als hij later besluit 30 uur per week te werken dan heb ik daar vrede mee, omdat ik weet dat ik dat voor hem dan voor elkaar gekregen hebt (Huisje + genoeg cash op zn rekening) Dus ik ben bewust zijn toekomst aan het voortbereiden om het zo makkelijk mogelijk voor hem te maken.
Moraal: wil jij 26 uur per week werken, prima! Wie weet hebben jou ouders ook zich kapot gewerkt voor jou toekomst zodat jij nu in staat ben om met veel minder genoege te nemen.
Mocht je niet over de financiele middelen beschikken en toch voor een 26 uur contract te kiezen. Jij veel meer vrije tijd en weinig geld, Ik veel geld en weinig vrije tijd. In beide gevallen schieten we er niet veel mee op. Echter Ik heb voldoende geld om mijn familie leden te onderhouden, en makkelijker dingen te ondernemen door geld te spenderen, en met een beetje goeie financiele management minder kopzorgen dan iemand die minder werkt. Jij hebt veel vrije tijd, maar eerlijk is eerlijk het meeste daarvan word thuis voor de tv/ computer gekluisterd gespendeerd omdat je op je centjes moet letten en veel familie en vrienden gewoon op werk zitten heb je niemand om mee af te spreken, en je familie/vrienden kunnen financieel niet op je rekenen.
Tevens een gezond en lang leven kost in de huidige maatschappij is duur, gezond eten etc is dikwijls een stuk duurder dan het gemiddelde consumenten voer dat in hoge volumes word geproduceerd, vol met aanmaak/ chemisch troep.
[ Bericht 9% gewijzigd door along op 11-07-2014 07:01:24 ]
Woont in een Biodome.