abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:01:36 #101
395200 deadprez
One more rail
pi_141855029
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:00 schreef Totem_paal het volgende:
Ik vind het in 1 woord gezeur! Het gaat potjandrie om een kinderfeest.... Sorry hoor!
Dit kun je dus ook omdraaien hè. Het is maar een kinderfeest, wat maakt het in godsnaam uit om er wat dingen aan te veranderen? Boeit die kinderen geen fuck hoor.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_141855033
quote:
Ik vind wanneer je om wat voor reden naar Nederland komt, om hier te wonen. Dan behoor je je aan te passen aan onze cultuur onze normen en waarden.

Kan je dat niet, dan heb je hier niets te zoeken.

En dan zijn er natuurlijk de kinderen van de mensen die hier heen gekomen zijn. Die moeten helemaal niet zeuren want die weten niet beter. Hebben dus gen recht van spreken.

Ik vind het in 1 woord gezeur! Het gaat potjandrie om een kinderfeest.... Sorry hoor!
Als we gewoon alle pieten roze geschilderd hadden, had de aankomende generatie kinderen ook niet beter geweten.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:01:52 #103
429092 kareltjoo
kakke zonder douwe
pi_141855035
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:56 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Je zit qua niveau daar wel goed op je plek geloof ik.
haha, omdat iemand het met je oneens is moet diegene maar van laag niveau zijn?
pi_141855091
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:01 schreef kareltjoo het volgende:

[..]

haha, omdat iemand het met je oneens is moet diegene maar van laag niveau zijn?
Ik vind beide bewering kant nog wal slaan. Ik zie niet in waarom het cadeautjes geven de kern van het sinterklaasfeest is, waarom dat dus maar verschoven moeten en al helemaal niet wat de Ramadan daar mee te maken heeft noch waarom je de inhoudelijke kant van de Ramadan zou moeten veranderen omdat je bewogen wordt het sinterklaasfeest een maand te verzetten.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:05:22 #105
339824 Totem_paal
Er moet meer......
pi_141855140
Het gaat mij er niet zozeer om wat voor kleur een Piet heeft...
Het gaat mij erom dat er een minderheid (klagers) onze traditie omzeep wil hebben.

En dan schilderen we die pieten roze... Dan worden alle Homo's weer boos. :')
-<Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen.>-
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:08:26 #106
429092 kareltjoo
kakke zonder douwe
pi_141855238
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:03 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik vind beide bewering kant nog wal slaan. Ik zie niet in waarom het cadeautjes geven de kern van het sinterklaasfeest is, waarom dat dus maar verschoven moeten en al helemaal niet wat de Ramadan daar mee te maken heeft noch waarom je de inhoudelijke kant van de Ramadan zou moeten veranderen omdat je bewogen wordt het sinterklaasfeest een maand te verzetten.
vraag aan een kind waar ze sinterklaas mee associëren, ze zullen allemaal cadeautjes zeggen..
en als we t over niveau hebben, ik zou kant noch wal schrijven in t vervolg :Y
pi_141855311
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:08 schreef kareltjoo het volgende:
vraag aan een kind waar ze sinterklaas mee associëren, ze zullen allemaal cadeautjes zeggen..
Dat is wel zo, maar de kern is toch het hebben van een volksfeest in mijn ogen. Een feest waarbij iedereen vrolijk bij elkaar kan komen.
quote:
en als we t over niveau hebben, ik zou kant noch wal schrijven in t vervolg :Y
Daar heb je gelijk in :D .
pi_141855451
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:10 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar de kern is toch het hebben van een volksfeest in mijn ogen. Een feest waarbij iedereen vrolijk bij elkaar kan komen.
Ik denk zomaar dat de groep die het niet eens is met vreemd gekleurde pieten groter is dan de groep die willen dat pieten niet meer bruin zijn. Dus om het een vrolijk feest te houden waar de meeste mensen bij elkaar kunnen komen kunnen we het beste de pieten maar gewoon lekker houden zoals ze zijn
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:18:23 #109
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141855546
JAAAAAAAAAAA WANT MET EEN GROEN KLEURTJE OP ZN GEZICHT VALT HET TOTAAL NIET MEER OP DAT DIE PIET EIGENLIJK OME PIET IS
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:23:30 #110
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_141855707
quote:
Ik vind wanneer je om wat voor reden naar Nederland komt, om hier te wonen. Dan behoor je je aan te passen aan onze cultuur onze normen en waarden.

Kan je dat niet, dan heb je hier niets te zoeken.

En dan zijn er natuurlijk de kinderen van de mensen die hier heen gekomen zijn. Die moeten helemaal niet zeuren want die weten niet beter. Hebben dus gen recht van spreken.

Gr gr. de KLB Keizer
  FOK!mycroftheld donderdag 3 juli 2014 @ 16:24:20 #111
128465 Wrapster
Lekker wikkelen
pi_141855726
quote:
9s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ik kan nergens een site vinden waar ik het kan kopen.
http://www.vistaprint.nl/shirt-bedrukken.aspx
Maakt de lekkerste wraps :9
pi_141856203
Zwarte Piet is gewoon rascistisch. Mensen die klagen dat Zwarte Piet moet blijven, ontbeert het aan zelfreflectie. Daarmee bedoel ik niet dat ze discrimineren, maar ze moeten inzien dat de oorsprong van Zwarte Piet refereert naar de slavernij van zwarte mensen en dat het in deze tijd niet past.

En je hoeft niks aan kleine kinderen die in Sinterklaas geloven uit te leggen. Die vinden denk ik een gekleurde Piet even leuk.

Ik verbaas me echt dat zoveel mensen problemen hebben met het verdwijnen van Zwarte Piet en roepen dat die 'huilnegers' zich niet moeten aanstellen. Er zijn idd zwarte mensen die zich in mijn ogen aanstellen, maar ik denk wel dat zwarte mensen toch anders en iets minder positief naar het verschijnsel Zwarte Piet kijken.
pi_141856508
Heeft die rechter inmiddels al uitspraak gedaan?
pi_141857002
Negers :')
pi_141857139
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:05 schreef Totem_paal het volgende:
Het gaat mij er niet zozeer om wat voor kleur een Piet heeft...
Het gaat mij erom dat er een minderheid (klagers) onze traditie omzeep wil hebben.

En dan schilderen we die pieten roze... Dan worden alle Homo's weer boos. :')
Er wordt een groep belachelijk gemaakt en die groep moet zich aanpassen aan die traditie ondanks dat het kwetsend voor die groep en de grote meerderheid vindt dat ze zich niet moeten aanstellen.
Dat er tradities zijn in een land hoeft niet altijd te betekenen dat deze tradities statisch zijn.
Cultuur is onderhevig aan verandering en zelfreflectie. Het hoeft daarom niet steeds een status quo te zijn. Hellend vlak redenaties als dan wordt bevolkingsgroep x voelt zich dan beledigd, snijden geen hout omdat het probleem gaat over de karikatuur van een zwarte.
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:09:38 #116
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141857164
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:40 schreef Pulzzar het volgende:
Zwarte Piet is gewoon rascistisch. Mensen die klagen dat Zwarte Piet moet blijven, ontbeert het aan zelfreflectie. Daarmee bedoel ik niet dat ze discrimineren, maar ze moeten inzien dat de oorsprong van Zwarte Piet refereert naar de slavernij van zwarte mensen en dat het in deze tijd niet past.
_O_

Zo simpel is het ook gewoon, natuurlijk is het een kinderfeest en hebben zij die associatie met de slavernij niet. Maar menig ander wel en het feit dat het geheel is gebaseerd op zwarte slaven geeft mij al voldoende reden om deze mooie traditie op een andere wijze voort te zetten. :)
pi_141857355
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:01 schreef deadprez het volgende:

[..]

Dit kun je dus ook omdraaien hè. Het is maar een kinderfeest, wat maakt het in godsnaam uit om er wat dingen aan te veranderen? Boeit die kinderen geen fuck hoor.
Well spoken! ^O^
pi_141857563
Ik wist eerst niet dat het Sinterklaasfeest ook op de Nederlandse Antillen gehouden werd, totdat ik daar een keer foto's van zag. Daar liepen ook allemaal gekleurde pieten tussen: de ene geel, de ander groen en weer een ander paars. (Het zou een beetje raar zijn om negers zwart te schminken.)

Maar als ze daar met gekleurde pieten van het sinterklaasfeest kunnen genieten, dan moet dat toch in Nederland ook kunnen?
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:23:12 #119
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141857631
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:21 schreef Pulzzar het volgende:
Maar als ze daar met gekleurde pieten van het sinterklaasfeest kunnen genieten, dan moet dat toch in Nederland ook kunnen?
Sure, maar we houden hier graag vast aan tradities en stel je voor dat je hier iets aan aanpast (niet dat dit niet al het geval is geweest bij dit feest) ómdat een buitenstaander/buitenlander/andere afkomst dat wenst. Dan komt de Wilders in iedereen naar boven hoor.

Racisme? Slavernij? Haha nee joh, gewoon een kinderfeestje, niets aan de hand, komt van de schoorsteen toch! :')
pi_141857756
quote:
17s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:23 schreef Lastpost het volgende:
Racisme? Slavernij? Haha nee joh, gewoon een kinderfeestje, niets aan de hand, komt van de schoorsteen toch! :')
Sure. Daar komen dat kroeshaar en die rode lippen ook vandaan. :')

Ik schaam me soms enorm om de kneuterigheid en kortzichtigheid van mijn eigen volk. :|W
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:28:53 #121
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_141857834
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:26 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Sure. Daar komen dat kroeshaar en die rode lippen ook vandaan. :')

Ik schaam me soms enorm om de kneuterigheid en kortzichtigheid van mijn eigen volk. :|W
Ik hoor dergelijke opmerkingen toch echt voorbij komen hoor. _O-
Sterker nog, laat je ze een foto zien van een slaaf, krijg je nog een leuke "Ja dus?" terug. Ze zien het probleem niet eens en waarom? Vast omdat het een kinderfeest is, hij gewoon zwarte piet heet en geen negerslaaf en hij als positief figuur wordt neergezet in het geheel.
pi_141857867
quote:
3s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:13 schreef Kiid het volgende:
Je kan de zwarte piet wel uit een kind halen, maar hoe haal je een kind uit de zwarte piet?
Vraag het de verloskundige zou ik zeggen.
pi_141858010
quote:
17s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:28 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik hoor dergelijke opmerkingen toch echt voorbij komen hoor. _O-
Sterker nog, laat je ze een foto zien van een slaaf, krijg je nog een leuke "Ja dus?" terug. Ze zien het probleem niet eens en waarom? Vast omdat het een kinderfeest is, hij gewoon zwarte piet heet en geen negerslaaf en hij als positief figuur wordt neergezet in het geheel.
Ik weet het. Ik hoor dat soort dingen ook. ;( :')

Ik zie het al gebeuren dat Wilders in zijn propaganda gaat roepen: "Blijf van Zwarte Piet af en anders rot je maar op naar je eigen land!" en vervolgens stijgen de opinie-peilingen voor de PVV weer enorm. _O-
  FOK!fotograaf donderdag 3 juli 2014 @ 17:35:24 #124
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_141858022
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:40 schreef Pulzzar het volgende:

En je hoeft niks aan kleine kinderen die in Sinterklaas geloven uit te leggen. Die vinden denk ik een gekleurde Piet even leuk.

Ik verbaas me echt dat zoveel mensen problemen hebben met het verdwijnen van Zwarte Piet en roepen dat die 'huilnegers' zich niet moeten aanstellen. Er zijn idd zwarte mensen die zich in mijn ogen aanstellen, maar ik denk wel dat zwarte mensen toch anders en iets minder positief naar het verschijnsel Zwarte Piet kijken.
Racisme mijn reet. Als een zwart persoon zegt trots te zijn omdat hij zwart is, is dat prima. Als een Aziaat zegt trots te zijn omdat hij Aziatisch is, is dat prima. Maar o wee als een Westerse blanke zegt dat hij trots is blank te zijn. Dan is het een nationalist, extremist, racist en fascist.

Als iemand, bij voorkeur een donker persoon, tegen mij zegt dat ik een kanker kaaskop ben, moet ik mij niet zo aanstellen. Zeg tegen een donker persoon dat het een kutneger is en je hebt alle poppen aan het dansen. Terecht overigens, maar ik voel mij net zo beledigd als iemand mij kankerkaaskop noemt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_141858054
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:56 schreef Cikx het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds wanneer mag je social media gebruiken in het gekkenhuis?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')