abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142588503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 11:00 schreef betyar het volgende:

[..]

12.300 gedeeld door 26.......473 per week.
1.000 per week bekt natuurlijk lekkerder.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 11:10:30 #102
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142588612
quote:
[img://i.fokzine.net/p/9s.gif[/img] Op dinsdag 22 juli 2014 11:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

1.000 per week bekt natuurlijk lekkerder.
Teeven moet gewoon zijn bek voor de rest van termijn dicht houden.
pi_142591422
Kom op zeg. Ooit zitten we gewoon vol.

En uitkering geven en geen baam te vinden. :')

Wanneer is NL blut...
De sleutel naar deze ondertitel is kwijt. Probeer jij hem te vinden?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:53:57 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142614253
Ik geloof dat de gemiddelde wachttijd voor een woning voor een asielzoeker is opgelopen van 3 maanden naar 5,6 maanden. Is dat nu zo'n ramp?
Er zijn Nederlanders die hier geboren zijn, altijd gewoon hebben, al tonnen belasting betaald hebben en al 12 jaar wachten op een woning. Waarom is dat totaal irrelevant voor Teeven?
The End Times are wild
  dinsdag 22 juli 2014 @ 21:56:05 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142614349
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:59 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Ze kosten geld, heel veel geld. En dat is nou net hetgeen wat we tekort komen.
Dat het veel geld kost is nog niet zo'n probleem. In principe is er geld genoeg. De hele cohesie van de Nederlandse maatschappij gaat naar de knoppen in dit tempo. Dat is veel erger en in principe onherstelbaar. Sinds 2000 al meer dan 2 miljoen immigranten erbij! Dat trekt geen enkel land ter grootte van Nederland.
The End Times are wild
pi_142614405
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat het veel geld kost is nog niet zo'n probleem. In principe is er geld genoeg. De hele cohesie van de Nederlandse maatschappij gaat naar de knoppen in dit tempo. Dat is veel erger en in principe onherstelbaar. Sinds 2000 al meer dan 2 miljoen immigranten erbij! Dat trekt geen enkel land ter grootte van Nederland.
Dat zegt op zichzelf geen flikker natuurlijk.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:07:38 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142614956
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zegt op zichzelf geen flikker natuurlijk.
Jawel, dat is ontwrichtend te noemen. Als we dat de komende 14 jaar herhalen is Nederland definitief compleet veranderd en niet meer het Nederland dat het eeuwenlang was.
The End Times are wild
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:34:48 #108
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_142616383
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou......het feit dat we, met alle bezuinigingen in ogenschouw genomen, nog steeds 16 miljard tekort komen doet mij vermoeden dat jouw bewering niet klopt.
pi_142616440
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jawel, dat is ontwrichtend te noemen. Als we dat de komende 14 jaar herhalen is Nederland definitief compleet veranderd en niet meer het Nederland dat het eeuwenlang was.
Dat is het sowieso al niet, Nederland is niet statisch of iets.
pi_142616482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:34 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Nou......het feit dat we, met alle bezuinigingen in ogenschouw genomen, nog steeds 16 miljard tekort komen doet mij vermoeden dat jouw bewering niet klopt.
Dat komen we door dom en kortzichtig financieel beleid.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:36:47 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142616485
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:34 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Stel, we geven 10 milijard uit. Dan zijn we dat kwijt. Dan zullen we een aantal jaren moeten bezuinigen op gezondheidszorg of onderwijs. Komen we wel overheen. Als we hele stadswijken kwijtraken aan immigranten inclusief hun nageslacht, dan is dat voor altijd, is de cohesie daar voor altijd verstoort en kost het ons op termijn het 10-voudige.
Geld is maar betrekkelijk, en er is genoeg luxe en welvaart in Nederland. Maar dat binnen 3 generaties de Nederlandse bevolking gewoon voor 65% wordt ingewisseld voor 3e wereldbewoners, dat is onherstelbaar.
The End Times are wild
pi_142616566
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:36 schreef LXIV het volgende:
Geld is maar betrekkelijk, en er is genoeg luxe en welvaart in Nederland. Maar dat binnen 3 generaties de Nederlandse bevolking gewoon voor 65% wordt ingewisseld voor 3e wereldbewoners, dat is onherstelbaar.
We gaan er met het jaar op achteruit inderdaad. Oh, wacht.
  † In Memoriam † dinsdag 22 juli 2014 @ 22:40:55 #113
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_142616724
Carpe Libertatem
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:43:48 #114
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_142616865
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat komen we door dom en kortzichtig financieel beleid.
Ik beweer toch niet dat het door slim en strategisch beleid is. Ik beweer dat er een tekort is en dat kan zelfs de meeste creatieve boekhouder niet ontkennen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:44:46 #115
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_142616919
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Stel, we geven 10 milijard uit. Dan zijn we dat kwijt. Dan zullen we een aantal jaren moeten bezuinigen op gezondheidszorg of onderwijs. Komen we wel overheen. Als we hele stadswijken kwijtraken aan immigranten inclusief hun nageslacht, dan is dat voor altijd, is de cohesie daar voor altijd verstoort en kost het ons op termijn het 10-voudige.
Verkeerd gelezen, het is allebei. Geld en cohesie. Misschien cohesie wel wat erger ja.

Maar he, dit willen we toch? Het moest toch socialer? We stemmen toch op die partijen die de deuren wagenwijd openzetten?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:47:00 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142617027
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:44 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Verkeerd gelezen, het is allebei. Geld en cohesie. Misschien cohesie wel wat erger ja.
De samenstelling van de Nederlandse bevolking is nu onherstelbaar veranderd. Een paar miljard is heel relatief en heb je zo weer terug.
The End Times are wild
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:53:37 #117
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_142617339
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

De samenstelling van de Nederlandse bevolking is nu onherstelbaar veranderd. Een paar miljard is heel relatief en heb je zo weer terug.
Ik denk wel dat je onderscheid moet maken tussen immigranten. Immigranten die om kunnen gaan met de westerse vrijheden die we hier hebben vormen geen probleem.

Ik hoef hopelijk niet uit te leggen welke wel een probleem vormen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:55:58 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142617454
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:53 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Ik denk wel dat je onderscheid moet maken tussen immigranten. Immigranten die om kunnen gaan met de westerse vrijheden die we hier hebben vormen geen probleem.

Ik hoef hopelijk niet uit te leggen welke wel een probleem vormen.
Ook immigranten uit bijvoorbeeld Oost-Europa vind ik onwenselijk. Nederland is gewoon al veel te vol. Kijk eens hoeveel groen er de afgelopen 30 jaar verdwenen is om plaats te maken voor bebouwing. Ik houd van de natuur. Ik wil dat daar meer van overblijft dan wat parkachtige plekjes in een zee van huizen. Ook met 100% aangepaste immigranten wordt Nederland minder leefbaar met steeds meer mensen. Zie de Randstad: veel asocialer, crimineler, lawaaiiger en grimmiger dan de rest van Nederland. Komt gewoon omdat er daar teveel mensen wonen.
The End Times are wild
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:01:24 #119
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142617714
Op de boot worden ze ook massaal dood gemaakt:

quote:
Italiaanse mannen verdacht van massamoord op migranten

Italië heeft vijf mannen gearresteerd op verdenking van massamoord. Ze zouden vorige week tientallen migranten hebben gedood en overboord hebben gegooid tijdens een overtocht van Libië naar Italië.

De vijf zouden vluchtelingen hebben doodgestoken en fataal mishandeld omdat ze hen op het overvolle schip benedendeks wilden houden.

Volgens getuigen ontstonden gevechten op leven en dood doordat vluchtelingen dreigden te stikken en naar boven wilden.

Naar schatting werden zestig migranten van het leven beroofd en overboord gegooid. 561 vluchtelingen werden gered. Aan boord werden zondag 29 lichamen gevonden.

Door: ANP
Say what?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:06:48 #120
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_142617962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook immigranten uit bijvoorbeeld Oost-Europa vind ik onwenselijk. Nederland is gewoon al veel te vol. Kijk eens hoeveel groen er de afgelopen 30 jaar verdwenen is om plaats te maken voor bebouwing. Ik houd van de natuur. Ik wil dat daar meer van overblijft dan wat parkachtige plekjes in een zee van huizen. Ook met 100% aangepaste immigranten wordt Nederland minder leefbaar met steeds meer mensen. Zie de Randstad: veel asocialer, crimineler, lawaaiiger en grimmiger dan de rest van Nederland. Komt gewoon omdat er daar teveel mensen wonen.
Wanneer ik het heb over immigranten die om kunnen gaan met de westerse vrijheden dan heb ik het niet over Oost Europeanen, gezien de bende dronklappen, skimmers, roversbendes etc. die daarvandaan komen.

Ik heb het bijvoorbeeld over Aziaten en Spanjaarden. Niet dat daar geen criminelen tussen zitten maar over het algemeen heb je er geen last van en leveren ze een nuttige bijdrage aan de samenleving.

Dat er teveel mensen wonen ben ik helemaal met je eens. Ik zou daarom willen dat de minder productieven, anders genoemd tokkies, wat minder kinderen zouden nemen. Die veroorzaken lawaaai, criminaliteit en asociaal gedrag.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:08:19 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_142618052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:06 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Wanneer ik het heb over immigranten die om kunnen gaan met de westerse vrijheden dan heb ik het niet over Oost Europeanen, gezien de bende dronklappen, skimmers, roversbendes etc. die daarvandaan komen.

Ik heb het bijvoorbeeld over Aziaten en Spanjaarden. Niet dat daar geen criminelen tussen zitten maar over het algemeen heb je er geen last van en leveren ze een nuttige bijdrage aan de samenleving.

Dat er teveel mensen wonen ben ik helemaal met je eens. Ik zou daarom willen dat de minder productieven, anders genoemd tokkies, wat minder kinderen zouden nemen. Die veroorzaken lawaaai, criminaliteit en asociaal gedrag.
Voor iedere Tokkie die je kunt laten verdwijnen mag er één Aziaat (vanuit ZO-Azië) binnen. Liever nog geen Tokkies en geen Aziaten, op naar de 10 miljoen.
The End Times are wild
pi_144526937
Teeven zoekt dringend en overal opvangplekken

Staatssecretaris Fred Teeven gaat zich „maximaal“ inzetten om meer opvang te vinden voor asielzoekers, eventueel in leegstaande defensiegebouwen. Hij gaat zich wenden tot „iedereen die vastgoed beschikbaar kan hebben dat op korte termijn geschikt is”.

Dat heeft hij dit weekeinde aan de Tweede Kamer geschreven. Sinds de tweede helft van 2013 is het aantal asielzoekers dat naar Nederland komt fors gestegen. Alleen al in de eerste 8 maanden van 2014 kwamen circa 6000 asielzoekers uit Syrië naar Nederland, schrijft hij.
Hun asielverzoeken werden of worden voor 92 procent ingewilligd. In april en mei 2014 was er volgens de bewindsman ook een piek in de instroom van Eritreeërs. Tot en met augustus waren gemiddeld 800 opvangplekken méér per maand nodig dan waarop was gerekend. Dat aantal gaat mogelijk nog omhoog, verwacht Teeven.

Dringend appèl
Hij denkt bij zijn zoektocht aan collega's binnen het kabinet en verder aan gemeentes, op wie hij „een dringend appèl” doet.
Hij overlegt al met woonminister Stef Blok of er gebruik kan worden gemaakt van leegstaande huizen. Met de minister van Defensie „verkent hij de mogelijkheden” van leegstaande defensiegebouwen en -terreinen.
Verder hoopt hij dat asielzoekers kunnen logeren bij familieleden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_zoekt_opvang__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_144669817
Amsterdam wil minder vluchtelingen huisvesten

De stad Amsterdam wil vanaf komend jaar minder vluchtelingen met een verblijfsvergunning toegewezen krijgen om te huisvesten, gezien de woningnood. 'Wij redden het niet', zegt SP-wethouder Laurens Ivens van Wonen. Bij de verdeling van vluchtelingen over gemeenten zou volgens hem ook de beschikbaarheid van woningen moeten meespelen. Nu is alleen het aantal inwoners bepalend.

Amsterdam heeft de opdracht dit jaar nog 695 vluchtelingen onderdak te bieden, terwijl in 2014 slechts 5.500 sociale huurwoningen vrijkomen. Met onder anderen de ruim duizend woningzoekenden die om medische en sociale redenen voorrang krijgen en de 850 gedwongen verhuizers vanwege stadsvernieuwing, blijven er volgens Ivens nauwelijks woningen over voor de 'gewone' woningzoekenden die jarenlang op de wachtlijst staan.

Gezamenlijk moeten de gemeenten nog ongeveer tienduizend vluchtelingen huisvesten. Ook veel andere gemeenten lopen achter, maar Amsterdam het meest. Mede door de grotere toestroom van asielzoekers puilen de asielzoekerscentra uit.

Wethouder Ivens beklemtoont dat de stad 'alles op alles' zet voor de huisvesting van zo veel mogelijk vluchtelingen, bijvoorbeeld door de regels te versoepelen omtrent woningdelen. 'Vluchtelingen die dat willen maar ook starters zouden gezamenlijk bijvoorbeeld een duurdere woning kunnen huren in de vrije sector, zodat ze minder lang hoeven te wachten.'

Dit lijkt ons geen middel om de krimp in onze gemeente op te lossen
Ook gaat de stad de komende jaren duizenden nieuwe woningen bouwen. Ivens: 'Met al deze inspanningen blijft de woningmarkt krap. Ik kan het niet verantwoorden tegenover andere urgente woningzoekenden als vluchtelingen wel een huis krijgen. We moeten kijken of er gemeenten zijn die bijvoorbeeld meer huizen overhebben voor deze groep.'

Uitkering
Amsterdam gaat hierover in gesprek met de provincie Noord-Holland, het Rijk en de andere gemeenten. Aan het Rijk wil Ivens vragen of er compensatie mogelijk is voor gemeenten die meer vluchtelingen onderdak kunnen bieden. Veel van hen beginnen met een uitkering en dat kost geld.

Staatssecretaris Teeven (Justitie) wil niet reageren op de voorstellen tot hij komende week met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten heeft gesproken over de huisvestingsproblemen.

Veel gemeenten met een minder gespannen woningmarkt willen niet een groter aantal vluchtelingen huisvesten om steden als Amsterdam te ontlasten. Rotterdam noemt het desgevraagd 'niet verstandig' omdat daarmee de druk op kwetsbare wijken in deze stad wordt verhoogd.

'Dit lijkt ons geen middel om de krimp in onze gemeente op te lossen', zegt wethouder Meindert Joostens (ChristenUnie) van Delfzijl. Den Helder vindt dat deze gemeente al genoeg doet om de landelijke problematiek te verlichten, met het bieden van extra opvang aan asielzoekers. Burgemeester René Verhulst (CDA) van Goes wil wel meer vluchtelingen huisvesten, 'maar alleen mensen die meteen gaan werken'. Sittard-Geleen is daartoe ook bereid, maar alleen als de gemeente daarvoor een toereikende onkostenvergoeding krijgt van het Rijk.
http://www.volkskrant.nl/(...)gen-huisvesten.dhtml

[ Bericht 1% gewijzigd door voetbalmanager2 op 18-09-2014 20:31:03 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 18 september 2014 @ 22:47:36 #124
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_144675884
Wat is dat toch met dat gedoe met het huisvesten van asielzoekers?!

Of je bent een immigrant en je kan voor jezelf zorgen en koopt/huurt zelf een huis, leert de taal en zoekt werk ( je wordt dus een Nederlander).

Of je bent een vluchteling die vlucht voor vervolging/oorlog/... . Ik zie niet in waarom we die mensen allemaal een huis zouden moeten verschaffen, krijgen Nederlanders ook zomaar een huis in de schoot geworpen dan? Iedere vluchteling moet geholpen worden, maar meer ook niet. Zodra de situatie het toelaat, terug naar het land van herkomst. Eveneens inzetten op opvang in buurlanden van het land van herkomst. Het is niet logisch om naar Nederland te komen als je vlucht voor de regering in Eritrea. Er zijn genoeg stabiele landen waar je veilig bent veel dichterbij.

En dat kan misschien onmenselijk klinken, maar ik vind het meer dan normaal. Mensen in nood help je, maar meer ook niet. Enkel mensen die voor zichzelf kunnen zorgen en een bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij zouden welkom moeten zijn in de (Nederlandse) maatschappij.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_144682792
Veel te duur. Passagiersschepen moeten aan hoge eisen voldoen. En waar denken ze zoveel schepen vandaan te gaan halen? Operationele kosten van schepen zijn geen grapje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')