abonnement Unibet Coolblue
pi_141758589
Ik heb gedroomd al een tijdje geleden dat Kris en Lisanne in de rivier zijn meegevoerd. Maar ik heb dit niet als een bijzondere droom ervaren, meer een verwerking van alles dat ik gelezen en gezien had.
pi_141758693
Ik heb vannacht gedroomd dat ik op vakantie naar Brazilie was en dat ze een speler te kort kwamen voor de finale tegen Duitsland. Ze vroegen, omdat ik wel een klein beetje kan voetballen, of ik mee wilde doen omdat ze anders maar tien man hadden.
Ik gaf in de 89e minutt de beslissende voorzet waar Van Persie uit scoorde die mij daarna huilend van blijdschap in mn armen vloog.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:47:25 #278
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141758777
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:06 schreef Loekie1 het volgende:
Toch blijft het vreemd dat twee verstandige meisjes niet gewoon ruim voor de donkerte rechtsomkeert hebben gemaakt.
Stel dat ze zijn tegengehouden, dat is nogal een risico in zo'n park waar getuigen van alle kanten kunnen opduiken.
Ik kan me voorstellen dat de familie langer wil doorzoeken.

Wie weet dachten ze ook wel halverwege de heenweg: he, dit is toch niet handig, we gaan terug, en is er al een ongeluk gebeurt met licht/schemer.

Ik snap niet zo waarom zo velen van alles vreemd vinden, hele verhalen volgens gemiddelden tegenaan gooien terwijl deze zaak alles behalve gemiddeld en logisch is en er spannende ontknopingen van wil maken.

Er zit een hoog sensatie zoeken, interessant doenerij en spanning in al die wilde speculaties. Tot aan dromen aan toe. En ondertussen nog instanties verwijten te trasg te zijn of op verkeerde plekken te hebben gezocht :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:47:52 #279
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141758787
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:55 schreef Re het volgende:
lijkt er gewoon op dat ze vermoeid en verzwakt een rivier hebben proberen over te steken en daarbij zijn verdronken... verder niets spannends aan helaas ;(
Dat denk ik ook.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:51:52 #280
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141758892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:06 schreef Loekie1 het volgende:
Toch blijft het vreemd dat twee verstandige meisjes niet gewoon ruim voor de donkerte rechtsomkeert hebben gemaakt.
Stel dat ze zijn tegengehouden, dat is nogal een risico in zo'n park waar getuigen van alle kanten kunnen opduiken.
Ik kan me voorstellen dat de familie langer wil doorzoeken.

Of ze verstandig waren, is een niet bewezen veronderstelling. De beschikbare feiten wijzen juist op het tegendeel.

De term park is verwarrend, om niet te zeggen fout. Het gaat hier om vrijwel ongerepte natuur, niet te vergelijken met bijv. het Vondelpark.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:56:29 #281
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141759019
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Of ze verstandig waren, is een niet bewezen veronderstelling. De beschikbare feiten wijzen juist op het tegendeel.

De term park is verwarrend, om niet te zeggen fout. Het gaat hier om vrijwel ongerepte natuur, niet te vergelijken met bijv. het Vondelpark.
En al waren ze slim en goed voorbereid. Dan zijn ze alsnog omgekomen.

En dat overkomen ervaren hikers wel vaker.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:56:32 #282
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141759021
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:44 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik op vakantie naar Brazilie was en dat ze een speler te kort kwamen voor de finale tegen Duitsland. Ze vroegen, omdat ik wel een klein beetje kan voetballen, of ik mee wilde doen omdat ze anders maar tien man hadden.
Ik gaf in de 89e minutt de beslissende voorzet waar Van Persie uit scoorde die mij daarna huilend van blijdschap in mn armen vloog.
Een Panamees zei onlangs tegen mij: ik droomde vannacht dat ik een jaguar was die twee meisjes had opgegeten. Maar misschien ben ik wel een jaguar die nu droomt dat hij een Panamees is.
  Moderator dinsdag 1 juli 2014 @ 12:04:21 #283
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_141759208
:')

We hebben ook een dromentopic in TRU he? Voor de liefhebbers. Just saying.... 8-)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_141759236
Vele reacties staan er in het spaans de meesten gaan toch zeer overtuigend uit van een misdaad.
Sommige zeggen zelfs van een onderzoek die wel zeer in een bepaalde richting geduwd en uiterst langzaam zelf voor Panama met als verzekerde uitkomst de verdwaalde toeristen in de jungle met alle gevolgen van dien.
Vondst rugzak paar dagen later 2 schoenen en 2 botten

Iemand zei alles komt altijd in 2... lees de manier waarop ze het schrijft...en sommige komen in 1... beetje vreemd

Voor wie het in spaans wil lezen en nee ik weet niet meer welk artikel stond in La Prensa krant Panama krant

Velen gaan ervan uit dat de vrouwen op weg waren naar hun hostel...meegenomen zijn ... door derden

Het video filmpje Youtube van dat grote lege kasteel bij Bajo Mono...groot leeg huis zeer grote tuin.
Het is gewoon een grappig filmpje van 24 april 2014 niet zo bijzonder een jongen die wat grappig is
met aantal mensen op stap daar ..

ik dacht toen aan wat in die opmerkingen bij de krant La Prensa ... ja maar als wij wandelen minstens in een groepje van 5... vond ik raar zoals men dat schreef

In het eerste artikel over vermissing staat waren van plan een caminita vertaald als kleine wandeling.
pi_141759301
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:01 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Lees eerst alles even door waren we al lang uit
Rustig maar hoor.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:07:37 #286
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_141759309
Dit komt uit google translate?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:09:02 #287
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141759354
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit komt uit google translate?
Of uit een nachtmerrie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141759371
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:04 schreef Flor_Cayena het volgende:
Vele reacties staan er in het spaans de meesten gaan toch zeer overtuigend uit van een misdaad.
Sommige zeggen zelfs van een onderzoek die wel zeer in een bepaalde richting geduwd en uiterst langzaam zelf voor Panama met als verzekerde uitkomst de verdwaalde toeristen in de jungle met alle gevolgen van dien.
Vondst rugzak paar dagen later 2 schoenen en 2 botten

Iemand zei alles komt altijd in 2... lees de manier waarop ze het schrijft...en sommige komen in 1... beetje vreemd

Voor wie het in spaans wil lezen en nee ik weet niet meer welk artikel stond in La Prensa krant Panama krant

Velen gaan ervan uit dat de vrouwen op weg waren naar hun hostel...meegenomen zijn ... door derden

Het video filmpje Youtube van dat grote lege kasteel bij Bajo Mono...groot leeg huis zeer grote tuin.
Het is gewoon een grappig filmpje van 24 april 2014 niet zo bijzonder een jongen die wat grappig is
met aantal mensen op stap daar ..

ik dacht toen aan wat in die opmerkingen bij de krant La Prensa ... ja maar als wij wandelen minstens in een groepje van 5... vond ik raar zoals men dat schreef

In het eerste artikel over vermissing staat waren van plan een caminita vertaald als kleine wandeling.
Hou op, ik wil in september ook die trail lopen, maak mij aub niet zo bang joh.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:10:18 #289
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_141759395
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hou op, ik wil in september ook die trail lopen, maak mij aub niet zo bang joh.
Leuk je gekend te hebben, gast.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_141759433
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hou op, ik wil in september ook die trail lopen, maak mij aub niet zo bang joh.
Jou gaat dit niet overkomen. Jij weet immers nu dat je geen water uit de rivier moet drinken!
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:11:35 #291
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141759439
Probleem met de misdaad-theorie is:

Er is nog geen gram bewijs, zelfs geen korreltje aanwijzing.
pi_141759526
Wat Oliva wel en wat Oliva niet zei...
het is vooral wat ze niet zei..

En uit de opmerkingen van de kranten vandaar dat ik vraag of iemand wil lezen in het spaans..

Weet iemand precies het filmpje typ voor wat ze precies zegt maar vooral de pauzes tussen wat ze zegt ? Belangrijk is de precieze zin en dan stopt ze en dan praat ze verder

Ik hoor jullie denken doe toch zelf

Het gaat mij hier om , voorbeelden hoe jullie het horen en begrijpen
pi_141759683
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Probleem met de misdaad-theorie is:

Er is nog geen gram bewijs, zelfs geen korreltje aanwijzing.
Precies, het zijn de hersenscheten van de Fok!detectives. En de argumentatie voor vrijwel elk scenario is vaak een van de twee dezelfde drogredenen:

1. "Dit is een logische verklaring want het alternatieve scenario vind ik onwaarschijnlijk"
of:
2. "Dit is een logische verklaring, want als je logisch nadenkt is het best waarschijnlijk dat het zo is gegaan"

Soms worden een paar extra stappen in de redenering gebouwd die het allemaal nog veel speculatiever maken, omdat daarvoor de ene aanname op de andere wordt gestapeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2014 12:20:38 ]
pi_141759755
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Precies, het zijn de hersenscheten van de Fok!detectives. En de argumentatie voor vrijwel elk scenario is vaak een van de twee dezelfde drogredenen:

1. "Dit is een logische verklaring want het alternatieve scenario vind ik onwaarschijnlijk"
of:
2. "Dit is een logische verklaring, want als je logisch nadenkt is het best waarschijnlijk dat het zo is gegaan"

Soms worden een paar extra stappen in de redenering gebouwd die het allemaal nog veel speculatiever maken, omdat daarvoor de ene aanname op de andere wordt gestapeld.
En vergeet vooral "er is geen bewijs dat het NIET zo is gegaan!" niet..
pi_141759779
Ik vind het verdwaalverhaal ook weinig overtuigend.
1) hoewel het in theorie mogelijk is vind ik het onwaarschijnlijk dat je een berg over verdwaalt wanneer je pas in de middag vertrekt. Zelfs als je dat pad volgt, en zelfs al heb je geen hike-ervaring. Je loopt gewoon niet als de schemering invalt steeds hoger. Her en der zag het er trouwens ook pittig uit om naar boven te gaan.
2) ik krijg het idee dat op de camera's niets staat want dan zou er meer duidelijk moeten worden. Maar als je gruwelijk verdwaald bent dan neem je toch nog een afscheidsfoto of video? Enige mogelijkheid is dat toevallig de batterijen net op waren, maar ze hadden nog een extra accu?
3) er is zo weinig over van de lichamen. De tas is in goede staat, maar de lichamen zouden door de rivier uit elkaar geslagen zijn? En hoewel ik zeker geloof dat al het zachte weefsel zo weg is, geloof ik niet dat de botten ook in 2/3 maanden oplossen. Ik zou dat weleens in een theoretische opstelling willen zien. Dat bekkenbot en voetbot is er toch ook nog? Het bekkenbot ziet er nog vrij gaaf uit - behalve dat het losgescheurd is, waarvoor volgens mij ook gewoon behoorlijk wat kracht nodig is.
4) men vindt binnen een paar dagen schoenen en een rugtas, maar daarna niets meer? In een paar km2 jungle en ook nog op enige afstand van elkaar, dat is geluk van de bovenste plank.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 12:24:34 #296
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141759871
Hoezo zou je een afscheidsfoto nemen? Je gaat er toch niet van uit dat je het loodje legt?
Iets te veel slechte films gekeken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141759904
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

ik denk ook wel dat er een foto op de camera staat. Dat heb je namelijk wel eens met camera's.

Maar de rest is weer ouderwetse speculatie, geredeneerd vanuit de user zelf. Maar hoe ging dit in andere zaken, wat is de termijn dat deze soort van informatie naar buiten wordt gebracht, als die al naar buiten wordt gebracht etc. Lijkt mij allemaal een stuk relevanter dan een 'ik denk'.
Bij die vermiste broertjes werd steeds snel vrijgegeven als er ergens GEEN aanwijzingen gevonden werden. Het vrijgeven van aanwijzingen duurde steeds wat langer,

Genoeg voorbeeld?
pi_141759930
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:24 schreef Copycat het volgende:
Hoezo zou je een afscheidsfoto nemen? Je gaat er toch niet van uit dat je het loodje legt?
Iets te veel slechte films gekeken?
ik zou een boodschap inspreken op de geluidsrecorder
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141759981
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:22 schreef Poolbal het volgende:
Ik vind het verdwaalverhaal ook weinig overtuigend.
1) hoewel het in theorie mogelijk is vind ik het onwaarschijnlijk dat je een berg over verdwaalt wanneer je pas in de middag vertrekt. Zelfs als je dat pad volgt, en zelfs al heb je geen hike-ervaring. Je loopt gewoon niet als de schemering invalt steeds hoger. Her en der zag het er trouwens ook pittig uit om naar boven te gaan.
Het is geen wandeling in het Vondelpark he. Het is een omgeving waarin het verdomd makkelijk is om inschattingsfouten te maken.

quote:
2) ik krijg het idee dat op de camera's niets staat want dan zou er meer duidelijk moeten worden. Maar als je gruwelijk verdwaald bent dan neem je toch nog een afscheidsfoto of video? Enige mogelijkheid is dat toevallig de batterijen net op waren, maar ze hadden nog een extra accu?
Jouw idee, verder volslagen speculatief en totaal ongefundeerd.

quote:
3) er is zo weinig over van de lichamen. De tas is in goede staat, maar de lichamen zouden door de rivier uit elkaar geslagen zijn? En hoewel ik zeker geloof dat al het zachte weefsel zo weg is, geloof ik niet dat de botten ook in 2/3 maanden oplossen. Ik zou dat weleens in een theoretische opstelling willen zien. Dat bekkenbot en voetbot is er toch ook nog? Het bekkenbot ziet er nog vrij gaaf uit - behalve dat het losgescheurd is, waarvoor volgens mij ook gewoon behoorlijk wat kracht nodig is.
Wat bedoel je? Denk je dat de botten die niet gevonden zijn opgelost zijn? Is daar ook maar een greintje aanwijzing voor? Zou het ook kunnen dat ze gewoon niet gevonden zijn?

quote:
4) men vindt binnen een paar dagen schoenen en een rugtas, maar daarna niets meer? In een paar km2 jungle en ook nog op enige afstand van elkaar, dat is geluk van de bovenste plank.
Waarom is dat geluk van de bovenste plank? Er is een hele inspanning verricht en heel gericht gezocht en dan is er eigenlijk maar heel weinig gevonden.
pi_141759996
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 12:24 schreef Copycat het volgende:
Hoezo zou je een afscheidsfoto nemen? Je gaat er toch niet van uit dat je het loodje legt?
Iets te veel slechte films gekeken?
Gewoon EEN foto waar iets uit blijkt. Als het inmiddels nacht is geworden en je zit met je camera in een jungle dan neem ik wel even een foto voor het geval er iets gaat gebeuren.

Hier één van een dude na een vliegtuigcrash:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')