abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 juni 2014 @ 03:24:25 #26
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141637636
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:18 schreef miura het volgende:

[..]

De schoenen, botten en rugzak zijn niet ver van elkaar af gevonden. Heel vaak worden genoemd dat de schoenen en botten in de buurt van Alto Romero zijn gevonden. En dat ligt ook dichtbij de vindplaats van de rugzak.
De schoenen en botten en botten zijn niet bij elkaar gevonden, maar ik een gebied met een straal van enkele kilometers.

Als ik alle berichten combineer kom je op iets als dit:
[ link | afbeelding ]
In mijn ogen dus dat de resten van de beiden meiden bij elkaar gevonden zijn. Mocht dit in de toekomst onwaar blijken zal ik het als eerste toe geven.

Het feit (voor mij) dat ze bij elkaar gevonden zijn houd in dat ze niet gestorven zijn door dat ze verdwaald zijn.... Als er 1 dood gaat door verhongering gaat de ander door op zoek naar hulp en blijft dan niet hangen bij het lijk van haar vriendin om ook daar dood te gaan....
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_141637643
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:19 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Dat weet alleen de panama politie en dat is juist mijn punt! Hoe kunnen mensen zoals jij en Whiskers in hemels naam weten wat daar gebeurt?
Ik zeg net dat ik dat niet weet? :{
pi_141637644
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:24 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

In mijn ogen dus dat de resten van de beiden meiden bij elkaar gevonden zijn. Mocht dit in de toekomst onwaar blijken zal ik het als eerste toe geven.
Dat klopt; het bekkenbot van Kris en de schoen van Lisanne lagen vlak bij elkaar. Alleen de schoen van Kris "een paar km" stroomopwaarts.

Alleen waar dat allemaal is, geen idee. Miura heeft een nieuwe kaart gemaakt gebaseerd op nieuwe gegevens.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 28 juni 2014 @ 03:27:30 #29
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141637645
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:26 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ik zeg net dat ik dat niet weet? :{
Daar heb je gelijk in. Mijn fout! :@
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zaterdag 28 juni 2014 @ 03:29:44 #30
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141637654
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat klopt; het bekkenbot van Kris en de schoen van Lisanne lagen vlak bij elkaar. Alleen de schoen van Kris "een paar km" stroomopwaarts.

Alleen waar dat allemaal is, geen idee. Miura heeft een nieuwe kaart gemaakt gebaseerd op nieuwe gegevens.
Bah, in zulke gevallen wil ik geen gelijk hebben... -O-
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_141637664
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:24 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

In mijn ogen dus dat de resten van de beiden meiden bij elkaar gevonden zijn. Mocht dit in de toekomst onwaar blijken zal ik het als eerste toe geven.

Het feit (voor mij) dat ze bij elkaar gevonden zijn houd in dat ze niet gestorven zijn door dat ze verdwaald zijn.... Als er 1 dood gaat door verhongering gaat de ander door op zoek naar hulp en blijft dan niet hangen bij het lijk van haar vriendin om ook daar dood te gaan....
Als de een al dood gaat door verhongering, zal de ander waarschijnlijk ook al te zwak zijn om hulp te halen. Zeker als ze bijvoorbeeld allebei gewond zijn door een stukje meegevoerd te zijn door een rivier.

Kortom, over de doodsoorzaak valt nog zo goed als niets te zeggen. Ik hoop voor de ouders dat er iets op de camera en telefoons valt te vinden, anders wordt het waarschijnlijk wel lastig om met zekerheid te kunnen achterhalen wat er gebeurd is.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 03:36:06 #32
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141637674
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:32 schreef miura het volgende:

[..]

Als de een al dood gaat door verhongering, zal de ander waarschijnlijk ook al te zwak zijn om hulp te halen. Zeker als ze bijvoorbeeld allebei gewond zijn door een stukje meegevoerd te zijn door een rivier.

Kortom, over de doodsoorzaak valt nog zo goed als niets te zeggen. Ik hoop voor de ouders dat er iets op de camera en telefoons valt te vinden, anders wordt het waarschijnlijk wel lastig om met zekerheid te kunnen achterhalen wat gebeurd is.
Daar heb je een heel erg goed punt wat ik over het hooft heb gezien.... Ik ging uit van 1 gewonde en 1 goede ipv 2 uitgehongerde.... :@

Misschien dat ze wat hebben opgenomen op de camera ja, ik hoop het ook voor de familie.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_141637693
Overzichtje:

Fue en Bocas del Toro, en una área conocida como Río Culubre, donde esta semana se produjeron «hallazgos importantes»
Luego de determinar que el pie descompuesto que yacía en una bota hallada en la zona de Alto Romero, en Valle del Risco, Changuinola,
en una zona selvática y aislada conocida como Río Culubre, en la provincia occidental de Bocas del Toro, vecina de Chiriquí.
en una zona selvática y aislada conocida como Río Culubre, en Bocas del Toro, donde habían sido halladas por lugareños.
En esa misma vasta e inhóspita zona de Culubre fue encontrada por habitantes del área semanas atrás una mochila con pertenencias de las holandesas

La orilla del río Culubre fue donde se encontró el macabro hallazgo: un segmento de pelvis (de Kremers) y algunos huesos dentro de una bota (de Froon).
El río está ubicado a unas cuatro horas y media del sitio donde las turistas fueron vistas por última vez, la entrada del sendero El Pianista, en Boquete.


==============================================================

Conclusies:

• de rivier heet inderdaad ook Culubré (net als die Culubré lager op de helling, waar eerst dus die vondsten gedaan werden), niet Culebra (daar is de rugzak gevonden)
• de Culubré ligt in hetzelfde gebied als waar de rugzak is gevonden
• de vondsten van de schoenen zijn gedaan op de oevers, niet in de rivierbedding
• het is ongeveer 4,5 uur lopen vanaf het begin van de trail tot aan de vondsten (schoenen), dus ongeveer 2,5 uur lopen vanaf de Mirador (einde Pianista, waar ze dus om hadden moeten keren).

Nu jouw kaart es bekijken, miura.

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 28-06-2014 03:54:35 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141637694
Heb op de achtergrond Nederland 2 opstaan en die gids zegt dus (zoals overigens ook op die foto te zien was) dat het bij een boomstam gevonden is, rondom en bijna onder de stam zelfs, hij zegt expliciet dat als ze niet bij de stam gekeken hadden ze het niet eens gezien hadden. Onder een stam... vind het steeds raadselachtiger worden.

Nu naar slaap-land. Heb overigens ook met mezelf afgesproken ik hier alleen nog inga op inhoudelijke feiten rond de zaak zelf en voortaan al die futiele ruzies achterwege laten. Je ziet dat wanneer we té intens opgaan in discussies onze wereld al snel té klein word wat erin resulteert het op de man gespeeld word i.p.v substantiële inhoud, evengoed sprekend over mezelf hoor en ach... waar hebben we het over, grote wereldproblemen enkel omdat iemand onze eigen theorie tegenspreekt of we wat kritiek krijgen? Dat ervaren we als groot onrecht? Die nabestaanden kunnen er alleen maar van dromen dat wat kritiek of discussies hun ergste zorg in het leven is nu. Het hoort te draaien om ontdekken wat gebeurd is en niet om vechtende ego's.

Laten we voortaan even die persoonlijke sneren achterwege laten (ook ik) en het inhoudelijk houden.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 03:52:28 #35
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141637752
Ondanks alles vind ik dat primaire vragen zijn in deze zaak :

Waarom zijn ze ooit die rivier overgestoken?
Hoe zijn hun resten ooit aan de overkant terecht gekomen?
Is er een rede om te denken dat ze niet zijn overgestoken?
Is er een rede om te denken dat ze vrijwillig zijn overgestoken?
enz enz...
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_141637757
quote:
Je gaat er nooit uitkomen als je er vanuit gaat Rio Culubre de correcte naam voor de rivier is van de plek waar de schoenen en botten zijn gevonden. Alleen het feit dat die sites bijvoorbeeld in de buurt van Alto Romero en Rio Culubre in een zin noemen kán niet.
De Rio Culubre ligt heel ergens anders, meer dan 30 km van Alto Romero. De Rio Culebra ligt wél bij Alto Romero.

Zie ook hier voor een "mooi" voorbeeld waar het fout gaat:
http://tvn-2.com/Noticias(...)-Kris-y-Lisanne.aspx
Culubre wordt als bijnaam genoemd. Dat is niet zo: Culebra is een bijnaam (die "slang" betekent, naar de meanderende loop). Culubre is de echte naam van een rivier die er niets mee te maken heeft.

Zie hier nog waar het wel goed wordt gebruikt:
http://www.panamaamerica.(...)iga-panama-y-holanda
http://www.telemetro.com/(...)21.html#.U64ODrGtKSE
pi_141637768
Uit jouw link:

Relató que la mochila encontrada tiene signos de arrastre, lo que hace suponer que las extranjeras pudieron ser arrastradas por uno de los afluentes del río denominado por los lugareños como Culubré, que desemboca en el Río Changuinola en Bocas del Toro.

Ok, dus deze Culubré, die dus niet dezelfde is als ~30 km lager, komt ook uit in de Changuinola.

Maar dit is belangrijk nieuws:

"de gevonden rugzak heeft 'sleepsporen' wat doet vermoeden dat de buitenlandse meiden meegesleurd zijn door een van de aanvoerrivieren van de Culubré, die in de Changuinola uitmondt."

[ Bericht 33% gewijzigd door El_Matador op 28-06-2014 06:12:17 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 28 juni 2014 @ 03:58:42 #38
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_141637782
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:56 schreef El_Matador het volgende:
De Panamese media lijken me wel te vertrouwen en die spreken allemaal van Culubré.

Ik vermoed dus dat er lager op de helling een Culubré loopt (die we eerst als vindplaats hadden hier) en hoger ook een.

Het is niet de Culebra, want die wordt apart genoemd.

Het lijkt wel in het gebied te zijn waar jij zei.

Slecht dat die media dat zo brengen zeg, ongelooflijk.
Wat is een Culubré?
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_141637786
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:58 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Wat is een Culubré?
Bij mijn weten niks, zo heet die rivier.

De Culebra is een adder. Het stikt er van de slangen, dus da's niet zo gek. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141637794
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 03:56 schreef El_Matador het volgende:
De Panamese media lijken me wel te vertrouwen en die spreken allemaal van Culubré.
Die twee laatste linkjes van mij zijn van Panamese media ;)

Hoe dan ook, ik hoop dat er ook vanuit de media meer duidelijkheid komt ja. Ik vind dat zowel de Panamese als Nederlandse media steken laten vallen.

Maar aan de andere kant is het ook wel een beetje te begrijpen. We hebben hier te maken met gehuchten en rivier(nam)en die niet op digitale kaarten te vinden zijn en dat maakt de zaak er niet gemakkelijker op

quote:
Uit jouw link:

Relató que la mochila encontrada tiene signos de arrastre, lo que hace suponer que las extranjeras pudieron ser arrastradas por uno de los afluentes del río denominado por los lugareños como Culubré, que desemboca en el Río Changuinola en Bocas del Toro.

Ok, dus deze Culubré, die dus niet dezelfde is als ~30 km lager, komt ook uit in de Changuinola.
Dat is uit de link waar ik juist zeg dat het fout gaat...
pi_141637804
Ik kan mijn bericht niet editen, geen idee waarom, hier de edit -BELANGRIJK!-

De Panamese media lijken me wel te vertrouwen en die spreken allemaal van Culubré.

Ik vermoed dus dat er lager op de helling een Culubré loopt (die we eerst als vindplaats hadden hier) en hoger ook een.

Het is niet de Culebra, want die wordt apart genoemd.

Het lijkt wel in het gebied te zijn waar jij zei.

Slecht dat die media dat zo brengen zeg, ongelooflijk.

Uit jouw link:

Relató que la mochila encontrada tiene signos de arrastre, lo que hace suponer que las extranjeras pudieron ser arrastradas por uno de los afluentes del río denominado por los lugareños como Culubré, que desemboca en el Río Changuinola en Bocas del Toro.

Ok, dus deze Culubré, die dus niet dezelfde is als ~30 km lager, komt ook uit in de Changuinola.

Maar dit is belangrijk nieuws:

"de gevonden rugzak heeft 'sleepsporen' wat doet vermoeden dat de buitenlandse meiden meegesleurd zijn door een van de aanvoerrivieren van de Culubré, die in de Changuinola uitmondt."
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141637816
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 04:02 schreef miura het volgende:

[..]

Die twee laatste linkjes van mij zijn van Panamese media ;)

Hoe dan ook, ik hoop dat er ook vanuit de media meer duidelijkheid komt ja. Ik vind dat zowel de Panamese als Nederlandse media steken laten vallen.

Maar aan de andere kant is het ook wel een beetje te begrijpen. We hebben hier te maken met gehuchten en rivier(nam)en die niet op digitale kaarten te vinden zijn en dat maakt de zaak er niet gemakkelijker op

[..]

Dat is uit de link waar ik juist zeg dat het fout gaat...
Volgens mij is het nog moeilijker.

TVN was bij de zoektocht, dus die kennen de naam van de rivier. Die Panamericana ken ik niet.

De Culebra = de zij-arm van de Changuinola in jouw BINGkaartje, waar de RUGZAK is gevonden.
De Culubre (zonder accent) = de zij-arm van de Changuinola waar de RESTEN zijn gevonden.
De Culubré (met accent) = de noordelijke zij-arm van de Changuinola waar we eerst dachten (door RTL met name, maar ik heb het ook in Panamese media gezien) dat de schoenen en resten lagen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141637861
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, richting Boquete loopt alleen de Rio Pianista, waarlangs ze naar boven zijn gekomen.

Dat is een bergriviertje; smal, recht en snelstromend.

Als ze bij de rugzakplek zijn, zijn ze al veel lager dan de Mirador (~1500 -> 780 m) en die rivier is compleet anders (hij begint te vlechten), breder, je moet oversteken, etc.
heb nog niet alles nagelezen ,dus als mijn vraag opmerking al gezegd is ..
de verslaggeefster van de nos zie je ook over een boomstam over stromend water steken ,wat voor water is dat dan?
pi_141637864
En men kan niet verder zoeken vanwege de regenval ,hoe/waarom kan de verslaggeefster dan wel deze tocht maken?
pi_141637880
quote:
19s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kijk wat er op de kaartjes staat. Locatie 1 (rugzak) en Locatie 2 (resten) staan apart in een kaartje onder "verklarende kaartjes"
ik denk ,want ik zie ook door alle kaartjes het bos niet meer
dat 1 kaart duidelijker en overzichtelijker is ,ik he zowiezo moete met een bomen kaartje bij mij is een kaartje waar ook de riviren enz op aangegeven zijn meer duidelijk,hoe zeer ik je werk waardeer

Kaartje waar +/- de plek aanwijst waar de journaliste van de NOS zegt ,waar ze mogelijk het verkeerde pad hebben gekozen , en dan daarop ook plaats tas ,voet+ schoen Lisanne
schoen kris
heupbot Kris en rugzak
boerderij kan je er ook op aangeven
pi_141637907
OK, hele andere boeg. Dankzij miura, wiens 100 euro ik op de rekening van Lisanne en Kris zal storten, bewijs volgt -Whiskers weet hoe snel ik kan zijn, dus geen deadline-, hij houdt ons en vooral enthousiaste mij scherp. O+

Dit gooit het verhaal wel echt helemaal om, niet normaal.

Ik sta vierkant achter de families en begrijp nu de motieven van John van den Heuvel veel beter. En volkomen terecht.

Een paar topics geleden bracht ik het punt in van die zoektochten. Waarom zijn die stommelingen gestopt bij de mirador/districtsgrens??

Hallo, elke 'mongool' kan die NOS video bekijken en dan, ja, bij het zien van hoe het is, WEL bedenken dat je daar keimakkelijk kan verdwalen.

Die Mirador is ook helemaal niet het einde van El Pianista, het is gewoon een uitzichtspunt waar je foto's kan maken en daarna loop je door.

Links was het pad waar je vandaan komt en rechts is het pad dat de meiden genomen zouden hebben. Ja, duh, dat is gewoon 1 pad. 1 route die verder gaat.

Op sites over de El Pianista staat dat die te lopen is in 3-4-5 uur. Het wisselt. Maar niet in 2 uur, zoals de NOSmevrouw deed.

Waarom ging zij niet met Feliciano op pad, maar met een andere, onbekende gids? Feliciano zit hier helemaal in en heeft de schoenen en resten gevonden. Hij is de enige gids die de meiden een beetje kende, want in de dagen 30 en 31 maart moet hij Kris en Lisanne gesproken hebben om de tours naar de "aardbeienfinca" (dat komt van het AD, ik heb geen idee wat ik me hierbij moet voorstellen, maar goed) (2 april (+1)) en naar de Volcán Barú (zaterdag 5 april (+4)) te regelen.

Goed, het pad. Dat gaat dus gewoon door en stopt niet bij die mirador. Op de weinige kaarten die we hebben, vooral van het zoekteam en het prachtige werk van miura, zien we dat de routes doorlopen over de districtsgrens, Bocas del Toro (district) in.

Ook de NOS blijft braaf in Chiriqui, district Boquete en steekt niet over, bekijkt niet de route (tenminste niet op camera) die de meisjes genomen zouden moeten hebben (Bocas del Toro in).

Goed, het punt van die districten en de zoektocht is NU, met deze nieuwe informatie, dat de lichaamsdelen stroomOPwaarts zijn gevonden en dus NOG dichterbij Boquete, nog dramatischer geworden.

Ik ben ervan overtuigd dat deze meisjes gered hadden kunnen worden, was vanaf dag "1" (dat was donderdag 3 april, toen de zoektochten begonnen) een zoekexpeditie gedaan die wij hier, vanaf onze zolderkamertjes, zo live bij de NOS kunnen ZIEN; het andere pad vanaf de Mirador.

Kom op, hoe moeilijk kan het zijn?

• Getuige Oliva de Kam ziet om 16:15 de meiden omhoog lopen en waarschuwt ze dat niet te doen, ze lopen door
• de politie WEET waar Oliva was op dat moment en kan een inschatting maken van de loopsnelheid van keuvelende (?) meiden. Dan WEET je dus hoe laat ongeveer (binnen een kleine tijdsspanne) de meiden op de Mirador geweest zijn. De NOSmevrouw deed er een ruime 2 uur over, laten we tussen 2 en 2,5 uur zeggen voor de meiden (ziek of niet).
• men weet dat de zon ondergaat om 18:40, maar dat het al eerder donker wordt door een combinatie van de zon die achter de Barú zakt en het somberder weer van die middag waar Oliva over getuigt (!), laten we zeggen dat de duisternis op die plek al om 18:15 invalt.
• de timing is echt perfect; 2-2,5 uur lopen vanaf het punt dat ze Oliva zagen (ik denk vrij beneden want deze mevrouw ziet er niet uit alsof ze dagelijks trails loopt -al doen ze het wel es-).
• hoe hoger dit punt ligt, hoe sneller de meiden op de Mirador waren en hoe langer ze dus konden genieten van de zonsondergang/lucht/mooie kleuren
• de zonsonderganghypothese zou precies kunnen met het tempo en de tijdstippen van de meisjes en dat moet uit de foto's gebleken zijn, zo'n moment mis je niet.
• hier zijn de meiden inderdaad in het schemerdonker verdwaald en het andere pad afgedaald. Wat de NOS dan weer niet laat zien :')
• een/de Mirador ligt typisch op een uitstekende bergkam of pas waar een wat open plek is (minder begroeiing waar je dus de lucht goed kan zien)
• hier hebben Lisanne en Kris gezeten, gepraat en genoten van de zonsondergang
• daarna zijn ze in het donker -zonder zaklampen maar waarschijnlijk bijschijnend met hun telefoons (waardoor ze zo/nog snel(ler) leeggeraakt zijn)- naar beneden gelopen, of in ieder geval het pad moet ongeveer dezelfde helling en bochten enzo hebben (anders merk je gelijk dat het niet klopt)
• hier zijn Lisanne en Kris ofwel gevallen, ofwel gelijk al verdwaald ofwel gebeten door een slang (grotere kans langs de rivier dus dat denk ik niet).
• om een of andere reden raakten ze gedesillusioneerd. Het zou ook kunnen dat ze een jointje hebben gerookt op die Mirador, genietend van de prachtige omgeving. De meiden zien er niet naar uit, maar het zou kunnen. Wellicht met anderen die daar ook (toch al?) waren om ook van de zonsondergang te genieten (maar we hebben geen getuigenissen van anderen op die trail).

In ieder geval is het vanaf hier misgegaan, ik denk dat we dit met zijn allen wel kunnen vaststellen?

Het punt is nu dat de Panamese autoriteiten direct dood door schuld verweten kan worden, met name door de ouders. Ik zeg niet dat ze dat doen, maar ze hebben er m.i. alle recht toe.

Het is bizar om te zoeken op plekken waar ze helemaal niet gezien zijn. En -het belangrijkste en dodelijke naar nu blijkt- helemaal niet op plekken waar ze keimakkelijk hadden KUNNEN zijn... -O- -O-

Ik vrees dat er een probleem is met jurisdictie, anders is het bijzonder vaag om te stoppen op de districtsgrens.

Ik heb geen idee van het gebied, maar het zou kunnen dat de inheemsen een bepaalde autoriteit hebben die niet zomaar zoektochten kan laten toestaan. Het kan zijn dat er andere belangen spelen om niet die grens over te gaan, die zo onzinnig is als wat, want het pad/trail/sendero loopt gewoon door.

Hoe kan je nou met droge ogen beweren dat je goed hebt gezocht als je het pad niet eens hebt afgezocht! :')

Met dit dilemma zit de familie dus.

De plekken waar de trieste overblijfselen van onfortuinlijke meiden zijn gevonden zijn de verst mogelijke plekken:

• rugzak ~ 5 uur na de Mirador (8 uur vanaf Boquete: Boquete-Duran Coffee ~ 1h, Duran/El Pianista-Mirador ~ 2h (voor Feliciano) en daar dus 5 uur achter)
• resten ~ 4.5 uur na het BEGIN van de El Pianista = Duran Coffee ~ 2.5 uur na de Mirador

Hoe moeilijk is het om een berekening te maken hoe ver ze in hoeveel tijd ongeveer geweest kunnen zijn en met 100en personen met megafoons en honden die valleien afstruinen? Dat is niet moeilijk en zeker niet als we weten waar ze verdwenen kunnen zijn; alleen op El Pianista, die ze door zijn gelopen vanaf de Mirador (dus niet het eindpunt van de trail).

Goed, beetje lang en warrig verhaal, maar wat denken jullie?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141637910
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 04:37 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

ik denk ,want ik zie ook door alle kaartjes het bos niet meer
dat 1 kaart duidelijker en overzichtelijker is ,ik he zowiezo moete met een bomen kaartje bij mij is een kaartje waar ook de riviren enz op aangegeven zijn meer duidelijk,hoe zeer ik je werk waardeer

Kaartje waar +/- de plek aanwijst waar de journaliste van de NOS zegt ,waar ze mogelijk het verkeerde pad hebben gekozen , en dan daarop ook plaats tas ,voet+ schoen Lisanne
schoen kris
heupbot Kris en rugzak
boerderij kan je er ook op aangeven
Kaartjes kloppen niet meer, Whiskers en /of mods zal even wat eruit moeten slopen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141637911
tot nu toe ziet het kaartje van miura ,er voor mij (leek) het er het meest logische uit
dan zou je eruit op kunnen maken dat er bij de rivier iets met de 2 meiden is gebeurd ,en de tas die het water in is geraakt verder doorgestroomd is
pi_141637919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 05:04 schreef b_engeltje het volgende:
tot nu toe ziet het kaartje van miura ,er voor mij (leek) het er het meest logische uit
Dat is het, ik baseerde die andere kaartjes op een foute kaart van RTL.

Het is allemaal nog veel erger nu. Die meiden zijn waarschijnlijk niet op meer dan 15 km van Boquete geweest(!)

Wat Halcon en ik al zeiden; verdwalen gaat niet over tientallen kilometers...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141637931
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 05:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het, ik baseerde die andere kaartjes op een foute kaart van RTL.

Het is allemaal nog veel erger nu. Die meiden zijn waarschijnlijk niet op meer dan 15 km van Boquete geweest(!)

Wat Halcon en ik al zeiden; verdwalen gaat niet over tientallen kilometers...
ja dat maakt het echt super triest,heb je lange lap tekst gelezen
op je slange beet sugestie na ben ik het helemaal eens ,ik blijf er bij dat een slang maar 1 x kan bijten en dan uren nodig heeft voor nieuwe gif, dus maar een meisje kon bijten

[ Bericht 0% gewijzigd door b_engeltje op 28-06-2014 05:29:04 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')