Ik niet.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:12 schreef Kjeupa het volgende:
Misschien ben ik ook wel wat verwend geweest met waarlijke meesterwerkjes als Don't Change Your Plans, Philosophy, The Last Polka, Missing The War en The Battle of Who Could Care Less... Ik mis Ben Folds Five!
Waarom klinkt deze naam mij zo bekend in de oren en zou ik niet weten in elke muziekgenre ik ze moet plaatsen of met elke bands ik ze zou moeten vergelijken??quote:Op maandag 26 januari 2004 15:35 schreef SwithleR het volgende:
ik ben sinds kort vrij veel Ben folds five aan het luisteren..
ik vroeg me af welke nummers ik ECHT moet hebben, welke mogen niet ontbreken?
ikzelf vind : - Brick en Selfless, cold and composed erg goed..
maar ik zoek eigenlijk nog veel meer goede nummers
dus welke nummers zijn een must?
Nee ik heb die dvd nog niet gezien, maar ik heb er wel over gehoord. Misschien toch eens een keer importeren.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:51 schreef Kjeupa het volgende:
Reinhold Messner vind ik dan wél weer erg goed. Don’t Change Your Plans blijft toch wel m’n favoriete nummer. Ik krijg echt kippenvel in het mineur-stukje (met koordjes, gevolgd door stuk met hoorn), brrrr prachtig! Niet alleen Don’t Change Your Plans trouwens, t/m Army zijn het stuk voor stuk meesterwerkjes. Daarna een paar iets mindere songs maar Jane en Regrets zijn weer super. Een mindere plaat vind ik t dan ook zeker niet. Anders dan het voorgaande, maar minder niet.
Ik vind nou niet bepaald dat Ben Folds heeft geëxperimenteerd met z’n nieuwe album. TUBORM vind ik nu juist een album waarbij ze het experiment niet geschuwd hebben, tis in die zin ook zeker geen braaf album. Op t nieuwe album van Ben Folds mis ik een beetje die touch, liedjes die je in een euforiestemming brengen, je kippenvel kunnen geven. Enkele momenten zijn ook wel te vinden in ‘You to Thank’ (weer een briljante pianosolo) en ‘Time’ (het einde met de koortjes)…
Er hing een bepaalde chemie rond Ben Folds Five, zeker live. Dat is nu een beetje weg. Misschien komt t ook wel omdat hij ‘mature’ is geworden. Hij heeft een vrouw en kinderen, is wat minder losbandig… idd allemaal wat braver in die zin.
Heb je trouwens ‘Sessions At West 54th’ gezien? Te gekke dvd! Het klopte gewoon in die band!
Thanxquote:Op woensdag 18 mei 2005 22:38 schreef bigshadow het volgende:
Leuke recensie, kon me er goed in vinden!
Ja, het is muzikaal wel een goede dvd, maar absoluut geen kijkdvd. Er zit ook niks extra's op oid. Dus ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld.quote:Op dinsdag 18 april 2006 08:37 schreef Numbie het volgende:
Heeft iemand die dvd van live in perth al gehaald? Leek me wel aardig om die te halen, maar twijfel nog een beetje, aangezien ik Ben een fantastische songwriter vind, zijn performances overtuigen me niet altijd...![]()
Je bedoelt de DVD met het metropool orkest toch? Sommige nummers zijn voorzien van mooie arrangementen, en ik houd daar wel van. Daar tegenover staat echter dat ben op sommige momenten een beetje verdrinkt in het orkest doordat ze toch wel met veel zijnquote:Op dinsdag 18 april 2006 10:43 schreef Numbie het volgende:
Hmm, ok bedankt.Maar muzikaal gezien dan wel interessant, of is het meer iets dat je leuk in de opruiming erbij koopt?
Nu heb ik zelf mijn piano carriere opgegeven, maar een vriend van me speelt nog wel redelijk goed piano, en hij heeft volgens mij ook wel bladmuziek van Ben Folds.quote:Op dinsdag 18 april 2006 11:16 schreef Numbie het volgende:
Weet niet zeker of dat die is, maar de dvd die het laatst is uitgekomen van hem bedoelde ik...
Ok, hm, dan wacht ik denk ik nog even met de aanschaf.Wat ik wel kan aanraden is de bladmuziek van SFS, heerlijk om 's avonds thuis te komen, en ff prison food oid te spelen... *zucht*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |