abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:01:05 #101
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_143190842
Gewoon een try-out om te kijken of er nog leven in de serie zit, wat mij betreft mogen ze wel weer een tijdje door gaan! Blijft erg vermakelijk (en stiekem best slecht, maar dat boeit niet) _O_
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_143190883
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:01 schreef Rossdale het volgende:
Gewoon een try-out om te kijken of er nog leven in de serie zit, wat mij betreft mogen ze wel weer een tijdje door gaan! Blijft erg vermakelijk (en stiekem best slecht, maar dat boeit niet) _O_
Wat was er zo slecht dan? Dit was gewoon een heel degelijk 24-seizoen, met alle ouderwetse elementen die de serie zo goed maakten.
Amen.
pi_143190917
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:04 schreef Jivis het volgende:

[..]

Wat was er zo slecht dan? Dit was gewoon een heel degelijk 24-seizoen, met alle ouderwetse elementen die de serie zo goed maakten.
Goed voor een serie van 10 jaar geleden. Met het huidige TV tijdperk kan het wat mij betreft echt niet meer meekomen. Zo goedkoop en simpel. Het kijkt lekker weg en is een van de weinige actieseries, maar daar is alles wel mee gezegd imo.
pi_143190918
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 08:58 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Omdat het een mini event season is.

Je weet neem ik aan dat de serie een jaar of 4 geleden gecancelled is?
Ja, maar ik was in de veronderstelling dat een seizoen 24 afleveringen had. Wist niet dat het een mini event was.
pi_143194895
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:06 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Goed voor een serie van 10 jaar geleden. Met het huidige TV tijdperk kan het wat mij betreft echt niet meer meekomen. Zo goedkoop en simpel. Het kijkt lekker weg en is een van de weinige actieseries, maar daar is alles wel mee gezegd imo.
'Het huidige TV tijdperk' :'). Ik kan zo tien hedendaagse series opnoemen die veel cheaper en nepper in elkaar zitten dan 24, met generieke locaties en slechte acteurs.

Sommige dingen moet je in 24 inderdaad met een korrel zout nemen, maar het is echt lang geleden dat er een actie-thriller op tv was met goede personages, een spannend plot en een originele setting. Daar is en blijft 24 gewoon de beste in en dat bleek ook dit seizoen.
Amen.
  Forum Admin vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:20:44 #106
35723 crew  GGMM
pi_143195396
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:04 schreef Jivis het volgende:
Ik kan zo tien hedendaagse series opnoemen die veel cheaper en nepper in elkaar zitten dan 24
Nou?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:30:19 #107
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_143195688
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 09:04 schreef Jivis het volgende:

[..]

Even in een spoiler voor de mensen die nog niet het hele seizoen gezien hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit seizoen was wel echt superleuk, omdat het gewoon echt 24 is zoals vroeger. Alleen kwalitatief ontstijgt het net het GTST niveau hoor.
pi_143195690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:20 schreef GGMM het volgende:

[..]

Nou?
Eigenlijk is er überhaupt geen serie in hetzelfde genre die het overleefd heeft sinds 24 van de buis is. Homeland misschien, maar dat is eigenlijk niet te vergelijken.
Amen.
pi_143195940
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:30 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Er was 1 apparaatje wat alle Amerikaanse defensieprotocols kon omzeilen. Niet alleen drones, maar meteen alles (net zo slecht als de suitcase nukes van seizoen.. 5?)

Uiteraard was er een mol binnen de CIA, uiteraard vroeg hij om "immunity", uiteraard was de "onbetrouwbare persoon die Jack hielp" uiteindelijk toch een slechterik.

Jack kwam zoals elk seizoen weer in de problemen omdat iemand in het witte huis een beslissing maakt zonder medeweten van de president, Jack komt bij toeval continue op het juiste spoor, etc etc.

Supervoorspelbaar en de CGI effecten waren daarnaast ook best slecht, beetje niveau LOST.

Dit seizoen was wel echt superleuk, omdat het gewoon echt 24 is zoals vroeger. Alleen kwalitatief ontstijgt het net het GTST niveau hoor.
Er mag gewoon openlijk over gepraat worden zonder spoilertags, dit is immers het USA-topic.

De meeste dingen die jij noemt zijn 'schakels' in de serie die ervoor zorgen dat Jack steeds midden in de actie zit. Dat moet je inderdaad met een korrel zout nemen, zoals dat altijd zo is geweest bij 24.

Dat kun je aanvoeren als 'slecht', maar de kracht van dit seizoen (en eigenlijk over de gehele serie) zat hem wat mij betreft in de terugkeer van wat geliefde en beruchte personages, toffe actiescenes (met ouderwetse, badass Jack) en een mooie setting.

Emotioneel gezien vond ik het juist erg sterk gedaan met Jack en Chloe, Jack en Audrey en Heller als president. Sowieso was dit seizoen veel meer gestaafd op die onderlinge verhoudingen tussen personages dan de grotere dreiging. Ik snap je vergelijking met GTST daarom niet zo.

Edit: oh ja, de CGI. Goed dat je de vergelijking met Lost maakt, want die kampen met hetzelfde euvel: bij netwerkseries is daar weinig budget voor. Helemaal als je op prijzige locaties als Londen en Hawaii filmt. Is trouwens altijd zo geweest.
Amen.
  Forum Admin vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:02:18 #110
35723 crew  GGMM
pi_143196567
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:30 schreef Jivis het volgende:
Eigenlijk is er überhaupt geen serie in hetzelfde genre die het overleefd heeft sinds 24 van de buis is.
Maar dat was je stelling niet.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_143197630
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:02 schreef GGMM het volgende:

[..]

Maar dat was je stelling niet.
Mijn punt was ook meer dat 24 vrij uniek is in zijn soort door een meeslepende, doorlopende verhaallijn te combineren met goede personages, snelle actie en zeer behoorlijk acteerwerk. Dat heb ik weinig netwerkseries de laatste jaren zien doen. Het verzandt meestal in one-crime-per-week-shows in de lijn van CSI en NCIS.

Die wil ik wel allemaal langs gaan, maar dat vind ik verder niet zo rullevant. Hannibal op NBC is nog wel een positief voorbeeld van hoe het wel kan, trouwens.
Amen.
pi_143201041
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:04 schreef Jivis het volgende:

[..]

'Het huidige TV tijdperk' :'). Ik kan zo tien hedendaagse series opnoemen die veel cheaper en nepper in elkaar zitten dan 24, met generieke locaties en slechte acteurs.

Sommige dingen moet je in 24 inderdaad met een korrel zout nemen, maar het is echt lang geleden dat er een actie-thriller op tv was met goede personages, een spannend plot en een originele setting. Daar is en blijft 24 gewoon de beste in en dat bleek ook dit seizoen.
Vergeleken met shows als Breaking Bad, Mad Men, Game of Thrones is 24 toch echt pulp. Wie zijn die goede personages dan? Jack die ipv CTU agent een superheld is geworden. Audrey wtf was haar rol? Cloe is opeens The Girl with The Dragon Tattoo geworden. Cheng wordt er opeens aan zijn haren bijgesleept. Het enige goede personage van dit seizoen was die vrouwelijke terroriste (die moeder), maar die ging vrij snel dood en werd er een compleet andere verhaallijn ingezet. Zo werkte 24 altijd, maar met maar 12 afleveringen, kan je geen goede personages neer zetten als je ze die halverwege pas introduceert en ze ook meteen weer dood laat gaan.

Nogmaals het is een lekkere wegkijkserie, maar in mijn ogen absoluut geen kwaliteitserie.
pi_143203424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 15:15 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Vergeleken met shows als Breaking Bad, Mad Men, Game of Thrones is 24 toch echt pulp. Wie zijn die goede personages dan? Jack die ipv CTU agent een superheld is geworden. Audrey wtf was haar rol? Cloe is opeens The Girl with The Dragon Tattoo geworden. Cheng wordt er opeens aan zijn haren bijgesleept. Het enige goede personage van dit seizoen was die vrouwelijke terroriste (die moeder), maar die ging vrij snel dood en werd er een compleet andere verhaallijn ingezet. Zo werkte 24 altijd, maar met maar 12 afleveringen, kan je geen goede personages neer zetten als je ze die halverwege pas introduceert en ze ook meteen weer dood laat gaan.

Nogmaals het is een lekkere wegkijkserie, maar in mijn ogen absoluut geen kwaliteitserie.
Ja hallo, als je 24 ineens gaat vergelijken met de series die jij noemt ben je sowieso al fout bezig. Iets met appels en peren. Verder worden die allemaal uitgezonden op betaalzenders en daar is nou eenmaal meer budget en ruimte om kwaliteitsseries te maken. Voor netwerkbegrippen is 24 een van de beste series in zijn soort.

Of jij de personages al dan niet goed vindt is een normatieve discussie, maar ik vond dat er wel degelijk chemie was tussen Jack en Chloe, Jack en Audrey, Jack en Heller enzovoorts. Ik vond de verhaallijn met de aan dementie lijdende Heller geslaagd en ook de dramatische ontknoping met Audrey was onverwacht en goed. Verder vond ik de herintroductie van Cheng eveneens tof en had Yvonne Strahovski een leuke bijrol.

Heb je de vorige seizoenen wel bekeken? Jack heeft zichzelf altijd uit onmogelijke situaties weten te redden. Je zou hem dus inderdaad een superheld kunnen noemen, maar dan meer in dezelfde lijn als James Bond en Jason Bourne dat ook zijn. Als je dat niet kunt accepteren is 24 sowieso niet de juiste serie voor je, maar dan komen we meer op die meningkwestie uit.

Het komt er in ieder geval op neer dat 24, in mijn ogen althans, een kwaliteitsserie is IN ZIJN GENRE. En dan weiger ik dus ongelukkige vergelijkingen met Game of Thrones en Mad Men te maken.
Amen.
pi_143213121
Tja, wat is een kwaliteitsserie. Voor mij is een kwaliteitsserie eentje waarbij ik niet kan wachten tot de volgende aflevering begint, en vaak op het puntje van mijn stoel zit OF als geen van dat alles aanwezig is maar de verhaallijn en/of het acteren bovengemiddeld is en je daar weer van geniet. 24 voldoet vooral aan de eerste en daarom is het eigenlijk mijn all time favoriete serie, ook omdat het het zoveel seizoenen heeft weten vol te houden _O_
pi_143304360
24 seizoen 9 nu eindelijk gekeken, en wat een heerlijk seizoen

_O_ President Heller, hij viel mij echt 100% mee.

_O_ Kate Morgan, wat een aanwinst

_O_ Cheng, toen hij verscheen had ik echt zoiets WTF

_O- Bellcheck, gewoon Bellcheck. Net zoals een popster, zoals Madonna

Alleen blijf ik het jammer vinden dat het verhaal rondom Tony Almeida geen vervolg kreeg en las ik ergens dat op de BluRay een scene zal zitten met Tony Almeida.

Dan maar hopen dat in seizoen 10 Chloë/Kate/Bellcheck en eventueel Tony op zoek gaan naar Jack.
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 17:54:46 #116
42184 crew  DaMart
pi_143308451
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 15:50 schreef Oliver23 het volgende:
24 seizoen 9 nu eindelijk gekeken, en wat een heerlijk seizoen

Alleen blijf ik het jammer vinden dat het verhaal rondom Tony Almeida geen vervolg kreeg en las ik ergens dat op de BluRay een scene zal zitten met Tony Almeida.

Dan maar hopen dat in seizoen 10 Chloë/Kate/Bellcheck en eventueel Tony op zoek gaan naar Jack.
Het is nog maar de vraag of er een tiende seizoen komt, natuurlijk :P.

Een scene met Tony op de DVD lijkt me overigens best sterk. Waarom zouden ze één scene met hem opnemen terwijl hij geen enkele rol heeft gespeeld dit seizoen? ;).
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 11 augustus 2014 @ 18:44:11 #117
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_143309987
Extra scene op de dvd waarbij chloe tony opzoekt en meldt dat ze hem nodig heeft om Jack te redden.

Is dat meteen een bruggetje naar de aankomende film :)
  Moderator maandag 11 augustus 2014 @ 18:54:32 #118
42184 crew  DaMart
pi_143310321
Half november weten we het, want dan komt de dvd uit :P.
pi_143312038
In een maand tijd seizoen 8 en 9 gezien. Was weer als vanouds _O_ _O_
pi_145046367
En op de BluRay box keert Tony Almeida terug _O_

En laten we nu hopen dat Tony Jack gaat redden uit de Russische handen... ...
pi_145054398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:40 schreef Oliver23 het volgende:

ook weer erg ver gezocht om tony als infiltrant te gaan gebruiken na alles wat ie geflikt heeft :P

maargoed zou leuk zijn als ie in een nieuw seizoen o.i.d. weer terug is
  dinsdag 30 september 2014 @ 19:54:49 #122
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_145183548
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 10:40 schreef Oliver23 het volgende:

Hier is de volledige versie.

http://www.wat.tv/video/2(...)ry-71fpl_3i21n_.html
pi_145184243
quote:
:o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zaterdag 4 oktober 2014 @ 13:48:28 #125
42184 crew  DaMart
pi_145185110
quote:
Tof _O_.

En zo'n filmpje maken ze natuurlijk niet als er geen nieuw seizoen komt :P.

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2014 13:16 schreef Operc het volgende:

[..]

:o
SPOILER
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')