abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142048437
Hallo,

Ik wil gordijnen ophangen in onze erker en ik vraag me af hoe ik dit het beste kan aanpakken. De erker heeft 2 hoeken (het is dus een trapezevorm)

- hoe zorg ik voor twee bochten in de rails? Zijn hier standaardsystemen voor of moet ik dit buigen? Kan ik dat laatste zelf of is dat een speciaal klusje?
- Kan ik ook met een roede werken die aan de wand bevestigd wordt?
- ik heb bij mijn verbouwing het oude regelwerk laten zitten. Daardoor weet ik niet precies waar het regelwerk zit nu. Hoe kan ik nu de rails het beste ophangen? Met een hollewandplug of in de lat? En hoe weet ik dan waar precies?

Dank alvast,
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:43:58 #2
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_142051614
Een foto zegt meer dan 1000 woorden!

Hoe je het oplost hangt van een aantal dingen af. Als de trapezevorm erg scherp is zou ik sowieso voor aparte stukken rail gaan. Deze kun je eventueel wel weer verbinden met een koppelstuk. Deze zijn ook gebogen wel te krijgen. Als de erker erg ondiep is (veredelde vensterbank) kun je het gordijn wellicht ook recht met de muur mee laten lopen.
Wat voor gordijnen komen er aan te hangen? Een vitrage of inbetween stelt minder eisen aan de bevestiging dan een verduisterd zwaar gevoerd gordijn, om maar wat te noemen.
pi_142054535
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 15:16 schreef garma het volgende:
- hoe zorg ik voor twee bochten in de rails? Zijn hier standaardsystemen voor of moet ik dit buigen? Kan ik dat laatste zelf of is dat een speciaal klusje?
- Kan ik ook met een roede werken die aan de wand bevestigd wordt?
- ik heb bij mijn verbouwing het oude regelwerk laten zitten. Daardoor weet ik niet precies waar het regelwerk zit nu. Hoe kan ik nu de rails het beste ophangen? Met een hollewandplug of in de lat? En hoe weet ik dan waar precies?
- Er zijn rails die te buigen zijn, ook zoals Barrah al noemt - afhankelijk van het gewicht. Een goede stofferder kan dat ook voor je doen
- Lijkt me lastig om dat met een trapeziumvorrm te doen; heb je extra steun in het midden nodig,
- Heb je er gipsplaat overheen geplaattst? Dan kan je rails t.b.v. lichte gordijnen/inbetweens, prima met een gipsplaatplug monteren
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')