meningen?
quote:Ik vind het ook niet normaal
Op zondag 20 oktober 2002 14:48 schreef gewoon-jan het volgende:
ik kan het niet aanzien als ik bijvoorbeeld nirvana zie en dat ze dan die prachtige instrumenten kapot gooien ik word er echt boos vanmeningen?
hmmz kijk eens naar The Who van vroeger, die konden elk optreden alles nieuw kopen. Zijn ze na een tijdje vanafgestapt want het werd te duur.
quote:juist
Op zondag 20 oktober 2002 14:57 schreef Fixxxer het volgende:
is idd zonde, geef het dan aan mij........
quote:Het is niet stoer het is zielig.
Op zondag 20 oktober 2002 15:05 schreef Glacius het volgende:
Het is stoer he. Avril Lavigne doet het ook.
Maar bij sommige zangers is het geen slecht idee als ze hun strottehoofd in de fik zouden zetten....
Verder vind ik het doodzonde. Tevens de enige smet op een geweldige band als The Who.
Ik snap het ook niet... Als je muzikant bent, dan maak je muziek omdat je houd van het maken van muziek.
[sub]Ik heb het dan dus niet over van die bedachte bandjes.[/sub]
Als je dat nou zo prachtig vind, dan ga je toch niet je instrument mollen
Ik zie het al voor me dat ik aan het spelen ben, en na een minuut of dertig pleur ik m'n gitaar tegen de muur aan ofzo.
Die mensen hebben geen... Hoe noem je zoiets... "Liefde voor hun gitaar".
Snapt iemand wat ik daar mee bedoel?
quote:Ik vond het wel vermakelijk toen Krist Novoselic zijn basgitaar op z'n eigen pan kreeg toen 'ie hem in de lucht gooide tijdens de MTV awards.
Op zondag 20 oktober 2002 15:14 schreef Disorder het volgende:
Ben ik dan de enige die de praktijken van Nirvana en the Who er tof uit vind zien? Vooral toen Kurt met hoofd en al in de boxen probeerde te verdwijnen en vervolgens het drumstel van Dave toen maar aanviel was in mijn ogen vermakelijk.
Maar goed, veel van die gasten hebben toch een endorsement van een of andere gitaarfabrikant. Smijt je hem kapot, dan stuurt de Fender- of Ibanez-fabriek de volgende dag gewoon een nieuwe op.
Ik blijf niet aan de gang
Een keertje gezien, maar toen was de band denk ik pissig en hoorde het niet bij de show.
quote:LOL
Op zondag 20 oktober 2002 15:25 schreef Zander het volgende:[..]
Ik vond het wel vermakelijk toen Krist Novoselic zijn basgitaar op z'n eigen pan kreeg toen 'ie hem in de lucht gooide tijdens de MTV awards.
< KNIP >
ook nogal verneuking van gitaren... maarach.. als ze der lol in hebben... hun geld..
quote:Ja Avril doet nog wel meer dingen die haar zogenaamd punker/skater moeten maken....
quote:Avril Lavigne *Zucht* en na het concert gaat ze dan zeuren dat haar nagels zijn gebroken of niet?
quote:Ha, dat heb ik Sid Vicious een keer zien doen in een filmpje van een optreden van de Sex Pistols midden in Redneck County U.S.A toen een of andere hillbilly het podium opstormde.
Op zondag 20 oktober 2002 18:50 schreef nipeng het volgende:
Ik vind het pas tof als ze hun gitaren op de harses van stagedivers kapot slaan.
of op de kurt manier de monitor mengtafel kapotslaan omdat de monitors niet goed werken. MAar daarentegen vind ik het doelloos vernielen van speakers zoals ie tijden SNL deed wel zonde.
edit: en kurt vernielde nooit zijn favoriete gitaren, op de in utero tour heeft hij zich zelfs beperkt tot goedkope imitatie strats. Verder was het ook leuk te zien hoe kurt krist's basgitaar aan diggelen slaat op een honkbal achtige manier (te zien in de clip van YKYR).
Zelf zou ik zeker niet moeilijk doen met het gooien met gitaren omdat gitaren met een geschroefde hals redelijk stevig zijn en als je hem dan kapot hebt is de kans groot dat je er wel weer een nieuwe hals op kunt smeren. Volgen mij moet je best wel hard of speciaal gooien om een degelijke gitaar naar de vernieling te helpen. Mijn squier kan je zo hard op de grond gooien als je wilt (zolang je hem maar met de goede kant naar beneden gooit) en dan ontstemt ie nog niet eens (proefondervindelijk uitgevonden )
[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 20-10-2002 19:26]
quote:Zonde
ik kan het niet aanzien als ik bijvoorbeeld nirvana zie en dat ze dan die prachtige instrumenten kapot gooien ik word er echt boos vanmeningen?
quote:En wannabe stoerheid.
Ik vind het weinig toevoegen dus nutteloos.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-10-2002 19:41]
gitaren stukslaan is uncool.
quote:Heeft u Deep Purple ook gezien destijds? Hij stak verdorie alles in de hens de drummer was t niet?
Op zondag 20 oktober 2002 15:00 schreef Nuoro het volgende:
Dom gedoe. Steek ze dan gewoon in de fik.
Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen
quote:In de Melkweg toevallig?
Op zondag 20 oktober 2002 20:46 schreef dr_diablos het volgende:
Ik heb het vorige week bij The Vines voor 't eerst gezien, die zanger trashte echt alles op 't podium. op 't moment was 't wel entertainend om naar te kijken maar als ik erover nadenk vind ik 't eik maar dom puberaal gedrag. Hij gedroeg zich echt als een verwend jochie van 12.gitaren stukslaan is uncool.
Die zanger was sowieso niet echt helder toen.
quote:
Oh it breaks my heart to see those stars
Smashing a perfectly good guitar
I don't know who they think they are
Smashing a perfectly good guitar
quote:Een paar outtakes uit de lyrics van Perfectly Good Guitar van John Hiatt. Ik kon het niet meer met hem eens zijn. Prachtig nummer ook, maar wat is nou niet mooi van JH
There out to be a law with no bail
Smash a guitar and you go to jail
With no chance for early parole
You don't get out till you get some soul
quote:Dat denk ik dan ook al tijd, En die Avril Lavigne slaat haar mooie Les Paul ook al kapot
Op zondag 20 oktober 2002 14:57 schreef Fixxxer het volgende:
is idd zonde, geef het dan aan mij........
quote:Nirvana slaat allang geen gitaren meer kapot hoor.
ik kan het niet aanzien als ik bijvoorbeeld nirvana zie en dat ze dan die prachtige instrumenten kapot gooien ik word er echt boos van
quote:was dat toevalig Halford?
Op zondag 20 oktober 2002 15:27 schreef Seborik het volgende:
Tja, zelf weten, als ze het kunnen betalen, echt spectaculair vind ik het niet.Een keertje gezien, maar toen was de band denk ik pissig en hoorde het niet bij de show.
quote:yep, dat was in de melkweg. ik vond de zanger echt een grote sukkel, stondtie daar een beetje vage geluiden in de microfoon te schreeuwen en over de grond te rollen. wat een aansteller.
Op maandag 21 oktober 2002 00:57 schreef Jimmy het volgende:[..]
In de Melkweg toevallig?
Nou ben ik ook niet zo'n gitaarliefhebber, misschien komt het daardoor
Tot men het ontdekt dat je het doet, dan word het een podium act:
Nirvana kreeg daardoor zo'n podium act, gitaren werden 2e handsgekocht en vervolgens werden ze speciaal geprepareerd dat ze makkelijk te maken waren daarna. Denk hierbij aan een bedrag van maximaal 300 euro gitaartje (gaat 4 optredens mee) , 50 euro reparaties voor een show onderdeel... Valt op zich mee met sommige stunt effecten...
Het was gewoon een onderdeel van de climax, de show, het imago... Daarnaast werd met de kapotte gitaar nog gewoon muziek gemaakt (denkende aan de mustang bij in utero promo)
quote:Te duur loll...daar keken ze echt niet naar hoor lol (Ze zijn wel eens uit 4 hotels getrapt in 1 nacht, omdat Keith Moon een beetje de beest aan het uit hangen was.)
Op zondag 20 oktober 2002 14:52 schreef Zworld het volgende:[..]
Ik vind het ook niet normaal
hmmz kijk eens naar The Who van vroeger, die konden elk optreden alles nieuw kopen. Zijn ze na een tijdje vanafgestapt want het werd te duur.
Wat er met The Who altijd was is dat ze speciaal voor het laatste nummer oude instrumenten en apparatuur in hun handen kregen gedrukt, dat werd kort en klein geslagen, nooit hun "echte" spullen, want dat zou idd errug duur worden, van alleen 1 van de vele basgitaren van John Entwistle kon je toendertijd al een flinke auto van kopen.
...en volgens mij zijn ze er mee gestopt omdat 1) Keith Moon vond dat tie dood moest gaan. (Die was toch wel de kracht achter het kapot maak truukje) 2) Ze werden ook een dagje ouder 3) Iedereen ging het doen...en das dan weer minder leuk.
de echte gitaar van jimmie aan je muur = geil
quote:Lol daar was ik ook bij, ik vond het wel een lekker optreden, maar die zanger was idd niet helemaal bij de tijd.
Op maandag 21 oktober 2002 00:57 schreef Jimmy het volgende:[..]
In de Melkweg toevallig?
Ach het is wel leuk om te zien als het een beetje spontaan overkomt. Maar het is wel waazin. Doe mij ff die gitaar dan
Maar die gasten van the Vandals slopen gewoon alles door erop te gaan springen, naakt
quote:muhahaha, dat had je gedroomd ja... The Who jatte vaak hun instrumenten... Ze zijn ermee gestopt omdat ze werden gepakt.
Persoonlijk vind ik 't niet zo erg, 't zijn maar instrumenten waar er duizenden van zijn, en als je je eens lekker wil uitleven als je toch genoeg geld hebt, why not?
Als ik geld overhad, zou ik best wel es 'n gitaar door een versterker heen willen proppen
quote:boeeeee. ik vind het gooien en smijten en dom vernielen er van juist leuk. juist omdat het dom is. lijtk me erg leuk om te doen, geld verkwisten, en dan nog wel een gitaar.
Niks mis met gooien van gitaren, maar er zit natuurlijk wel een groot verschil tussen het gooien en smijten en het dom vernielen ervan.
dus ik ben voor.
EN JULLIE MOETEN PVD NEIT ZO ZEUREN over puberaal gedrag! alles is puberaal tegenwoordig! stelletje correcte zeikerds zeg, pffffffffffffffft. neit zo zeuren! agressie uitleven is leuk, geweld is leuk! en ook met de gitaar. bah zeg! niet alles hoeft logische gevolgen te hebben bah! jeanine-wannabes!
quote:Roel dikkie: ik bedoelde het dom vernielen. Dus enorm gedwongen saai en cliché en standaard en weet ik veel wat een gitaar kapot slaan omdat het stoer is ofzo.
Op zondag 27 oktober 2002 00:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:[..]
boeeeee. ik vind het gooien en smijten en dom vernielen er van juist leuk. juist omdat het dom is. lijtk me erg leuk om te doen, geld verkwisten, en dan nog wel een gitaar.
quote:ALLEEN met een gitaar mag ik hopen. In Venlo weten ze wel beter kerel...
Op zondag 27 oktober 2002 00:25 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
agressie uitleven is leuk, geweld is leuk! en ook met de gitaar.
Het lijkt me daarentegen wel eens een keer leuk om te doen bij zo'n goedkoop gitaartje [akoustisch of elektrisch maakt niet uit ]
Drumstel lijkt me plezanter om te trashen, die dingen kan je tenminste ook makkelijker slopen ......
Babah!!!
quote:Koop gewoon 2e hands man.
Op dinsdag 22 oktober 2002 22:27 schreef Mjet het volgende:
Zonde!! Die nieuwe clip van Nirvana, prachtig nummer, maar dat trashen!!En ik maar sparen.. (Pearl Forum
)
quote:Springen op een drumkit kan behoorlijk pijn doen, lugs en punten van cymbal houders in je rug/buik, je moet er maar van houden
Drumstel lijkt me plezanter om te trashen, die dingen kan je tenminste ook makkelijker slopen ......
T'is SCHANDALIG! Bah!
quote:In de Telegraaf van de maandag 4 november links beneden op de voorpagina: Gitarist valt in weekeinde na sprong op drumstel! EEn 21 jarige gitarist is dit weekeinde tragisch om het leven gekomen.....blabla
Op vrijdag 1 november 2002 15:09 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Koop gewoon 2e hands man.
[..]Springen op een drumkit kan behoorlijk pijn doen, lugs en punten van cymbal houders in je rug/buik, je moet er maar van houden
kewle grap (misschien)
John Hiatt heeft er trouwens een mooi liedje over gemaakt, Perfectly Good Guitar heet dat, erg grappig.
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:39 schreef Mugger het volgende:
Ja, gitaristen hè, niet al te snuggere lui over het algemeen, willen graag in de spotlight staan en zo. Dan krijg je dat.
quote:Kan net zo goed bij drummers. Mwoa, volgens mij hebben meer drummers een eigendunk dan gitaristen...
Op vrijdag 1 november 2002 19:18 schreef search64 het volgende:[..]
Klopt.
Alleen laat drummers nou net netjes blijven zitten, hun handdoek en wat zuipen pakken
quote:Uhm.... Nee! Gitaristen hebben het nl. altijd. Drummers af en toe. Ik iig niet. Ik weet dat ik slecht ben.
Op vrijdag 1 november 2002 19:52 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Kan net zo goed bij drummers. Mwoa, volgens mij hebben meer drummers een eigendunk dan gitaristen...
quote:Kurt speelde niet voor niets altijd op goedkope 2de hands gitaren... Dan kun je je zoiets nog wel een keer veroorloven
Wat trouwens wel heel erg gaaf was toen die kerl van Pantera aan het spelen was terwijl de kop (weet ik veel hoe dat heet, iig het bovenste gedeelte van de gitaar) van de gitaar eraf gebroken was, maar dankzij een klem die erover heen zat kon die wel doorspelen
Maar over het kapotgooien van gitaren... Kurt Cobain speelde over het algemeen niet op bijzondere gitaren. Als je op een dikke custom Gibson of BC Rich of wat dan ook speelt ga je die echt niet kapotgooien.
quote:Ja! Laten we ze inpakken en opsturen naar de hongerende gitaarloze kindjes in Afrika. Heb je al geen eten, geen gitaar en wel oorlog, zul je net weer zien dat die drugsverslaafde langharige rockzangers er een beetje mee aan het gooien zijn. Ik zou er wat aan doen, als Afrikaan.
Op zondag 20 oktober 2002 16:29 schreef yootje het volgende:
Ik vind het erg zonde, ik weet zeker dat iemand anders op de wereld die dingen beter kan gebruiken.
Leuke nieuwe Kurt-is-dood-theorie btw. Hij is vermoord door een geirriteerde Zambiaanse gitaarspeler uit piëteit met de gesloopte gitaren. .
quote:No selfesteem ?
Uhm.... Nee! Gitaristen hebben het nl. altijd. Drummers af en toe. Ik iig niet. Ik weet dat ik slecht ben.
quote:Ik las over Steve Vai, dat hij na een tijdje alleen nog maar RG series kreeg van Ibanez om kapot te gooien, in plaats van dure JEMS
Op zondag 20 oktober 2002 15:25 schreef Zander het volgende:[..]
Maar goed, veel van die gasten hebben toch een endorsement van een of andere gitaarfabrikant. Smijt je hem kapot, dan stuurt de Fender- of Ibanez-fabriek de volgende dag gewoon een nieuwe op.
quote:Dan moet ik maar ff met ibanez (de ondernemig) gaan bellen, iemand misschien een nummer???? Dan kunnen ze mij die kapotte RG's van Vai opsturen, wil ik ook nog wel ff voor de porto opdraaien, dan Fixxx ik die wel ff, krijg je nog een leuke verzameling, met de gitaren die GROOTMEESTER Vai kapotsmijt!!!
Op maandag 4 november 2002 14:15 schreef Devnull het volgende:[..]
Ik las over Steve Vai, dat hij na een tijdje alleen nog maar RG series kreeg van Ibanez om kapot te gooien, in plaats van dure JEMS
.
Zouden ze er nu mee stoppen ?
quote:ach bekijk het van de positieve kant, Kurt maakt al meer dan 8 jaar geen instrumenten meer kapot.
quote:Mart, je icon bangt head op de maat van mijn muziek.
Op maandag 4 november 2002 17:23 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
ach bekijk het van de positieve kant, Kurt maakt al meer dan 8 jaar geen instrumenten meer kapot.
![]()
chris novoselic met zijn bas...haha die kreeg em op zijn kop
desalniettemin zonde idd.
quote:Besef van mijn eigen kunnen. Ik wordt er niet depressief van hoor
Op maandag 4 november 2002 14:02 schreef Ibanez het volgende:[..]
No selfesteem ?
![]()
![]()
Die muzak van haar is nog best te trekken, maar moet ze nou zonodig kansloos die gitaren zitten mollen?
quote:Schijnt niet waar te zijn. Steve Vai krijgt gewoon Jems... Mijn gitaarleraar is op een tour van Steve Vai backstage geweest en heeft daar enorme kasten zien staan. In die kasten zaten lades vol met losse halsen en shit.. Worden allemaal gerepareerd hoor! Bij metallica hetzelfde.. worden allemaal gerepareerd, al gebeurt het bij MetallicA per ongeluk, als er ene kapot gaat... :w
Op maandag 4 november 2002 14:15 schreef Devnull het volgende:[..]
Ik las over Steve Vai, dat hij na een tijdje alleen nog maar RG series kreeg van Ibanez om kapot te gooien, in plaats van dure JEMS
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |