sturmpie | maandag 7 juli 2014 @ 13:03 |
http://www.nu.nl/politiek(...)ekt-in-rome-jsf.html Hennis gaat met haar italiaanse collega de mogelijkheid bespreken om de JSF in Italië te laten maken, en in ruil daarvoor de italiaanse JSF's in NL te laten onderhouden. IK zeg: NiET DOEN !!! iTALiANEN zijn niet te vertrouwen. Ze leveren rommel, keer op keer. Die lijmen die JSF's in elkaar, vol met problemen, zodat de NL'se maintainance de rommel mag oplossen. JSF is een USA fabrikaat. waarom worden die dingen niet gewoon in USA gemaakt ? Het contract is al getekend. Maar ik denk dat velen van mening zijn dat de SAAB Gripen voor EU de beste keus is. Als er echt stront aan de knikker is dan komt USA met hun 10 vliegdekschepen vol JSF's, tegen die tijd. JSF is weggegooid geld. Beter Saab Gripen genomen. het is KUT. En dan italianen loslaten op het in elkaar zetten van JSF's. Wat een lacher. Het lijkt wel komedie. | |
Straatcommando. | maandag 7 juli 2014 @ 13:11 |
Tja een rampproject in Italië laten bouwen is natuurlijk wel de goden verzoeken. Het is al zo'n zorgenkindje. | |
sturmpie | maandag 7 juli 2014 @ 13:21 |
daarom ik maak me zorgen. weer geldverspilling. die italianen zitten nu al in hun twee linkerhandjes te wrijven. en te lachen, en gaan juichen als het contract getekend wordt. m.a.g.v.d. | |
OProg | maandag 7 juli 2014 @ 13:21 |
Ik het NRC las ik een tijd terug dat de aanbesteding van de Fyra dusdanig in elkaar zat dat de geleverde treinen geen echte hsl-treinen zijn maar opgevoerde, conventionele intercity’s. Misschien is het ook nu lekker goedkoop en passen ze in Italië het ontwerp zo aan dat we geen echte straaljager krijgen maar een aangepaste Cessna met een paar turbo's erop. ![]() | |
Basp1 | maandag 7 juli 2014 @ 13:28 |
Dat Italië het aantal door hun te bestellen jsf naar 45 willen terug brengen en wij er nog steeds 37 willen blijven kopen is ook vreemd om te lezen. | |
Nemephis | maandag 7 juli 2014 @ 13:33 |
Klinkt als een goed plan, wat kan er nu mis gaan ![]() ![]() | |
Brum_brum | maandag 7 juli 2014 @ 13:43 |
Dat iemand dat toestel nog koopt is vreemd om te lezen. | |
Brum_brum | maandag 7 juli 2014 @ 13:47 |
Wat ze nu aan het doen zijn is hetzelfde als wat de defensie in Amerika zo gigantisch op kosten drijft. Allemaal ministers die voor hun stukje Europa willen zeggen dat ze x aantal banen erbij hebben gecreëerd door iets in eigen land te krijgen. Dat er 2 keer zoveel banen aan de achterdeur zijn verloren door de hogere kosten en bijbehorende belastingdruk kun je vaak niet zo direct zien dus komen ze er mee weg. ![]() | |
nietzman | maandag 7 juli 2014 @ 13:47 |
Onze F-16s zijn ook door Fokker gemaakt. | |
Weltschmerz | maandag 7 juli 2014 @ 13:47 |
Dat is al een tijdje de vraag, maar het lijkt er op dat het maken nog niet zo lukt. Misschien tijd voor de USA om het na te komen? Qua betrouwbaarheid lijkt me dat de Italianen het nog beter kunnen dan de Amerikanen, zowel qua degelijkheid van het toestel als het nakomen van afspraken. | |
spambot31 | maandag 7 juli 2014 @ 16:21 |
Godverdomme wat een ongelofelijk kutidee ![]() | |
superniger | maandag 7 juli 2014 @ 16:30 |
Een vrouw als minister van defensie. ![]() | |
El_Matador | dinsdag 8 juli 2014 @ 01:40 |
Ja, wie? Erger; de wedelgestrenge dame van Defensie heeft wel een hele secretaresse-opleiding afgerond. Dat is in Nederland voldoende om het beheer over de legeronderdelen te hebben en kan je af en toe tripjes maken naar Italie waar die vliegende Fyra gemaakt gaat worden. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 8 juli 2014 @ 09:45 |
Ik dacht dat je een grapje maakte maar het is gewoon waar, ze heeft echt alleen een secretaresse opleiding gehad. | |
El_Matador | dinsdag 8 juli 2014 @ 09:46 |
Heb er een aantal maanden geleden een topic over geopend; de bedroevende staat van de achtergronden van de ministers. Die secretaresse (zonder staatssecretaris, dus ze mag het ook nog eens allemaal alleen bepalen) sloeg toch echt alles... ![]() | |
Ferdo | dinsdag 8 juli 2014 @ 09:57 |
Ze zal ook wel niet op basis van haar achtergrond MinDef zijn geworden. ![]() | |
El_Matador | dinsdag 8 juli 2014 @ 10:00 |
Lekker is dat, en wel het beheer over het gevaarlijkste Ministerie. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 juli 2014 @ 10:12 |
Zoals het er nu naar uitziet is ze wel de eerste minister van defensie in jaren die er straks geld bij weet te lullen voor dat ministerie. En als minister hoef je ook geen grote vakkennis te hebben. | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 8 juli 2014 @ 10:51 |
Dat ligt niet aan haar maar meer dat de bodem bereikt is en de veiligheidssituatie sterk veranderd is. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 juli 2014 @ 10:57 |
Dat moet je maar net op de juiste wijze weten te spinnen. Objectief gezien kan het best nog met een onsje minder hoor. Die club werkt nog niet bepaald efficiënt. | |
trancethrust | dinsdag 8 juli 2014 @ 11:01 |
Wie wat waar bouwt en wat waar onderhouden wordt is toch allang besproken? Gaan we nu het hele doel van het doorzetten van de JSF (ies goed veur de ekkonomie) nu overboord gooien, of is de minister met een meesterzet bezig dat de Neederlandsche maatschappijen een voordeel geeft? (Onderhoud geeft tenslotte een meer stabiele bron van arbeid.) | |
Individual | dinsdag 8 juli 2014 @ 13:03 |
Het JSF-contract lijkt op een we-zijn-beste-vriendjes-dus-bel-maar-als-je-problemen-hebt-contract. Aanpappen met de grootste en sterkste van de klas lijkt me niet een slecht iets in deze wereld. En Italië maakt best kwaliteit. Ze maken meer dan alleen faalfyra's. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 juli 2014 @ 13:49 |
Ach daarom ![]() | |
Fer | dinsdag 8 juli 2014 @ 16:50 |
Wat een ongelooflijk slim idee. Fiat verdient hun miljarden aan de verkoop van onderhoudsonderdelen van hun auto. Het onderhoud van in Italie gebouwde producten levert gewoon goud geld op. Denk dat Nederland aan het onderhoud van de Italiaanse producten meer verdient dan het omgekeerd te doen. Dat de NS een onmogelijk product heeft besteld bij Ansaldo Breda, te gierig is om hem zelf te onderhouden en hun toezichthouders in Italie liever aan het zwembad zaten is.een heel ander probleem. | |
Basp1 | dinsdag 8 juli 2014 @ 17:00 |
Je herinnert je nog wel de besluitvorming voor de JSF aanschaf. Meneer fortuyn wou dit ding niet, hij overleed, de vliegtuigspotter mat herben stond binnen de LPF op en toen deze partij heel kort in de regering zat is dit zeer dure plan erdoorheen gedrukt. Dan heb ik nog liever toezichthouders die aan het zwembad liggen dan een partij die flipflopt en voor miljarden een besluit maakt. ![]() | |
Fer | dinsdag 8 juli 2014 @ 17:47 |
Fortuyn was al snel 180 graden om hoor, nog voor zijn dood. Hoeveel Matje Herben ervoor heeft moeten lullen weet ik niet, misschien waren er meer factoren. Normen en waarden Jan-Peter en meesteroplichter Zalm waren er toch ook bij. Trouwens zowel de informatie over de Grippen als de JSF is veel te gekleurd door de fabrikanten zelf. Heb genoeg overtuigende teksten gelezen dat de Grippen echt geweldig is, maar net zo goed een vliegende drol. De nieuwe cityhopper komt uit Brazillie, het zelf allemaal niets. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 juli 2014 @ 18:21 |
Hebben we ook een absoluut minimum gesteld waaronder we de boel nog eens gaan heroverwegen? | |
Cherna | dinsdag 8 juli 2014 @ 18:26 |
We bestellen er net genoeg om er eentje paraat te hebben. Het is een faal project dat ons veel werk zou opleveren. Het werk van de bekabeling(zenuwstelsel) gaat ook al naar Turkije. | |
Fer | dinsdag 8 juli 2014 @ 18:56 |
Een ontzichbare jet, tegen 30 zichtbare goedkopere dus? | |
icecreamfarmer_NL | dinsdag 8 juli 2014 @ 20:18 |
Besluit is toch pas dit jaar gevallen. Dat andere was het participatie traject, opzich niet raar om daar aan mee te doen dat heeft ons bij de f16 ook geen windeieren gelegd. | |
WammesWaggel | woensdag 9 juli 2014 @ 03:06 |
Als zij dat dan ook nog in elkaar gaat laten schroeven nabij Milaar door ingevlogen arbeiders uit Suriname is het helemaal een goede grap. ![]() |