abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141743787
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die gasten geven aan dat ze zelf weg willen naar hun kalifaat. Ik zou zeggen ... help ze een handje en geef ze een enkeltje.
Eens. Boeit me niet/weinig wat die gasten in het Midden-Oosten uitvreten, hun land cq kalifaat. Maar deze gedachtes graag niet in Nederland.

Ook gedachten en manieren van het uiten van je geloof kunnen fundamenteel fout zijn he.
pi_141744054
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:25 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Wat vind je van mijn post eerder in dit topic dan? Heb je er niet over gehoord.
Ik ben het zeker met je eens dat het gedachtegoed van ISIS niet tof is. Graag zie ik die gasten ook bestreden. Ik denk enkel niet dat je ISIS treft door in Nederland mensen op te pakken om een idee terwijl ze de actie niet uitgevoerd hebben.
Door een politiek statement te maken, in de zin van: 'jullie zijn allemaal crimineel en moeten worden opgesloten', zal de situatie enkel nog meer polariseren. Polarisatie lijdt tot terrorisme, daar ben ik van overtuigd.

Op internationaal niveau denk ik dat we beter kunnen proberen dat de situatie eerst gede-millitariseerd wordt door middel van een vredesmacht dan zelf met een offensief te komen. Als we een ding geleerd hebben van onze westerse strijdt tegen terrorisme, is dat geweld nog meer geweld uitlokt. Onze acties hebben er indirect ook wel voor gezorgd dat de weg voor ISIS wagenwijd open ligt.

Ik denk dat we nu haast op een punt zijn waarop een "goede" afloop niet meer mogelijk is. Ik denk dat het enige wat we kunnen doen het verlenen van humane hulp is. Hoe dat ingevuld moet worden, en vooral kan worden, zal erg afhangen van het politieke sentiment in Europa. Zoals het nu is, zal het blijven bij het opvangen van vluchtelingen in de Middellandse Zee en het discussiėren over wat te doen met een enorme groep mensen die geen enkel land wil.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_141744224
Interessante posting voederbietel.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:05:57 #104
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141750760
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:42 schreef deadprez het volgende:

[..]

De AIVD zal ze heus wel goed in de gaten houden.
De AIVD mag jou ook wel eens in de gaten houden.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:09:44 #105
395200 deadprez
One more rail
pi_141750973
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:05 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

De AIVD mag jou ook wel eens in de gaten houden.
doen ze vast al wel
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 01:40:53 #106
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_141753641
Herhaling gekeken. Wat een debiel zeg, met z'n ontwijkende antwoorden.....
  dinsdag 1 juli 2014 @ 03:08:50 #107
361899 thom_05
Ondertitel
pi_141754286
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

Nee, correct. Maar hoe moet je in godsnaam ISIS-sympathisanten dan wel aanpakken? Zomaar in de cel flikkeren kan niet door die verdomde rechtsstaat.
J jammer he?
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_141754700
quote:
2s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:27 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dit ook niet.

[ afbeelding ]
:') :D
pi_141755758
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 03:08 schreef thom_05 het volgende:

[..]

J jammer he?
In dit ene geval wel :'(
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:55:55 #110
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_141756161
Iedereen die denkt dat het helpt om haatzaaiers dan wel sympathisanten de cel in te flikkeren of het land uit te zetten zonder dat ze een daadwerkelijk strafbaar feit hebben gepleegd heeft zich niet echt verdiept in de werking van het moderne Jihadisme.

Aanzetten tot haat is overigens gewoon strafbaar, net als het beramen van een aanslag, dus er hoeft geen bom in Nederland te ontploffen voordat je tegen de directe dreiging iets kan doen.

Voor de oorzaken van de dreiging helpt directe repressie geen ene moer en zul je wat beter na moeten denken. Ergo, je moet de voedingsbodem voor dit soort ideologieėn wegnemen. En ik ga vast als een linkse hippie klinken, maar die voedingsbodem heet onvrede.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_141756950
Ik vraag me af waarom zulke mensen een podium krijgen. Overigens wel grappig dat die gast eerst had gezegd uit Nederland te vertrekken zodra het kalifaat gesticht zou zijn, maar nu het zover is gaat hij toch niet.

Vreemd, zou hij het dan toch naar zijn zin hebben in Nederland?
pi_141757123
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:35 schreef Ludd het volgende:
Ik vraag me af waarom zulke mensen een podium krijgen. Overigens wel grappig dat die gast eerst had gezegd uit Nederland te vertrekken zodra het kalifaat gesticht zou zijn, maar nu het zover is gaat hij toch niet.

Vreemd, zou hij het dan toch naar zijn zin hebben in Nederland?
Omdat we bang moeten worden
pi_141757148
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Omdat we bang moeten worden
Het enige voor wie dit beangstigend is, is voor gematigde moslims omdat Henk en Ingrid wellicht denken dat die Isis-aanhangers representatief zijn voor alle moslims.
pi_141757549
inderdaad mensen die discrimineren moeten gewoon een maand intrekken in een turkse gezin in turkije kan je zien hoe de turken leven gastvrij zijn en dat er in heel turkije nooit ene bom omploft ondanks het moslimland is
pi_141757566
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:02 schreef Gulmez het volgende:
inderdaad mensen die discrimineren moeten gewoon een maand intrekken in een turkse gezin in turkije kan je zien hoe de turken leven gastvrij zijn en dat er in heel turkije nooit ene bom omploft ondanks het moslimland is
:')

Opflikkeren.
pi_141757689
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:02 schreef Gulmez het volgende:
In Turkije ontploffen regelmatig bommen, als is dat vaak door linkse groeperingen/separatisten en niet door moslims.
pi_141757745
euroepanen liggen met hun blote tieten op het strand in turkije net zoals russen maar turken zijn liberaal en steeds meer overlast door de zelfde groep met drankgebruik schreeuwen ongelukken en pedo's maaar turken zijn liberaler
en ten slotte het conflict in syrie heeft te maken met een ruzie tussen Iran en Saudi arabia die jihadstrijders worden de aandacht op gelegd terwijl de grote mannen waar het echt om gaat barkies per uur naar binnen sleppen vooor eeeen 4e vrouw
pi_141757852
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:09 schreef Gulmez het volgende:
euroepanen liggen met hun blote tieten op het strand in turkije net zoals russen maar turken zijn liberaal en steeds meer overlast door de zelfde groep met drankgebruik schreeuwen ongelukken en pedo's maaar turken zijn liberaler
en ten slotte het conflict in syrie heeft te maken met een ruzie tussen Iran en Saudi arabia die jihadstrijders worden de aandacht op gelegd terwijl de grote mannen waar het echt om gaat barkies per uur naar binnen sleppen vooor eeeen 4e vrouw
Dit is een serieus topic. Wegwezen teringtroll.
pi_141757973
ik ben serieus het is een conflict tussen saudi arabie en iran wat ik syrie plaatsvind ik heb het van een familid die geschiedenis gestudeerd heeft gehoord
pi_141758012
Nou en.
  woensdag 2 juli 2014 @ 23:55:44 #121
412436 girlygirl8
HappyBeingMe:D
pi_141838105
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:28 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Oh. Trap diegene Nederland maar uit.
Over bepaalde dingen moet je niet willen discussiėren. De ISIS is er 1 van. Dergelijke lui en gedachtengoed moet je verdelgen.
Alles moet bespreekbaar zijn

Mensen monddood maken doen ze in een dictatuur, niet in een open en vrije samenleving waar de vrijheid van meningsuiting een groot goed is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')