Ja wel veel van gehoord, denk dat ik dat eens ga proberen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:21 schreef papernote het volgende:
[..]
Wel eens van Google gehoord? http://www.ns.nl/reiziger(...)zit/servicezuil.html
Ik heb Google gedownload en bedankt, wel handig dat Google!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:21 schreef papernote het volgende:
[..]
Wel eens van Google gehoord? http://www.ns.nl/reiziger(...)zit/servicezuil.html
Er was geen medewerker in zicht... Als dat zo was zou het natuurlijk geen rendabel systeem zijn, daar worden de aandeelhouders niet blij van.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 20:30 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Bij de poortjes moet altijd een medewerker staan die het poortje kan openen. Ondanks de misleidende campagne van de NS waarin beweerd wordt dat iedereen vanaf 9 juli incheckt zijn er grote groepen reizigers voor wie dit niet geldt. Die moeten natuurlijk ook het station kunnen verlaten.
Het is ook geen rendabel systeem, maar dat zullen ze wel weer op lossen door de prijzen wat verder op te drijven. Als er geen medewerker bij staat heb je alle reden om de SOS-knop in te drukken, want die medewerker is toch echt toegezegd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:14 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er was geen medewerker in zicht... Als dat zo was zou het natuurlijk geen rendabel systeem zijn, daar worden de aandeelhouders niet blij van.
Voor een jongere zie je de zaken wel scherp vind ik.
Nou ja, dan stond ik daar waarschijnlijk nu nog.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Het is ook geen rendabel systeem, maar dat zullen ze wel weer op lossen door de prijzen wat verder op te drijven. Als er geen medewerker bij staat heb je alle reden om de SOS-knop in te drukken, want die medewerker is toch echt toegezegd.
Met het nieuwe papieren kaartje moet je dus wel inchecken, anders wordt het als ongeldig beschouwd....quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:56 schreef Cat22 het volgende:
Niet helemaal doorgelezen dus wellicht is het al gezegd maar inchecken is voor veel stations nog niet nodig. Maar als je een station verlaat wat is afgesloten met poortjes dan kom je er met een niet-ingecheckt kaartje niet uit.
Zolang niet alle stations op slot zitten en je wil per se niet inchecken is het dus een kwestie van in de gaten houden op welk soort station je uitstapt.
God, wat ben jij scherp op de late avond. Goede samenvatting.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het nieuwe papieren kaartje moet je dus wel inchecken, anders wordt het als ongeldig beschouwd....
Daar gaat het hele topic primair over, dat je een kaartje van A naar B koopt, met de datum van vandaag erop, en als je dan op dat traject reist dan ben je net zo fout als een zwartrijder als je niet ingecheckt hebt (en uitgecheckt en opnieuw ingecheckt voor de terugreis).
Jij zou toch al naar bed?quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
God, wat ben jij scherp op de late avond. Goede samenvatting.
Nou ja zeg! Dat was in een heel ander topic.quote:
Waarschijnlijk denkt het systeem dan dat je daar incheckt.... de meeste poortjes zijn immers voor zowel in- als uitchecken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 18:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die is ook wel leuk. Ik ging van station Krommenie naar Nieuw-Vennepen ik was niet ingechekt, daar was wel 1 poortje open. Maar stel als dat niet zo was, wat gebeurt er dan?
Ik ben dan ingesloten op station Nieuw-Vennep en daar heb je helemaal niks qua winkeltjes enzo.
Een broodjeszaak maar die is buiten de poortjes.
Wie moet ik dan bellen als dit gebeurt?
Het is trouwens wel zo dat je met enige kracht zo'n poortje gewoon openduwt, dus geen belemmering voor kwaadwillenden of mensen die er geen verstand van hebben.
Hetzelfde als vroeger een kaartje kopen en die niet afstempelen. "maar ik heb toch een kaartje gekochtquote:Op zondag 10 augustus 2014 00:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met het nieuwe papieren kaartje moet je dus wel inchecken, anders wordt het als ongeldig beschouwd....
Daar gaat het hele topic primair over, dat je een kaartje van A naar B koopt, met de datum van vandaag erop, en als je dan op dat traject reist dan ben je net zo fout als een zwartrijder als je niet ingecheckt hebt (en uitgecheckt en opnieuw ingecheckt voor de terugreis).
Een zinvolle toevoeging wel.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hetzelfde als vroeger een kaartje kopen en die niet afstempelen. "maar ik heb toch een kaartje gekocht"
Je hoefde dan ook alleen maar af te stempelen als je een kaartje zonder datum kocht.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hetzelfde als vroeger een kaartje kopen en die niet afstempelen. "maar ik heb toch een kaartje gekocht"
En daarmee is het huidige systeem dus veiliger, want je kunt nu niet op hetzelfde traject meerdere keren met hetzelfde kaartje reizen en toen wel. Niet dat dat realistisch een groot probleem zal zijn, maar vooruit.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hoefde dan ook alleen maar af te stempelen als je een kaartje zonder datum kocht.
En Leandra is er, die moet ik altijd nog even lezen. Maar alvast welterusten.quote:
Wat heeft dat met de veiligheid te maken?quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
En daarmee is het huidige systeem dus veiliger, want je kunt nu niet op hetzelfde traject meerdere keren met hetzelfde kaartje reizen en toen wel. Niet dat dat realistisch een groot probleem zal zijn, maar vooruit.
Veiliger? Waar heb je het over?quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
En daarmee is het huidige systeem dus veiliger, want je kunt nu niet op hetzelfde traject meerdere keren met hetzelfde kaartje reizen en toen wel. Niet dat dat realistisch een groot probleem zal zijn, maar vooruit.
Ik heb het niet over "de veiligheid" in de context van aanslagen, maar het voorkomen van zwartrijden. En ik zeg er nota bene bij dat het probleem realistisch niet groot isquote:Op zondag 10 augustus 2014 00:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de veiligheid te maken?
Hoeveel mensen gingen werkelijk een 2de keer op een dag van Apeldoorn naar Den Haag omdat ze de eerste keer noch op de heenreis, noch op de terugreis gecontroleerd waren?
Dat blijkt dus pertinent onjuist te zijn. Koop een wegwerpchipkaartje Lutjebroek West - Lutjebroek Oost dat vandaag geldig is en je kunt er de rest van het jaar alle poortjes in heel Nederland mee openen. Zou dit systeem gebouwd zijn door de makers van de Fyra en/of de JSF?quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
En daarmee is het huidige systeem dus veiliger, want je kunt nu niet op hetzelfde traject meerdere keren met hetzelfde kaartje reizen en toen wel. Niet dat dat realistisch een groot probleem zal zijn, maar vooruit.
Bron? Dat lijkt me zeer sterk. In elk geval werken alle chipkaarten die er nu zijn - tijdelijke, persoonlijke en wegwerpkaartjes - niet zo. Geen saldo = poortjes niet open.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat blijkt dus pertinent onjuist te zijn. Koop een wegwerpchipkaartje Lutjebroek West - Lutjebroek Oost dat vandaag geldig is en je kunt er de rest van het jaar alle poortjes in heel Nederland mee openen. Zou dit systeem gebouwd zijn door de makers van de Fyra en/of de JSF?
Dus eigenlijk is het vooral een manier om de keurig betalende klanten onnodig moeilijk te laten doen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb het niet over "de veiligheid" in de context van aanslagen, maar het voorkomen van zwartrijden. En ik zeg er nota bene bij dat het probleem realistisch niet groot is
http://www.ns.nl/binaries(...)handbagage_a5_v4.pdfquote:Op zondag 10 augustus 2014 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bron? Dat lijkt me zeer sterk. In elk geval werken alle chipkaarten die er nu zijn - tijdelijke, persoonlijke en wegwerpkaartjes - niet zo. Geen saldo = poortjes niet open.
Ik ben volledig vóór de OV-chipkaart. Gaat zwartrijders tegen, verhoogt veiligheid op stations en is totaal niet ingewikkelder dan het oude systeem. Kinderziekten en overgangsperiode is natuurlijk te verwachten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het vooral een manier om de keurig betalende klanten onnodig moeilijk te laten doen.
Al even afgezien van het feit dat die losse kaartjes sowieso voor de sporadische treinreiziger zijn, mensen die regelmatig met de trein reizen zullen meestal in het bezit zijn van een OV-chipkaart (al dan niet met een abonnement erop).
Gaat zwartrijders niet tegen, jaagt reizigers nodeloos op extra kosten en extra ongemak, is puur gericht op de vervoerder en niet op de reiziger.quote:Op zondag 10 augustus 2014 01:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben volledig vóór de OV-chipkaart. Gaat zwartrijders tegen, verhoogt veiligheid op stations en is totaal niet ingewikkelder dan het oude systeem. Kinderziekten en overgangsperiode is natuurlijk te verwachten.
Enige aspect wat ik erg slecht vind is dat de OV-chipkaarten extra geld kosten en dat ze niet van papier zijn zoals in regionaal vervoer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |