Dat wetsvoorstel van ritueel slachten is verworpen, "brengt de vrijheid van geloof in het geding".quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik doel daarmee op het feit dat de pietendiscussie veelal op emotie gevoerd lijkt te worden.
Niet alleen door de voorstanders overigens, Quincy kan er ook wat van
[..]
Een "Nee!" tegen racisme is ook een van onze normen.
Overigens snap ik niet waarom je maar blijft roepen dat Piet een traditie is en dat je er daarom maar vanaf moet blijven. Dat is geen argument, maar een drogreden.
[..]
Op het moment dat het suikerfeest onnodig kwetsend naar anderen toe is, zou het ook aangepast moeten worden.
Er is ook een verbod op onverdoofd ritueel slachten volgens mij. Denk je dat dat er is omdat het traditie was bij een aantal gelovigen en dat men het leuk vond hen die traditie af te pakken, of omdat men ook aan het welzijn van de dieren dacht? Precies, het tweede. En dat zullen we ook bij Piet moeten doen. Hij mag nog steeds, maar houd het dan wel leuk voor iedereen, zodat Sinterklaas ook een feest voor écht allemaal wordt en niet alleen voor degenen die zo vast blijven klampen aan hun Piet met racistische uiterlijke trekjes.
Nee onverdoofd mag niet meer volgens mij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:26 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dat wetsvoorstel van ritueel slachten is verworpen, "brengt de vrijheid van geloof in het geding".
De relatie tussen Sint en Piet is, zoals door de voorstanders van de huidige Piet ook al vaker is aangegeven, al bijna geen punt van discussie meer. Hij wordt tegenwoordig zo goed als gelijk gesteld aan de Sint.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat het de mensen meer te doen is om de aard van de relatie tussen Sint en Piet met oog op de huidskleur van beide.
Die nieuwe Piet is nog steeds behoorlijk donker.
het gaat ook niet om het standpunt maar de manier waarop, dat staat er, lezen..quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
Vogeltjesdans staat wat betreft deze discussie 180 graden aan de andere kant dan mij
Nee, nee je snapt me niet. Je argumentie methode is van vogeltjesdansachtige proporties. Veelvuldig gebruik van het woord adhominem, terwijl je op de man speelt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
Vogeltjesdans staat wat betreft deze discussie 180 graden aan de andere kant dan mij
Je zou eventueel later nog over kunnen stappen op alleen wat zwarte vegen in het gezicht, zodat het echt is alsof het door de schoorsteen komt, maar dit is idd al een flinke stap in de goede richting.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De relatie tussen Sint en Piet is, zoals door de voorstanders van de huidige Piet ook al vaker is aangegeven, al bijna geen punt van discussie meer. Hij wordt tegenwoordig zo goed als gelijk gesteld aan de Sint.
En de nieuwe Piet is inderdaad nog behoorlijk donker, maar de racistische elementen zijn weggehaald. Zo wordt het "schoorsteenargument" wat meer valide. Helemaal niet donker is ook te veel van het goede in één keer.
Jawel, het leek er bijna doorheen te komen maar het is uiteindelijk verworpenquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:27 schreef deadprez het volgende:
[..]
Nee onverdoofd mag niet meer volgens mij.
en net of slaven alleen zwart zijn of warenquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:27 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De relatie tussen Sint en Piet is, zoals door de voorstanders van de huidige Piet ook al vaker is aangegeven, al bijna geen punt van discussie meer. Hij wordt tegenwoordig zo goed als gelijk gesteld aan de Sint.
En de nieuwe Piet is inderdaad nog behoorlijk donker, maar de racistische elementen zijn weggehaald. Zo wordt het "schoorsteenargument" wat meer valide. Helemaal niet donker is ook te veel van het goede in één keer.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:28 schreef eend112 het volgende:
[..]
Jawel, het leek er bijna doorheen te komen maar het is uiteindelijk verworpen
Oja, in de eerste kamer werd het alsnog verboden ofzo toch?quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:26 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dat wetsvoorstel van ritueel slachten is verworpen, "brengt de vrijheid van geloof in het geding".
Volgens mij is dat gewoon het halal vlees wat ze in de AH ook verkopen, maar dat weet ik niet zeker.quote:
Ik denk dat dat komt omdat verdoofd slachten niet aantoonbaar diervriendelijker is. Ik denk zelfs dat ritueel slachten een stuk diervriendelijk is dan de reguliere manier van slachten omdat het de bedoeling is dat het dier zo snel mogelijk sterft.quote:
Raar wel dat het er niet door is gekomen. Zoals Guus al zegt praat geloofsovertuiging zoiets niet goed.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef eend112 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gewoon het halal vlees wat ze in de AH ook verkopen, maar dat weet ik niet zeker.
Dat dierenleed is maar net de vraag denk ik.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Jammer wel, want geloofsovertuiging praat onnodig dierenleed niet goed.
nee verdoofd bio industrie beesten slachten geeft minder dierenleed...quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:29 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Oja, in de eerste kamer werd het alsnog verboden ofzo toch?
Jammer wel, want geloofsovertuiging praat onnodig dierenleed niet goed.
en ditquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:31 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat dierenleed is maar net de vraag denk ik.
Bij plofkippen worden ze aan een lopende band gehangen en gaan ze door een bak met water die onder stroom staatquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat verdoofd slachten niet aantoonbaar diervriendelijker is. Ik denk zelfs dat ritueel slachten een stuk diervriendelijk is dan de reguliere manier van slachten omdat het de bedoeling is dat het dier zo snel mogelijk sterft.
Bij reguliere slacht koeien schieten ze bijvoorbeeld een pin door de nek om de zenuwen kapot te maken, bewustzijn is er echter nog als ik mij niet vergis.
Hm, oké. Het is sowieso eigenlijk te gek voor woorden hoe we allemaal met die dieren omgaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat komt omdat verdoofd slachten niet aantoonbaar diervriendelijker is. Ik denk zelfs dat ritueel slachten een stuk diervriendelijk is dan de reguliere manier van slachten omdat het de bedoeling is dat het dier zo snel mogelijk sterft.
Bij reguliere slacht koeien schieten ze bijvoorbeeld een pin door de nek om de zenuwen kapot te maken, bewustzijn is er echter nog als ik mij niet vergis.
Ja ik weet ook niet of het minder diervriendelijk is of niet, maar daar gaat het ook niet om. Het is verworpen omdat het in strijd was met de vrijheid van geloof, niet omdat het diervriendelijker is dan een niet rituele slacht. Zij gingen er dus vanuit dat het minder diervriendelijk wasquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Geen mens heeft dit zo gezien en al helemaal niet aan de kinderen doorgegeven,. Dat men het nu wel zo ziet is geheel en al op conto van quinty en consorten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Zwarte Piet heeft wel degelijk racistische elementen. Denk alleen al aan zijn oorbellen, rode lippen en kroeshaar. Stereotypering noemt men dat.
Ik heb eerder in dit topic een aangepaste Piet gepost. Daar zijn de racistische elementen vanaf gehaald en we kunnen weer gewoon allemaal vrolijk verder leven.
Maar nee, we moeten weer lekker met zijn allen lopen janken dat ze aan "onze Piet" komen, in plaats van ook onze eigen verantwoordelijkheid te nemen en open te staan voor de bemiddeling. Dat werkt veel beter namelijk.
Da's ook al weer achterhaalde techniekquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:31 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Bij plofkippen worden ze aan een lopende band gehangen en gaan ze door een bak met water die onder stroom staat![]()
![]()
![]()
ja klopt, een pin door de kop dmv hoge luchtdruk, insta killquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:30 schreef voederbietel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Vroeger gingen mannelijke kippenkuikens nog door de shredder ook trouwens![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |