Ok. Dus wat het racistisch maakt is niet de actie. Maar de intentie. Ben je het daar mee eens?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
ra·cis·tisch (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1discriminerend op grond van ras
Als jij die neger op z'n bek slaat omdat 'ie neger is, is dat racistisch.
Er is in deze geen sprake van gelijk of ongelijk, er is sprake van verschil in mening. Als je dat in zou zien, zou je ook wat minder hoeven te blaten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit er niet mee, maar het zou je sieren iets sneller je ongelijk aan te geven als dat overduidelijk is.
Dat doet ie nooooooit... Hij stopt dan gewoon met reageren of gaat over iets anders lullenquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zit er niet mee, maar het zou je sieren iets sneller je ongelijk aan te geven als dat overduidelijk is.
Nee. Je mag best negers op hun bek willen slaan omdat het negers zijn.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok. Dus wat het racistisch maakt is niet de actie. Maar de intentie. Ben je het daar mee eens?
Neuroscience claimt dat mensen die Sinterklaas vieren racisme goedpraten, wat gelijk staat aan racistisch zijn natuurlijk. Daar zijn we het hopelijk wel over eens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nergens wordt gezegd dat mensen die ZP leuk vinden racisten zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Dat is een mooi gelegenheidsargument, dat wel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuroscience claimt dat mensen die Sinterklaas vieren racisme goedpraten, wat gelijk staat aan racistisch zijn natuurlijk. Daar zijn we het hopelijk wel over eens.
Als je meningen niet kan staven met feiten is het een prut meningquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er is in deze geen sprake van gelijk of ongelijk, er is sprake van verschil in mening. Als je dat in zou zien, zou je ook wat minder hoeven te blaten.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:53 schreef TangleFuZZ. het volgende:
[..]
Dat doet ie nooooooit... Hij stopt dan gewoon met reageren of gaat over iets anders lullen
Grijp 'em Spongeboss!!quote:
Ok. Dus het is de combinatie van actie en intentie? Maar intentie is in elk geval een vitaal onderdeel van het oordeel of het racistisch is?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee. Je mag best negers op hun bek willen slaan omdat het negers zijn.
Ik denk dat iedereen hier het wel erover eens is dat er maar 1 persoon blaat en ik dat niet ben. Dat verschil in mening is ook terug te voeren op jij versus de rest van de mensen in dit topic, dus erg sterk is je argumentatie nou ook weer niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:52 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er is in deze geen sprake van gelijk of ongelijk, er is sprake van verschil in mening. Als je dat in zou zien, zou je ook wat minder hoeven te blaten.
Dus het goedpraten/goedkeuren van een gebeurtenis betekent dat je niet op zijn minst medeplichtig bent aan genoemde gebeurtenis?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Dat is een mooi gelegenheidsargument, dat wel.
Sterker nog, als jij met je kinderen Sinterklaas viert ben je racisme aan het goedpraten terwijl je de kado's open maakt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:55 schreef Spongeboss het volgende:
Als je racisme goedpraat moet je haast wel racistisch zijn of er vrede mee hebben dat mensen racistisch zijn. Maar als je sinterklaas goed praat en het dus ook viert dan ben je volgens dat argument racistisch.
Of ben ik een idioot? Als je zwarte piet goed praat maar niet viert dan tolereer je racisme. Zo is het toch?
Hij noemt je geen klootzak begint niet over je moeder en niet over de vagijn van je vriendin? Dus ik heb er geen problemen mee. Als jij zoiets zou doen zou ik er ook niet over vallen, maar als je schoten lost....quote:
Frankquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Jullie zijn lekker bezig. Warm weer of geen warm weer, het vuur wordt aan elkaars schenen gelegd.
Je wilt er graag naar toe dat de intentie van het feest niet het discrimineren is, dat snap ik. Maar de grap is dat er mensen, vanuit historisch besef, hier moeite mee hebben en het als discriminerend ervaren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:54 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok. Dus het is de combinatie van actie en intentie? Maar intentie is in elk geval een vitaal onderdeel van het oordeel of het racistisch is?
Maar dan vier je het toch ook waardoor jezelf racistisch bezig bent volgens de mensen die dat beweren?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, als jij met je kinderen Sinterklaas viert ben je racisme aan het goedpraten terwijl je de kado's open maakt.
En in plaats van dat we die mensen onderwijzen over het feit dat het helemaal niet discriminerend is, ZP al veel ouder is dan de slavernij en meer van zulke historisch correcte weetjes over het Sinterklaasfeest, geven we ze een platform om hun foutieve kruistocht te voeren en verdedigen sommige mensen de onwetenden met hand en tand op digitale fora.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je wilt er graag naar toe dat de intentie van het feest niet het discrimineren is, dat snap ik. Maar de grap is dat er mensen, vanuit historisch besef, hier moeite mee hebben en het als discriminerend ervaren.
Ik heb een haat tegen moslims uit het histosch besef dat ze 2 vliegtuigen in het WTC hebben geramd. Ik heb dat als zeer discriminerend ervaren. Zullen we nu alle moslim overtuigingen dan maar gaan verbieden?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:56 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Je wilt er graag naar toe dat de intentie van het feest niet het discrimineren is, dat snap ik. Maar de grap is dat er mensen, vanuit historisch besef, hier moeite mee hebben en het als discriminerend ervaren.
Als ik op straat een neger doodschiet omdat het een neger is, en ik bij hoog en laag ontkent dat het een racistische moord is, dan durf ik je wel te verklappen hoe een rechter daar over oordeelt.
Ik vind het knap dat je iedere mening die je neer zet kan onderbouwen met 'dit is de waarheid'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen hier het wel erover eens is dat er maar 1 persoon blaat en ik dat niet ben. Dat verschil in mening is ook terug te voeren op jij versus de rest van de mensen in dit topic, dus erg sterk is je argumentatie nou ook weer niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |