abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142084531
Maar als jullie niet thuis zijn als ze komt schoonmaken, wat is dan het probleem? Zolang ze niet elke avond op de bank bij jullie zit?
Zolang jij er ook nog (on)dankbaar gebruik van maakt, door wel te accepteren dat ze wel op de kinderen wil passen als jullie naar de kroeg willen?
En wat zegt je vrouw ervan?

Goeie afspraken maken dat ze niet komt als jullie thuis zijn. Je maakt haar ws erg gelukkig door haar te laten poetsen, en jezelf uiteindelijk ook.
Doet u mij maar zo een schoonmoeder. Ik zie die van mij ook bijna elke dag, gevraagd en ongevraagd, maar die is hardstikke dement aan het worden. Wil ook nog graag poetsen, maar daarna zijn we nog harder bezig om alles opnieuw te doen, en spullen uit de vuilnisbak te vissen :') Toch maken we haar erg blij door zich "nuttig" te laten voelen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_142084560
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:05 schreef appelepent het volgende:
Geef gewoon aan dat ze maar op 2 dagenin de week mag komen. En wees een beetje dandankbaarder, ze bedoeld het wel goed volgens mij.

Breng haar anders in contact met leeftijdsgenoten, lekker breien of koersbal. Of natuurlijk vrijwilligerswerk ergens anders. Ze moet gewoon iets te doen hebben.
Volgens mij nemen sommigen de OP van Betje iets te serieus.

Of ik vermoed meer gevoel voor humor bij hem dan hij heeft...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:39:14 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142084748
jullie persoonlijke fitties mogen best buiten R&P worden uitgevochten, natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:52:57 #79
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142085072
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij nemen sommigen de OP van Betje iets te serieus.

Of ik vermoed meer gevoel voor humor bij hem dan hij heeft...
Natuurlijk zit er humor achter, echter is de situatie daadwerkelijk zo.
Ik heb d'r vandaag trouwens nog niet gezien.
pi_142085236
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:52 schreef betyar het volgende:

Natuurlijk zit er humor achter, echter is de situatie daadwerkelijk zo.

Ja, dat had ik wel begrepen... Het is een 'klacht' die bedoeld is als reactie op dat andere draadje idzv 'wat heb je een zwaar leven als anderen je ongevraagd helpen'.

Tenminste, zo heb ik het gelezen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:01:23 #81
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142085257
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, dat had ik wel begrepen... Het is een 'klacht' die bedoeld is als reactie op dat andere draadje idzv 'wat heb je een zwaar leven als anderen je ongevraagd helpen'.

Tenminste, zo heb ik het gelezen.
Njah, het is meer een steek naar het andere topic, wees blij dat iemand komt helpen maar zeg gewoon wat je wel of niet wil.
pi_142085355
Maak wat minder gebruik van je schoonmoeder, het is toch zot dat zij afspraken e.d. afzegt om jullie ruimte te geven? Het is een oma, geen slaaf-oppas.
Zelfde met schoonmaken, aan de ene kant erover zeuren dat ze teveel in huis is, aan de andere kant wijzen op klusjes... Dat kan echt niet.

Wil je schoonmams minder over de vloer, zorg dan dat je je eigen dingen regelt, dan kan je zeggen nu even niet. Desnoods spreek je 2 schoonmaakdagen per week af, maar dan betaal je er voor, dat maakt het wat eerlijker en duidelijker wanneer wel en wanneer niet.
Maar maak geen misbruik van haar wil om jullie te helpen en ruimte te geven.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142085492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:06 schreef erodome het volgende:
Maak wat minder gebruik van je schoonmoeder, het is toch zot dat zij afspraken e.d. afzegt om jullie ruimte te geven? Het is een oma, geen slaaf-oppas.
Zelfde met schoonmaken, aan de ene kant erover zeuren dat ze teveel in huis is, aan de andere kant wijzen op klusjes... Dat kan echt niet.

Wil je schoonmams minder over de vloer, zorg dan dat je je eigen dingen regelt, dan kan je zeggen nu even niet. Desnoods spreek je 2 schoonmaakdagen per week af, maar dan betaal je er voor, dat maakt het wat eerlijker en duidelijker wanneer wel en wanneer niet.
TS geeft hier aan dat hij en zijn vrouw geen behoefte hebben aan het feit dat TS zijn schoonmoeder schoonmaakt, op de kinderen past en de vaatwast. Dan lijkt het mij raar dat ze haar ervoor gaan betalen, ze kunnen beter op een vriendelijke toon aangeven dat ze het niet nodig vinden (dat ze schoonmaakt).
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:19:31 #84
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142085679
quote:

Misbruik wil ik het niet noemen, als wij beide zijn werken en de kinderen op school zitten komen wij vaak thuis in een opgeruimd huis. "Ik heb toch niks anders te doen en jullie zijn beide druk bezig" is haar antwoord. Ik werk meestal aan huis en zie mijn schoonmoeder dus sjouwen met allerlei dingen, vaak genoeg gezegd dat ze lekker moet gaan genieten en voor mijn part een wereldreis gaat maken. "Ik zie liever dat jullie het goed hebben en plezier kunnen maken daar kan ik zo een steentje aan bijdragen" is dan haar antwoord.
In het begin hebben we er ruzie over gehad en heb ik haar de deur gewezen, (wij woonden toen net samen en mijn vrouw zag opeens haar moeder in de keuken de afwas doen, ze kwam overstuur naar de auto). Toen heb ik haar de wind van voren gegeven en gezegd dat ze best dingen mag doen maar wel in overleg, dit laatste is langzaam verdwenen en hebben we er beide wel wat vrede mee, zij gelukkig want heeft wat te doen, wij gelukkig want schoonmoeder gelukkig.
Commentaar leveren heeft ze een keer gedaan, ik heb haar toen duidelijk verteld dat wij niet elke dag stofzuigen, dweilen, de was etc. etc. dat doen wij wanneer wij daar zin in hebben en als zij er niet tegen kan houden wij haar niet tegen. Duidelijker kan niet.

Voor de rest is het een prima vrouw.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:20:17 #85
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142085707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:12 schreef netchip het volgende:

[..]

TS geeft hier aan dat hij en zijn vrouw geen behoefte hebben aan het feit dat TS zijn schoonmoeder schoonmaakt, op de kinderen past en de vaatwast. Dan lijkt het mij raar dat ze haar ervoor gaan betalen, ze kunnen beter op een vriendelijke toon aangeven dat ze het niet nodig vinden (dat ze schoonmaakt).
De behoefte is er niet, dat ze het wil doen hebben we vrede mee.
pi_142085835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Misbruik wil ik het niet noemen, als wij beide zijn werken en de kinderen op school zitten komen wij vaak thuis in een opgeruimd huis. "Ik heb toch niks anders te doen en jullie zijn beide druk bezig" is haar antwoord. Ik werk meestal aan huis en zie mijn schoonmoeder dus sjouwen met allerlei dingen, vaak genoeg gezegd dat ze lekker moet gaan genieten en voor mijn part een wereldreis gaat maken. "Ik zie liever dat jullie het goed hebben en plezier kunnen maken daar kan ik zo een steentje aan bijdragen" is dan haar antwoord.
In het begin hebben we er ruzie over gehad en heb ik haar de deur gewezen, (wij woonden toen net samen en mijn vrouw zag opeens haar moeder in de keuken de afwas doen, ze kwam overstuur naar de auto). Toen heb ik haar de wind van voren gegeven en gezegd dat ze best dingen mag doen maar wel in overleg, dit laatste is langzaam verdwenen en hebben we er beide wel wat vrede mee, zij gelukkig want heeft wat te doen, wij gelukkig want schoonmoeder gelukkig.
Commentaar leveren heeft ze een keer gedaan, ik heb haar toen duidelijk verteld dat wij niet elke dag stofzuigen, dweilen, de was etc. etc. dat doen wij wanneer wij daar zin in hebben en als zij er niet tegen kan houden wij haar niet tegen. Duidelijker kan niet.

Voor de rest is het een prima vrouw.
Maar je laat dit wel zelf gebeuren, als je iemand gaat wijzen op klusjes en alles is dat gewoon gebruik ervan maken, net als dat je het wel makkelijk vindt dat je je kinderen daar altijd zo neer kan zetten en zij desnoods alles opzij zet ervoor.

Wil je dit veranderen dan zal je paal en perk moeten stellen, het schoonmaken een betaald iets maken voor enkele dagen kan daar een grote hulp bij zijn om een verschil te maken tussen gewoon bezoek en schoonmaken.
Mijn moeder is ook zo, nu woon ik te ver weg voor haar om op haar fietsje langs te komen, maar bij mijn broer deed ze dit ook, nu maakt ze daar 2 keer per week schoon en krijgt ze daar een leuk zakcentje voor, mijn broer en zijn vriendin hebben daar dan ook veel baat van, zij hoeven geen schoonmaker in huis te hebben. Verder is ze nog zat voor de gezelligheid te vinden bij mijn broer en bij mij, maar het gaf wel wat duidelijkheid en rust.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_142085901
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:12 schreef netchip het volgende:

[..]

De ts geeft aan dat schoonmams haar afspraken opzij zet om op de kinderen te passen, dat ze dat toelaten. De ts geeft aan schoonmams op klusjes te wijzen die nog gedaan moeten worden, dat begint toch aardig op een baan te lijken.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:29:25 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142085918
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar je laat dit wel zelf gebeuren, als je iemand gaat wijzen op klusjes en alles is dat gewoon gebruik ervan maken, net als dat je het wel makkelijk vindt dat je je kinderen daar altijd zo neer kan zetten en zij desnoods alles opzij zet ervoor.
Dat eerste is natuurlijk humor waar we beide om kunnen lachen, net zoals wanneer ik achter de pc zit en mijn schoonmoeder "beveelt" dat ik mijn voeten even omhoog moet doen zodat ze kan stofzuigen.
quote:
Wil je dit veranderen dan zal je paal en perk moeten stellen, het schoonmaken een betaald iets maken voor enkele dagen kan daar een grote hulp bij zijn om een verschil te maken tussen gewoon bezoek en schoonmaken.
Mijn moeder is ook zo, nu woon ik te ver weg voor haar om op haar fietsje langs te komen, maar bij mijn broer deed ze dit ook, nu maakt ze daar 2 keer per week schoon en krijgt ze daar een leuk zakcentje voor, mijn broer en zijn vriendin hebben daar dan ook veel baat van, zij hoeven geen schoonmaker in huis te hebben. Verder is ze nog zat voor de gezelligheid te vinden bij mijn broer en bij mij, maar het gaf wel wat duidelijkheid en rust.
Het laatste wat mijn schoonmoeder wil is geld, dat heeft ze genoeg en geeft ons zo nu en dan een extraatje.
pi_142085966
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:01 schreef betyar het volgende:

Njah, het is meer een steek naar het andere topic, wees blij dat iemand komt helpen maar zeg gewoon wat je wel of niet wil.
Zo had ik het idd gelezen.
pi_142086022
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat eerste is natuurlijk humor waar we beide om kunnen lachen, net zoals wanneer ik achter de pc zit en mijn schoonmoeder "beveelt" dat ik mijn voeten even omhoog moet doen zodat ze kan stofzuigen.

[..]

Het laatste wat mijn schoonmoeder wil is geld, dat heeft ze genoeg en geeft ons zo nu en dan een extraatje.
Dan doe je ipv geld zo nu en dan een leuk uitje samen, neem je haar mee uit eten, naar de dierentuin, wat jullie maar leuk vinden om te doen.
Dan kan je de frequentie dat ze echt bij jullie binnen loopt wat verlagen(niet teveel, je wil haar ook geen pijn doen), maar zorg je voor meer kwaliteit als je toch samen bent.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:34:05 #91
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142086032
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:28 schreef erodome het volgende:

[..]

De ts geeft aan dat schoonmams haar afspraken opzij zet om op de kinderen te passen, dat ze dat toelaten. De ts geeft aan schoonmams op klusjes te wijzen die nog gedaan moeten worden, dat begint toch aardig op een baan te lijken.
Dat van de kinderen, zoals ik eerder heb vermeld is mijn schoonmoeder alleen, dat ze haar kleinkinderen om d'r heen heeft vindt ze geweldig. Ze vindt het zonde van het geld om een oppas in te huren, laat ze maar hier............. Vanavond is het voetbal kijken, tja wat doen we ? Nemen we de kids mee en mogen ze mee kijken in de kroeg hier of blijven we thuis? Breng ze maar naar mij, kienen is vanavond toch niks dan kijk ik ook voetbal. (Kinderen mogen morgen later naar school). Tja, wij kunnen met vrienden naar de kroeg en schoonmoeder zit niet alleen. Ze komt er telkens zelf mee, vaak genoeg gezegd dat het niet hoeft maar ze wil het gewoon.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:35:01 #92
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142086061
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan doe je ipv geld zo nu en dan een leuk uitje samen, neem je haar mee uit eten, naar de dierentuin, wat jullie maar leuk vinden om te doen.
Dan kan je de frequentie dat ze echt bij jullie binnen loopt wat verlagen(niet teveel, je wil haar ook geen pijn doen), maar zorg je voor meer kwaliteit als je toch samen bent.
Dat doen we dan ook regelmatig, vindt ze leuk en gaat graag mee. zo heeft dat vrouwtje ook iets.
pi_142086086
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat van de kinderen, zoals ik eerder heb vermeld is mijn schoonmoeder alleen, dat ze haar kleinkinderen om d'r heen heeft vindt ze geweldig. Ze vindt het zonde van het geld om een oppas in te huren, laat ze maar hier............. Vanavond is het voetbal kijken, tja wat doen we ? Nemen we de kids mee en mogen ze mee kijken in de kroeg hier of blijven we thuis? Breng ze maar naar mij, kienen is vanavond toch niks dan kijk ik ook voetbal. (Kinderen mogen morgen later naar school). Tja, wij kunnen met vrienden naar de kroeg en schoonmoeder zit niet alleen. Ze komt er telkens zelf mee, vaak genoeg gezegd dat het niet hoeft maar ze wil het gewoon.
Maar als je merkt dat ze een afspraak ervoor opzij wil zetten steek daar dan een stokje voor. Ik zeg ook niet dat je ineens heel streng moet zijn en haar haar dingetje helemaal af moet pakken. Maar als je een beetje kriegel wordt van hoe vaak ze er is kan je daar prima paal en perk aan stellen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:39:30 #94
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142086194
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:36 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar als je merkt dat ze een afspraak ervoor opzij wil zetten steek daar dan een stokje voor. Ik zeg ook niet dat je ineens heel streng moet zijn en haar haar dingetje helemaal af moet pakken. Maar als je een beetje kriegel wordt van hoe vaak ze er is kan je daar prima paal en perk aan stellen.
Uiteraard, ik zeg ook niet dat dat altijd gebeurt, mijn kinderen willen natuurlijk heel graag bij oma slapen en oma geeft altijd toe, wij zijn dan wel zo om even duidelijk te maken dat wij hier wonen en zij aan de andere kant. Anders hadden we wel een deur tussen de huizen geplaatst. (Wat overigens in de toekomst vast zal gebeuren i.v.m. mantelzorg.).
pi_142086250
Het "probleem" van Betje is ook meteen de reden dat ik nooit te dicht bij schoonouders of mijn eigen moeder wil wonen. Ondanks dat we toch niet om de hoek wonen presteerde mijn moeder het om toen we hier kwamen wonen ongevraagd langs te komen. Gewoon doordeweeks, terwijl ik thuis aan het werk ben. Ik ben gewoon duidelijk geweest: bel van te voren en ze heeft een kop koffie gekregen en 15 min. later ben ik weer aan het werk gegaan (want gewoon werktijd en druk). Was ze wel pissig over, maar duidelijkheid is wel het beste. Nu belt ze netjes. Net zoals ik ook even bel voordat ik langs ga.
pi_142086335
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:39 schreef betyar het volgende:

(Wat overigens in de toekomst vast zal gebeuren i.v.m. mantelzorg.).
Respect voor dat je dat wil doen, maar dat is ook echt zwaar (althans, ik ken gevallen waar dat echt een zware last is gebleken).
pi_142095304
Schijt het hele huis onder en als ze dannog schoonmaakt is het hee topschoonmoeder.
pi_142097212
quote:

Dit dus.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')