abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141992345
Mensen,

Ik heb in mijn Propedeuse jaar ondanks best goede cijfers mijn P niet gehaald. Nu wil ik graag in een andere stad gaan studeren omdat ik het hier niet leuk meer vind, wil graag naar Groningen/Amsterdam omdat het daar een stuk leuker is (uitgaan enz.). Wil dus puur voor de fun naar een andere stad & om uit de 'comfort zone' te komen (woon nu nog bij m'n ouders en alles wordt voor me gedaan)

Maar kan dit nog zonder dat ik studievertraging oploop? Heb immers mijn P niet gehaald.. kan ik daar zomaar instromen in het tweede of derde jaar?

Studeer HBO-Rechten trouwens.
pi_141992413
Als je nu je eerste jaar hebt gedaan kun je op vertoon van je cijferlijst in het derde jaar instromen inderdaad :')

Ot: wat zeiden de hogescholen zelf toen je ze dit vroeg?
Of niet dan?
pi_141992544
ik ben ooit van het 2e jaar overgestroomd naar het 3e jaar op een andere school. Dus het kan wel... Maar ik had mijn vakken wel behaald.

Bel/mail ze en vraag het.
pi_141992663
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:00 schreef Letstalk het volgende:
Als je nu je eerste jaar hebt gedaan kun je op vertoon van je cijferlijst in het derde jaar instromen inderdaad :')

Ik bedoel dat ik als ik hier toch nog een jaar zou willen blijven omdat het nu wel erg kortdag wordt om een kamer te regelen enz. dan in het derde jaar instroom.
pi_141992677
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
ik ben ooit van het 2e jaar overgestroomd naar het 3e jaar op een andere school. Dus het kan wel... Maar ik had mijn vakken wel behaald.

Bel/mail ze en vraag het.
Oke zal ik eens doen!
pi_141992768
Ja dat kan mits jij dit jaar je P nog haalt en de overige 60 punten. Dan kun je aan het eind van het jaar zonder problemen naar jaar 3 op een ander school.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_141992808
Overigens gaat dit jaar niet meer lukken want
1) Je hebt je P niet
2) je moet je tegenwoordig voor april ofzo inschrijven
3) je hebt geen tijd meer om een kamer te regelen
Leest een hoop, post een beetje.
pi_141996235
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:00 schreef Letstalk het volgende:

*fok! Strikvraag* Dat hij een topic moest openen op fok! natuurlijk.
pi_141996280
En om serieus te reageren, waarschijnlijk niet. Zelfs met je propedeuse kan het meestal niet omdat die bij elke instelling verschilt. Zeker nu men meer op de kwaliteit van het hbo diploma let willen ze absoluut geen studenten hebben die dubbele punten krijgen voor hetzelfde onderwerp. De overstap naar de universiteit is met een complete p natuurlijk een optie, als je de extra werkdruk aan kunt.
pi_142030592
Bedankt voor de reacties. Tis me duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')