abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142001743
Door een timmerbedrijf wat ook de prachtige garagedeuren heeft gemaakt hebben wij een gelijksoortige robuuste nieuwe voordeur laten maken en inhangen à een gezellige 2000 euri, so far so good, prachtige deur, niks mis mee.
In die deur echter zat/zit een valdorpel die niet werkte omdat op de stapdorpel een reliëfstrip zit dus het rubber van de valdorpel lag er telkens onderuit, tot 3 keer aan toe dus dat werkt niet. Nu heeft het timmerbedrijf er op ons verzoek paar weken geleden een opbouwstrip opgezet, prima ware het niet dat de 3puntssluiting veel te stroef ging en de deur hoewel vet dik massief als de hel toch ging kieren en krom leek te trekken.
Blijkt dat ze die opbouwstrip zo'n 3 mm lager dan de deur zelf hebben gemonteerd (vakman, dat zeker maar toch(t) :P ) waardoor er druk ontstond tussen deur en deurpost en dus tochtkieren en een kromtrekkende deur.
Vrijdag heb ik die strip er af gehaald, deur is nu weer recht.

Vraag is: moet het metaalgedeelte van de tochtstrip binnenkant buitendeur nu aan de onderzijde volkomen gelijk lopen met onderzijde deur of moet die nou echt een paar mm lager zitten, wat ik me echt niet kan voorstellen?
(ter info, ze komen morgen maar ik doe het nog liever zelf maar dan wel goed :+ ) maar wil even weten hoe het hoort, kan ik aan de bak, met overigens een mooiere srtip mét afdekplaat en ze lekker afbellen of hun die mooiere strip laten plaatsen maar dan goed,:') .)

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 07-07-2014 13:33:28 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_142002477
Je laat a 2000,- een nieuwe deur plaatsen en doet het vervolgens liever zelf als er iets mis is? Gewoon laten komen en laten oplossen. Daar betaal je voor.
pi_142002603
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:24 schreef Tja..1986 het volgende:
Je laat a 2000,- een nieuwe deur plaatsen en doet het vervolgens liever zelf als er iets mis is? Gewoon laten komen en laten oplossen. Daar betaal je voor.
Ben ik volkomen met je eens hoor maar ik doe het nog liever zelf goed dan keer op keer een mannetje over de vloer moeten laten komen, ik blijf niet bezig met thuis te moeten blijven. Ik ben daarnaast ook niet zo moeilijk en ben in het bezit van enig kluskarakter en twee rechter handen :+
De deur is perfect en fort Knox dus dat is allemaal prima, enkel dat ding aan de binnenkant dus niet.

Foto van Fort Knox dus (bij gebrek aan blurr-skills helpt alufolie ook _O- : )

[ Bericht 7% gewijzigd door knoblaucha6 op 07-07-2014 13:54:37 ]
pi_142006040
quote:
Foto van Fort Knox dus (bij gebrek aan blurr-skills helpt alufolie ook _O- : )
[ afbeelding ]
Ik heb ook weinig blurskills maar een wit vierkantje trekken in Paint lukt me nog net :')
pi_142006259
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:05 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Ik heb ook weinig blurskills maar een wit vierkantje trekken in Paint lukt me nog net :')
Mij dus echt niet (of liever: geen tijd voor/zin in) :@ Maar ik beschik wél over een boel alufolie, dat dan weer wel _O-

Maar soit, dat is geen antwoord op de vraag }:|

Vraag is dus: Hoort officieel de binnentochtzooi een paar mm met de aluplaat ónder de deur bevestigd te worden óf precies gelijk met de onderkant van de deur?

[ Bericht 7% gewijzigd door knoblaucha6 op 07-07-2014 15:37:29 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 20:09:16 #6
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142017581
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:12 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Mij dus echt niet (of liever: geen tijd voor/zin in) :@ Maar ik beschik wél over een boel alufolie, dat dan weer wel _O-

Maar soit, dat is geen antwoord op de vraag }:|

Vraag is dus: Hoort officieel de binnentochtzooi een paar mm met de aluplaat ónder de deur bevestigd te worden óf precies gelijk met de onderkant van de deur?
Gelijk, of er moet zo'n kier zijn dat je borstel de onderdorpel niet raakt, wat me sterk lijkt.
pi_142018607
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Gelijk, of er moet zo'n kier zijn dat je borstel de onderdorpel niet raakt, wat me sterk lijkt.
Dat dacht ik dus ook, maar die door de timmerman aangebrachte strip raakte dus dusdanig de dorpel dat de deur uit zijn voegen ging. Het is een huis uit 1983 dus niks is recht maar die deurpost is wel recht, zou dus niet moeten mogen. Dus die strip was blijkbaar te laag gemonteerd -O-
  maandag 7 juli 2014 @ 20:31:36 #8
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142018794
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:28 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Dat dacht ik dus ook, maar die door de timmerman aangebrachte strip raakte dus dusdanig de dorpel dat de deur uit zijn voegen ging. Het is een huis uit 1983 dus niks is recht maar die deurpost is wel recht, zou dus niet moeten mogen. Dus die strip was blijkbaar te laag gemonteerd -O-
Van de andere kant: je deur is 40 of 54 mm als je een kaderprofiel hebt, de deur komt gelijk met je onderdorpel en zou het dus niks uit moeten maken.
pi_142019242
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 20:31 schreef betyar het volgende:

[..]

Van de andere kant: je deur is 40 of 54 mm als je een kaderprofiel hebt, de deur komt gelijk met je onderdorpel en zou het dus niks uit moeten maken.
Die deur (44 mm vol massief ) zit/hangt kaarsrecht, deurpost aan de onderkant zelf is niet helemaal vol waterpas( de goede man heeft nogal lopen schaven alvorens het profiel erop te zetten tbv die valdorpel die niet werkt) maar marginaal (zo blijkt net na mijn metingen) Maar de oude voordeur, zo'n 1983 ding wat al schots en scheef was sloot beter aan op die onderdorpel maar ja, die twee waren ook zo aan elkaar gehecht en daarbij was het een slappe deur, die duwde je zó met één tik van de kleine teen uit zijn voegen. Met de nieuwe deur geeft geen volle voet ook maar enige weerstand met alle kracht, hooguit een millimeter of 2.
Morgen dus toch maar de man die die deur zelf gemaakt heeft laten kijken, mag wel voor die centen, Hoewel die zelfde man juist die tochtdorpel heeft aangebracht en dus de deur uit zijn voegen ging en niet best sloot op alle drie de grijphengsels, juist nadat hij die tochtzooi erop had geschroefd en die dus 3 mm lager zat dan de onderkant vd deur zelf.

Mag ik die beste man grondig meppen omdat zijn boormachine blijkbaar iets naar beneden uitgeschoten was tijdens de montage van de tochtstrip (zoiets denk ik) of geef ik hem een bak koffie ( en als: na of vóór die mep) c_/
Ik zit nu wel met schroefgaten die amper een 3 mm lager zitten dan het zou moeten, al verspringen die met het juist plaatsen van een nieuwe strip, moet net genoeg zijn als het goed is, de nieuwe gaatjes een paar mm opzij, dan nog., moet niet mogen maggen, toch, scheelt in de grip voor de nieuwe, die moeten toch echt iets verder weg van de gaten die er nu zitten. Maar als die de "foute"gaten camoufleren ben ik al blij, en de schilder die die deur zo mooi geschilderd heeft (al 2 keer) dus ook.
Ik blijf niet bezig :X

[ Bericht 3% gewijzigd door knoblaucha6 op 07-07-2014 21:02:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')