Dat zou alles tegelijk gebeuren!quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:03 schreef -sabine- het volgende:
[..]
We waren net beneden aan het kletsen over "Waarom dichten we overal een begin en een eind aan?"
Wat nou als tijd niet bestaat?
Tijd is overal anders. Het concept tijd buiten aarde (laat staan buiten het heelal) kunnen wij onmogelijk bevatten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:28 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dat zou alles tegelijk gebeuren!
Zie sig
Ah daar is Albert.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:28 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dat zou alles tegelijk gebeuren!
Zie sig
Dat is een vraag waarop het antwoord direct dezelfde vraag oplevert. Nutteloos dus.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Ah daar is Albert.
"God dobbelt niet" of "de kans dat dit alles door toeval is ontstaan is net zo groot dat er een ontploffing bij een drukkerij plaatsvindt en alle zetletters als gevolg daarvan op de grond vallen, precies in de volgorde van een totaal woordenboek" Niet te verwarren met God bestaat, maar met toeval bestaat niet ..... en wat voor of welke intelligentie heeft dit tot stand gebracht?
is dat laatste dan ook reden maar niet naar begrip te streven?quote:
Wietquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:36 schreef Voxs het volgende:
[..]
is dat laatste dan ook reden maar niet naar begrip te streven?
En: Impliceert dat niet toch een 'hoger' iets?
En: Is het misschien niet te begrijpen omdat het chaos is of toeval?
let's talk membranes, strings, hicks en sound---> onee..verkeerde forum
Je hoeft ze niet te beantwoorden. Slechts wat associaties op het 'laat staan begrijpen'
wijn
Ik schenk mijn eerste glas in.quote:
Het eerste is een visie en een (subjectief) antwoord het laatste is een vraag inderdaad die vooralsnog weer uitmondt in vragen over wetenschap, theïstische goden, ietsisem etc.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:35 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dat is een vraag waarop het antwoord direct dezelfde vraag oplevert. Nutteloos dus.
quote:
Ook lekker J-tje, maar krijg nu ook zin in een glaasje 43...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:39 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik schenk mijn eerste glas in.
Jij dus een jointje?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:39 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik schenk mijn eerste glas in.
Jij dus een jointje?
Dan neem jij dat toch, of heb je het niet in huis?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:40 schreef waxmask het volgende:
[..]
[..]
Ook lekker J-tje, maar krijg nu ook zin in een glaasje 43...
De wiet van tegenwoordig is zo sterk!quote:
Klopt, ik gebruik ook een stuk minder in een jointje, wil niet stoned zijn, wel rustig in mijn hoofd.quote:
Zoals ik al zei is de natuur juist heel logisch en daarom toch ook makkelijk te begrijpen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Laf? het is realisme ten top! Het zal veel mensen niet aanstaan dat wel. "Baviaan, ik heb je nu 10.000 x uitgelegd hoe een kleuren TV werkt, maar je zult het nooit begrijpen omdat het je kenvermogen te boven gaat:" En hoe belachelijk ver zijn we dan gekomen? dat is slechts jouw beperkte, subjectieve visie vanuit een minuscule beperkte "wereldje" waarin je leeft ...
ScheiSSequote:Op donderdag 3 juli 2014 22:41 schreef Voxs het volgende:
De Duitsers hebben buikloop..
Maar ik denk dat het een afleidingsmanoeuvre is.
Onder de juiste omstandigheden is zweten heel okéquote:
Slokske nog, maar al gedaan...jullie hebben slechte invloed op me...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:41 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dan neem jij dat toch, of heb je het niet in huis?
Heel simpel maar toch ook niet. Als je het over het begrip eindigheid wil hebben, of over tijd, of over patronen van macro naar micro, dan kom je telkens weer op een zeer beperkt aantal wiskundige vergelijkingen uit die echt overal in doorsijpelen. Het mooiste voorbeeld is wel de Mandelbrot set, of de Julia sub-set. Heel mooi visueel voorbeeld van (on)eindigheid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:43 schreef Joezi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is de natuur juist heel logisch en daarom toch ook makkelijk te begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |