Waarom maak je de schakelaar in de schuur, en niet in huis?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:58 schreef Kelseydehaan het volgende:
Daar was ik al bang voor...
Ik denk dat ik ze dan maar gewoon parallel schakel.
Dan loop ik maar een keer naar de schuur om de lampen uit te zetten als ik ze handmatig heb aan gezet.
Met klik-aan-klik-uit is dat geen probleem, als jij het licht niet handmatig uitzet, dan doet de timer dat wel na aflopen van de ingestelde tijd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:36 schreef Kelseydehaan het volgende:
Aanvulling:
Het is alleen zo dat ik wel wil dat de tijdschakelaar altijd "uit" gaat op de betreffende tijd.
Dus de tijdschakelaar moet leidend zijn.
Yup. Laten we het lekker ingewikkeld doen, in plaats van in no time draadloos.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:29 schreef naaa het volgende:
Ik sluit mij bij @mvdejong zijn optie aan; dat is de meest voor de hand liggende methode zonder al te zware/ingewikkelde ingrepen.
Je moet de kabeldoos (?) dus nog openschroeven maar je weet nu al dat de ontvanger kapot is. Niet (bv) niet goed vastgezet is door jou? Dat is knap.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:35 schreef naaa het volgende:
Heb zelf ook die klik aan klik uit schakelaars in gebruik, maar
helaas is de kwaliteit niet zo dusdanig dat het lang mee gaat.
1 ontvanger geplaatst in een kabeldoos is al kapot;
die mag ik dus eerdaags open schroeven en vervangen.
Dat voldoet niet aan zijn wens dat de timer de leider moet zijn. Oftewel: in stand 2 krijgt de timer die lamp in geen 100 jaar meer uit. (En in stand 1 krijgt de timer die lamp niet aan)quote:Op zaterdag 28 juni 2014 19:06 schreef mvdejong het volgende:
Ik denk dat wat je eigenlijk 3 opties wil (of zou moeten willen ...) :
• uit
• aan
• gestuurd door de schakelklok.
Om dat te doen moet je een schakelaar met 3 standen hebben, waar de stroom binnenkomt en dan de uitgangen geschakeld zijn :
stand 1 - nergens naar
stand 2 - direct naar de lamp
stand 3 - via de tijdschakelaar naar de lamp
Alle andere lampen en ontvangers werken prima; behalve deze.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 20:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je moet de kabeldoos (?) dus nog openschroeven maar je weet nu al dat de ontvanger kapot is. Niet (bv) niet goed vastgezet is door jou? Dat is knap.
Hoe dan ook, voordat je daadwerkelijk hebt geconstateerd wat er aan de hand is, is het een beetje voorbarig om te stellen dat de kwaliteit van het materiaal te wensen overlaat.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 22:05 schreef naaa het volgende:
Los contact zou kunnen; maar ik vertrouw mijzelf genoeg dat ik daar niet van uit ga.
Welke plastic lipjes heb je het over?quote:Los van deze 'discussie', punt is gewoon dat het klik aan klik uit spul mij een beetje fragiel overkomt. Plastic lipjes die snel afbreken, etc.
En dat gaat niet kapot denk je?quote:Het is natuurlijk vrij "basic" spul en duurder domotica spul, neem Xanura, Moeller, X10 spul etc; is gewoon wat degelijker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |