Zelf maakt het me niks uit of we gekleurde pieten, blanke pieten of zwarte pieten hebben, maar ik wil wel graag reageren op je bericht.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:40 schreef Pulzzar het volgende:
Zwarte Piet is gewoon rascistisch. Mensen die klagen dat Zwarte Piet moet blijven, ontbeert het aan zelfreflectie. Daarmee bedoel ik niet dat ze discrimineren, maar ze moeten inzien dat de oorsprong van Zwarte Piet refereert naar de slavernij van zwarte mensen en dat het in deze tijd niet past.
En je hoeft niks aan kleine kinderen die in Sinterklaas geloven uit te leggen. Die vinden denk ik een gekleurde Piet even leuk.
Ik verbaas me echt dat zoveel mensen problemen hebben met het verdwijnen van Zwarte Piet en roepen dat die 'huilnegers' zich niet moeten aanstellen. Er zijn idd zwarte mensen die zich in mijn ogen aanstellen, maar ik denk wel dat zwarte mensen toch anders en iets minder positief naar het verschijnsel Zwarte Piet kijken.
Fok wordt naarstig door de GGZ instellingen als hulpmiddel ingezet om clienten te monitoren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Sinds wanneer mag je social media gebruiken in het gekkenhuis?
Ik snap wat je bedoelt en ik dacht daar zelf ook aan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:38 schreef Panthera1984 het volgende:
Ja, het komt voort uit onze (niet zo positieve) geschiedenis en slavernij, en omdat het niet zo positief is moeten we dan onze kop maar in het zand steken? Het was zo, daar is deze traditie uit voortgekomen. Een wrange herinnering. Een goede levensles zodra kinderen niet meer geloven, een stukje 'kan je je niet meer voorstellen hè? Dat we negers toen als minderwaardig zagen?'. Juist een stukje besef/levensles gaat zo verloren.
Volgens mij heb ik ook wel eens gelezen dat de goede heer Nicolaas deze mensen juist vrijkocht, maar daar zal wel geen betrouwbare bron van zijn.
Daar gaat deze discussie toch niet over?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Racisme mijn reet. Als een zwart persoon zegt trots te zijn omdat hij zwart is, is dat prima. Als een Aziaat zegt trots te zijn omdat hij Aziatisch is, is dat prima. Maar o wee als een Westerse blanke zegt dat hij trots is blank te zijn. Dan is het een nationalist, extremist, racist en fascist.
Als iemand, bij voorkeur een donker persoon, tegen mij zegt dat ik een kanker kaaskop ben, moet ik mij niet zo aanstellen. Zeg tegen een donker persoon dat het een kutneger is en je hebt alle poppen aan het dansen. Terecht overigens, maar ik voel mij net zo beledigd als iemand mij kankerkaaskop noemt.
Eenschquote:Op donderdag 3 juli 2014 15:19 schreef deadprez het volgende:
"Zwarte Piet is niet racistisch, wij zijn niet racistisch en als die zwarten daar anders over denken tyfen ze maar lekker op naar dat apenland van ze"
Dit soort uitspraken zullen wel weer in grote aantallen op Facebook en Twitter staan over een paar uur.
Goh, verrassend.quote:
Wat is er in godsnaam racistisch aan een stoute blanke jongen die door het schoorsteenkruipen zwart van roet ziet?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:59 schreef Pulzzar het volgende:
Daar gaat deze discussie toch niet over?Het gaat erom dat Zwarte Piet een te racistisch personage is. Ik ben zelf ook een kaaskop en ik stond er niet bij stil. Ik vond die discussie eerst ook maar flauwekul, maar ik ben er wel over gaan nadenken en ben het ermee eens.
Hoezo met vreemd accent praten?quote:Op donderdag 3 juli 2014 23:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ergens snap ik ook wel dat zwarte mensen hier problemen mee hebben. Witte mensen schminken zich zwart, en gaan met een vreemd accent praten. De oplossing is echter even simpel als voor de hand liggend. Neem nou zo'n typetje als tante Es van Rayman, of Judeska van Jandino Asporaat. Als een blanke zo'n typetje zou spelen zou hij meteen aan de schandpaal genageld worden, maar als de vertolkers zelf Surinaams, Antilliaans, whatever, mag het wel.
Dus... als we nou gewoon zwarte Piet voortaan laten spelen door echte negers? Dan is het probleem toch opgelost? En dat komt ook veel minder gekunsteld over, je gaat immers Sinterklaas ook niet door een wit geschminkte neger laten spelen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is het verwijt toch wat steeds gemaakt wordt? Ik vind het ook onterecht, want ik heb bij het Sinterklaasjournaal nog nooit een zwarte piet met een Surinaams accent horen praten. Ook dat kroeshaarargument is trouwens onzin, die pietenpruiken hebben gewoon zwarte krullen, ik heb nog nooit een neger gezien met een dergelijk kapsel, althans niet van nature. Hooguit als ze het eerst ontkroezen en er dan krulspelden in zetten....quote:
Het is wel besloten door iemand van zwarte afkomst. Naar mijn mening moet een Chinees of Japanner erna kijken, iemand die erbuiten staat.quote:
Op zich niet eens zo'n gek idee om er iemand naar te laten kijken die volledig objectief is inderdaad.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:00 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het is wel besloten door iemand van zwarte afkomst. Naar mijn mening moet een Chinees of Japanner erna kijken, iemand die erbuiten staat.
Nu is het een beetje onderbuikgevoelens versus onderbuikgevoelens. Ik merk ook dat er heel veel mensen zijn met een zwarte huidskleur die er geen fuck om geven. Dat zegt ook wel wat, vind ik. Maar het mooiste zou zijn als iemand die objectief was erover zou oordelen niet iemand die 16 boeken over slavernij schrijft en daarin geobsedeerd in is. Ik bedoel ik stam af van een arme familie mijn voorvaderen werkte in een mijn, denk je dat die slaven hadden?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Op zich niet eens zo'n gek idee om er iemand naar te laten kijken die volledig objectief is inderdaad.
Ja maar wat moet ik als hij verdwijnt?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:07 schreef deadprez het volgende:
Ach ja, het interesseert me momenteel ook allemaal vrij weinig eerlijk gezegd.Veel te warm voor Sinterklaasonzin.
Veel mensen met zwarte kleur zijn niet blij met deze aanstellers want nouja.... Die krijgen nu onterecht een shitstorm op zich. Er zijn genoeg lui die het niets uitmaakt. Maar goed wat mensen moeten gaan roepen om zichzelf een held te voelen. Martin Luther King of Rosa, die kwamen op voor gelijke rechten. Maar zwarte piet, ik bedoel we behandelen iedere kleurling toch vrij goed. Althans ik heb niets tegen gekleurde mensen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:18 schreef Catdog het volgende:
Zonde van een mooie traditie, zwarte piet deed mij niet denken aan negers of slavernij (of was dat het probleem?) maar deze gekleurde bullshit-gezichten die we nu krijgen zullen me eeuwig herinneren aan het kleine groepje negers wat persee onze cultuur moest verneuken omdat ze zich zo aangesproken voelden door een fucking kindereest.
Volgende punt op de agenda van zielige mensen: Poep mag niet meer bruin zijn.
Kutnegers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |