quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:02 schreef waxmask het volgende:
[..]
De dag begint pas, eindelijk net van me ochtendhumeur af...
We waren net beneden aan het kletsen over "Waarom dichten we overal een begin en een eind aan?"quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Eentje voor bescheidenheid, wat vind je hiervan;
De eeuwige Tao kan niet in woorden worden uitgedrukt.’ Zo kan de mens nooit begrijpen hoe het universum is ontstaan.
De toestand van de kosmos is dus min of meer volstrekt mysterieus en overstijgt daardoor het menselijk kenvermogen.....
De consequentie van deze opvatting is dat de mens dus bescheiden zou moeten zijn in zijn filosofische speculaties en metafysische haarkloverijen over het ontstaan van het universum of het bestaan van de ziel.
Geen wonder ook. Jij bent een echte nachtbrakerquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:02 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik 10 uur. Ik pleurde vanmiddag ook ineens om en heb nog ff 2 uurtjes gepakt toen.
haha ik ook zoiets. meestal als ik van bed ga, ben ik ook direct wakker en fit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:04 schreef waxmask het volgende:
[..]
11 denk ik... weet nooit precies, ik proces pas na mijn 2e bak koffie.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:03 schreef Voxs het volgende:
[..]
Geen wonder ook. Jij bent een echte nachtbraker
Zou best kunnen, ...... er staat in wezen iets dat veel mensen zich veel meer zouden kunnen aantrekken, namelijk, het gaat wellicht jouw KENVERMOGEN, let wel VERMOGEN te boven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef waxmask het volgende:
[..]
Omdat als je maar een klein radar van het geheel bent, je onmogelijk het bredere concept zien en de functie en werking daarvan zien. Dat God geen entiteit is maar puur energie is wel iets waar ik me in kan vinden. Maar wat als dit heelal maar een cel is in een nog groter geheel en zien we het niet omdat er een membraan omheen zit.
We worden geboren, we gaan dood. Begin en einde. Dus een vrij logische gevolgtrekking is dan dat dingen eindig zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:03 schreef -sabine- het volgende:
[..]
We waren net beneden aan het kletsen over "Waarom dichten we overal een begin en een eind aan?"
Wat nou als tijd niet bestaat?
hmm beetje te laf.. lijkt een beetje op het absurdisme.. Maar je kunt dat toch ook niet uitsluiten dat we dat wel ooit exact te weten komen.. het blijkt tot nu toe allemaal ook heel logisch en kijk hoe belachelijk ver we nu al zijn gekomen in de laatste 100 jaar.. En kennis zal alsmaar sneller gaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Eentje voor bescheidenheid, wat vind je hiervan;
De eeuwige Tao kan niet in woorden worden uitgedrukt.’ Zo kan de mens nooit begrijpen hoe het universum is ontstaan.
De toestand van de kosmos is dus min of meer volstrekt mysterieus en overstijgt daardoor het menselijk kenvermogen.....
De consequentie van deze opvatting is dat de mens dus bescheiden zou moeten zijn in zijn filosofische speculaties en metafysische haarkloverijen over het ontstaan van het universum of het bestaan van de ziel.
Een zeer overbekend fenomeen, maar het is geen geloof of religie hoor, maar een systeem om het ridicule van bepaalde religieuze zaken te accentueren.quote:
Wat een baas! Was een hele rechtzaak over he.. Tsjechië is dit toch, dat is het meest atheïstische land ter wereld... vreemd eigenlijk.. vaak heeft dat te maken met sociale ontwikkeling, die is daar nog wel minder als hier neem ik toch aan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je wel eens van de kerk van het vliegende Spaghettimonster gehoord? Dat is een erkende godsdienst in sommige landen. In Oostenrijk zijn er zelfs mensen die een foto in hun rijbewijs hebben met een vergiet op hun hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster
[ afbeelding ]
De aanhangers zijn niet serieus maar het is in sommige landen wel erkend als een godsdienst.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Een zeer overbekend fenomeen, maar het is geen geloof of religie hoor, maar een systeem om het ridicule van bepaalde religieuze zaken te accentueren.
Overbekend ? hmm iets met een steen enzoquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Een zeer overbekend fenomeen, maar het is geen geloof of religie hoor, maar een systeem om het ridicule van bepaalde religieuze zaken te accentueren.
Het communisme heeft ze wat achterstand opgeleverd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:09 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wat een baas! Was een hele rechtzaak over he.. Tsjechië is dit toch, dat is het meest atheïstische land ter wereld... vreemd eigenlijk.. vaak heeft dat te maken met sociale ontwikkeling, die is daar nog wel minder als hier neem ik toch aan.
Laf? het is realisme ten top! Het zal veel mensen niet aanstaan dat wel. "Baviaan, ik heb je nu 10.000 x uitgelegd hoe een kleuren TV werkt, maar je zult het nooit begrijpen omdat het je kenvermogen te boven gaat:" En hoe belachelijk ver zijn we dan gekomen? dat is slechts jouw beperkte, subjectieve visie vanuit een minuscule beperkte "wereldje" waarin je leeft ...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:06 schreef Joezi het volgende:
[..]
hmm beetje te laf.. lijkt een beetje op het absurdisme.. Maar je kunt dat toch ook niet uitsluiten dat we dat wel ooit exact te weten komen.. het blijkt tot nu toe allemaal ook heel logisch en kijk hoe belachelijk ver we nu al zijn gekomen in de laatste 100 jaar.. En kennis zal alsmaar sneller gaan.
Precies en dat is/was ook de bedoeling, zoals ik al zei om het ridicule van bepaalde religieuze zaken aan de kaak te stellen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De aanhangers zijn niet serieus maar het is in sommige landen wel erkend als een godsdienst.
Yup, iets met een steenquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:11 schreef Voxs het volgende:
[..]
Overbekend ? hmm iets met een steen enzo![]()
(Maar ik geloof trouwens dat het eerder de aandacht richten op andere dingen was..)
Een systeem zelfs? Heeft dat systeem een naam? Of is het meer een opeenvolging van "internetdingen".
Het is wat we inderdaad niet kunnen voorstellen of zelfs maar fantaseren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Laf? het is realisme ten top! Het zal veel mensen niet aanstaan dat wel. "Baviaan, ik heb je nu 10.000 x uitgelegd hoe een kleuren TV werkt, maar je zult het nooit begrijpen omdat het je kenvermogen te boven gaat:" En hoe belachelijk ver zijn we dan gekomen? dat is slechts jouw beperkte, subjectieve visie vanuit een minuscule beperkte "wereldje" waarin je leeft ...
Dat niet alleen, maar ook om de vrijstellingen die veel religieuze instellingen genieten en niet-gelovers niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies en dat is/was ook de bedoeling, zoals ik al zei om het ridicule van bepaalde religieuze zaken aan de kaak te stellen.
ah het fenomeen is in deze hét systeem ipv een onderdeel van een systeem. Duidelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Yup, iets met een steen![]()
En ja het is een systeem en het heet Het geloof in of de religie van het Vliegend Spaghettimonster
En dat is dus ridicuulquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar ook om de vrijstellingen die veel religieuze instellingen genieten en niet-gelovers niet.
..... laat staan begrijpenquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Het is wat we inderdaad niet kunnen voorstellen of zelfs maar fantaseren.
Dat zou alles tegelijk gebeuren!quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:03 schreef -sabine- het volgende:
[..]
We waren net beneden aan het kletsen over "Waarom dichten we overal een begin en een eind aan?"
Wat nou als tijd niet bestaat?
Tijd is overal anders. Het concept tijd buiten aarde (laat staan buiten het heelal) kunnen wij onmogelijk bevatten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:28 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dat zou alles tegelijk gebeuren!
Zie sig
Ah daar is Albert.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:28 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dat zou alles tegelijk gebeuren!
Zie sig
Dat is een vraag waarop het antwoord direct dezelfde vraag oplevert. Nutteloos dus.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Ah daar is Albert.
"God dobbelt niet" of "de kans dat dit alles door toeval is ontstaan is net zo groot dat er een ontploffing bij een drukkerij plaatsvindt en alle zetletters als gevolg daarvan op de grond vallen, precies in de volgorde van een totaal woordenboek" Niet te verwarren met God bestaat, maar met toeval bestaat niet ..... en wat voor of welke intelligentie heeft dit tot stand gebracht?
is dat laatste dan ook reden maar niet naar begrip te streven?quote:
Wietquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:36 schreef Voxs het volgende:
[..]
is dat laatste dan ook reden maar niet naar begrip te streven?
En: Impliceert dat niet toch een 'hoger' iets?
En: Is het misschien niet te begrijpen omdat het chaos is of toeval?
let's talk membranes, strings, hicks en sound---> onee..verkeerde forum
Je hoeft ze niet te beantwoorden. Slechts wat associaties op het 'laat staan begrijpen'
wijn
Ik schenk mijn eerste glas in.quote:
Het eerste is een visie en een (subjectief) antwoord het laatste is een vraag inderdaad die vooralsnog weer uitmondt in vragen over wetenschap, theïstische goden, ietsisem etc.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:35 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dat is een vraag waarop het antwoord direct dezelfde vraag oplevert. Nutteloos dus.
quote:
Ook lekker J-tje, maar krijg nu ook zin in een glaasje 43...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:39 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik schenk mijn eerste glas in.
Jij dus een jointje?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:39 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik schenk mijn eerste glas in.
Jij dus een jointje?
Dan neem jij dat toch, of heb je het niet in huis?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:40 schreef waxmask het volgende:
[..]
[..]
Ook lekker J-tje, maar krijg nu ook zin in een glaasje 43...
De wiet van tegenwoordig is zo sterk!quote:
Klopt, ik gebruik ook een stuk minder in een jointje, wil niet stoned zijn, wel rustig in mijn hoofd.quote:
Zoals ik al zei is de natuur juist heel logisch en daarom toch ook makkelijk te begrijpen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Laf? het is realisme ten top! Het zal veel mensen niet aanstaan dat wel. "Baviaan, ik heb je nu 10.000 x uitgelegd hoe een kleuren TV werkt, maar je zult het nooit begrijpen omdat het je kenvermogen te boven gaat:" En hoe belachelijk ver zijn we dan gekomen? dat is slechts jouw beperkte, subjectieve visie vanuit een minuscule beperkte "wereldje" waarin je leeft ...
ScheiSSequote:Op donderdag 3 juli 2014 22:41 schreef Voxs het volgende:
De Duitsers hebben buikloop..
Maar ik denk dat het een afleidingsmanoeuvre is.
Onder de juiste omstandigheden is zweten heel okéquote:
Slokske nog, maar al gedaan...jullie hebben slechte invloed op me...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:41 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dan neem jij dat toch, of heb je het niet in huis?
Heel simpel maar toch ook niet. Als je het over het begrip eindigheid wil hebben, of over tijd, of over patronen van macro naar micro, dan kom je telkens weer op een zeer beperkt aantal wiskundige vergelijkingen uit die echt overal in doorsijpelen. Het mooiste voorbeeld is wel de Mandelbrot set, of de Julia sub-set. Heel mooi visueel voorbeeld van (on)eindigheid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:43 schreef Joezi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is de natuur juist heel logisch en daarom toch ook makkelijk te begrijpen.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:47 schreef Voxs het volgende:
[..]
Onder de juiste omstandigheden is zweten heel oké
Ja ja geef ons maar weer de schuld.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:49 schreef waxmask het volgende:
[..]
Slokske nog, maar al gedaan...jullie hebben slechte invloed op me...
Mandelbrot , fractalsquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:49 schreef rico80 het volgende:
[..]
Heel simpel maar toch ook niet. Als je het over het begrip eindigheid wil hebben, of over tijd, of over patronen van macro naar micro, dan kom je telkens weer op een zeer beperkt aantal wiskundige vergelijkingen uit die echt overal in doorsijpelen. Het mooiste voorbeeld is wel de Mandelbrot set, of de Julia sub-set. Heel mooi visueel voorbeeld van (on)eindigheid.
Pics?quote:
Pics?quote:
En pics?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:47 schreef Voxs het volgende:
[..]
Onder de juiste omstandigheden is zweten heel oké
En geil..??quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:43 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Klopt, ik gebruik ook een stuk minder in een jointje, wil niet stoned zijn, wel rustig in mijn hoofd.
Fantasie gebruiken is een kunstvorm..probeer het eensquote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:51 schreef Voxs het volgende:
[..]
Fantasie gebruiken is een kunstvorm..probeer het eens
Ja, maar de natuur in jouwe beperkte minuscule wereldje hoeft geen antwoord te geven op zaken op het niveau van het onmetelijke universum. Je zit in een terrarium m'n beste en de omstandigheden die daar gelden zijn of hoeven helemaal geen blauwdruk te zijn voor het Universum. "als we er vanuit gaan dat, dan .........." paradigma en verschuivingen. Echte wetenschappers kennen echt hun beperkingen wel het zijn andere mensen die van stellingen ultieme (onweerlegbare) wetmatigheden van maken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:43 schreef Joezi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is de natuur juist heel logisch en daarom toch ook makkelijk te begrijpen.
okquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:52 schreef isax het volgende:
[..]
ok![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Nou... ik vind het anders behoorlijk tenenkrommend dat "we" nog steeds op zoek zijn naar planeten in de goldilocks zone naar op water gebaseerd leven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar de natuur in jouwe beperkte minuscule wereldje hoeft geen antwoord te geven op zaken op het niveau van het onmetelijke universum. Je zit in een terrarium m'n beste en de omstandigheden die daar gelden zijn of hoeven helemaal geen blauwdruk te zijn voor het Universum. "als we er vanuit gaan dat, dan .........." paradigma en verschuivingen. Echte wetenschappers kennen echt hun beperkingen wel het zijn andere mensen die van stellingen ultieme (onweerlegbare) wetmatigheden van maken.
Al jaren niets meer gerookt... Maar de laatste keren kon ik nog geen halve joint aan, van die kant&klaar joints... had wat gekocht met 3 Finse ladies , want die wilden dat wel eens proberen .. Leuke avond geworden, maar ik word er te oud voor, voor die shit ..quote:
Bij CF kan ik wel al wat plakken en knippen in me hoofd...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:51 schreef Voxs het volgende:
[..]
Fantasie gebruiken is een kunstvorm..probeer het eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.omdat het wk tijd is heb ik oranje handoeken gekocht![]()
Ik weet dat ik die tegenkwam met de wortel uit een negatief getal. Toch?quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:52 schreef isax het volgende:
[..]
ok![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt. En echte wetenschappers durven verder dan die wetmatigheden te kijken. Hypotheses drijven de wetenschap ( helaas commerciële belangen ook)quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar de natuur in jouwe beperkte minuscule wereldje hoeft geen antwoord te geven op zaken op het niveau van het onmetelijke universum. Je zit in een terrarium m'n beste en de omstandigheden die daar gelden zijn of hoeven helemaal geen blauwdruk te zijn voor het Universum. "als we er vanuit gaan dat, dan .........." paradigma en verschuivingen. Echte wetenschappers kennen echt hun beperkingen wel het zijn andere mensen die van stellingen ultieme (onweerlegbare) wetmatigheden van maken.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:54 schreef waxmask het volgende:
[..]
Bij CF kan ik wel al wat plakken en knippen in me hoofd...Maar jij zou wel een tipje van de sluier mogen lichten... Ik heb weinig nodig om mee aan de slag te gaan.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:54 schreef isax het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.omdat het wk tijd is heb ik oranje handoeken gekocht![]()
![]()
Ja echt hè, ze vallen iedere keer stil.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:58 schreef waxmask het volgende:
[..]
FF visualiseren.... maar gesprek loopt hier weer dood......sorry folks...
Is het niet meer het rekenen in de dimensie tussen getallen...( ik moet ook de boeken in duiken!)quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:55 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Ik weet dat ik die tegenkwam met de wortel uit een negatief getal. Toch?
T wordt tijd dat ik weer in de boeken ga kijken
Complexe getallen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:59 schreef Voxs het volgende:
[..]
Is het niet meer het rekenen in de dimensie tussen getallen...( ik moet ook de boeken in duiken!)
Wat jij zegt klinkt ook bekend..
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:00 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Complexe getallen?
Ik ga er maar van dromen. Latersss.
Fijn, ik ga niet kijkenquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:59 schreef ChocoFan het volgende:
Afijn over mij hoef je niet meer te fantaseren want ik heb inmiddels een foto geplaatst in mijn fobo.
Er is nu juist een moeilijk onderwerp bezig hier dus simpel gaat hem niet worden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:00 schreef Gert het volgende:
Even bijgepraat worden sinds vanmiddag sinds vanmiddag zit er zeker niet in hè?![]()
Maar mocht iemand toch zo aardig zijn: ik ben al half zat dus doe het simpel en overzichtelijk.
Ja? Heb je de wet er op aan gepast?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:55 schreef Jian het volgende:
Zelfs de wetmatigheid; Voetbal is een spel met 22 spelers en een bal en aan het eind winnen de Duitsers gaat niet meer op. Die wetmatigheid is overgegaan op Oranje
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:54 schreef waxmask het volgende:
[..]
Bij CF kan ik wel al wat plakken en knippen in me hoofd...Maar jij zou wel een tipje van de sluier mogen lichten... Ik heb weinig nodig om mee aan de slag te gaan.
[ afbeelding ]
Wetmatigheden; Morgen winnen de Duitsers van de Fransen, inzetten en geld verdienen. Da was 'mquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:00 schreef Gert het volgende:
Even bijgepraat worden sinds vanmiddag sinds vanmiddag zit er zeker niet in hè?![]()
Maar mocht iemand toch zo aardig zijn: ik ben al half zat dus doe het simpel en overzichtelijk.
Een paradigma verschuiving, een nieuw inzicht dat de wereld op zijn kop zet, althans de voetbalwereldquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:02 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja? Heb je de wet er op aan gepast?
Ik hoop het zo!
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:00 schreef Gert het volgende:
Zweet: Zweten of transpireren is het verlies van lichaamsvocht via de zweetklieren in de huid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:03 schreef waxmask het volgende:
[..]
Zweet, hoe, wat , waar en belangrijkste met wie?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:06 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zweet: Zweten of transpireren is het verlies van lichaamsvocht via de zweetklieren in de huid.
Hoe: Tijdens lichamelijke activiteiten
Waar: Overal
Wie: alleen, met zijn tweeën of in groepsverband.
Het is een religie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Een paradigma verschuiving, een nieuw inzicht dat de wereld op zijn kop zet, althans de voetbalwereld
mijn medicijnen zijn het er niet mee eensquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:06 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zweet: Zweten of transpireren is het verlies van lichaamsvocht via de zweetklieren in de huid.
Hoe: Tijdens lichamelijke activiteiten
Waar: Overal
Wie: alleen, met zijn tweeën of in groepsverband.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |