Die was tegen allesquote:Op donderdag 3 juli 2014 20:42 schreef Joezi het volgende:
[..]
Was je ex dan juist gelovig en daarom tegen de schijnheiligman?
Voor!quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:43 schreef Braindead2000 het volgende:
Laten we gelijk alles afschaffen waar een kleine minderheid tegen is. Zoals honden. Mijn voorvaders waren viervoetigen en ik vind het verschrikkelijk dat die beesten als huisdier gehouden worden.
Ik zou het niet missen, maar er bestaat ook zwarte popcorn, rode popcorn en blauwe popcorn. Groen komt er aan las ik onlangs ergens op het interweb.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:48 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Laten we popcorn afschaffen. Het is niet eerlijk dat er alleen blanke popcorn bestaat.
Tja als je er zonder twijfel voor staat, noemen ze dat extreem toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Extreem past niet bij atheistisch agnost ......
Een atheïstische agnost kan sowieso niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:51 schreef Joezi het volgende:
[..]
Tja als je er zonder twijfel voor staat, noemen ze dat extreem toch?
Ja tegen Harry Potter en andere kinder programma's dat was des duivels. Ik mocht ook 10% van mijn inkomen afdragen aan de kerk. Ik was er klaar meequote:Op donderdag 3 juli 2014 20:42 schreef Joezi het volgende:
[..]
Was je ex dan juist gelovig en daarom tegen de schijnheiligman?
is het dan toch agnostisch atheïst?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:53 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Een atheïstische agnost kan sowieso niet.
Nope: Iemand kan vinden dat hij niet voldoende kennis over het wel of niet bestaan van een god heeft, en tegelijkertijd geen geloof in een god hebben: een agnostisch atheïst. Iemand anders kan een agnost zijn, maar terdege geloven in een god: een agnostische theïst.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als een blanke neger.
Atheïsme kent nogal wat gradaties, de meeste menen weten niet eens precies wat e.e.a. precies inhoudt, het agnostische bij een atheïst is nu juist het aanbrengen van de nuance en dus niet de "extreme ontkenning" bijvoorbeeld "het bestaan van theïstische god acht ik onwaarschijnlijk"quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:51 schreef Joezi het volgende:
[..]
Tja als je er zonder twijfel voor staat, noemen ze dat extreem toch?
Dit dus.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:58 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nope: Iemand kan vinden dat hij niet voldoende kennis over het wel of niet bestaan van een god heeft, en tegelijkertijd geen geloof in een god hebben: een agnostisch atheïst. Iemand anders kan een agnost zijn, maar terdege geloven in een god: een agnostische theïst.
blijft verwarrend
goezo jochiequote:Op donderdag 3 juli 2014 20:58 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nope: Iemand kan vinden dat hij niet voldoende kennis over het wel of niet bestaan van een god heeft, en tegelijkertijd geen geloof in een god hebben: een agnostisch atheïst. Iemand anders kan een agnost zijn, maar terdege geloven in een god: een agnostische theïst.
blijft verwarrend
Ik moest ineens aan een Viking denkenquote:
Okay ik dacht dat atheïst is dat je geen bepaald geloof of god aanhangt maar dan wel kan denken dat er 'iets' is. Agnost dat je het wetenschappelijk ook uitsluit dat er een god bestaat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Atheïsme kent nogal wat gradaties, de meeste menen weten niet eens precies wat e.e.a. precies inhoudt, het agnostische bij een atheïst is nu juist het aanbrengen van de nuance en dus niet de "extreme ontkenning" bijvoorbeeld "het bestaan van theïstische god acht ik onwaarschijnlijk"
Je quote vast de verkeerde, maar ik snap er geen zak van Sinterklaas van.quote:
Hier dusquote:
Andersomquote:Op donderdag 3 juli 2014 21:02 schreef Joezi het volgende:
[..]
Okay ik dacht dat atheïst is dat je geen bepaald geloof of god aanhangt maar dan wel kan denken dat er 'iets' is. Agnost dat je het wetenschappelijk ook uitsluit dat er een god bestaat.
Ehm de atheïst is dus strikter, geen geloof in een god.quote:
Oke, ik viel er ook midden in. Maar jouw stukje was precies hoe ik het ook dacht. En was wat wiki bevestigde.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:03 schreef Joezi het volgende:
[..]
Hier dusMaar we hadden het even over de betekenis van beide woorden en de volgorde van gebruik.
geeft nietquote:Op donderdag 3 juli 2014 21:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Je quote vast de verkeerde, maar ik snap er geen zak van Sinterklaas van.
Een agnost houdt de mogelijkheid open dat er een god bestaat. Een atheïst niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:05 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ehm de atheïst is dus strikter, geen geloof in een god.
Het agnosticisme is de filosofische leer dat kennis van religieuze ideeën over vermeende bovennatuurlijke verschijnselen onmogelijk is, omdat deze niet (met de wetenschappelijke methode) te bewijzen zijn.
Een agnost kan dus wel geloventerwijl ie het onmogelijk acht.
Er is wetenschappelijk gezien geen ene aanwijzing dat er een God kan bestaan buiten een menselijk verziekt brein, dus dat kun je eigenlijk wel wetenschappelijk uitsluiten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:06 schreef Voxs het volgende:
[..]
Oke, ik viel er ook midden in. Maar jouw stukje was precies hoe ik het ook dacht. En was wat wiki bevestigde.
Hier ook eentje..met de nuance die Jian aanbracht. Ik weet het niet. Het is wetenschappelijk nóg niet bewezen, dus geneigd het bestaan van een god te ontkennen.
Het geloof is voor mij sowieso niet aan de orde. Nooit gevoeld, niet in opgevoed.
Je gedachte in je vorige post is wat mij betreft prima.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:02 schreef Joezi het volgende:
[..]
Okay ik dacht dat atheïst is dat je geen bepaald geloof of god aanhangt maar dan wel kan denken dat er 'iets' is. Agnost dat je het wetenschappelijk ook uitsluit dat er een god bestaat.
Zolang onze natuurwetenschappers nog maar een fractie van al wat is hebben ontsleuteld kunnen we nog niet met zekerheid zeggen dat we het niet wetenschappelijk kunnen bewijzen. Op dit moment niet. Dus dan geloof ik ook niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:07 schreef Joezi het volgende:
[..]
Er is wetenschappelijk gezien geen ene aanwijzing dat er een God kan bestaan buiten een menselijk verziekt brein, dus dat kun je eigenlijk wel wetenschappelijk uitsluiten.
Nee, hij acht het feit om daar kennis over te hebben onmogelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:05 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ehm de atheïst is dus strikter, geen geloof in een god.
Het agnosticisme is de filosofische leer dat kennis van religieuze ideeën over vermeende bovennatuurlijke verschijnselen onmogelijk is, omdat deze niet (met de wetenschappelijke methode) te bewijzen zijn.
Een agnost kan dus wel geloventerwijl ie het onmogelijk acht.
Interessant. Ga ik morgen bekijken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, hij acht het feit om daar kennis over te hebben onmogelijk.
Deze is wel tof, als je nu of een andere keer tijd hebt.
Ik ben al halverwegequote:Op donderdag 3 juli 2014 21:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Beter, je moet er even voor gaan zitten, maar het is wel een goed verhaal.
Hmm ik vind wel dat je van de bestaande godsdiensten en goden kunt bewijzen dat het onzin is en het gewoon een geografisch, historisch, 'sociaal' gebeuren is. Ook kun je bewijzen dat god geen menselijke vorm kan hebben. Als je god als heel breed begrip gaat zien dan is het einde zoek.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, hij acht het feit om daar kennis over te hebben onmogelijk.
Deze is wel tof, als je nu of een andere keer tijd hebt.
Die laatste zin; Er zijn veel mensen die god juist als een breed begrip ervaren/omschrijven. "Er is 'iets' "quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:22 schreef Joezi het volgende:
[..]
Hmm ik vind wel dat je van de bestaande godsdiensten en goden kunt bewijzen dat het onzin is en het gewoon een geografisch, historisch, 'sociaal' gebeuren is. Ook kun je bewijzen dat god geen menselijke vorm kan hebben. Als je god als heel breed begrip gaat zien dan is het einde zoek.
Dan moet je niet zeggen dat je (een vorm van) agnosticisme aanhangt, daarmee zeg je namelijk dat het niet mogelijk is om feitelijke kennis daarover te dragen, maar dat je het (zeer) onwaarschijnlijk of waarschijnlijk acht dat ..... dat is nu juist de nuance die zich onderscheidt van het "extreme"quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:22 schreef Joezi het volgende:
[..]
Hmm ik vind wel dat je van de bestaande godsdiensten en goden kunt bewijzen dat het onzin is en het gewoon een geografisch, historisch, 'sociaal' gebeuren is. Ook kun je bewijzen dat god geen menselijke vorm kan hebben. Als je god als heel breed begrip gaat zien dan is het einde zoek.
quote:
Oh, maar het "er is iets" sluit het als zeer onwaarschijnlijk achten dat er een theïstische god zou bestaan niet uit! Het modern Taoïsme is daar een goed voorbeeld van ben ik van mening.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:27 schreef Voxs het volgende:
[..]
Die laatste zin; Er zijn veel mensen die god juist als een breed begrip ervaren/omschrijven. "Er is 'iets' "
Ik zie niet in waarom je het niet als een breed begrip kan benaderen. Het gaat om de geloofservaring.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:36 schreef waxmask het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Valt hier nog wat te ......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?Ja hoor, genoeg.
![]()
Maar jij vindt dus bijvoorbeeld dat je niet kan bewijzen dat de christelijke verhalen door de moderne mens geschreven is, verzonnen, verdraaid, uitgedund, gemoderniseerd, verspreid met bloed etc..quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeggen dat je (een vorm van) agnosticisme aanhangt, daarmee zeg je namelijk dat het niet mogelijk is om feitelijke kennis daarover te dragen, maar dat je het (zeer) onwaarschijnlijk of waarschijnlijk acht dat ..... dat is nu juist de nuance die zich onderscheidt van het "extreme"
quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:38 schreef ChocoFan het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ok ff stoppen nu met groeten want er is een serieus gesprek hier gaande en ik vind het wel boeien.
Ga maar weer verder met jullie discussie/gesprek
Klopt. 'Het iets' kan ook breder opgevat worden. Ik reageerde echter louter op Joezi's stelling dat je 'het godsbegrip' niet breder moest opvatten. Voor het gemak definieerde ik dat 'iets' niet .quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Oh, maar het "er is iets" sluit het als zeer onwaarschijnlijk achten dat er een theïstische god zou bestaan niet uit! Het modern Taoïsme is daar een goed voorbeeld van ben ik van mening.
Veel mensen zien onze huidige (westerse) wetenschap als ultieme feitelijkheden, de echte wetenschapper niet hoor, .... die gaat uit van uitgangsstellingen en frequente paradigma verschuivingen.
Ik heb eigenlijk helemaal niet gezegd wat ik vind, maar de hele bijbel is door mensen geschreven en er zijn volgens mij niet veel mensen die dat ontkennen, toch?!quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:37 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar jij vindt dus bijvoorbeeld dat je niet kan bewijzen dat de christelijke verhalen door de moderne mens geschreven is, verzonnen, verdraaid, uitgedund, gemoderniseerd, verspreid met bloed etc..
Of vind je alleen dat de je een god als evenbeeld van de mens niet kan uit sluiten?
In de wetenschap ligt de bewijslast bij degene die beweert. Zolang zij niet kunnen bewijzen dat hun god bestaat hoef je ook niet te bewijzen dat hij niet bestaat.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:37 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar jij vindt dus bijvoorbeeld dat je niet kan bewijzen dat de christelijke verhalen door de moderne mens geschreven is, verzonnen, verdraaid, uitgedund, gemoderniseerd, verspreid met bloed etc..
Of vind je alleen dat de je een god als evenbeeld van de mens niet kan uit sluiten?
Voor mensen die denken dat er iets is heb je ook een apart begrip: Het ietsisme.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:40 schreef Voxs het volgende:
[..]
Klopt. 'Het iets' kan ook breder opgevat worden. Ik reageerde echter louter op Joezi's stelling dat je 'het godsbegrip' niet breder moest opvatten. Voor het gemak definieerde ik dat 'iets' niet .
Op deze manier bedoel ik het:quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk helemaal niet gezegd wat ik vind, maar de hele bijbel is door mensen geschreven en er zijn volgens mij niet veel mensen die dat ontkennen, toch?!
Dan zou er een nietsisme ook kunnen bestaan en een hetismeomhetevenismequote:Op donderdag 3 juli 2014 21:45 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voor mensen die denken dat er iets is heb je ook een apart begrip: Het ietsisme.
Ik had een kater! Maar ooh wat was het lekkerquote:
Het is geen beweging, alleen een begrip.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:48 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dan zou er een nietsisme ook kunnen bestaan en een hetismeomhetevenisme
Is het ietsisme ook omgeven door rituelen? Zijn dit de mensen die new-age-rondshoppen?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:50 schreef R0T29 het volgende:
Hoe noem je het geloof van Harold?
[ afbeelding ]
Dan heeft Choco het wateentoestandisme.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:48 schreef Voxs het volgende:
[..]
Dan zou er een nietsisme ook kunnen bestaan en een hetismeomhetevenisme
Is het ietsisme ook omgeven door rituelen? Zijn dit de mensen die new-age-rondshoppen?
Niet veel, zoals ik al zei door mensen geschreven dus, al dan niet ingeven door een theïstische god, ....... waarvan ik persoonlijk het bestaan onwaarschijnlijk acht.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:47 schreef Joezi het volgende:
[..]
Op deze manier bedoel ik het:
Uiteindelijk is het zo dat de Bijbel door God werd geschreven. 2 Timoteüs 3:16 vertelt ons dat de Bijbel door God “ingegeven” werd. God zag toe op de menselijke schrijvers van de Bijbel zodat zij precies vastlegden wat God had bedoeld, ook al gebruikten zij ieder hun eigen schrijfstijl en persoonlijkheid. De Bijbel werd niet door God gedicteerd, maar werd wel op perfecte manier door Hem geleid en volledig door Hem ingegeven.
Maar wat vind jij dan in deze casus?
Jammer ik zou wel eens willen zien hoe men het ietsisme tot instituut zouden maken. En of dat wel mogelijk zou zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is geen beweging, alleen een begrip.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:51 schreef Punkman het volgende:
[..]
Dan heeft Choco het wateentoestandisme.![]()
Zie hier: het fundament van het scheppingsverhaal schudt op zijn grondvesten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:52 schreef waxmask het volgende:
Ok ik vertel jou een verhaal. Jij verteld dat jaren later aan je zoon. Die dat ook weer doet op zijn beurt. Hoe zit dat verhaal er dan uit? De Bijbel is 300 jaar na Christus pas geschreven.
Hij valt me echt alles mee.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:49 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik had een kater! Maar ooh wat was het lekker![]()
Is jouw wijn ook lekker?
jah viel me ook op.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:55 schreef jovencita01 het volgende:
[..]
Ze vinden het leuk, en zitten niet "te kijken"
super voor Ivan!quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:55 schreef jovencita01 het volgende:
[..]
Ze vinden het leuk, en zitten niet "te kijken"
Enige houvast die we vooralsnog hebben zijn de Dodezeescrollen en zelfs die zijn verkeerd vertaald en/of verkeerd geinterperteerd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:53 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zie hier: het fundament van het scheppingsverhaal schudt op zijn grondvesten.
http://www.eenvandaag.nl/(...)haal_van_adam_en_eva
Eentje voor bescheidenheid, wat vind je hiervan;quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:47 schreef Joezi het volgende:
[..]
Op deze manier bedoel ik het:
Uiteindelijk is het zo dat de Bijbel door God werd geschreven. 2 Timoteüs 3:16 vertelt ons dat de Bijbel door God “ingegeven” werd. God zag toe op de menselijke schrijvers van de Bijbel zodat zij precies vastlegden wat God had bedoeld, ook al gebruikten zij ieder hun eigen schrijfstijl en persoonlijkheid. De Bijbel werd niet door God gedicteerd, maar werd wel op perfecte manier door Hem geleid en volledig door Hem ingegeven.
Maar wat vind jij dan in deze casus?
In ingepikt door het Vaticaan en zodoende nauwelijks te bestuderen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:56 schreef waxmask het volgende:
[..]
Enige houvast die we vooralsnog hebben zijn de Dodezeescrollen en zelfs die zijn verkeerd vertaald en/of verkeerd geinterperteerd.
www.justeat.nlquote:Op donderdag 3 juli 2014 21:58 schreef Joezi het volgende:
Oei al 10 uur en ik moet nog wat eten.. winkels net dichtWat een vreemde dag als je vroeg op staat, ziekelijk zeg.
Hoe vroeg was het?quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:58 schreef Joezi het volgende:
Oei al 10 uur en ik moet nog wat eten.. winkels net dichtWat een vreemde dag als je vroeg op staat, ziekelijk zeg.
Heb je wel eens van de kerk van het vliegende Spaghettimonster gehoord? Dat is een erkende godsdienst in sommige landen. In Oostenrijk zijn er zelfs mensen die een foto in hun rijbewijs hebben met een vergiet op hun hoofd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:51 schreef Voxs het volgende:
[..]
Jammer ik zou wel eens willen zien hoe men het ietsisme tot instituut zouden maken. En of dat wel mogelijk zou zijn.
Omdat als je maar een klein radar van het geheel bent, je onmogelijk het bredere concept zien en de functie en werking daarvan zien. Dat God geen entiteit is maar puur energie is wel iets waar ik me in kan vinden. Maar wat als dit heelal maar een cel is in een nog groter geheel en zien we het niet omdat er een membraan omheen zit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Eentje voor bescheidenheid, wat vind je hiervan;
De eeuwige Tao kan niet in woorden worden uitgedrukt.’ Zo kan de mens nooit begrijpen hoe het universum is ontstaan.
De toestand van de kosmos is dus min of meer volstrekt mysterieus en overstijgt daardoor het menselijk kenvermogen.....
De consequentie van deze opvatting is dat de mens dus bescheiden zou moeten zijn in zijn filosofische speculaties en metafysische haarkloverijen over het ontstaan van het universum of het bestaan van de ziel.
hahaquote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je wel eens van de kerk van het vliegende Spaghettimonster gehoord? Dat is een erkende godsdienst in sommige landen. In Oostenrijk zijn er zelfs mensen die een foto in hun rijbewijs hebben met een vergiet op hun hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster
[ afbeelding ]
Interessant!quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:53 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zie hier: het fundament van het scheppingsverhaal schudt op zijn grondvesten.
http://www.eenvandaag.nl/(...)haal_van_adam_en_eva
Ik 10 uur. Ik pleurde vanmiddag ook ineens om en heb nog ff 2 uurtjes gepakt toen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:01 schreef Voxs het volgende:
[..]
hahaIk was 6.00 wakker. Belachelijk gewoon.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:02 schreef waxmask het volgende:
[..]
De dag begint pas, eindelijk net van me ochtendhumeur af...
We waren net beneden aan het kletsen over "Waarom dichten we overal een begin en een eind aan?"quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:58 schreef Jian het volgende:
[..]
De eeuwige Tao kan niet in woorden worden uitgedrukt.’ Zo kan de mens nooit begrijpen hoe het universum is ontstaan.
De toestand van de kosmos is dus min of meer volstrekt mysterieus en overstijgt daardoor het menselijk kenvermogen.....
De consequentie van deze opvatting is dat de mens dus bescheiden zou moeten zijn in zijn filosofische speculaties en metafysische haarkloverijen over het ontstaan van het universum of het bestaan van de ziel.
Geen wonder ook. Jij bent een echte nachtbrakerquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:02 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik 10 uur. Ik pleurde vanmiddag ook ineens om en heb nog ff 2 uurtjes gepakt toen.
haha ik ook zoiets. meestal als ik van bed ga, ben ik ook direct wakker en fit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:04 schreef waxmask het volgende:
[..]
11 denk ik... weet nooit precies, ik proces pas na mijn 2e bak koffie.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:03 schreef Voxs het volgende:
[..]
Geen wonder ook. Jij bent een echte nachtbraker
Zou best kunnen, ...... er staat in wezen iets dat veel mensen zich veel meer zouden kunnen aantrekken, namelijk, het gaat wellicht jouw KENVERMOGEN, let wel VERMOGEN te boven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef waxmask het volgende:
[..]
Omdat als je maar een klein radar van het geheel bent, je onmogelijk het bredere concept zien en de functie en werking daarvan zien. Dat God geen entiteit is maar puur energie is wel iets waar ik me in kan vinden. Maar wat als dit heelal maar een cel is in een nog groter geheel en zien we het niet omdat er een membraan omheen zit.
We worden geboren, we gaan dood. Begin en einde. Dus een vrij logische gevolgtrekking is dan dat dingen eindig zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:03 schreef -sabine- het volgende:
[..]
We waren net beneden aan het kletsen over "Waarom dichten we overal een begin en een eind aan?"
Wat nou als tijd niet bestaat?
hmm beetje te laf.. lijkt een beetje op het absurdisme.. Maar je kunt dat toch ook niet uitsluiten dat we dat wel ooit exact te weten komen.. het blijkt tot nu toe allemaal ook heel logisch en kijk hoe belachelijk ver we nu al zijn gekomen in de laatste 100 jaar.. En kennis zal alsmaar sneller gaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 21:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Een zeer overbekend fenomeen, maar het is geen geloof of religie hoor, maar een systeem om het ridicule van bepaalde religieuze zaken te accentueren.quote:
Wat een baas! Was een hele rechtzaak over he.. Tsjechië is dit toch, dat is het meest atheïstische land ter wereld... vreemd eigenlijk.. vaak heeft dat te maken met sociale ontwikkeling, die is daar nog wel minder als hier neem ik toch aan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Heb je wel eens van de kerk van het vliegende Spaghettimonster gehoord? Dat is een erkende godsdienst in sommige landen. In Oostenrijk zijn er zelfs mensen die een foto in hun rijbewijs hebben met een vergiet op hun hoofd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghettimonster
[ afbeelding ]
De aanhangers zijn niet serieus maar het is in sommige landen wel erkend als een godsdienst.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Een zeer overbekend fenomeen, maar het is geen geloof of religie hoor, maar een systeem om het ridicule van bepaalde religieuze zaken te accentueren.
Overbekend ? hmm iets met een steen enzoquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:08 schreef Jian het volgende:
[..]
Een zeer overbekend fenomeen, maar het is geen geloof of religie hoor, maar een systeem om het ridicule van bepaalde religieuze zaken te accentueren.
Het communisme heeft ze wat achterstand opgeleverd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:09 schreef Joezi het volgende:
[..]
Wat een baas! Was een hele rechtzaak over he.. Tsjechië is dit toch, dat is het meest atheïstische land ter wereld... vreemd eigenlijk.. vaak heeft dat te maken met sociale ontwikkeling, die is daar nog wel minder als hier neem ik toch aan.
Laf? het is realisme ten top! Het zal veel mensen niet aanstaan dat wel. "Baviaan, ik heb je nu 10.000 x uitgelegd hoe een kleuren TV werkt, maar je zult het nooit begrijpen omdat het je kenvermogen te boven gaat:" En hoe belachelijk ver zijn we dan gekomen? dat is slechts jouw beperkte, subjectieve visie vanuit een minuscule beperkte "wereldje" waarin je leeft ...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:06 schreef Joezi het volgende:
[..]
hmm beetje te laf.. lijkt een beetje op het absurdisme.. Maar je kunt dat toch ook niet uitsluiten dat we dat wel ooit exact te weten komen.. het blijkt tot nu toe allemaal ook heel logisch en kijk hoe belachelijk ver we nu al zijn gekomen in de laatste 100 jaar.. En kennis zal alsmaar sneller gaan.
Precies en dat is/was ook de bedoeling, zoals ik al zei om het ridicule van bepaalde religieuze zaken aan de kaak te stellen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:11 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
De aanhangers zijn niet serieus maar het is in sommige landen wel erkend als een godsdienst.
Yup, iets met een steenquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:11 schreef Voxs het volgende:
[..]
Overbekend ? hmm iets met een steen enzo![]()
(Maar ik geloof trouwens dat het eerder de aandacht richten op andere dingen was..)
Een systeem zelfs? Heeft dat systeem een naam? Of is het meer een opeenvolging van "internetdingen".
Het is wat we inderdaad niet kunnen voorstellen of zelfs maar fantaseren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Laf? het is realisme ten top! Het zal veel mensen niet aanstaan dat wel. "Baviaan, ik heb je nu 10.000 x uitgelegd hoe een kleuren TV werkt, maar je zult het nooit begrijpen omdat het je kenvermogen te boven gaat:" En hoe belachelijk ver zijn we dan gekomen? dat is slechts jouw beperkte, subjectieve visie vanuit een minuscule beperkte "wereldje" waarin je leeft ...
Dat niet alleen, maar ook om de vrijstellingen die veel religieuze instellingen genieten en niet-gelovers niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies en dat is/was ook de bedoeling, zoals ik al zei om het ridicule van bepaalde religieuze zaken aan de kaak te stellen.
ah het fenomeen is in deze hét systeem ipv een onderdeel van een systeem. Duidelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Yup, iets met een steen![]()
En ja het is een systeem en het heet Het geloof in of de religie van het Vliegend Spaghettimonster
En dat is dus ridicuulquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar ook om de vrijstellingen die veel religieuze instellingen genieten en niet-gelovers niet.
..... laat staan begrijpenquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Het is wat we inderdaad niet kunnen voorstellen of zelfs maar fantaseren.
Dat zou alles tegelijk gebeuren!quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:03 schreef -sabine- het volgende:
[..]
We waren net beneden aan het kletsen over "Waarom dichten we overal een begin en een eind aan?"
Wat nou als tijd niet bestaat?
Tijd is overal anders. Het concept tijd buiten aarde (laat staan buiten het heelal) kunnen wij onmogelijk bevatten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:28 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dat zou alles tegelijk gebeuren!
Zie sig
Ah daar is Albert.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:28 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dat zou alles tegelijk gebeuren!
Zie sig
Dat is een vraag waarop het antwoord direct dezelfde vraag oplevert. Nutteloos dus.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Ah daar is Albert.
"God dobbelt niet" of "de kans dat dit alles door toeval is ontstaan is net zo groot dat er een ontploffing bij een drukkerij plaatsvindt en alle zetletters als gevolg daarvan op de grond vallen, precies in de volgorde van een totaal woordenboek" Niet te verwarren met God bestaat, maar met toeval bestaat niet ..... en wat voor of welke intelligentie heeft dit tot stand gebracht?
is dat laatste dan ook reden maar niet naar begrip te streven?quote:
Wietquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:36 schreef Voxs het volgende:
[..]
is dat laatste dan ook reden maar niet naar begrip te streven?
En: Impliceert dat niet toch een 'hoger' iets?
En: Is het misschien niet te begrijpen omdat het chaos is of toeval?
let's talk membranes, strings, hicks en sound---> onee..verkeerde forum
Je hoeft ze niet te beantwoorden. Slechts wat associaties op het 'laat staan begrijpen'
wijn
Ik schenk mijn eerste glas in.quote:
Het eerste is een visie en een (subjectief) antwoord het laatste is een vraag inderdaad die vooralsnog weer uitmondt in vragen over wetenschap, theïstische goden, ietsisem etc.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:35 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dat is een vraag waarop het antwoord direct dezelfde vraag oplevert. Nutteloos dus.
quote:
Ook lekker J-tje, maar krijg nu ook zin in een glaasje 43...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:39 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik schenk mijn eerste glas in.
Jij dus een jointje?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:39 schreef Voxs het volgende:
[..]
Ik schenk mijn eerste glas in.
Jij dus een jointje?
Dan neem jij dat toch, of heb je het niet in huis?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:40 schreef waxmask het volgende:
[..]
[..]
Ook lekker J-tje, maar krijg nu ook zin in een glaasje 43...
De wiet van tegenwoordig is zo sterk!quote:
Klopt, ik gebruik ook een stuk minder in een jointje, wil niet stoned zijn, wel rustig in mijn hoofd.quote:
Zoals ik al zei is de natuur juist heel logisch en daarom toch ook makkelijk te begrijpen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Laf? het is realisme ten top! Het zal veel mensen niet aanstaan dat wel. "Baviaan, ik heb je nu 10.000 x uitgelegd hoe een kleuren TV werkt, maar je zult het nooit begrijpen omdat het je kenvermogen te boven gaat:" En hoe belachelijk ver zijn we dan gekomen? dat is slechts jouw beperkte, subjectieve visie vanuit een minuscule beperkte "wereldje" waarin je leeft ...
ScheiSSequote:Op donderdag 3 juli 2014 22:41 schreef Voxs het volgende:
De Duitsers hebben buikloop..
Maar ik denk dat het een afleidingsmanoeuvre is.
Onder de juiste omstandigheden is zweten heel okéquote:
Slokske nog, maar al gedaan...jullie hebben slechte invloed op me...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:41 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dan neem jij dat toch, of heb je het niet in huis?
Heel simpel maar toch ook niet. Als je het over het begrip eindigheid wil hebben, of over tijd, of over patronen van macro naar micro, dan kom je telkens weer op een zeer beperkt aantal wiskundige vergelijkingen uit die echt overal in doorsijpelen. Het mooiste voorbeeld is wel de Mandelbrot set, of de Julia sub-set. Heel mooi visueel voorbeeld van (on)eindigheid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:43 schreef Joezi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is de natuur juist heel logisch en daarom toch ook makkelijk te begrijpen.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:47 schreef Voxs het volgende:
[..]
Onder de juiste omstandigheden is zweten heel oké
Ja ja geef ons maar weer de schuld.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:49 schreef waxmask het volgende:
[..]
Slokske nog, maar al gedaan...jullie hebben slechte invloed op me...
Mandelbrot , fractalsquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:49 schreef rico80 het volgende:
[..]
Heel simpel maar toch ook niet. Als je het over het begrip eindigheid wil hebben, of over tijd, of over patronen van macro naar micro, dan kom je telkens weer op een zeer beperkt aantal wiskundige vergelijkingen uit die echt overal in doorsijpelen. Het mooiste voorbeeld is wel de Mandelbrot set, of de Julia sub-set. Heel mooi visueel voorbeeld van (on)eindigheid.
Pics?quote:
Pics?quote:
En pics?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:47 schreef Voxs het volgende:
[..]
Onder de juiste omstandigheden is zweten heel oké
En geil..??quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:43 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Klopt, ik gebruik ook een stuk minder in een jointje, wil niet stoned zijn, wel rustig in mijn hoofd.
Fantasie gebruiken is een kunstvorm..probeer het eensquote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:51 schreef Voxs het volgende:
[..]
Fantasie gebruiken is een kunstvorm..probeer het eens
Ja, maar de natuur in jouwe beperkte minuscule wereldje hoeft geen antwoord te geven op zaken op het niveau van het onmetelijke universum. Je zit in een terrarium m'n beste en de omstandigheden die daar gelden zijn of hoeven helemaal geen blauwdruk te zijn voor het Universum. "als we er vanuit gaan dat, dan .........." paradigma en verschuivingen. Echte wetenschappers kennen echt hun beperkingen wel het zijn andere mensen die van stellingen ultieme (onweerlegbare) wetmatigheden van maken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:43 schreef Joezi het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is de natuur juist heel logisch en daarom toch ook makkelijk te begrijpen.
okquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:52 schreef isax het volgende:
[..]
ok![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Nou... ik vind het anders behoorlijk tenenkrommend dat "we" nog steeds op zoek zijn naar planeten in de goldilocks zone naar op water gebaseerd leven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar de natuur in jouwe beperkte minuscule wereldje hoeft geen antwoord te geven op zaken op het niveau van het onmetelijke universum. Je zit in een terrarium m'n beste en de omstandigheden die daar gelden zijn of hoeven helemaal geen blauwdruk te zijn voor het Universum. "als we er vanuit gaan dat, dan .........." paradigma en verschuivingen. Echte wetenschappers kennen echt hun beperkingen wel het zijn andere mensen die van stellingen ultieme (onweerlegbare) wetmatigheden van maken.
Al jaren niets meer gerookt... Maar de laatste keren kon ik nog geen halve joint aan, van die kant&klaar joints... had wat gekocht met 3 Finse ladies , want die wilden dat wel eens proberen .. Leuke avond geworden, maar ik word er te oud voor, voor die shit ..quote:
Bij CF kan ik wel al wat plakken en knippen in me hoofd...quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:51 schreef Voxs het volgende:
[..]
Fantasie gebruiken is een kunstvorm..probeer het eens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.omdat het wk tijd is heb ik oranje handoeken gekocht![]()
Ik weet dat ik die tegenkwam met de wortel uit een negatief getal. Toch?quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:52 schreef isax het volgende:
[..]
ok![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt. En echte wetenschappers durven verder dan die wetmatigheden te kijken. Hypotheses drijven de wetenschap ( helaas commerciële belangen ook)quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, maar de natuur in jouwe beperkte minuscule wereldje hoeft geen antwoord te geven op zaken op het niveau van het onmetelijke universum. Je zit in een terrarium m'n beste en de omstandigheden die daar gelden zijn of hoeven helemaal geen blauwdruk te zijn voor het Universum. "als we er vanuit gaan dat, dan .........." paradigma en verschuivingen. Echte wetenschappers kennen echt hun beperkingen wel het zijn andere mensen die van stellingen ultieme (onweerlegbare) wetmatigheden van maken.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:54 schreef waxmask het volgende:
[..]
Bij CF kan ik wel al wat plakken en knippen in me hoofd...Maar jij zou wel een tipje van de sluier mogen lichten... Ik heb weinig nodig om mee aan de slag te gaan.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:54 schreef isax het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.omdat het wk tijd is heb ik oranje handoeken gekocht![]()
![]()
Ja echt hè, ze vallen iedere keer stil.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:58 schreef waxmask het volgende:
[..]
FF visualiseren.... maar gesprek loopt hier weer dood......sorry folks...
Is het niet meer het rekenen in de dimensie tussen getallen...( ik moet ook de boeken in duiken!)quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:55 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Ik weet dat ik die tegenkwam met de wortel uit een negatief getal. Toch?
T wordt tijd dat ik weer in de boeken ga kijken
Complexe getallen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:59 schreef Voxs het volgende:
[..]
Is het niet meer het rekenen in de dimensie tussen getallen...( ik moet ook de boeken in duiken!)
Wat jij zegt klinkt ook bekend..
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:00 schreef -sabine- het volgende:
[..]
Complexe getallen?
Ik ga er maar van dromen. Latersss.
Fijn, ik ga niet kijkenquote:Op donderdag 3 juli 2014 22:59 schreef ChocoFan het volgende:
Afijn over mij hoef je niet meer te fantaseren want ik heb inmiddels een foto geplaatst in mijn fobo.
Er is nu juist een moeilijk onderwerp bezig hier dus simpel gaat hem niet worden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:00 schreef Gert het volgende:
Even bijgepraat worden sinds vanmiddag sinds vanmiddag zit er zeker niet in hè?![]()
Maar mocht iemand toch zo aardig zijn: ik ben al half zat dus doe het simpel en overzichtelijk.
Ja? Heb je de wet er op aan gepast?quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:55 schreef Jian het volgende:
Zelfs de wetmatigheid; Voetbal is een spel met 22 spelers en een bal en aan het eind winnen de Duitsers gaat niet meer op. Die wetmatigheid is overgegaan op Oranje
quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:54 schreef waxmask het volgende:
[..]
Bij CF kan ik wel al wat plakken en knippen in me hoofd...Maar jij zou wel een tipje van de sluier mogen lichten... Ik heb weinig nodig om mee aan de slag te gaan.
[ afbeelding ]
Wetmatigheden; Morgen winnen de Duitsers van de Fransen, inzetten en geld verdienen. Da was 'mquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:00 schreef Gert het volgende:
Even bijgepraat worden sinds vanmiddag sinds vanmiddag zit er zeker niet in hè?![]()
Maar mocht iemand toch zo aardig zijn: ik ben al half zat dus doe het simpel en overzichtelijk.
Een paradigma verschuiving, een nieuw inzicht dat de wereld op zijn kop zet, althans de voetbalwereldquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:02 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ja? Heb je de wet er op aan gepast?
Ik hoop het zo!
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:00 schreef Gert het volgende:
Zweet: Zweten of transpireren is het verlies van lichaamsvocht via de zweetklieren in de huid.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:03 schreef waxmask het volgende:
[..]
Zweet, hoe, wat , waar en belangrijkste met wie?
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:06 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zweet: Zweten of transpireren is het verlies van lichaamsvocht via de zweetklieren in de huid.
Hoe: Tijdens lichamelijke activiteiten
Waar: Overal
Wie: alleen, met zijn tweeën of in groepsverband.
Het is een religie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Een paradigma verschuiving, een nieuw inzicht dat de wereld op zijn kop zet, althans de voetbalwereld
mijn medicijnen zijn het er niet mee eensquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:06 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zweet: Zweten of transpireren is het verlies van lichaamsvocht via de zweetklieren in de huid.
Dat is klote ja.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:08 schreef isax het volgende:
[..]
mijn medicijnen zijn het er niet mee eens
en nu heb ik dikke vingers.
klote weer.
Doorvraag: Groepsverband? Hebben we het dan over voetballen? Of over steuteltje wisselen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:06 schreef Voxs het volgende:
[..]
Weinig zout, veel water drinken kan helpenquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:08 schreef isax het volgende:
[..]
klote weer.
Worstvingertjes .......quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:08 schreef isax het volgende:
[..]
klote weer.
2-3 liter per dagquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:09 schreef Voxs het volgende:
[..]
Weinig zout, veel water drinken kan helpen
Steuteltje wisselen? stoelendans?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:09 schreef waxmask het volgende:
[..]
Doorvraag: Groepsverband? Hebben we het dan over voetballen? Of over steuteltje wisselen?
top spelquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:12 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ook leuk voor feesten!![]()
[ afbeelding ]
Wat heb ik nu weer gedaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:13 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Heb je alweer voor opschudding gezorgd?
Ja goed hè, nu moet jij me alleen nog lief gaan vinden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij en Babu zijn "vriendjes"? ik heb weer van alles gemist! Maar, i feel the love
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:12 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ook leuk voor feesten!![]()
[ afbeelding ]
Nee joh.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij en Babu zijn "vriendjes"? ik heb weer van alles gemist! Maar, i feel the love
Jij gaat wel weer heel erg ver hoor.quote:
ik zou zijn nummer even vragen als ik jou was.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:17 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Jij gaat wel weer heel erg ver hoor.
Oh nee, dat niet. Ben al blij dat ie normaal doet tegen me.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:18 schreef isax het volgende:
[..]
ik zou zijn nummer even vragen als ik jou was.
En telefoonnummers is jouw ding.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:18 schreef isax het volgende:
[..]
ik zou zijn nummer even vragen als ik jou was.
Ons minuscule wereldje is al een ondenkbare onmetelijke oneindige grootte.. Relatief is de afstand naar het verst meetbare punt in het heelal dichterbij dan het kleinste deeltje tot nu toe ontdekt. En alle antwoorden over het universum kun je uit die deeltjes halen en dat zit volkomen logisch en voorspelbaar in elkaar.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:52 schreef Jian het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:21 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Helaas voor jou ben je al topmodel.
Niet zwelgen in zelfmedelijden.quote:
Klinkt interessant dit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:22 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ons minuscule wereldje is al een ondenkbare onmetelijke oneindige grootte.. Relatief is de afstand naar het verst meetbare punt in het heelal dichterbij dan het kleinste deeltje tot nu toe ontdekt. En alle antwoorden over het universum kun je uit die deeltjes halen en dat zit volkomen logisch en voorspelbaar in elkaar.Of zoiets dergelijks.
Lees ff terug, ze zijn heel de tijd al zo bezig.quote:
Dit soort inzichten heb ik ook gehad, met ayahuasca en DMT roken. Anders is dit gewoon bijna niet te visualiseren. Diep hoorquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:22 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ons minuscule wereldje is al een ondenkbare onmetelijke oneindige grootte.. Relatief is de afstand naar het verst meetbare punt in het heelal dichterbij dan het kleinste deeltje tot nu toe ontdekt. En alle antwoorden over het universum kun je uit die deeltjes halen en dat zit volkomen logisch en voorspelbaar in elkaar.Of zoiets dergelijks.
GTST, dat valt me nou weer een beetje tegen, dacht dat je zo intelligent was.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:24 schreef Jian het volgende:
GTST wordt wel fucking spannend hoor, ik zag net een voorstukje van de laatste aflevering van het seizoenIk geloof dat Sjors verzuipt, zou een topscript zijn voor Billy
Daar ben ik te lui voor, dus ze zullen door moeten gaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:24 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Lees ff terug, ze zijn heel de tijd al zo bezig.
En ik geef hierbij toe dat ik er geen reet van snap allemaal
Yup, God dobbelt niet .......quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:22 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jawel. Kort sprintje.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:25 schreef isax het volgende:
[..]
jij bent zeker nooit wat vergeten als je al bij de kassa staat
taboe brekerquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:24 schreef Jian het volgende:
GTST wordt wel fucking spannend hoor, ik zag net een voorstukje van de laatste aflevering van het seizoenIk geloof dat Sjors verzuipt, zou een topscript zijn voor Billy
Higgsdeeltjesquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:22 schreef Joezi het volgende:
[..]
ben een vrouwquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:27 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Nee joh. Stel je niet zo aan. Man the fuck up.
Dat zullen ze vast nog wel even doen, volgens mij waren ze nog niet klaar ermee.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:25 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Daar ben ik te lui voor, dus ze zullen door moeten gaan.
Ze zijn nog niet gekomen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:27 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Dat zullen ze vast nog wel even doen, volgens mij waren ze nog niet klaar ermee.
En dat is nou net niet waar. Op quantumniveau bestaan er alleen waarschijnlijkheden, en zodra je het observeert is het al niet meer de oorspronkelijke staat. Dat was een van de redenen waarom Einstein er een ongelooflijke hekel aan had. Bekend citaat is dat hij zich afvroeg of de maan er nog wel wat als hij er niet naar keek. Klinkt als een extreem statement maar op quantumniveau is het wel hoe het werkt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:22 schreef Joezi het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:25 schreef rico80 het volgende:
[..]
Dit soort inzichten heb ik ook gehad, met ayahuasca en DMT roken. Anders is dit gewoon bijna niet te visualiseren. Diep hoor
Hoezo intelligent?, ik kijk of keek naar Utopia ....quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:25 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
GTST, dat valt me nou weer een beetje tegen, dacht dat je zo intelligent was.
Oh ja dat is waar.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Hoezo intelligent?, ik kijk of keek naar Utopia ....
Hoezo geweest?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:29 schreef Joezi het volgende:
[..]lol je bent wel erg experimenteel geweest
BAM!quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Maar op dit moment zou ie er minder moeite mee hebben, want zelfs door hem verworpen logische theorieën van hemzelf zijn wel waarheid gebleken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:28 schreef rico80 het volgende:
[..]
En dat is nou net niet waar. Op quantumniveau bestaan er alleen waarschijnlijkheden, en zodra je het observeert is het al niet meer de oorspronkelijke staat. Dat was een van de redenen waarom Einstein er een ongelooflijke hekel aan had. Bekend citaat is dat hij zich afvroeg of de maan er nog wel wat als hij er niet naar keek. Klinkt als een extreem statement maar op quantumniveau is het wel hoe het werkt.
En maar zeiken op dat GTST forum dat alles gescript is...quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:29 schreef Jian het volgende:
[..]
wacht, is gtst gescript?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:31 schreef waxmask het volgende:
[..]
En maar zeiken op dat GTST forum dat alles gescript is...
Als ik Ludo zag, had ik 'm op z'n bek geslagen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:31 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ja prachtig he. Dat dingen waarvan hij zeker wist dat hij fout zat achteraf toch kloppen. Zo geniaal dat je iets bedenkt wat je daarna niet meer zelf kunt bevatten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:31 schreef Joezi het volgende:
[..]
Maar op dit moment zou ie er minder moeite mee hebben, want zelfs door hem verworpen logische theorieën van hemzelf zijn wel waarheid gebleken.
Ik heb het nooit beweerd ...quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:28 schreef Joezi het volgende:
[..]
Dus god bestaat niet, want totaal onlogisch en onvoorspelbaar.
En we zijn pas klaar als ik het zeg, nu dus!quote:Zo klaar. Volgende.
Gelukkig hebben we de foto's nog.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:32 schreef rico80 het volgende:
[..]
Ja prachtig he. Dat dingen waarvan hij zeker wist dat hij fout zat achteraf toch kloppen. Zo geniaal dat je iets bedenkt wat je daarna niet meer zelf kunt bevatten.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:32 schreef Jian het volgende:
[..]
En we zijn pas klaar als ik het zeg, nu dus!
Ik zou niet weten hoe ik aan DTM moet komenquote:
Alles komt sowieso goed.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:35 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe ik aan DTM moet komenMaar is het betrouwbaar en beheersbaar spul? Of kans op totale paniek en chaos..
Einstein had niet echt een hekel aan quantum mechanica, hij was er door geïntrigeerd en zelfs bereid om aan de hand daarvan eigen eerdere stellingen ter discussie te stellen, dat werd hem overigens niet in dank afgenomen, voor de rest heb je volkomen gelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:28 schreef rico80 het volgende:
[..]
En dat is nou net niet waar. Op quantumniveau bestaan er alleen waarschijnlijkheden, en zodra je het observeert is het al niet meer de oorspronkelijke staat. Dat was een van de redenen waarom Einstein er een ongelooflijke hekel aan had. Bekend citaat is dat hij zich afvroeg of de maan er nog wel wat als hij er niet naar keek. Klinkt als een extreem statement maar op quantumniveau is het wel hoe het werkt.
Slaap lekker.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:36 schreef Voxs het volgende:
geloof, religie, discussie, drank en zweet. En morgen in een geheel andere context weer..
Fijne nacht allen
pfiew eindelijk, we zijn er weer een stuk mee opgeschoten en ons leven zal nu totaal veranderen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb het nooit beweerd ...
[..]
En we zijn pas klaar als ik het zeg, nu dus!
GTST wordt slechts licht gestuurd af en toe, voor de rest is alles echtquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:31 schreef waxmask het volgende:
[..]
Wat vind je van Nikola Tesla?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Einstein had niet echt een hekel aan quantum mechanica, hij was er door geïntrigeerd en zelfs bereid om aan de hand daarvan eigen eerdere stellingen ter discussie te stellen, dat werd hem overigens niet in dank afgenomen, voor de rest heb je volkomen gelijk.
Alleen Joep Sertons...quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:37 schreef Jian het volgende:
[..]
GTST wordt slechts licht gestuurd af en toe, voor de rest is alles echt
Ik zou Maxime en Janine gewoon doen, het liefst tegelijk, lekker milfsquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:32 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Als ik Ludo zag, had ik 'm op z'n bek geslagen.
maxime ja?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zou Maxime en Janine gewoon doen, het liefst tegelijk, lekker milfs
Ik heb toevallig vorige week weer een gram gehaald, dat is ongeveer 10 trips. En nee, het is totaal niet beheersbaar. Als je niet gewend ben aan LSD dan moet je er echt niet aan beginnen zonder voorbereiding.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:35 schreef Joezi het volgende:
[..]
Ik zou niet weten hoe ik aan DTM moet komenMaar is het betrouwbaar en beheersbaar spul? Of kans op totale paniek en chaos..
Nee, de Duisters winnen nog steeds van de Fransen morgen, same old, same oldquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:36 schreef Joezi het volgende:
[..]
pfiew eindelijk, we zijn er weer een stuk mee opgeschoten en ons leven zal nu totaal veranderen.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:39 schreef rico80 het volgende:
[..]
Ik heb toevallig vorige week weer een gram gehaald, dat is ongeveer 10 trips. En nee, het is totaal niet beheersbaar. Als je niet gewend ben aan LSD dan moet je er echt niet aan beginnen zonder voorbereiding.
Ayahuasca is wel wat beter onder controle te houden, al is dat niet naar binnen te krijgen zo goor en de trip duurt ook uren maar is wel milder, en als je het echt niet meer tof vind zijn er wel "exits".
DMT roken is een ander verhaal. Je neemt een trek, nou ja, probeert, want een hele trek is al niet te doen, en dan ga je "out". Hooguit een kwartier later ben je weer bij, compleet nuchter geen enkel na-effect. Je kunt daarna dagenlang DMT roken wat je wilt, het doet dan niets meer. Dus het een enkele reis van een kwartier. Maar wat je dan meemaakt....
Het bijzondere is dat echt alle gebruikers ervan met exact dezelfde ervaringen terugkomen. Een glazen welkomstkamer met mechanmische elfjes, daarna dezelfde landschappen met veel groen en roze, dezelfde mechanische elfjes, kabouters, heel bizar. En echter dan de realiteit. Het is niet zo dat je in deze realiteit zit en dingen erbij ziet of denkt te zien, nee het is echt een doorway naar een compleet andere realiteit.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:39 schreef rico80 het volgende:
[..]
Ik heb toevallig vorige week weer een gram gehaald, dat is ongeveer 10 trips. En nee, het is totaal niet beheersbaar. Als je niet gewend ben aan LSD dan moet je er echt niet aan beginnen zonder voorbereiding.
Ayahuasca is wel wat beter onder controle te houden, al is dat niet naar binnen te krijgen zo goor en de trip duurt ook uren maar is wel milder, en als je het echt niet meer tof vind zijn er wel "exits".
DMT roken is een ander verhaal. Je neemt een trek, nou ja, probeert, want een hele trek is al niet te doen, en dan ga je "out". Hooguit een kwartier later ben je weer bij, compleet nuchter geen enkel na-effect. Je kunt daarna dagenlang DMT roken wat je wilt, het doet dan niets meer. Dus het een enkele reis van een kwartier. Maar wat je dan meemaakt....
Het bijzondere is dat echt alle gebruikers ervan met exact dezelfde ervaringen terugkomen. Een glazen welkomstkamer met mechanmische elfjes, daarna dezelfde landschappen met veel groen en roze, dezelfde mechanische elfjes, kabouters, heel bizar. En echter dan de realiteit. Het is niet zo dat je in deze realiteit zit en dingen erbij ziet of denkt te zien, nee het is echt een doorway naar een compleet andere realiteit.
Ze heeft wel iets weg van Mrs. Hess.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:43 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat? die sloopt je lachend, heerlijk. Wat weet jij daar nou van, jij bent een vrouw
Haha ja nou dit is echt andere koek. Als paddo's een biertje is, is DMT een fles stroh-rum wegtikken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:41 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik vond een paar keer paddo's vroeger, al extreem.
Dat wordt een mooie krachtmeting, ik verwacht ook Duitslandquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, de Duisters winnen nog steeds van de Fransen morgen, same old, same old
ook niet verder experimenteren danquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:41 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik 1 keer een LSD trip ... Draaide rondjes sneller dan het geluid.... EN later in bed werd ik gek van het aanbeeld van mn aanstaande en het volle maanlicht dat door de zonnewering scheenquote:Op donderdag 3 juli 2014 23:41 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Oh ik kan me er wel een beetje bij voorstellen hoor, maar niets voor mij. Trippen is niet mijn ding.quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:44 schreef rico80 het volgende:
[..]
Haha ja nou dit is echt andere koek. Als paddo's een biertje is, is DMT een fles stroh-rum wegtikken.
Al zijn paddo's ook totaal niet te vergelijken, eigenlijk is DMT helemaal niet iets waar je je anders van voelt. Je voelt je gewoon compleet normaal, alleen zit je in een andere werkelijkheid. Het is lastig uitleggen. Iemand die wel eens een lucide droom gehad heeft weet wat het is, maar dan 100x duidelijker.
hmmm weet niet of ik zoiets nodig heb, hoezo wil jij het vaker doen als het steeds hetzelfde is?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:39 schreef rico80 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |