Ik zit al een tijd met een serieus probleem, namelijk bloosangst. Dit is enkele jaren geleden ontstaan door KPRF (Google maar, komt er op neer: gewoon altijd rode wangen die makkelijk rode worden bij een beetje hitte/blozen, opzich niet iets heel bijzonders).
Ik ben niet blij met mijn huid doordat deze altijd rood is, maar hier is niet veel aan te doen (heb al IPL behandelingen en laserbehandelingen geprobeerd bij verschillende dermatologen, niets helpt) maar hier kan ik opzich nog wel mee leren leven.
Maar het blozen beïnvloed mijn leven aardig, bepaalde baantjes wil ik niet doen (kleren winkel bv) omdat ik hier last van heb en ik zoek dan ook baantjes waar ik niet de angst heb om te blozen.
Na veel geprobeerd te hebben voor mijn huid, wil ik nu medicatie gaan gebruiken die blozen tegen gaat, ook omdat het niet alleen een psychisch probleem is maar ook lichamelijk (mijn bloedvaten in m'n gezicht zijn altijd meer verwijd dan die van anderen). Snap dat mensen me door willen verwijzen naar een psycholoog, maar ik wil nu gewoon even echt iets dat helpt hiertegen en mijn huisarts zegt ook dat dat misschien niet veel gaat helpen omdat ik sowieso wel flush (roodheid door warmte) en het dus niet perse psychisch is.
Rare is dat ik eigenlijk best zelfverzekerd ben, ben graag onder de mensen, over aandacht van dames heb ik ook niet te klagen ben vaak nadrukkelijk aanwezig en laat niet over me heenlopen/zeg als me iets niet aanstaat. Als ik mensen zou zeggen dat ik bloosangst heb zullen ze het waarschijnlijk niet eens geloven..
Ik heb blozen eigenlijk alleen als er iets van mij verwacht wordt, bijvoorbeeld als ik mensen tijdens mijn baan moet helpen, andersom (ik als klant) heb ik nergens last van.
Ik heb nu Venlafaxine gekregen (Anti depressiva, off label want ben niet depressief ofzo) na dat zelf voorgesteld te hebben door dit topic:
http://www.acne.org/messa(...)-red-cheeksflushing/Ook in de zomer is dit zwaar kut als het 30 graden is, mijn hoofd gloeit dan de hele dag door.
Nu weet ik dat het met deze medicijnen zo kan zijn dat het lang duurt voordat het werkt, maar na een paar dagen kon ik s'nachts nauwelijks slapen (werd om het uur wakker), werd heel onrustig in m'n hoofd en het hielp (nog) niets.. Ook vind ik het niet echt een chill gevoel dat ik op m'n 20ste al aan deze medicatie zit, maargoed, als het helpt en het mijn leven verbetert wil ik dat wel proberen.
Ook heb ik clonidine geprobeerd (verlaagt bloeddruk), maar dit heeft niet echt effect.
Zijn hier mensen die hier ook last van hebben gehad en de goede medicatie hebben gevonden? mijn dokter begrijpt mijn probleem maar heeft nog niet de oplossing..
Dingen waar ik nu nog aan denk: Verder gaan met Venlafaxine (heb nog genoeg voor 2-3 weken Propranolol (beta blocker) en Oxybutynine.
Ik weet dat er ook een operatie mogelijk is, dit wil ik alleen nog lang niet proberen..
Help mensen! graag alleen serieuze reacties want ik zit hier echt mee..
Aan de moderators: ik lees net dat er geen hulp gevraagd mag worden bij medicatie, ik weet niet of dit hier ook al onder valt maar ik wil even benadrukken dat ik niets zonder toestemming van mijn huisarts ga gebruiken en geen risicogeval met zware psychische problemen ben ofzo maar hem alleen suggesties wil geven van mensen met gebruikerservaring aangezien hij niet weet waar hij het zoeken moet.
[ Bericht 2% gewijzigd door ibsegekw op 28-06-2014 00:48:39 ]