abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141634655
Ik zit al een tijd met een serieus probleem, namelijk bloosangst. Dit is enkele jaren geleden ontstaan door KPRF (Google maar, komt er op neer: gewoon altijd rode wangen die makkelijk rode worden bij een beetje hitte/blozen, opzich niet iets heel bijzonders).

Ik ben niet blij met mijn huid doordat deze altijd rood is, maar hier is niet veel aan te doen (heb al IPL behandelingen en laserbehandelingen geprobeerd bij verschillende dermatologen, niets helpt) maar hier kan ik opzich nog wel mee leren leven.

Maar het blozen beïnvloed mijn leven aardig, bepaalde baantjes wil ik niet doen (kleren winkel bv) omdat ik hier last van heb en ik zoek dan ook baantjes waar ik niet de angst heb om te blozen.

Na veel geprobeerd te hebben voor mijn huid, wil ik nu medicatie gaan gebruiken die blozen tegen gaat, ook omdat het niet alleen een psychisch probleem is maar ook lichamelijk (mijn bloedvaten in m'n gezicht zijn altijd meer verwijd dan die van anderen). Snap dat mensen me door willen verwijzen naar een psycholoog, maar ik wil nu gewoon even echt iets dat helpt hiertegen en mijn huisarts zegt ook dat dat misschien niet veel gaat helpen omdat ik sowieso wel flush (roodheid door warmte) en het dus niet perse psychisch is.

Rare is dat ik eigenlijk best zelfverzekerd ben, ben graag onder de mensen, over aandacht van dames heb ik ook niet te klagen ben vaak nadrukkelijk aanwezig en laat niet over me heenlopen/zeg als me iets niet aanstaat. Als ik mensen zou zeggen dat ik bloosangst heb zullen ze het waarschijnlijk niet eens geloven..

Ik heb blozen eigenlijk alleen als er iets van mij verwacht wordt, bijvoorbeeld als ik mensen tijdens mijn baan moet helpen, andersom (ik als klant) heb ik nergens last van.

Ik heb nu Venlafaxine gekregen (Anti depressiva, off label want ben niet depressief ofzo) na dat zelf voorgesteld te hebben door dit topic: http://www.acne.org/messa(...)-red-cheeksflushing/

Ook in de zomer is dit zwaar kut als het 30 graden is, mijn hoofd gloeit dan de hele dag door.

Nu weet ik dat het met deze medicijnen zo kan zijn dat het lang duurt voordat het werkt, maar na een paar dagen kon ik s'nachts nauwelijks slapen (werd om het uur wakker), werd heel onrustig in m'n hoofd en het hielp (nog) niets.. Ook vind ik het niet echt een chill gevoel dat ik op m'n 20ste al aan deze medicatie zit, maargoed, als het helpt en het mijn leven verbetert wil ik dat wel proberen.

Ook heb ik clonidine geprobeerd (verlaagt bloeddruk), maar dit heeft niet echt effect.

Zijn hier mensen die hier ook last van hebben gehad en de goede medicatie hebben gevonden? mijn dokter begrijpt mijn probleem maar heeft nog niet de oplossing..

Dingen waar ik nu nog aan denk: Verder gaan met Venlafaxine (heb nog genoeg voor 2-3 weken Propranolol (beta blocker) en Oxybutynine.

Ik weet dat er ook een operatie mogelijk is, dit wil ik alleen nog lang niet proberen..

Help mensen! graag alleen serieuze reacties want ik zit hier echt mee..

Aan de moderators: ik lees net dat er geen hulp gevraagd mag worden bij medicatie, ik weet niet of dit hier ook al onder valt maar ik wil even benadrukken dat ik niets zonder toestemming van mijn huisarts ga gebruiken en geen risicogeval met zware psychische problemen ben ofzo maar hem alleen suggesties wil geven van mensen met gebruikerservaring aangezien hij niet weet waar hij het zoeken moet.

[ Bericht 2% gewijzigd door ibsegekw op 28-06-2014 00:48:39 ]
  zaterdag 28 juni 2014 @ 00:14:35 #2
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_141634758
Het mooie hiervan is is dat jij waarschijnlijk de enige bent die zich hier druk om maakt.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_141634810
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:14 schreef LasTeR het volgende:
Het mooie hiervan is is dat jij waarschijnlijk de enige bent die zich hier druk om maakt.
Deels zeker waar, alleen krijg ik ook vaak te horen: wat ben je rood terwijl ik op dat moment juist denk dat ik niet echt rood ben maar met mijn permanente huidkleur zit (licht rood dus) wat het dus weer erger maakt.

Zou een beetje hetzelfde zijn als je je grote neus lelijk vindt, en door schaamte deze elke x groeit :')
Maar goed, off topic dat.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 00:27:25 #4
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_141635023
ik ben jaren geleden in de fik gevlogen (letterlijk) heb heel veel mazzel gehad met een zwembadje in de buurt, dus op zich zie je er niets van totdat ik een paar minuten in de zon ben geweest zie je alle littekens weer opgloeien, maar dat je een beetje een ander kleurtje krijgt is niet speciaal
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_141635287
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:27 schreef kievit19 het volgende:
ik ben jaren geleden in de fik gevlogen (letterlijk) heb heel veel mazzel gehad met een zwembadje in de buurt, dus op zich zie je er niets van totdat ik een paar minuten in de zon ben geweest zie je alle littekens weer opgloeien, maar dat je een beetje een ander kleurtje krijgt is niet speciaal
Gelukkig dat je er niet veel aan over gehouden hebt!

Maargoed, iemand ook suggesties wat betreft medicatie die ik mijn huisarts kan voorleggen? daarvoor ben ik hier tenslotte :9

[ Bericht 10% gewijzigd door ibsegekw op 28-06-2014 00:47:42 ]
  zaterdag 28 juni 2014 @ 00:48:30 #6
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_141635449
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:40 schreef ibsegekw het volgende:

[..]

Gelukkig dat je er niet veel aan over gehouden hebt!

Maargoed, iemand ook suggesties wat betreft medicatie die ik mijn huisarts kan voorleggen? daarvoor ben ik hier tenslotte :9

Aan de moderators: ik lees net dat er geen hulp gevraagd mag worden bij medicatie, ik wil even benadrukken dat ik niets zonder toestemming van mijn huisarts ga gebruiken maar hem alleen suggesties wil geven van mensen met gebruikerservaring aangezien hij niet weet waar hij het zoeken moet.
wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is eigenlijk, sommige dingen kun je niks aan doen , en heb je maar mee te leven.-edit :- niet relevant-
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_141635487
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 00:48 schreef kievit19 het volgende:

[..]

wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is eigenlijk, sommige dingen kun je niks aan doen , en heb je maar mee te leven.
Maar hier is wel degelijk wat aan te doen als ik het internet lees, zit vol met mensen die het perfecte medicijn hebben gevonden voor hun blozen, ik heb em alleen nog niet gevonden. Een cure is er misschien niet, onderdrukken & verbeteren kan zeker wel met blozen.

Maargoed, vanaf nu graag alleen concrete suggesties.
pi_141635562
Heb het ook, maar nauwelijks last van. Ja het gebeurt wel, maar het interesseert mij niet. Als mensen er wat van zeggen hebben ze pech :).

Heb ook als verkoper gewerkt en daar gebeurde het ook weleens, naja nog nooit een product minder om verkocht :P.
pi_141638153
Het bloosprobleem is een probleem dat vaak gek genoeg in je maag zit, en niet in je hoofd.

Ik ben geen arts, en ik verzin het gros hier ter plaatse, maar volgens mij wordt blozen veroorzaakt door een hoog histaminegehalte. Histamine is een goedje dat je eigen lichaam aan kan maken, en als je spijsvertering niet goed werkt, dan kun je te veel histamine in je bloed krijgen, wat er voor zorgt dat je bij het minste of geringste gaat blozen.

Mensen die veel histamine in hun bloed hebben zitten, hebben ook vaak last van wagenziekte en zeeziekte. Heb je dat ook? Wat gebeurt er als je een tabletje tegen reisziekte neemt? Neemt daardoor ook het blozen af? Zyrtec (anti-histamine) kan ook goed helpen. Vergeet niet dat anti-histamines alleen maar iets doen aan de histaminereceptoren (die verantwoordelijk zijn voor bijvoorbeeld het blozen). Je blijft dus nog steeds met al die histamine in je bloed zitten, wat allerlei andere nare effecten heeft.

Afijn - wil je voor de lange termijn van dit probleem worden verlost, dan kan ik je acupunctuur aanraden (ik raad eigenlijk voor iedere kwaal acupunctuur aan). Met acupunctuur kan er meer balans in je lichaam worden gebracht, zodat je lichaam weer doet wat het moet doen: je eten verteren zonder al te veel histamine aan te maken. Ben zelf indertijd ook van een hevig bloosprobleem afgeholpen, door een acupuncturist. Je zult merken dat je in het begin nog de neiging hebt om te blozen, maar dat dit na verloop van tijd wegebt. En reken maar dat je daar een enorme boost in je zelfvertrouwen van krijgt!

[ Bericht 8% gewijzigd door Lyrebird op 28-06-2014 07:43:51 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_141644830
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 07:33 schreef Lyrebird het volgende:
Het bloosprobleem is een probleem dat vaak gek genoeg in je maag zit, en niet in je hoofd.

Ik ben geen arts, en ik verzin het gros hier ter plaatse, maar volgens mij wordt blozen veroorzaakt door een hoog histaminegehalte. Histamine is een goedje dat je eigen lichaam aan kan maken, en als je spijsvertering niet goed werkt, dan kun je te veel histamine in je bloed krijgen, wat er voor zorgt dat je bij het minste of geringste gaat blozen.

Mensen die veel histamine in hun bloed hebben zitten, hebben ook vaak last van wagenziekte en zeeziekte. Heb je dat ook? Wat gebeurt er als je een tabletje tegen reisziekte neemt? Neemt daardoor ook het blozen af? Zyrtec (anti-histamine) kan ook goed helpen. Vergeet niet dat anti-histamines alleen maar iets doen aan de histaminereceptoren (die verantwoordelijk zijn voor bijvoorbeeld het blozen). Je blijft dus nog steeds met al die histamine in je bloed zitten, wat allerlei andere nare effecten heeft.

Afijn - wil je voor de lange termijn van dit probleem worden verlost, dan kan ik je acupunctuur aanraden (ik raad eigenlijk voor iedere kwaal acupunctuur aan). Met acupunctuur kan er meer balans in je lichaam worden gebracht, zodat je lichaam weer doet wat het moet doen: je eten verteren zonder al te veel histamine aan te maken. Ben zelf indertijd ook van een hevig bloosprobleem afgeholpen, door een acupuncturist. Je zult merken dat je in het begin nog de neiging hebt om te blozen, maar dat dit na verloop van tijd wegebt. En reken maar dat je daar een enorme boost in je zelfvertrouwen van krijgt!
Bedankt voor je antwoord. Ik denk niet dat histamine het probleem is, heb een keer een histamine dieet gevolgd voor dit, werkte niet. Wagenziek & zeeziek heb ik totaal niet. Acupunctuur zal ik eens overwegen! klinkt wel goed :)

Maar zijn er hier geen mensen die ervaring hebben met medicatie om blozen te onderdrukken? wil nu graag wat voor de korte termijn om vervolgens naar de lange termijn kunnen te kijken.. heb aankomende periode een aantal belangrijke dingen namelijk.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 15:40:01 #11
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_141646557
Propranolol is het eerste wat in me opkomt inderdaad. Al denk ik dat je we moet uitkijken dat je daar niet afhankelijk van wordt en niet meer de deur uit durft zonder propranolol.

Verder wel herkenbaar, mijn sympathische zenuwstelsel doet ook gewoon waar die zin in heeft. Blozen en zweten op momenten waar het extra ongelegen komt. Iemand (onverwachts) tegenkomen, iets doen onder tijdsdruk (als iemand meekijkt) en soms zelfs het ontvangen van een compliment etc.

In de winter is het blozen wat minder, maar dan krijg ik ontzettend koude handen (a la Raynaud). Heel irritant, want hoe drukker je je erom maakt, des te erger het wordt en vervolgens wordt het echt zo'n vicieuze cirkel.

Blozen -> ''Ik bloos weer'' (of erger: iemand anders zegt er iets over.) -> Ongemakkelijk gedragen -> ''Waarom gedraag ik me weer zo awkward nu?!'' -> Extra blozen.

Het helpt mij soms om er zelfs iets van te zeggen ''Ik krijg het er warm van'' en dan proberen even rustig te ademen. Even een vraag uit interesse: heb jij soms ook moeite om te plassen in het bijzijn van anderen? Dat lijkt hier namelijk op eenzelfde wijze te werken. :')

Normaal gesproken ben ik overigens niet zó socially awkward. Al is dat nu totaal ongeloofwaardig waarschijnlijk. :'(
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_141648007
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 15:40 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Propranolol is het eerste wat in me opkomt inderdaad. Al denk ik dat je we moet uitkijken dat je daar niet afhankelijk van wordt en niet meer de deur uit durft zonder propranolol.

Verder wel herkenbaar, mijn sympathische zenuwstelsel doet ook gewoon waar die zin in heeft. Blozen en zweten op momenten waar het extra ongelegen komt. Iemand (onverwachts) tegenkomen, iets doen onder tijdsdruk (als iemand meekijkt) en soms zelfs het ontvangen van een compliment etc.

In de winter is het blozen wat minder, maar dan krijg ik ontzettend koude handen (a la Raynaud). Heel irritant, want hoe drukker je je erom maakt, des te erger het wordt en vervolgens wordt het echt zo'n vicieuze cirkel.

Blozen -> ''Ik bloos weer'' (of erger: iemand anders zegt er iets over.) -> Ongemakkelijk gedragen -> ''Waarom gedraag ik me weer zo awkward nu?!'' -> Extra blozen.

Het helpt mij soms om er zelfs iets van te zeggen ''Ik krijg het er warm van'' en dan proberen even rustig te ademen. Even een vraag uit interesse: heb jij soms ook moeite om te plassen in het bijzijn van anderen? Dat lijkt hier namelijk op eenzelfde wijze te werken. :')

Normaal gesproken ben ik overigens niet zó socially awkward. Al is dat nu totaal ongeloofwaardig waarschijnlijk. :'(
Gebruik je zelf ook Propranolol? ik las net ook veel over Oxybutynine (werkt tegen overmatig zweten en overactieve blaas maar schijnt ook goed tegen blozen te helpen).

Hoe bedoel je, plassen in het bijzijn van anderen? dat doe ik nooit? of bedoel je bij die urinoirs? zo ja, nee geen last van haha.

Ik geloof best dat je niet socially awkward bent, ik ben namelijk totaal niet socially awkward maar eerder best sterk al zeg ik het zelf. Voorbeeld hiervan is dat ik bij sollicitaties waarbij er maar 1 plaats vrij is en 5 sollicitanten ik aangenomen wordt omdat ik m'n mondje wel kan roeren en ook zelfverzekerd overkom (letterlijk te horen gekregen toen ik vroeg waarom ze voor mij kozen). Daarom is dat blozen ook zo fucked up. Het voelt alsof me zelfvertrouwen nep is; in de meeste situaties kan ik me gewoon gedragen en best een beetje een grote mond hebben (op een goede manier), maar bij een aantal (belangrijke) situaties bloos ik zo snel (mede door KPRF dus) en kunnen zelfs sukkels mij in een discussie verslaan omdat ik op dat moment flush/bloos en ik geen zin heb in al die aandacht op dat moment.. En dan krijgen mensen je zwakke plek door en pakken ze je daarop..

Ik wil een tijd een medicijn gebruiken die ff voor een paar maanden het blozen kan stoppen zodat m'n huid ook een beetje kan kalmeren.. en daarna zoeken naar iets voor de lange termijn.
pi_141648738
Een anti-histamine dieet werkt niet, omdat je lichaam het spul zelf aanmaakt, als het een en ander niet goed staat afgesteld.

Ik zeg niet dat het perse histamine is (nou ja, eigenlijk wel) maar dat je dieet niet werkte, verbaast me niets.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_141680332
Ik heb ook een ontzettend rode huid/rode wangen. Standaard: hé je bent verbrand, maar dan vertel ik ze altijd gewoon dat ik afstam van de indianen en een rode huid hoor te hebben. (Ik word ook echt roodbruin, dus misschien is het wel waar). Het blozen negeer ik gewoon, het voelt natuurlijk niet prettig, maar ik weet dat ik meestal gewoon normaal overkom en dat er geen reden is om te blozen. Door deze houding is het trouwens ook veel minder geworden :Y
pi_141750777
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 14:42 schreef Schaapje96 het volgende:
Ik heb ook een ontzettend rode huid/rode wangen. Standaard: hé je bent verbrand, maar dan vertel ik ze altijd gewoon dat ik afstam van de indianen en een rode huid hoor te hebben. (Ik word ook echt roodbruin, dus misschien is het wel waar). Het blozen negeer ik gewoon, het voelt natuurlijk niet prettig, maar ik weet dat ik meestal gewoon normaal overkom en dat er geen reden is om te blozen. Door deze houding is het trouwens ook veel minder geworden :Y
Nice dat jij er zo goed mee om kan gaan!

Maar, niemand die hier ervaring heeft met medicatie tegen blozen????
pi_141752228
Een zak over je hoofd wil wel eens helpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door hunterwow op 01-07-2014 01:22:12 ]
pi_141753444
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:31 schreef hunterwow het volgende:
Een zak op je hoofd wil wel eens helpen.
Fuckin grappig man..
pi_141753484
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 01:20 schreef ibsegekw het volgende:

[..]

Fuckin grappig man..
Thx ik dacht dat het misschien kwetsend kon zijn, maar blijkbaar niet :s)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')