abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 juli 2014 @ 16:51:04 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141971535
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:48 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Draag jij dan eens wat nuttigs bij? Vertel jij dan wat jouw ergernissen zijn?
Misschien topic nog een keertje doorlezen?
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:00:14 #277
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141971875
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Misschien topic nog een keertje doorlezen?
Done. Niet echt schokkend.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:01:19 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141971913
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:00 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Done. Niet echt schokkend.
Toch een keurige bijdrage.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:03:13 #279
230788 n8n
Pragmatisch
pi_141971983
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:32 schreef Dvorakk het volgende:

[..]

Groepen zijn vaak luidruchtiger dan een gezinnetje met opgevoede kinderen.
bier was in een tent in Groningen een keer gratis omdat een groep plorken continue bleef schreeuwen. Was wel netjes.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_141972531
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 16:43 schreef RobinOok het volgende:
Als dat je grootste afknappers zijn dan wordt het tijd dat je eens echt iets meemaakt in je leven.
Wat maakt het voor een zin om in herhaling te vallen en dingen te noemen die er x keer tussen staan, eerlijk gezegd ga ik er nog maar zelden uit eten, omdat ik het geld niet (meer) voor over heb en de prioriteiten op dit moment anders liggen. Misschien ben ik in het verleden niet in de juiste restaurants geweest, maar ik had al vaak het gevoel dat ik te veel heb betaald voor wat ik uiteindelijk op het bord had. Dat andere mensen belangrijkere ergernissen in restaurants hebben moeten ze zelfs weten, het topic is denk ik niet alleen bedoeld voor culi snobs.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:19:59 #281
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141972610
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:18 schreef Zana het volgende:

[..]

Wat maakt het voor een zin om in herhaling te vallen en dingen te noemen die er x keer tussen staan,
Lijkt me dan des te duidelijker dat dit superfout is van de restaurants
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 juli 2014 @ 17:22:13 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141972720
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:18 schreef Zana het volgende:

[..]

Wat maakt het voor een zin om in herhaling te vallen en dingen te noemen die er x keer tussen staan, eerlijk gezegd ga ik er nog maar zelden uit eten, omdat ik het geld niet (meer) voor over heb en de prioriteiten op dit moment anders liggen. Misschien ben ik in het verleden niet in de juiste restaurants geweest, maar ik had al vaak het gevoel dat ik te veel heb betaald voor wat ik uiteindelijk op het bord had. Dat andere mensen belangrijkere ergernissen in restaurants hebben moeten ze zelfs weten, het topic is denk ik niet alleen bedoeld voor culi snobs.
Als je geen culi snob bent, snap ik niet waarom het wel of niet inschenken van je glas een afknapper zou zijn.
  zondag 6 juli 2014 @ 22:37:26 #283
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_141987086
Afknapper zou ik het niet gelijk willen noemen maar wel een gemiste kans en laat bij mij een slechte indruk achter: de koffie!

Koud kopje (dus snel opdrinken anders koude koffie), verbrande koffie, te zuinig met de koffie of een voetbad voor het kopje.. Het gebeurt naar mijn mening net iets te vaak! Zonde want vaak zijn de spullen prima in orde en zit het hem in de bereiding en/of uitgifte.
Aigh aigh Captain!
pi_141989578
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 17:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je geen culi snob bent, snap ik niet waarom het wel of niet inschenken van je glas een afknapper zou zijn.
Voor mij maakt het gewoon een verschil of ze het flesje en het glas voor je neus "neerplempen" of netjes inschenken, heeft iets met service en aandacht geven aan je gast te maken, anders kan ik net zo goed naar een zelfbedieningsrestaurant gaan. (Het eerste glas) wijn moet je toch ook niet zelfs inschenken.
pi_141989690
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 11:56 schreef chansadres het volgende:
3. Slecht opgevoede kinderen met bijpassende ouders: Vorig jaar naar een all-you-can-eat wok geweest (vragen om problemen). Een kind van 12 dat de sushi met zijn handen pakten. Alle stukken. Zonder ze op zijn bord te leggen. Moeder stond er bij en maakte er een lollige opmerking over. Mijn eetlust was weg voor al het rauwe eten...
Sorry hoor, maar in zo'n vreetschuur kun je dat ook verwachten.
pi_141998283
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:28 schreef gebrokenglas het volgende:
En het afrekenen als je met een groep (collega's ofzo) bent.

Heel gezellig getafeld, en dan komt de rekening en gaat er driftig gerekend worden wie hoeveel moet bijlappen. "Ja maar ik heb maar 1 koffie gehad en jij 2". "- Ja maar jouw soep was duurder."

En dan heeft er eentje alleen maar groot geld bij zich, of alleen maar een bankpasje.
"Wil jij dan betalen? "- Nee hoor, daar begin ik niet aan."
Oh ja . Die heb je ook nog. Weleens meegemaakt en werd dat geneuzel zo zat dat ik gewoon dan eerst die zeikerts de huid vol schold en gewoon de hele rekening betaalde en vervolgens verbande voor de rest vd avond om mee onze groep mee te gaan naar een club ofzo. Nou was dat makkelijk want de beste clubs,de portiers en eigenaars kende ik altijd, en als ze dus toch meeliepen,gewoon toegang laten weigeren.

Was het alleen een etentje op uitnodiging van een bekende met onbekenden (die dan zo krenterug doen) dan sta ik gewoon op met mijn partner en vertrekken we. Gaan we ergens anders eten en het gezellig hebben. Spijtig voor de gastheer maar dan ben ik weg.

Die Hollandse krenterigheid wil ik als ik uitga niet in mijn buurt hebben. Ga dan niet mee of zeg van te voren dat je niet ruim in je geld zit,zorg ik dat dat laatste wel goedkomt. Uitgaan is lol hebben/genieten en geld spenderen/niet op prijzen letten. Zo niet,blijf thuis.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 10:53:24 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 10:54:12 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_141998405
quote:
15s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:34 schreef Techno het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar in zo'n vreetschuur kun je dat ook verwachten.
Idd, in dat soort tenten, alsik er al kom, kan ik me er niet druk om maken. Mensen met kinderen moeten ook ergens kunnen eten, en daar zijn dit soort tenten prima voor.

Kost weinig, toch opzich nog te eten en dan is overlast op de kop toe te nemen. Maar als ik voor echt 100 euro PP ergens zit heb je je kutkoters maar op te voeden.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_141998946
1 ongeïnteresseerd personeel
2 te weinig tijd tussen de gangen door ( dat ze meteen na je voorgerecht komen afruimen, deel kan je dit voorkomen door wat op je bord te laten liggen...Echter er is personeel die meteen komt vragen nadat een andere gast aan tafel klaar is met het voorgerecht of jij dan ook klaar bent)
3 vieze wijnglazen ( echt ik stuur deze meteen terug,bah) vies bestek,vieze borden ( leer maar beter afwassen)
4 groente die overduidelijk uit pot/blik/vriezer of stukgekookt zijn.
5 champignons uit blik/pot bij je biefstuk ( Gatver )
6 tafels te dicht op elkaar of nog erger tafeltjes erbij schuiven zodat er nog meer mensen kunnen zitten ( op Kreta meegemaakt, ben meteen na het aperitief opgestapt met als gevolg een boze Griekse restauranteigenaar )
7 gamba's die te lang op de grill hebben gelegen ( echt sommige restaurants hebben hier echt moeite mee)
8 als je gezellig zit en tot de ontdekking komt dat ze het restaurant toch niet zoooooo schoon houden ( randen met dikke laag stof, vieze lampen met aanslag er op, wijnflessen die voor de sier staan met stof er dik op. Ben gelijk vertrokken bah)
9 lauw drinken, witte wijn die niet koud is, rode wijn/witte wijn die geserveerd wordt in kannetjes ( ik wil weten wat ik drink, ik heb al geleerd om een fles te vragen nadat ik een keer Gore wijn kreeg , leek wel of ze restjes rode wijn door elkaar gegooid hadden bah)
10 vreetschuren a la Wok al dan niet met sushi-boat mijd ik als de pest, helaas een keer met een werk etentje toch mee gegaan. Mensen lopen gewoon met hun ongewassen tengels in de rauwe vis te graaien :r
Zag zelfs een volwassen vrouw d'r vinger aflikken nadat ze per ongeluk in de saus op d'r bord zat met haar vinger en dan een stukje sushi pakken en weer terugleggen omdat ze toch liever een ander stukje had, nou ik was al klaar met de sushi-boat voordat ik kon beginnen haha.

Nou dat was t wel zo'n beetje hihi.

11 toch nog een puntje.. Witte wijn serveren in rode wijnglazen en rode wijn in witte wijnglazen serveren is ook een misser.

[ Bericht 2% gewijzigd door quirina op 07-07-2014 15:21:08 ]
pi_142002874
Als je met 5 personen uit eten gaat en je dan aan een tafel voor 4 personen gedumpt wordt ipv een tafel voor 6 personen.

Meegemaakt bij een steakhouse in Zeegse waar we wel gereserveerd hadden. Gevraagd aan het personeel of we aan een tafel mochten zitten voor 6 personen. Dit was niet mogelijk. Het werd lekker krap met de borden e.d. Ik heb toen "per ongeluk" wat servies en glazen op de grond laten kletteren. :6
  maandag 7 juli 2014 @ 13:47:40 #290
45206 Pietverdriet
pi_142003300
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:35 schreef gargamelnl het volgende:
Als je met 5 personen uit eten gaat en je dan aan een tafel voor 4 personen gedumpt wordt ipv een tafel voor 6 personen.

Meegemaakt bij een steakhouse in Zeegse waar we wel gereserveerd hadden. Gevraagd aan het personeel of we aan een tafel mochten zitten voor 6 personen. Dit was niet mogelijk. Het werd lekker krap met de borden e.d. Ik heb toen "per ongeluk" wat servies en glazen op de grond laten kletteren. :6
Waarom niet gewoon gegaan?
Doei, vreet je eigen steaks maar
pi_142003392
Koud eten terug sturen en dan met de zelfde hap eruit weer opgewarmd terug krijgen! Bv harbour club Scheveningen slecht!
  maandag 7 juli 2014 @ 13:51:40 #292
45206 Pietverdriet
pi_142003425
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:50 schreef sanne007 het volgende:
Koud eten terug sturen en dan met de zelfde hap eruit weer opgewarmd terug krijgen! Bv harbour club Scheveningen slecht!
Stuur je het toch weer terug
pi_142003522
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon gegaan?
Doei, vreet je eigen steaks maar
Dat zou ik normaal gesproken ook doen, maar dit was een etentje met een paar collega's die hier toch anders over dachten.
Ik was al lang blij dat we naar een steakhouse gingen ipv een AYCE toko. :')

Ik probeer ze nu al een tijdje zo ver te krijgen om te gaan eten bij restaurant de gaffel in valthe :Y) , maar dat is voor een aantal wel erg eng en zo. Die gaan liever wokken. :r
pi_142003564
Ik voel altijd plaatsvervangende schaamte als ik ergens ga eten, en er is gewoon helemaal niets professioneel aan..

Dus als je het min of meer opgediend krijgt zoals wanneer je thuis even snel kookt.. Dan vraag ik me echt af ; Waarom begint zo iemand een restaurant? :'( Denkt die persoon echt dat mensen op zoiets zitten te wachten wanneer ze uit eten gaan.

En verder gewoon slecht/oud bestek, lelijke borden. Regel je zaken gewoon goed, want anders komen mensen echt maar een keer en nooit weer...
pi_142003728
quote:
15s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:48 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Oh ja . Die heb je ook nog. Weleens meegemaakt en werd dat geneuzel zo zat dat ik gewoon dan eerst die zeikerts de huid vol schold en gewoon de hele rekening betaalde en vervolgens verbande voor de rest vd avond om mee onze groep mee te gaan naar een club ofzo. Nou was dat makkelijk want de beste clubs,de portiers en eigenaars kende ik altijd, en als ze dus toch meeliepen,gewoon toegang laten weigeren.

over treurig gedrag gesproken :')
pi_142005506
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stuur je het toch weer terug
En dan als antwoord krijgen zo doen wij dat hier mevrouw 😔 diep triest en weer een klant minder
  maandag 7 juli 2014 @ 15:19:57 #297
45206 Pietverdriet
pi_142006540
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:50 schreef sanne007 het volgende:

[..]

En dan als antwoord krijgen zo doen wij dat hier mevrouw 😔 diep triest en weer een klant minder
Dan sta ik op en vertrek ik, doei!
pi_142006653
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 14:50 schreef sanne007 het volgende:

[..]

The fu..?
Ik had ook op gestaan en weggegaan en gezegd van " Zo doe ik het"
  maandag 7 juli 2014 @ 16:01:03 #299
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_142007908
quote:
15s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:48 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ben je echt zo lomp of alleen op FOK! ?
Siesta & Fiesta!
  maandag 7 juli 2014 @ 16:03:25 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_142007969
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:01 schreef Bramito het volgende:

Ben je echt zo lomp of alleen op FOK! ?
Troll en provocateur.
/Kilo's zout...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')