abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2005 @ 00:20:46 #51
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26715089
quote:
Op maandag 2 mei 2005 18:12 schreef Kjeupa het volgende:
Misschien ben ik ook wel wat verwend geweest met waarlijke meesterwerkjes als Don't Change Your Plans, Philosophy, The Last Polka, Missing The War en The Battle of Who Could Care Less... Ik mis Ben Folds Five!
Ik niet.
Ik vond de eerste cd van Ben Folds Five geweldig. Whatever and ever was ook erg goed, maar met Reinhold Messner werd het een stuk minder. Toen hij solo ging maakte hij meteen weer een geweldige cd en daarna nog de live-cd, alleen hij op piano, die ook geweldig was.

Zijn nieuwe cd is idd een stuk braver dan het begin van BFF, maar BFF was zich toch al die kant op aan het ontwikkelen. Nu heeft hij toch wat meer vrijheid om dingen uit te proberen. Ik vind het wel tof dat de nieuwe plaat gewoon lekker rustig is met mooie luisterliedjes. Misschien komt er hierna wel gewoon weer een totaal andere plaat.
Laat hem maar lekker in z'n uppie experimenteren zonder bandleden waar hij zich aan moet conformeren.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_26778381
Reinhold Messner vind ik dan wél weer erg goed. Don’t Change Your Plans blijft toch wel m’n favoriete nummer. Ik krijg echt kippenvel in het mineur-stukje (met koordjes, gevolgd door stuk met hoorn), brrrr prachtig! Niet alleen Don’t Change Your Plans trouwens, t/m Army zijn het stuk voor stuk meesterwerkjes. Daarna een paar iets mindere songs maar Jane en Regrets zijn weer super. Een mindere plaat vind ik t dan ook zeker niet. Anders dan het voorgaande, maar minder niet.
Ik vind nou niet bepaald dat Ben Folds heeft geëxperimenteerd met z’n nieuwe album. TUBORM vind ik nu juist een album waarbij ze het experiment niet geschuwd hebben, tis in die zin ook zeker geen braaf album. Op t nieuwe album van Ben Folds mis ik een beetje die touch, liedjes die je in een euforiestemming brengen, je kippenvel kunnen geven. Enkele momenten zijn ook wel te vinden in ‘You to Thank’ (weer een briljante pianosolo) en ‘Time’ (het einde met de koortjes)…
Er hing een bepaalde chemie rond Ben Folds Five, zeker live. Dat is nu een beetje weg. Misschien komt t ook wel omdat hij ‘mature’ is geworden. Hij heeft een vrouw en kinderen, is wat minder losbandig… idd allemaal wat braver in die zin.
Heb je trouwens ‘Sessions At West 54th’ gezien? Te gekke dvd! Het klopte gewoon in die band!
pi_26779441
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:35 schreef SwithleR het volgende:
ik ben sinds kort vrij veel Ben folds five aan het luisteren..
ik vroeg me af welke nummers ik ECHT moet hebben, welke mogen niet ontbreken?

ikzelf vind : - Brick en Selfless, cold and composed erg goed..

maar ik zoek eigenlijk nog veel meer goede nummers
dus welke nummers zijn een must?
Waarom klinkt deze naam mij zo bekend in de oren en zou ik niet weten in elke muziekgenre ik ze moet plaatsen of met elke bands ik ze zou moeten vergelijken??
pi_26800077
Misschien klinkt t bekend omdat Ben Folds net een nieuwe plaat uitheeft, nieuwe single gehoord misschien?
Ik zou t pianorock noemen > piano, bass, drums. Namen die mij te binnen schieten ter vergelijking: invloeden van Billy Joel, Joe Jackson, Todd Rundgren, (oude) Elton John. Ben Folds Five heeft wel een wat rouwer randje, veelvuldig gebruik van Fuzz-pedal op bass...

check ook:
www.benfolds.com
www.benfoldsfive.com
www.benfolds.org
  zaterdag 7 mei 2005 @ 13:56:37 #55
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26800698
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:51 schreef Kjeupa het volgende:
Reinhold Messner vind ik dan wél weer erg goed. Don’t Change Your Plans blijft toch wel m’n favoriete nummer. Ik krijg echt kippenvel in het mineur-stukje (met koordjes, gevolgd door stuk met hoorn), brrrr prachtig! Niet alleen Don’t Change Your Plans trouwens, t/m Army zijn het stuk voor stuk meesterwerkjes. Daarna een paar iets mindere songs maar Jane en Regrets zijn weer super. Een mindere plaat vind ik t dan ook zeker niet. Anders dan het voorgaande, maar minder niet.
Ik vind nou niet bepaald dat Ben Folds heeft geëxperimenteerd met z’n nieuwe album. TUBORM vind ik nu juist een album waarbij ze het experiment niet geschuwd hebben, tis in die zin ook zeker geen braaf album. Op t nieuwe album van Ben Folds mis ik een beetje die touch, liedjes die je in een euforiestemming brengen, je kippenvel kunnen geven. Enkele momenten zijn ook wel te vinden in ‘You to Thank’ (weer een briljante pianosolo) en ‘Time’ (het einde met de koortjes)…
Er hing een bepaalde chemie rond Ben Folds Five, zeker live. Dat is nu een beetje weg. Misschien komt t ook wel omdat hij ‘mature’ is geworden. Hij heeft een vrouw en kinderen, is wat minder losbandig… idd allemaal wat braver in die zin.
Heb je trouwens ‘Sessions At West 54th’ gezien? Te gekke dvd! Het klopte gewoon in die band!
Nee ik heb die dvd nog niet gezien, maar ik heb er wel over gehoord. Misschien toch eens een keer importeren.

Verder kan ik me wel wat vinden in je verhaal. Op TUBORM staan zeker mooie liedjes, maar ik vind de algehele productie/sfeer van de plaat niet echt lekker. het klinkt me als totaal net wat te zeikerig/melodramatisch in de oren. Maar nummer als Army, Jane en Narcolepsy kan ik absoluut waarderen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:01:07 #56
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_27121330
Review op de FOK! Frontpage: CD: Ben Folds - Songs for Silverman
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  woensdag 18 mei 2005 @ 17:42:10 #57
11502 nipeng
The last ride is free
pi_27122484
Mooi, die wou ik net hier plaatsen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 22:38:40 #58
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27133148
Leuke recensie, kon me er goed in vinden!
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:16:51 #59
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_27134795
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 22:38 schreef bigshadow het volgende:
Leuke recensie, kon me er goed in vinden!
Thanx
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:22:25 #60
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_27134964
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:16 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Thanx
Ha! Dat zijn al 2 veren voor je, hier en op de fp
pi_27151715
Ik ken niet zo heel erg veel van Ben Folds, maar een nummer vind ik echt ontzettend leuk: All you can eat!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_30741692
Bump! Folds Fan meldt zich!
pi_30742064
Hier two! Wist niet eens dat hier een Ben Folds (Five) topic was...

Any meningen over Songs For Silverman? Time is mijn absolute favoriet op de plaat, wat een fantastische melodielijn zit daar in...
pi_30742276
Ja, ik wil wel wat zeggen! Ik vind SFS écht wel minder dan de vorige plaat. Er staan wel een paar briljante nummers op, Landed vind ik geweldig, als ook Bastard, You To Thank, Gracie en Late, maar de rest vind ik toch minder, het pakt niet ofzo.

De 3 EP's (exclusief The Bens EP), die hij heeft uitgebracht tussen deze 2 cd's in, zijn wél briljant. Vooral Speed Graphic.
pi_30742361
Die zal ik dan nog een keer moeten zien te dl of zo... Vond Rockin the suburbs ook wel een goed album, maar wat heeft die man met namen in songtitle's? Carrying Cathy, Losing Lisa? Weird, maar wel lekker
pi_30742955
vergeet Kate niet! En Fred Jones Part 2, Give Judy My Notice, ach vast nog wel meer.
pi_30743037
En Stan niet te vergeten... Maar ik vond SFS wel een vooruitgang in vergelijking met RTS. Meer muziek, minder geklooi met electrische effecten...
  maandag 17 april 2006 @ 23:29:37 #68
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37048915
Ben folds verdient een kickje
Weinig artiesten die mij zo vrolijk maken als Ben
pi_37053536
Had ik dit topic nog nooit gezien?

Ben Folds is geweldig!

laatste tijd niet zo heel veel gedraaid .toch maar weer eens doen..
pi_37053681
Heeft iemand die dvd van live in perth al gehaald? Leek me wel aardig om die te halen, maar twijfel nog een beetje, aangezien ik Ben een fantastische songwriter vind, zijn performances overtuigen me niet altijd...
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:28:18 #71
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37055317
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 08:37 schreef Numbie het volgende:
Heeft iemand die dvd van live in perth al gehaald? Leek me wel aardig om die te halen, maar twijfel nog een beetje, aangezien ik Ben een fantastische songwriter vind, zijn performances overtuigen me niet altijd...
Ja, het is muzikaal wel een goede dvd, maar absoluut geen kijkdvd. Er zit ook niks extra's op oid. Dus ik was eigenlijk een beetje teleurgesteld.
pi_37055623
Hmm, ok bedankt. Maar muzikaal gezien dan wel interessant, of is het meer iets dat je leuk in de opruiming erbij koopt?
  dinsdag 18 april 2006 @ 10:50:00 #73
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37055778
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 10:43 schreef Numbie het volgende:
Hmm, ok bedankt. Maar muzikaal gezien dan wel interessant, of is het meer iets dat je leuk in de opruiming erbij koopt?
Je bedoelt de DVD met het metropool orkest toch? Sommige nummers zijn voorzien van mooie arrangementen, en ik houd daar wel van. Daar tegenover staat echter dat ben op sommige momenten een beetje verdrinkt in het orkest doordat ze toch wel met veel zijn Voor de rest zijn de nummers redelijk in originele staat gebleven (met toevoeging van het orkest dan). Het klinkt goed, maar het is niet verrassend, dat bedoel ik met muzikaal wel goed.
pi_37056379
Weet niet zeker of dat die is, maar de dvd die het laatst is uitgekomen van hem bedoelde ik...
Ok, hm, dan wacht ik denk ik nog even met de aanschaf. Wat ik wel kan aanraden is de bladmuziek van SFS, heerlijk om 's avonds thuis te komen, en ff prison food oid te spelen... *zucht*
  dinsdag 18 april 2006 @ 11:34:34 #75
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37056801
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 11:16 schreef Numbie het volgende:
Weet niet zeker of dat die is, maar de dvd die het laatst is uitgekomen van hem bedoelde ik...
Ok, hm, dan wacht ik denk ik nog even met de aanschaf. Wat ik wel kan aanraden is de bladmuziek van SFS, heerlijk om 's avonds thuis te komen, en ff prison food oid te spelen... *zucht*
Nu heb ik zelf mijn piano carriere opgegeven, maar een vriend van me speelt nog wel redelijk goed piano, en hij heeft volgens mij ook wel bladmuziek van Ben Folds.

En deze dvd dus, ik zie dat hij ook op cd is. Dat is verstandiger imo.

pi_37058325
Ik had hier toch al in gepost? Hmm blijkbaar niet. Groot BFF-fan, de DVD hierboven staat bij mij nog in bestelling, ik ben errug benieuwd!!
pi_37076920
Die bedoelde ik ja Ok, dan weet ik iig wat ik ga doen...
pi_37078061
Ik heb de dvd ook en ik ben er best blij mee, al is het geen dvd die ik elke dag op zet. En inderdaad is het een beetje jammer dat er geen extra's op staan. Is er nu ook een cd? Hmmm, Folds is nogal into de live uitingen blijkbaar. Is de tracklist van de cd anders dan die van de dvd? Ik mis op de dvd nog wel een paar klassiekers, als het dwergenlied.

Ik heb trouwens nog een bootleg dvd gedownload, van het Central Park Summerstage concert. Daar zingt ie oa een duet met Rufus Wainwright en dat is echt een fantastische uitvoering. Een cover van George Michael nog wel . Beetje fout, maar deze mensen kunnen wat mij betreft smurfenhouse zingen en nog steeds briljant zijn!
pi_37078786
Dat is idd een geweldie DVD, ik ben ook trotse bezitter van deze dvd.

Over die LiveCD nalv de huidige DVD kon ik niets vinden, trouwens.
pi_37079202
Ik ook niet. Waar heb je dat zien staan? De enige referentie die ik kon vinden was op torrentsites, maar dat zou ook gewoon een rip van de DVD kunnen zijn.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:43:31 #81
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_37079707
Volgens mij is er idd alleen die live-rip.
Ik heb de dvd zelf overigens niet. Ik heb hem ook nog nergens zien staan in Nederland, maar wellicht niet goed gekeken.
pi_37080694
Heb'm al wel gezien bij Fame of Concerto dacht ik, maar te duur... :s
  woensdag 19 april 2006 @ 00:15:44 #83
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37083355
Hm, ik heb die cd nergens zien liggen, de DVD heb ik al weer geruime tijd in huis, ongeveer 20 euro als ik het me goed herinner. Amg (allmusic) maakt melding van een CD release van het concert in Perth, die vervolgens nergens meer te vinden is. Dus ik twijfel over mijn eerdere opmerking.
pi_37108445
heb de dvd inmiddels gezien, via een ander kanaal... *kuch*
Voor sommige nummers was het orkest echt een verrijking, maar bij sommige ook helemaal niet. Ik noem Ascent of Stan...
  woensdag 19 april 2006 @ 23:16:12 #85
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37113165
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:20 schreef Numbie het volgende:
heb de dvd inmiddels gezien, via een ander kanaal... *kuch*
Voor sommige nummers was het orkest echt een verrijking, maar bij sommige ook helemaal niet. Ik noem Ascent of Stan...
Klopt, voor sommige nummers maakt het niet zoveel uit, of pakt het niet lekker uit. Bij sommige nummers komt het orkest goed tot zijn recht.
pi_37120650
Ja, idd. En die tenor, ok, leuk idee, maar de meerwaarde ervan?
  donderdag 20 april 2006 @ 13:14:34 #87
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37124904
quote:
Op donderdag 20 april 2006 10:43 schreef Numbie het volgende:
Ja, idd. En die tenor, ok, leuk idee, maar de meerwaarde ervan?
Ik heb de dvd nog niet veel gezien, meestal zet ik hem op zonder beeld, ik kan me dus echt geen tenor voor de geest halen
pi_37128413
De Tenor is wel leuk bij Rock this Bitch . Maar inderdaad, soms is het net wat teveel.
pi_37169885
Ja, ok, maar daar houdt het ook echt op hoor. Laat Ben nou maar lekker z'n ding doen, en dan komt alles wel op z'n pootjes terecht
  woensdag 26 april 2006 @ 22:43:12 #90
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_37328393
Heb een jaar of tien geleden de CD Whatever and Ever Amen gekocht. Leuke plaat. Maar erg lang niet gehoord.

Hoe is Ben solo? Beetje de moeite waard? Ken eigenlijk niets van hem of de band op die ene CD na.
Las dat hij met mjin Grote Held Rufus Wainwright heeft getourd. Daarmee is Ben direct goedgekeurd.

Ik zal eens opnieuw gaan luisteren.

Tips??
  donderdag 27 april 2006 @ 00:25:51 #91
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37331955
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:43 schreef Sammy3000 het volgende:
Heb een jaar of tien geleden de CD Whatever and Ever Amen gekocht. Leuke plaat. Maar erg lang niet gehoord.

Hoe is Ben solo? Beetje de moeite waard? Ken eigenlijk niets van hem of de band op die ene CD na.
Las dat hij met mjin Grote Held Rufus Wainwright heeft getourd. Daarmee is Ben direct goedgekeurd.

Ik zal eens opnieuw gaan luisteren.

Tips??
Ik ben een beetje biased, maar selftitled, The Unauthorized Biography of Reinhold Messner en Rocking the Suburbs zijn stuk voor stuk de moeite waard. De laatste plaat is ook zeker niet slecht maar mist, mijn inziens, af en toe het "heilige vuur".
pi_37334954
quote:
Op donderdag 27 april 2006 00:25 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Ik ben een beetje biased, maar selftitled, The Unauthorized Biography of Reinhold Messner en Rocking the Suburbs zijn stuk voor stuk de moeite waard. De laatste plaat is ook zeker niet slecht maar mist, mijn inziens, af en toe het "heilige vuur".
Ben ik het deels mee eens, maar ik moet zeggen dat ik Songs for Silveman toch ook erg goed vind, hoor!
Hij is wat rustiger dan de voorgaande, maar zeker niet minder mooi, vind ik
pi_37335555
Ik vond SFS een stuk serieuser dan zijn vorige platen, maar niet minder mooi idd...
  donderdag 27 april 2006 @ 10:06:12 #94
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_37336983
Absoluut een mooie plaat, maar ik betrapt mezelf erop dat ik liever een van zijn eerdere platen opzet.
pi_38941410
Laat het grote Ben Folds topic herleven

Wat vonden jullie van de nieuwe nummers op de Over The Hedge OST? Vond Lost in the Supermarket wel een grappig liedje; maar dat heeft de beste man niet zelf geschreven kwam ik net achter... :s
pi_38941815
Ik vind de bewerking van Rockin' the Suburbs jammer eigenlijk. Natuurlijk kunnen ze het origineel niet gebruiken in een kinderfilm, maar toch.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:57:47 #97
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_38942026
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 12:28 schreef Numbie het volgende:
Laat het grote Ben Folds topic herleven

Wat vonden jullie van de nieuwe nummers op de Over The Hedge OST? Vond Lost in the Supermarket wel een grappig liedje; maar dat heeft de beste man niet zelf geschreven kwam ik net achter... :s
Het zijn wel aardige liedjes, alleen om daarvoor een soundtrack aan te schaffen. Vond het vreemd dat rocking the suburbs is gekozen om te herschrijven voor een kinderfilm. Hoe Ben Folds topics zijn er eigenlijk? Ik kan me herinneren in een andere te hebben gepost.
pi_38942155
Ja, er is er nog één die heet 'Ben Folds five', maar deze titel vond ik toepasselijker. De man is tenslotten al een aantal jaar solo

Ben helemaal verzot geraakt op de bladmuziek van SFS trouwens. Kan Gracie zo'n beetje uit m'n hoofd spelen inmiddels
  zaterdag 17 juni 2006 @ 13:04:44 #99
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_38942185
Ben Folds is gewoon

Een vriend van mij heeft de bladmuziek van Reinhold, erg stoer. Misschien toch weer een keer die vingers aanspreken en een piano aanschaffen en gaan oefenen
pi_38957186
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 13:04 schreef bigshadow het volgende:
Ben Folds is gewoon

Maar die nummers op piano proberen te spelen, daar begin ik niet aan...

Dat nummer Lost in the supermarket, is dat een Clash-cover? Daar ben ik erg benieuwd naar, dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')