abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141661672
Hallo mensen! Ik zit een beetje met een 'probleem' en ik zou heeel graag jullie advies willen!

Mijn broer heeft een vriendin (als in: ze hebben een relatie). Dat meisje is in een korte tijd ook een goede vriendin van mij geworden. Ik noem haar even L.
Ik trek dus veel met L. op, we zien elkaar best vaak en we kunnen goed met elkaar praten. Ik ken haar nog niet zo lang dus ik begin haar nu goed te leren kennen.

Nu is het probleem dat ze echt heel erg claimt. Dit deed ze al bij mijn broer, die er gelukkig heel goed mee kan omgaan. Nu doet ze het dus ook bij mij. Ik kan niet vrijblijvend met haar iets afspreken. Ze belt me elke dag en als ik niet opneem belt ze nog een keer of 2 of blijft ze me whatsappen. Vandaag bijvoorbeeld: ik pas af en toe op op de baby van een kennis. Zij probeerde mij 3 keer te bellen, dus ik had haar een bericht gestuurd dat ik bezig ben met oppassen. Dan zegt ze eerst: jezus, alweer.. En dan blijft ze doorvragen: tot hoe laat? Waar? En dan vindt ze dat ik tegen die kennis moet zeggen dat ze er rekening mee moet houden dat ik nog met L. weg wil na het oppassen.

Buiten dat wil ze dus heel graag aandacht van iedereen als we afspreken en ze doet haar uiterste best (tot in het rare toe) om die aandacht te krijgen.

Ik word hier dus langzamerhand een beetje moe van omdat het niet meer vrijblijvend voelt om af te spreken. Als ik een keer nee zeg blijft ze doorzeuren en laat ze mij met een rotgevoel achter. Normaal ben ik helemaal geen persoon die over zich heen laat lopen, in tegendeel. Maar nu weet ik even niet wat ik met de situatie aan moet, ik wil ook geen vriendschap verpesten.
Bedankt alvast!
pi_141661868
Zeg haar dat je het vervelend vind dat ze zo op je nek zit

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2014 21:50:51 ]
-XOXO-
pi_141662065
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:42 schreef datismijnmening het volgende:
Vind ik dus moeilijk omdat ze dan zeker weten gaat flippen.. Maar dat zal wel de enige optie zijn

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2014 21:50:59 ]
  zaterdag 28 juni 2014 @ 21:55:06 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_141662282
Je kan best op een rustige manier met je broer erbij uitleggen dat je het een beetje too much vindt.
pi_141662294
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:42 schreef datismijnmening het volgende:
Vind :')
Wel waarheid verder.
pi_141662313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:48 schreef Porpoise het volgende:

[..]

Vind ik dus moeilijk omdat ze dan zeker weten gaat flippen.. Maar dat zal wel de enige optie zijn
Ik zou eerdere subtielere hints geven... Als dat niet lukt, gewoon doen alsof je je telefoon bent vergeten. :P Geluid uit, trillen uit, en klaar.
pi_141662379
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:55 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Vind :')
Wel waarheid verder.
Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)

:(
-XOXO-
pi_141662621
Uhm, het met haar bespreken misschien? Desnoods je broer even inlichten? Hoeft geen onwijs groot probleem te zijn :P
pi_141663197
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Uhm, het met haar bespreken misschien? Desnoods je broer even inlichten? Hoeft geen onwijs groot probleem te zijn :P
Ik weet dat ik het met haar moet bespreken, ik weet alleen niet hoe omdat ik weet dat ze dit verkeerd gaat opvatten. Ik weet niet hoe ik het nog vriendelijk kan brengen.
Mijn broer weet het wss al lang, dit is hoe zij is (ook bij hem).
pi_141663306
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:17 schreef Porpoise het volgende:

[..]

Ik weet dat ik het met haar moet bespreken, ik weet alleen niet hoe omdat ik weet dat ze dit verkeerd gaat opvatten. Ik weet niet hoe ik het nog vriendelijk kan brengen.
Mijn broer weet het wss al lang, dit is hoe zij is (ook bij hem).
Ik zou er niet te veel in mee gaan, want dan went ze er ook nog aan. Laat d'r maar een keer boos zijn, moet je je niet schuldig over voelen. Wordt een keer tijd voor zelfreflectie bij d'r :)
pi_141669125
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:55 schreef Mishu het volgende:
Je kan best op een rustige manier met je broer erbij uitleggen dat je het een beetje too much vindt.
:')
pi_141669156
Gewoon direct tegen haar zeggen. Waarom niet? Heeft verder toch niets met die broer te maken... Het is zijn vriendin dus daar wil je niets negatiefs over zeggen tegen hem want dat gaat hij nooit accepteren. Gewoon alleen met haar over hebben lijkt mij de beste optie.
pi_141669406
'Het is altijd erg gezellig maar dit is wat mij betreft overdreven. Ik heb naast jou ook nog andere contacten/verantwoordelijkheden/whatever...'
pi_141713773
Tijdens het oppassen niet even een appje kunnen sturen :')
pi_141714699
Wacht even, dus de vriendin van je broer tikt je op de vingers omdat je niet laat weten waar je bent of whatever? Dat ze het bij haar vriend doet, ok, dat zou ik nog kunnen begrijpen, maar bij iemand anders is gewoon vreemd en ongezond.

Gewoon zeggen "meid, doe ff normaal, je bent mn moeder niet"
  maandag 30 juni 2014 @ 12:02:15 #16
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_141718249
Klinkt als een leuke vriendschap :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_141718560
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 21:55 schreef netchip het volgende:

[..]

Ik zou eerdere subtielere hints geven... Als dat niet lukt, gewoon doen alsof je je telefoon bent vergeten. :P Geluid uit, trillen uit, en klaar.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.... Je kunt beter assertief zijn en haar duidelijk vertellen dat jij je niet prettig voelt bij haar claimende gedrag.
  maandag 30 juni 2014 @ 12:22:14 #18
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_141718853
"Hé trut. Hoe je met m'n broer omgaat boeit me niet, maar ik ben niet je hondje en heb m'n eigen leven.
...
Oké, vanavond 8 uur voor de bios?
...
Oh ja natuurlijk, 6 uur is ook prima"
  maandag 30 juni 2014 @ 12:33:26 #19
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_141719192
Probleem is dat bij dit soort mensen afwijzende boodschappen altijd afgezwakt aankomen, dus je zult je heel duidelijk moeten uitdrukken naar haar toe, anders blijft ze bezig.
Ik heb ook wel eens zo'n claimende vriendin gehad en dat werd van kwaad tot erger, tot ik op een dag echt m'n bek opentrok naar haar en toen was de vriendschap plotseling voorbij, want zij wilde wel dat ik me aanpaste aan haar, maar andersom kostte haar te veel moeite. Goed, dan niet, heb me nog nooit zo opgelucht gevoeld overigens.
Ik snap dat 't voor jou een extra moeilijkheid geeft als jij ruzie met haar krijgt en je haar nog wel steeds ziet omdat ze de vriendin is van je broer. Maar dan nog: duidelijkheid is echt het beste hier.
Of vraag eens hoe je broer ermee omgaat, je zegt zelf dat hij er wel mee om kan gaan.
pi_141721938
Als ik het zo lees lijkt het me sowieso een vrij overheersend type: Een relatie krijgen met een jongen, en vervolgens beste vriendinnen worden met zijn zus.

Heeft ze nog wel een leven naast jullie gezin? Komt een beetje over als iemand die zich met alle macht vasthoudt aan jullie nu...
pi_141729603
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 12:12 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.... Je kunt beter assertief zijn en haar duidelijk vertellen dat jij je niet prettig voelt bij haar claimende gedrag.
Natuurlijk. Als ze daar niet naar luistert, gewoon doen alsof je er niet bent. Maar wel duidelijk maken dat je het niet op prijs stelt.
pi_141753538
Je broer was er goed mee omgegaan zeg je? Ga met hem praten en vraag welke methode en argumenten hij heeft gebruikt. Misschien kan hij er ook wel over praten met zijn vriendin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')