Dit inderdaad. In de eerste week verlies je echter ook flink wat watergewicht waardoor 10 kilo in 2 maanden goed te doen zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:54 schreef trovey het volgende:
Doktoren zeggen dat 500 gram-1 kilogram per week een mooi getal is om het daarna er ook af te houden, dus reken maar TS.
4 KG in 2 maanden, wat jij wilt gaat niet, je moet je belasting opbouwen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:09 schreef DefinitionX het volgende:
Stel dat ik 4-5 keer per week zou sporten voor 2 maanden. Daarbij eet ik gezond en onder wat ik per dag nodig heb. Stel ik heb 2500 kcal nodig om op gewicht te blijven dan eet ik of 2000 of 2250 kcal per dag.
Sporten zal 15-30 minuten krachttraining zijn gevolgd door 3-4km cardio op de crosstrainer.
Mijn streefdoel is 65kg. Ik weeg nu 85-87,5 kg. Ik ben ooit 22,5kg afgevallen. Alles is weer terug doordat ik niet meer serieus ben gaan sporten en mijn dieet niet goed meer heb gevolgd.
Ik zat zelf aan 12,5kg te denken in 2 maanden. In het begin gaat afvallen sneller dan later is mijn ervaring. Of misschien voelt het zo omdat je minder moet gaan eten dan in het begin.
Ik ben ook tevreden met 8-10kg afvallen in lichaamsgewicht in 2 maanden.
Ojah, ik ben iets onder de 1,70m lang.
Zoals hierboven beschreven is 4 tot 8 kg in die tijd reeel. Wel even in de gaten dat spieren wel massa kunnen hebben. Dus als opzich kan het geen kwaad om wat af te vallen en spieren te kweken. Een streefgewicht van 65kg (misschien zelfs nog iets minder, afhankelijk van je bouw) als minder dan 1.70 bent is wel een mooi streven, alleen gaat het een tijdje duren.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:09 schreef DefinitionX het volgende:
Ik ben ook tevreden met 8-10kg afvallen in lichaamsgewicht in 2 maanden.
Ojah, ik ben iets onder de 1,70m lang.
1.70 75 kg? Veel te zwaar man... Met 70 kg heeft hij al een mooi, atletisch lichaam als hij sport. Als een man niet sport en niet vet wil zijn dan moet ie sowieso niet meer dan 65 kg wegen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:15 schreef Seven. het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een mager scharminkel willen zijn. Tussen rond 75 kilo prima voor een vent met jouw lengte. Spieren kweken in plaats van jezelf uithongeren.
Wat is watergewicht?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:03 schreef Dvorakk het volgende:
[..]
Dit inderdaad. In de eerste week verlies je echter ook flink wat watergewicht waardoor 10 kilo in 2 maanden goed te doen zou moeten zijn.
Hij is nog geen 170cm lang he, dan is 75 kilo toch echt behoorlijk.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:15 schreef Seven. het volgende:
Waarom zou je in godsnaam een mager scharminkel willen zijn. Tussen rond 75 kilo prima voor een vent met jouw lengte. Spieren kweken in plaats van jezelf uithongeren.
Dat ligt eraan hoe je conditie is.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:31 schreef Take2 het volgende:
Overigens is 3km op de crosstrainer maar een minuut of twaalf, dat kun je niet echt een training noemen maar een goeie warming-up.
Ik heb ooit +- 65kg gewogen en zag er toen zo uit:quote:Op zaterdag 5 juli 2014 18:24 schreef adriaan85 het volgende:
[..]
Zoals hierboven beschreven is 4 tot 8 kg in die tijd reeel. Wel even in de gaten dat spieren wel massa kunnen hebben. Dus als opzich kan het geen kwaad om wat af te vallen en spieren te kweken. Een streefgewicht van 65kg (misschien zelfs nog iets minder, afhankelijk van je bouw) als minder dan 1.70 bent is wel een mooi streven, alleen gaat het een tijdje duren.
Op de crosstrainer is dat veel makkelijker dan hardlopenquote:Op zaterdag 5 juli 2014 19:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je conditie is.
Ik zou er nieteens aan beginnen.
Toen ik voor het eerst begon met afvallen deed ik 5 keer per week trainen, 45 minuten op de crosstrainer na krachttraining. Dat lukte wel.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:21 schreef Florentius het volgende:
Je kan beter een half uurtje (20 min zelfs) kracht training doen en 2 x per uur even een minuutje een oefening. Ieder uur dat je op je reet blijft zitten zakt je metabolisme in.
16 uur een wat verhoogd metabolisme daar kan 45 min joggen niet tegenop.
90 min op je benen staan per dag lopen dingen doen en je hoeft je dieet niet eens aan te passen.
Rennen/joggen met overgewicht is gewoon een slecht idee.
Dikke kans dat je knieen al moeite gaan hebben met 90 min op je benen staan.
Nou ik wilde weten hoe anderen erover nadachten. Dit is trouwens een recente foto van mij:quote:Op zaterdag 5 juli 2014 20:33 schreef Florentius het volgende:
LOL. als je er ooit zo uit zag dan weet je precies hoe je lijf werkt.
En ben je nu dus iedereens tijd aan het verdoen.
You're welcome!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |