Als het die kinderen geen drol interesseert dan kan Piet net zo goed zwart blijven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
de kinderen boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit het geen DROLLL.. je probeert nu je eigen gedachten te projecteren op kinderen... je zit op een totaal ander niveau dan kinderen... kinderen boeit het NIETS of piet nu blauw, paars of geel is
Je gedachtegang is: "ik vind het erg, dus vinden de kinderen het ook erg! Ik moet ingrijpen..!!"
hetzelfde als iemand die mensenpsychologie probeert toe te passen op een fucking huisdier die het geen drol boeit en geen secondaire emoties heeft("kijk! nu is mijn goudvis jaloers")
nee want het zwarte (creoolse, slavenverleden) benadrukken is kwetsend voor volwassen mensen onder het mom van racisme (of kan kwetsend zijn).quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:36 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Als het die kinderen geen drol interesseert dan kan Piet net zo goed zwart blijven.
Ach als je er racisme inziet en je er ook nog eens door gekwetst voelt dan is er iets goed mis met je.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee want het zwarte benadrukken is kwetsend voor volwassen mensen onder het mom van racisme.
Serieus.. ben je nu echt zo dom?
doet er niet toe.. heb je ook nog een serieus argument of ga je nu enkel flauwekul zeggen en op de man spelen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:40 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ach als je er racisme inziet en je er ook nog eens door gekwetst voelt dan is er iets goed mis met je.
je zegt dat het kwetsend is. Voor wie dan en waar blijkt uit?quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:59 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ben ook tegen zwarte pietIk vind het niet meer van deze tijd, ouderwets, kwetsend en enkel omdat het "traditie" is, staat het boven discussie en ratio. Mensen veranderen opeens in overemotionele oermensen die enkel vanuit hun onderbuik kunnen discussiëren wanneer er aan hun geliefde "tradities (
)" getoornd wordt. Mensen die tegen zijn, zijn "zeurpieten" en willen het voor de rest verpesten
![]()
Het boeit geen reet welke kleur pieten hebben. Ik vind het sneuer dat ogenschijnlijk VOLWASSEN mensen opeens als baby's gaan reageren wanneer er aan hun traditie getoornd wordt.
gegroet mij en de kids
Dat zwarte komt van het ROET omdat Zwarte Piet door de schoorsteen kruipt!quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee want het zwarte (creoolse, slavenverleden) benadrukken is kwetsend voor volwassen mensen onder het mom van racisme (of kan kwetsend zijn).
Serieus.. ben je nu echt zo dom?Je kunt niet bepalen aan de hand van kinderen hoe volwassen mensen zich voelen. Wat je wel kunt doen is het feest zo fijn mogelijk voor iedereen maken TERWIJL het kinderen niet uitmaakt.
Dat kan ook niet, maar donkere mensen voelen zich altijd snel aangevallen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:38 schreef Michielos het volgende:
Je kunt niet bepalen aan de hand van kinderen hoe volwassen mensen zich voelen.
Daarom hebben ze ook allemaal hetzelfde krulhaar, dezelfde negerlippen, dezelfde oorbellen, dezelfde creoolse outfits (uit die tijd). Zelfs de baby pieten op de SInterklaasboot zijn zwartquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:47 schreef Brummetje2.0 het volgende:
[..]
Dat zwarte komt van het ROET omdat Zwarte Piet door de schoorsteen kruipt!
Serieus, ben je nu echt zo dom?!![]()
Die volwassenen HOEVEN zich niet gekwetst te voelen, dat ze dat wel toelaten doen ze toch écht zelf!
Als zwarte Piet een slaaf is, en je kijkt naar de tijd waarin de eerste zwartd pieten opduiken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee want het zwarte (creoolse, slavenverleden) benadrukken is kwetsend voor volwassen mensen onder het mom van racisme (of kan kwetsend zijn).
Serieus.. ben je nu echt zo dom?Je kunt niet bepalen aan de hand van kinderen hoe volwassen mensen zich voelen. Wat je wel kunt doen is het feest zo fijn mogelijk voor iedereen maken TERWIJL het kinderen niet uitmaakt.
wat is er in godsvredesnaam mis met een fijn feest voor iedereen?Ow ja wacht.. ik ben een zeurpiet die moet optyfen naar zijn eigen land.. zo werkt het toch als je een andere mening hebt in het land van vrijheid van meningsuiting.. toch?"
Denk dat je er zelf ook wel een antwoord op hebt toch? Pakjes inpakken en brengen uit opdracht van een witte man. enz. enz. enz. Maar ga eens in op mijn vraagstelling aubquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als zwarte Piet een slaaf is, en je kijkt naar de tijd waarin de eerste zwartd pieten opduiken.
Denk jij dat blanke mensen uit die tijd hun kinderen zouden laten bedreigen door een slaaf met een roe?
De kleding van ZP komt niet overeen met die van een Slaaf maar met die van een zeventiende eeuwse edelman.
Dus waar wordt het slavernij verleden precies mee benadrukt?
zwartepikkenzuiger gespotquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
Denk dat je er zelf ook wel een antwoord op hebt toch? Pakjes inpakken en brengen uit opdracht van een witte man. enz. enz. enz. Maar ga eens in op mijn vraagstelling aub
dus een zwarte postbode met een witte chef is een slaaf.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:52 schreef Michielos het volgende:
[..]
Denk dat je er zelf ook wel een antwoord op hebt toch? Pakjes inpakken en brengen uit opdracht van een witte man. enz. enz. enz. Maar ga eens in op mijn vraagstelling aub
goed argument man! Kijk dit bedoel ik nu.. Aan tradities valt niet te tornen, want dan ben je een zuurpruim, een zeurpiet enz. enz. Argumenten en ratio zijn meteen verdwenen en ogenschijnlijk normale mensen veranderen opeens in VMBO tokkies die enkel nog ad hominems kunnen gevenquote:
nee dat is niet zo. Een witte chef met ENKEL zwarte mensen onder zijn hoede KAN een slavendrijver zijn. Zie je het verschil echt niet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dus een zwarte postbode met een witte chef is een slaaf.
Welke vraag bedoel je?
hoezo zwarte mensen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:47 schreef eend112 het volgende:
[..]
Dat kan ook niet, maar donkere mensen voelen zich altijd snel aangevallen.
Ik zie ook wel eens dingen waardoor ik me beledigd zou kunnen voelen, als we de samenleving daar op aan moeten passen..
Ach je doet met dit soort opmerkingen hetzelfde.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
goed argument man! Kijk dit bedoel ik nu.. Aan tradities valt niet te tornen, want dan ben je een zuurpruim, een zeurpiet enz. enz. Argumenten en ratio zijn meteen verdwenen en ogenschijnlijk normale mensen veranderen opeens in VMBO tokkies die enkel nog ad hominems kunnen geven
ik reageer op inhoud. Jullie op de persoon. Ik draag argumenten aan en wordt een "zwartepikkezuiger" genoemd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:55 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ach je doet met dit soort opmerkingen hetzelfde.
nee. Die link zie ik niet. Slavendrijver zijn staat niet gelijk aan zwart personeel hebben.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
nee dat is niet zo. Een witte chef met ENKEL zwarte mensen onder zijn hoede KAN een slavendrijver zijn. Zie je het verschil echt niet?Of de link naar het verleden?
er zijn echter mensen die die link WEL leggen (zeker met het oog op de zeitgeist waarin Zwarte Piet in zijn vorm ontstaan is). Niks mis mee om dan pieten blauw, groen, grijs of wit met roetvegen te maken. Kinderen boeit het niet.. iedereen blij, geen probleemquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
nee. Die link zie ik niet. Slavendrijver zijn staat niet gelijk aan zwart personeel hebben.
De meeste zwarten leggen die link ook niet maar staan vrolijk met hun kinderen te zwaaien.
dat er mensen zijn die die link wel leggen klopt. Dus dan is jouw reactie dat alles waar iemand aanstoot aan zou kunnen nemen verboden moet worden?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
er zijn echter mensen die die link WEL leggen (zeker met het oog op de zeitgeist waarin Zwarte Piet in zijn vorm ontstaan is). Niks mis mee om dan pieten blauw, groen, grijs of wit met roetvegen te maken. Kinderen boeit het niet.. iedereen blij, geen probleemFijn feest voor een ieder.
Zeikers hou je altijd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
er zijn echter mensen die die link WEL leggen (zeker met het oog op de zeitgeist waarin Zwarte Piet in zijn vorm ontstaan is). Niks mis mee om dan pieten blauw, groen, grijs of wit met roetvegen te maken. Kinderen boeit het niet.. iedereen blij, geen probleemFijn feest voor een ieder.
afschaffen hoeft niet. Maar een verlichting mag wel plaatsvinden. Over vuurwerk hetzelfde.. Enkel nog door professionals laten afsteken. NIks mis mee, geen enkel nadeel imo. Geen honden die opgeblazen worden of mishandeld, geen afgeblazen handen en blindheid meer. Hoe kan iemand het daar nu mee oneens zijn.. ow ja.. wacht.. het is ... TRADITIEquote:Op donderdag 3 juli 2014 17:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dat gezeik over tradities altijd.
1. Zwarte Piet moet worden afgeschaft. Voordeel: geen gezeur meer daarover, geen onnodig kwetsen meer. Nadeel: geen
En als we dan toch bezig zijn:
2. Vuurwerk moet worden afgeschaft. Voordeel: enorme kostenbesparing, enorme millieubesparing, enorme leedreductie, geen vuurwerkgewonden/doden meer. Nadeel: enkele tokkies moeten een andere uitlaatklep voor hun kinderlijke frustraties vinden.
Heb ik het nu over sinterklaas of over het algemeen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
hoezo zwarte mensen?
Er is een groep van 200 activisten, de 600000 overige zwarten hoor je niet.
er wordt helemaal NIKS verboden???quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
dat er mensen zijn die die link wel leggen klopt. Dus dan is jouw reactie dat alles waar iemand aanstoot aan zou kunnen nemen verboden moet worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |