Ja, van die standaard youtube-kanalen, eigenlijk om een gevoel voor het Arabisch te krijgen, theoretisch Arabisch leren kan ik niet echt adviseren.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat vroeg hij aan mij, ik raadde hem eerst basis MSA aan en dan vervolgens komt ammiyah (dialect) wel. Maar meningen kunnen verschillen, denk dat voor nieuweling met MSA beginnen ook het dialect later makkelijker maakt. Sowieso kan je met MSA alle boeken/kranten/media etc volgen in welk land dan ook. Mocht je nog links/filmpjes/boeken hebben die je goed vindt moet je maar ff droppen
Dit is waarom theunderdog een verstandige keuze heeft genomen om deze taal te lerenquote:
Jawel, muziek, met name Arabisch muziek creert een gevoel voor de taal.quote:
Jij luistert dan weinig Andre Hazes of Marco Borsato muziek?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, muziek, met name Arabisch muziek creert een gevoel voor het taal.
Uiteraard, maar dacht misschien was je op de hoogte dat God het aanmoedigt, maar bekijk je het vanuit een ander invalshoek.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:50 schreef James_D het volgende:
[..]
Dat zal best kunnen... vragen stellen mag altijd.
Maar, tenzij god persoonlijk die 'geleerden' de autoriteit heeft gegeven om de koran aan te vullen, vraag ik me af waar die 'geleerden' die autoriteit op baseren? Ik kan nergens in de koran vinden dat god hen heeft vrijgesproken van feilbaarheid, terwijl dit wel een voorwaarde is om de koran 'uit te kunnen leggen'/aan te mogen vullen...?
Oke bedanktquote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jawel, muziek, met name Arabisch muziek creert een gevoel voor het taal.
Fairouz, Hafez, ( Lees: Ajram, elissa, diabquote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Jij luistert dan weinig Andre Hazes of Marco Borsato muziek?
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja youtubekanalen zijn wel goed als iets erbij. Ik raadde hem aan alfabet te leren (heb je zo geleerd) en dan in ieder geval in MSA wat vervoegingen leren met werkwoorden in verschillende tijden en dan zinnetjes maken bijv en dus ook vocabulair beetje uitbreiden. Ik eet brood, ik at brood, etc etc.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:00 schreef Triggershot het volgende:
Ja, van die standaard youtube-kanalen, eigenlijk om een gevoel voor het Arabisch te krijgen, theoretisch Arabisch leren kan ik niet echt adviseren.
echt he, hoe erg ben ik. dan beetje tips geven om taal te leren.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:02 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Pfff wou net zeggen, Fairouz...damn. Die muziek kan ik niet luisteren man. Die klassiekers zijn niets voor mij.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Fairouz, Hafez, ( Lees: Ajram, elissa, diab)
Prima advies om te beginnen lijkt me zo.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:04 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja youtubekanalen zijn wel goed als iets erbij. Ik raadde hem aan alfabet te leren (heb je zo geleerd) en dan in ieder geval in MSA wat vervoegingen leren met werkwoorden in verschillende tijden en dan zinnetjes maken bijv en dus ook vocabulair beetje uitbreiden. Ik eet brood, ik at brood, etc etc.
Moslims krijgen geen vrij, moslims krijgen verlof, iets waar jij ook beroep op kunt doen idd.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:05 schreef sonnyspek het volgende:
Krijgen mensen die niet moslim zijn ook vrij met het suikerfeest?
Heb je er misschien een paar?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Liedjes met ondertitelingen, brengen je al een stuk op weg.
geen idee, wat je aangenaam in de oren klinkt, maar genoeg:quote:
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
geen idee, wat je aangenaam in de oren klinkt, maar genoeg:
https://www.youtube.com/r(...)gs+subtitles+english
Wat wel dan?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Pfff wou net zeggen, Fairouz...damn. Die muziek kan ik niet luisteren man. Die klassiekers zijn niets voor mij.
Weinig in het Arabisch. Vroeger nog wel maar luister het nu al paar jaar vrijwel niet meer. Afentoe een rap of reggae (nieuw genre in Tunesie bijv). Voor de rest Westerse muziek. Amr Diab etc nooit wat gevonden overigens. Ik vond rai-muziek wel goed.quote:
Ana Al Ghaeltan zeker?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Weinig in het Arabisch. Vroeger nog wel maar luister het nu al paar jaar vrijwel niet meer. Afentoe een rap of reggae (nieuw genre in Tunesie bijv). Voor de rest Westerse muziek.
Vroeger inderdaad ja, dat soort muziek.quote:
Vind jammer dat Faudel niet meer zo actief is met Cheb.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 15:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Vroeger inderdaad ja, dat soort muziek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |