Ben ik volkomen met je eens hoor maar ik doe het nog liever zelf goed dan keer op keer een mannetje over de vloer moeten laten komen, ik blijf niet bezig met thuis te moeten blijven. Ik ben daarnaast ook niet zo moeilijk en ben in het bezit van enig kluskarakter en twee rechter handenquote:Op maandag 7 juli 2014 13:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Je laat a 2000,- een nieuwe deur plaatsen en doet het vervolgens liever zelf als er iets mis is? Gewoon laten komen en laten oplossen. Daar betaal je voor.
Mij dus echt niet (of liever: geen tijd voor/zin in)quote:Op maandag 7 juli 2014 15:05 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Ik heb ook weinig blurskills maar een wit vierkantje trekken in Paint lukt me nog net
Gelijk, of er moet zo'n kier zijn dat je borstel de onderdorpel niet raakt, wat me sterk lijkt.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:12 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Mij dus echt niet (of liever: geen tijd voor/zin in)Maar ik beschik wél over een boel alufolie, dat dan weer wel
![]()
Maar soit, dat is geen antwoord op de vraag![]()
Vraag is dus: Hoort officieel de binnentochtzooi een paar mm met de aluplaat ónder de deur bevestigd te worden óf precies gelijk met de onderkant van de deur?
Dat dacht ik dus ook, maar die door de timmerman aangebrachte strip raakte dus dusdanig de dorpel dat de deur uit zijn voegen ging. Het is een huis uit 1983 dus niks is recht maar die deurpost is wel recht, zou dus niet moeten mogen. Dus die strip was blijkbaar te laag gemonteerdquote:Op maandag 7 juli 2014 20:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Gelijk, of er moet zo'n kier zijn dat je borstel de onderdorpel niet raakt, wat me sterk lijkt.
Van de andere kant: je deur is 40 of 54 mm als je een kaderprofiel hebt, de deur komt gelijk met je onderdorpel en zou het dus niks uit moeten maken.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:28 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, maar die door de timmerman aangebrachte strip raakte dus dusdanig de dorpel dat de deur uit zijn voegen ging. Het is een huis uit 1983 dus niks is recht maar die deurpost is wel recht, zou dus niet moeten mogen. Dus die strip was blijkbaar te laag gemonteerd
Die deur (44 mm vol massief ) zit/hangt kaarsrecht, deurpost aan de onderkant zelf is niet helemaal vol waterpas( de goede man heeft nogal lopen schaven alvorens het profiel erop te zetten tbv die valdorpel die niet werkt) maar marginaal (zo blijkt net na mijn metingen) Maar de oude voordeur, zo'n 1983 ding wat al schots en scheef was sloot beter aan op die onderdorpel maar ja, die twee waren ook zo aan elkaar gehecht en daarbij was het een slappe deur, die duwde je zó met één tik van de kleine teen uit zijn voegen. Met de nieuwe deur geeft geen volle voet ook maar enige weerstand met alle kracht, hooguit een millimeter of 2.quote:Op maandag 7 juli 2014 20:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Van de andere kant: je deur is 40 of 54 mm als je een kaderprofiel hebt, de deur komt gelijk met je onderdorpel en zou het dus niks uit moeten maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |