abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:29:16 #251
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_141846286
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar deze dames zijn geen kraan tegengekomen.
Ik bedoel dat je rivierwater drinkt als je echt dorst hebt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_141846359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar dan ga je er dus vanuit dat ze bij licht de goede kant op zouden gaan lopen en dat staat helemaal niet vast. Of ze hebben de nacht doorgebracht op de Mirador en zijn bij dageraad het verkeerde pad opgelopen of ze zijn gelijk al verkeerd gelopen(voor het invallen van de schemer/het duister) en hebben de nacht doorgebracht aan de verkeerde kant van de bergkam en zijn die verkeerde route 's morgens lijven volgen.

Ik ben het ook niet met je eens dat ze in het donker eerder verongelukken. Bekijk het meest recente filmpje eens. Daar zie je stukjes van de route die ze na de Mirador gelopen zouden moeten hebben. Zelfs in het volle licht moet je goed kijken waar je je voeten zet om je enkels niet te verzwikken, te struikelen of te vallen. Zou je daar in het donker lopen (lijkt onmogelijk) dan schuifel je vooruit.. ministapje na ministapje. Als je dan valt dan schaaf je je knieën en/of je handpalmen open maar breek je niet je nek of sla je een gat in je schedel. Hadden ze (of één van hen) daar een breuk opgelopen in een been, dan waren ze niet bij die rivier aangekomen.

Maar ja.. het blijven aannames natuurlijk.
Je kunt veel dingen verzinnen waarom het niet zo is gegaan, klopt, maar het is dan ook een werkthese. Kijk dicht in de buurt naar gevaarlijke plaatsen of oversteken. Of het mogelijk is om in het donker te verongelukken.
Verder is het pad an sich vrij duidelijk tot aan el mirador iig en je kunt of teruggaan of verdergaan.
Dan kan bij het teruggaan idd ook bij daglicht iets verkeerd gaan, alleen een grotere kans bij duisternis dat het verkeerd gaat.
I´m back.
pi_141846363
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook van overtuigd

[..]

Hoe bekend zal de politie zijn met die indianen? Leven die niet erg geïsoleerd? Zijn ze überhaupt allemaal wel geregistreerd/bekend? Het is geen Nederland met de perfecte registratie van iedere inwoner hé?
Je denkt dat een indiaan de schedels heeft meegenomen voor een totempaal?
pi_141846424
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:07 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

2 lichamen die als dood gewicht met het water meegaan kunnen rustig in een bocht blijven ''steken''. Of achter een tak/boom blijven haken. Dat kan op 10mtr zijn, op 10km zijn en helemaal niet zijn. De perfecte staat van de tas lijkt er eerder op te duiden dat ze die achter gelaten hebben. Nodeloos gewicht als er geen nuttige dingen in zitten en je echt verdwaald bent in het woud. (alhoewel ik dan de inhoud eruit gekieperd had en de tas gehouden had, want handig).
Ik vind het zo moeilijk te geloven dat moderne meiden van die leeftijd zowel de twee mobieltjes als de camera laten liggen. De huidige jeugd is zowat vergroeid met hun mobieltjes. Ook (als er nog prik op zat) hun beste kans om ergens bereik te vinden en om hulp te kunnen vragen. Dat laten ze toch niet achter?
En de tas lag stroomafwaarts van de andere vondsten. Hoever moeten ze dan wel niet gelopen hebben als ze via een omtrekkende beweging de rivier stroomopwaarts volgden? De vondsten zijn 22 km van Boquet gedaan! Hemelsbreed.
pi_141846489
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het zo moeilijk te geloven dat moderne meiden van die leeftijd zowel de twee mobieltjes als de camera laten liggen. De huidige jeugd is zowat vergroeid met hun mobieltjes. Ook (als er nog prik op zat) hun beste kans om ergens bereik te vinden en om hulp te kunnen vragen. Dat laten ze toch niet achter?
En de tas lag stroomafwaarts van de andere vondsten. Hoever moeten ze dan wel niet gelopen hebben als ze via een omtrekkende beweging de rivier stroomopwaarts volgden? De vondsten zijn 22 km van Boquet gedaan! Hemelsbreed.
As ze een oversteek doen, doen ze de mobiel in de tas.
I´m back.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:36:02 #256
37248 BertV
Handgemaakt
pi_141846497
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:31 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Je denkt dat een indiaan de schedels heeft meegenomen voor een totempaal?
Inderdaad mensen, die inwoners van nederzettingen zullen wel geregeld naar Boquete gaan voor pelpinda's en harsstrips.

Alsof het om wilden gaat met botjes in de neus die nooit een blanke hebben gezien. _O-

Die "indiaan" herkende de ID-kaart van lisanne (?) door de media. Ik bedoel maar.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_141846514
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:08 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat klopt gedeeltelijk wel. Maar de politie uit die regio kent de regio. Politie baseert onderzoek op feiten, niet op geruchten. En ze zijn volgens geruchten gaan zoeken.
Ik heb begrepen dat er getuigen waren die beweerden ze na hun uitstapje de Pianista op, nog in de bewoonde wereld richting hun kamer te hebben zien lopen. Achteraf zijn die getuigenissen afgedaan met 'al die toeristes lijken op elkaar'.
pi_141846527
quote:
5s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:09 schreef kraakschandaal het volgende:
Zitten er piranha's in zo'n Panamese rivier?
Nee.
pi_141846702
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:29 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je rivierwater drinkt als je echt dorst hebt.
Dat ga je wel doen wrs idd. Na geruime tijd.
Daarom ben ik benieuwd wat voor water erin zit.
I´m back.
pi_141846757
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat ze die camera wrs alleen tot el mirado hebben gebruikt om evt. foto's te maken, daarna bij te lichten
Daar kan ik in mee gaan, dat zou kunnen (hoeft niet)
quote:
en toen kwam snel het ongeluk.
quote:
Vergis je niet ik las dat 80 mensen per dag op dat pad lopen, iig een paar mensen zouden hen moeten hebben gehoord of gezien als ze de volgende dag nog hadden geleefd. Zo ver hadden ze nooit kunnen hebben gelopen, dat ze niemand meer hadden tegengekomen in de volgende dag.
Die 80 mensen per dag lopen de Pianista, niet het verlengde van dat pad; dat wordt nauwelijks gebruikt. Door die gidsen zo'n 3 á 4 maal per jaar. Stel dat ze dat pad niet de eerste avond al op waren gegaan, maar bij dageraad.. dan nog starten die 8o toeristen 2,5 km de andere kant op en ws later dan bij het eerste ochtend licht. Dan zijn die meiden echt al ver van de Mirador verwijderd voordat de eerste persoon na hen bij de Mirador aankomt (en omdraait zoals de bedoeling is).
quote:
Ze hadden ook rechtsomkeer kunnen maken nl. met daglicht. Hebben ze niet gedaan, wrs omdat ze al verongelukt waren.
Of om andere redenen; te moe/zwak om de berg te gaan beklimmen, vreemd genoeg denken dat ze goed lopen, hopen dat die trail ook ergens uitkomt enz.
pi_141846814
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar kan ik in mee gaan, dat zou kunnen (hoeft niet)

[..]

[..]

Die 80 mensen per dag lopen de Pianista, niet het verlengde van dat pad; dat wordt nauwelijks gebruikt. Door die gidsen zo'n 3 á 4 maal per jaar. Stel dat ze dat pad niet de eerste avond al op waren gegaan, maar bij dageraad.. dan nog starten die 8o toeristen 2,5 km de andere kant op en ws later dan bij het eerste ochtend licht. Dan zijn die meiden echt al ver van de Mirador verwijderd voordat de eerste persoon na hen bij de Mirador aankomt (en omdraait zoals de bedoeling is).

[..]

Of om andere redenen; te moe/zwak om de berg te gaan beklimmen, vreemd genoeg denken dat ze goed lopen, hopen dat die trail ook ergens uitkomt enz.
Ze zijn na 1 nacht in de bush, niet eens 24 uur, niet dusdanig uitgeput dat ze niet meer terug kunnen lopen hoor.
I´m back.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:49:51 #262
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141846850
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze zijn na 1 nacht in de bush, niet eens 24 uur, niet dusdanig uitgeput dat ze niet meer terug kunnen lopen hoor.
Gisteren vertelde een man op de radio (die zelf ook vaak jungle-hikes deed) dat de combinatie van temperatuur en luchtvochtigheid in die streek uitputtend zijn.
pi_141846889
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:49 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Gisteren vertelde een man op de radio (die zelf ook vaak jungle-hikes deed) dat de combinatie van temperatuur en luchtvochtigheid in die streek uitputtend zijn.
Jawel zeker, maar jongemeiden van 21/22 jaar uit Nederland zijn dan niet geheel en totaal verwoest, volgens mijn bescheiden mening. Of denk je wel?
Dat is ook de clue, het ongeluk kwam heel snel na 18:55 u op el Mirador.
I´m back.
pi_141846950
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is iets dat je proefondervindelijk zou kunnen vaststellen. Neem een dergelijke tas doe er een gelijkwaardig gewicht in en kijk waar die naar toe drijft.
Je begrijpt mij niet. Jij bent ervan overtuigd dat ze de eerste avond door zijn gelopen en nog in die avond/nacht zijn overleden.
Ik stel dat ze in die avond/nacht nooit bij die rivier (niet de vindplaatsen maar de rivier zélf) hebben kunnen komen. Hoe komen de vondsten (allen) dan in de rivier terecht om meegevoerd te worden?

Kijk dat filmpje nog eens, van die andere trail, van het stuk dat ze ná de Mirador gelopen zouden moeten hebben. (Jammer genoeg weet ik niet hoe je een jpg moet maken van een beeld uit zo'n video maar ik doel met name op dat stukje waar ingezoomd wordt op de voeten/benen van de reporter terwijl hij al zwikkend over grote keien zijn weg moet vinden op het pad - dus niet bij de rivier) In het donker red je dat nooit in 2,5 uur, dat red je zelfs niet in een gehele nacht. Het lijkt dus kasonmogelijk dat ze die eerste avond/nacht die rivier bereikt hebben. Ze moeten dus wel bij daglicht gelopen hebben.
  donderdag 3 juli 2014 @ 11:54:17 #265
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141846960
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel zeker, maar jongemeiden van 21/22 jaar uit Nederland zijn dan niet geheel en totaal verwoest, volgens mijn bescheiden mening. Of denk je wel?
Dat is ook de clue, het ongeluk kwam heel snel na 18:55 u op el Mirador.
Als je uitgedroogd begint te raken of door de hitte bevangen kan het wel eens snel zijn dat je je naar gaat voelen, lijkt mij.
En de nachten zijn daar behoorlijk koud, toch?
pi_141847018
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je begrijpt mij niet. Jij bent ervan overtuigd dat ze de eerste avond door zijn gelopen en nog in die avond/nacht zijn overleden.
Ik stel dat ze in die avond/nacht nooit bij die rivier (niet de vindplaatsen maar de rivier zélf) hebben kunnen komen. Hoe komen de vondsten (allen) dan in de rivier terecht om meegevoerd te worden?

Kijk dat filmpje nog eens, van die andere trail, van het stuk dat ze ná de Mirador gelopen zouden moeten hebben. (Jammer genoeg weet ik niet hoe je een jpg moet maken van een beeld uit zo'n video maar ik doel met name op dat stukje waar ingezoomd wordt op de voeten/benen van de reporter terwijl hij al zwikkend over grote keien zijn weg moet vinden op het pad - dus niet bij de rivier) In het donker red je dat nooit in 2,5 uur, dat red je zelfs niet in een gehele nacht. Het lijkt dus kasonmogelijk dat ze die eerste avond/nacht die rivier bereikt hebben. Ze moeten dus wel bij daglicht gelopen hebben.
Nee, maar toen zijn er al dingen gebeurd dus. Ik heb inmiddels genoeg gekeken, en weet wel dat alles nog steeds vrij onduidelijk is van wat waar precies zit qua gevaar. Stel dat ze rond 21:30 u nog aan het dwalen waren, dan komen ze toch bij een oversteek.
I´m back.
pi_141847059
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:54 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Als je uitgedroogd begint te raken of door de hitte bevangen kan het wel eens snel zijn dat je je naar gaat voelen, lijkt mij.
En de nachten zijn daar behoorlijk koud, toch?
Ja, maar ze hadden water bij zich en waren aan het lopen en wrs ontmoetten ze hun noodlot al zeg rond 21:30 toen het weliswaar behoorlijk afgekoeld was, maar ook doordat ze in beweging waren nog niet echt koud.
I´m back.
pi_141847121
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jawel zeker, maar jongemeiden van 21/22 jaar uit Nederland zijn dan niet geheel en totaal verwoest, volgens mijn bescheiden mening. Of denk je wel?
Dat is ook de clue, het ongeluk kwam heel snel na 18:55 u op el Mirador.
Waar baseer je dat op?
pi_141847147
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:14 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Volgens mij kan de ene rugzak al blijven steken bij de eerste rots en de andere rugzak belanden in de oceaan
Als een rugzak drijft blijft hij niet snel steken omdat hij met het water om die rots heen wordt getrokken. Het water blijft namelijk ook niet steken achter een rots. Bij hoogwater gaat hij over de meeste rotsen heen terwijl een lichaam dan last blijft houden van die rotsen.

Punt is wel dat je de omstandigheden niet exact kunt nabootsen en we niet weten waar de rugtas in die rivier(bedding) terecht kwam.
pi_141847164
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:15 schreef Loekie1 het volgende:
Als er rivierwater in het flesje zit kun je bijna met zekerheid stellen dat ze zelfstandig naar de rivier gelopen zijn.
_O_

Dat is een hele goede en kan niemand ontkennen.
pi_141847195
quote:
5s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:16 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Alleen wat botten over gaat toch niet zo snel of wel?
Niet zonder aaseters. Met aaseters kan dat in een week bekeken zijn.
pi_141847285
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
1. waterflesje.
2. niemand heeft hen gehoord of gezien de volgende dag, terwijl het een druk pad is.
3. volgende dag gelegenheid om terug te keren, hebben ze niet gedaan, waarom niet omdat ze niet op het idee zijn gekomen? Of er niet meer waren?
4. een oversteek op ongeveer 2 km van el mirador (volgens Mata), wat te doen is in het donker.
5. en nee ik denk dat een paar gezonde Hollandse meiden in de bush niet al na een paar uur nacht geheel versleten zijn.
I´m back.
pi_141847339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

1. waterflesje.
2. niemand heeft hen gehoord of gezien de volgende dag, terwijl het een druk pad is.
3. volgende dag gelegenheid om terug te keren, hebben ze niet gedaan, waarom niet omdat ze niet op het idee zijn gekomen? Of er niet meer waren?
4. een oversteek op ongeveer 2 km van el mirador (volgens Mata), wat te doen is in het donker.
5. en nee ik denk dat een paar gezonde Hollandse meiden in de bush niet al na een paar uur nacht geheel versleten zijn.
Maar een paar uitgedroogde, voorheen gezonde Hollandse meiden wèl?
Uitdroging doet gekke dingen met een mens.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_141847373
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:09 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Maar een paar uitgedroogde, voorheen gezonde Hollandse meiden wèl?
Uitdroging doet gekke dingen met een mens.
Ze hadden te drinken, hoe dan ook.
Het waterflesje.
I´m back.
pi_141847441
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik heb geen idee in hoeverre een flood daar gewoon een flood van water is of van modder. Dit is een foto na Katerina
Je kan een bijzondere en uitzonderlijke overstroming denk ik niet vergelijken met een rivier die vaker wel dan niet hoogwater heeft. (Kijk even naar de klimaat kaartjes; in de meeste maanden veel regen.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')