abonnement Unibet Coolblue
pi_141574466
Hoi ben nieuw op dit forum. Ben heel erg nieuwsgierig wat er gebeurd is met deze meiden.
Volg het nieuws nauwlettend en volg dit forum dan ook iedere dag meerdere keren maar vind het wel jammer dat sommige mensen mekaar de loef willen afsteken of na een "verkeerde vraag of opmerking" de wind van voren krijgen terwijl iedereen denk ik hetzelfde heeft als ik: Wat is er in godsnaam gebeurd met deze meiden?

Hier mijn bescheiden mening en vragen die ik heb.

Scenario verdwalen: De meiden waren al een tijdje in Boquete en toen zij de Pianiste wilden gaan doen in de middag moeten zij toch geweten hebben dat het rond 1830 donker wordt.Kan me dus niet voorstellen dat zij zo laat nog van het pad zijn afgegaan en toen het donker werd zijn door blijven lopen. Natuurlijk kunnen ze op dat moment al verdwaald zijn maar het is daar toch snachts niet zo koud dat ze door onderkoeling zijn overleden? Zou ook niet kloppen met de vindplaats van hun lichaamsdelen.
Maar goed , stel ze waren verdwaald en het wordt de volgende dag dan ga je toch niet verder de jungle in maar juist terug de berg op waar je net vanaf komt?
Ik geloof echt wel dat je daar heel makkelijk kunt verdwalen maar toch denk ik niet dat gebeurd is. Ik denk dat ze dan namelijk wel na een paar dagen gevonden zouden zijn of zelf uit de jungle zouden zijn gekomen na een paar dagen. Als ik naar de kaart kijk dan is het van Boquete naar de andere kant van de jungle hooguit 20 a 30 km. Is natuurlijk groot maar voor mijn gevoel te klein om daar niet meer uit te kunnen komen. Bovendien lees ik dat er veel paadjes, riviertjes ed door lopen en er relatief gezien ook wel veel mensen zijn

Vragen:1 Een Nederlandse inwoner van Boquete zei dat het die avond ontzettend slecht weer was maar ergens anders las ik dat het juist prima weer was.Wat is juist? Dit met name omdat bij slecht weer de rivier ruig kan zijn en bij goed weer niet.
2 Hadden de dames een kaart bij zich?
3 Klopt het dat de Pianiste een soort van heuvel/berg is en dat aan de andere kant van de berg de jungle pas echt begint?

Scenario ongeluk/wilde dieren
Kan ik heel kort over zijn, dit geloof ik niet
Over wilde dieren las ik dat de poema en jaguar daar bijna nooit gezien worden en dan zou het wel heel toevallig zijn dat de beide dames dan gedood zouden zijn door hetzelfde dier Datzelfde geldt ook voor slangen en andere dieren. 1....heel misschien maar niet allebei.
Voor een ongeluk denk ik eigenlijk hetzelfde. Geloof echt wel dat 1 van de meiden een ongeluk kan hebben gehad maar allebei?? Bovendien is de rugzak daar denk ik teveel voor in tact
vraag: is er in de buurt een waterval waar ze bij het oversteken van de rivier, meegesleurd zijn door de rivier en van een waterval kunnen zijn gevallen. Dat zou dan wel een ongeluk kunnen verklaren en kunnen verklaren over de lichaamsresten die gevonden zijn. (maar eigenlijk niet de rugzak)
vraag: is het bekend of de rugzak en de spullen die erin zaten doorweekt waren met water of was alles nog in prima staat. Als het namelijk nog droog zou zijn dan is een val in de rivier voor mij uitgesloten.

Boze opzet:
Vind ik na al dat wat ik heb gelezen het meest voor de hand liggen. Kan me namelijk niet voorstellen dat deze slimme meiden verdwalen en dan doorlopen in de tegenovergestelde richting dan waar ze naar toe moesten. Bovendien zijn hun lichaamsdelen gevonden nabij een rivier evenals hun rugzak. Als ik naar de kaart kijk en ze zijn verdwaald dan vind ik het haast knap dat ze wel de rivier gevonden hebben, dan eindelijk water hebben maar dan niet stroomafwaarts lopen (ze waren zo te zien al bijna in de bewoonde wereld) maar juist daar dan sterven.
Vraag:Zijn er in dit gebied vaker mensen verdwenen in de afgelopen jaren?

Tot slot: Ik denk dat als er duidelijk is over wat er is gebeurd dat komt van de rugzak die is gevonden. Stel ik zou verdwalen en aan het einde van mijn latijn zijn, dan zou ik een foto maken van mezelf, iets schrijven op de grond en daar een foto van maken zodat mijn nabestaanden zouden weten wat er is gebeurd. Misschien hebben de meiden dit idd gedaan en hing de tas daarom in de struiken zodat deze gevonden zou worden. Als er op de fototoestel geen fotos zijn die gemaakt zijn dan is voor mij de kans groot dat het om een misdrijf gaat.

nou, shoot me!
pi_141574473
@Perico: hé hé, iemand die logisch nadenkt! Sluit me compleet bij je aan, zeer goed geformuleerd en intelligent uitgedacht.
pi_141574496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan is het vreemd dat de schoen met resten van Lisanne is gevonden in de buurt van het bekken van Kris.
Nee tuurlijk niet; je hebt 2,5 maand de tijd, een rivier die aanzwelt met regenbuien en veel aaseters (met name vogels) in de buurt.

Kan van alles gebeurd zijn, die resten en schoenen lijken me absoluut niet in situ.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141574583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:34 schreef jackie12 het volgende:
Hoi ben nieuw op dit forum. Ben heel erg nieuwsgierig wat er gebeurd is met deze meiden.
Volg het nieuws nauwlettend en volg dit forum dan ook iedere dag meerdere keren maar vind het wel jammer dat sommige mensen mekaar de loef willen afsteken of na een "verkeerde vraag of opmerking" de wind van voren krijgen terwijl iedereen denk ik hetzelfde heeft als ik: Wat is er in godsnaam gebeurd met deze meiden?

Hier mijn bescheiden mening en vragen die ik heb.

Scenario verdwalen: De meiden waren al een tijdje in Boquete en toen zij de Pianiste wilden gaan doen in de middag moeten zij toch geweten hebben dat het rond 1830 donker wordt.Kan me dus niet voorstellen dat zij zo laat nog van het pad zijn afgegaan en toen het donker werd zijn door blijven lopen. Natuurlijk kunnen ze op dat moment al verdwaald zijn maar het is daar toch snachts niet zo koud dat ze door onderkoeling zijn overleden? Zou ook niet kloppen met de vindplaats van hun lichaamsdelen.
Maar goed , stel ze waren verdwaald en het wordt de volgende dag dan ga je toch niet verder de jungle in maar juist terug de berg op waar je net vanaf komt?
Ik geloof echt wel dat je daar heel makkelijk kunt verdwalen maar toch denk ik niet dat gebeurd is. Ik denk dat ze dan namelijk wel na een paar dagen gevonden zouden zijn of zelf uit de jungle zouden zijn gekomen na een paar dagen. Als ik naar de kaart kijk dan is het van Boquete naar de andere kant van de jungle hooguit 20 a 30 km. Is natuurlijk groot maar voor mijn gevoel te klein om daar niet meer uit te kunnen komen. Bovendien lees ik dat er veel paadjes, riviertjes ed door lopen en er relatief gezien ook wel veel mensen zijn

Vragen:1 Een Nederlandse inwoner van Boquete zei dat het die avond ontzettend slecht weer was maar ergens anders las ik dat het juist prima weer was.Wat is juist? Dit met name omdat bij slecht weer de rivier ruig kan zijn en bij goed weer niet.
2 Hadden de dames een kaart bij zich?
3 Klopt het dat de Pianiste een soort van heuvel/berg is en dat aan de andere kant van de berg de jungle pas echt begint?

Scenario ongeluk/wilde dieren
Kan ik heel kort over zijn, dit geloof ik niet
Over wilde dieren las ik dat de poema en jaguar daar bijna nooit gezien worden en dan zou het wel heel toevallig zijn dat de beide dames dan gedood zouden zijn door hetzelfde dier Datzelfde geldt ook voor slangen en andere dieren. 1....heel misschien maar niet allebei.
Voor een ongeluk denk ik eigenlijk hetzelfde. Geloof echt wel dat 1 van de meiden een ongeluk kan hebben gehad maar allebei?? Bovendien is de rugzak daar denk ik teveel voor in tact
vraag: is er in de buurt een waterval waar ze bij het oversteken van de rivier, meegesleurd zijn door de rivier en van een waterval kunnen zijn gevallen. Dat zou dan wel een ongeluk kunnen verklaren en kunnen verklaren over de lichaamsresten die gevonden zijn. (maar eigenlijk niet de rugzak)
vraag: is het bekend of de rugzak en de spullen die erin zaten doorweekt waren met water of was alles nog in prima staat. Als het namelijk nog droog zou zijn dan is een val in de rivier voor mij uitgesloten.

Boze opzet:
Vind ik na al dat wat ik heb gelezen het meest voor de hand liggen. Kan me namelijk niet voorstellen dat deze slimme meiden verdwalen en dan doorlopen in de tegenovergestelde richting dan waar ze naar toe moesten. Bovendien zijn hun lichaamsdelen gevonden nabij een rivier evenals hun rugzak. Als ik naar de kaart kijk en ze zijn verdwaald dan vind ik het haast knap dat ze wel de rivier gevonden hebben, dan eindelijk water hebben maar dan niet stroomafwaarts lopen (ze waren zo te zien al bijna in de bewoonde wereld) maar juist daar dan sterven.
Vraag:Zijn er in dit gebied vaker mensen verdwenen in de afgelopen jaren?

Tot slot: Ik denk dat als er duidelijk is over wat er is gebeurd dat komt van de rugzak die is gevonden. Stel ik zou verdwalen en aan het einde van mijn latijn zijn, dan zou ik een foto maken van mezelf, iets schrijven op de grond en daar een foto van maken zodat mijn nabestaanden zouden weten wat er is gebeurd. Misschien hebben de meiden dit idd gedaan en hing de tas daarom in de struiken zodat deze gevonden zou worden. Als er op de fototoestel geen fotos zijn die gemaakt zijn dan is voor mij de kans groot dat het om een misdrijf gaat.

nou, shoot me!
Je verdwaalt makkelijk. Dat gaf eerder ook iemand aan die dat pad kent.
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:38:05 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141574598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 13:50 schreef Mystic_HBC het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, echter je hebt te maken met de continental divide.
Je denkt een stroompje te volgen richting Boquete. Maar 10 km verderop stromen ze totaal de andere kant op naar de Caraibische zee... Laat daar nu zich 60-80 km dichte oerwoud bevinden...
Een klein foutje in de Jungle en het wordt je fataal.
Ah eindelijk, gezond verstand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141574650
Sendero Culebra trail is dus het verlengde van de El Pianista trail

Het Sendero Culebra trail head is 1.4 km vanaf de verharde weg

stukje lopen en je komt boven de watervallen uit

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:40:45 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141574679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat heb ik hier idd ook eerder gevraagd. Waar zijn de kleren? Toen dachten enkele users dat katoen in die tijd al vergaan kon zijn (lijkt mij sterk).
Als er geen kleding gevonden is dan is het natuurlijk mogelijk dat ze geen kleding aan hadden.. Trek daaruit je conclusies..
Zijn de lichamen al gevonden dan?
Grote kans dat de kleren daar zijn waar de lichamen zijn.
En nee, een voet en een heup zijn niet "de lichamen".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_141574730
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:32 schreef El_Matador het volgende:
Misdrijf is niet logisch omdat de rugzak zo intact is gevonden en relatief vlakbij Boquete.
Nu ben ik een vrouw, maar als ik een man was en ik zou (alleen of met anderen) twee meiden verkrachten en vermoorden, dan zou ik persoonlijk niets van hen meenemen. Die meiden worden als toeristen op een gegeven moment vermist en er komt onherroepelijk een hoop media op af. Iedereen om je heen weet dat er telefoons, bh's en een rugzak missen. Je kan er dus niets mee behalve het als aandenken in je huis, goed verborgen, bewaren. Dan moet je dus geen huisgenoten hebben want dan ben je de lul.

Voor een mobieltje en wat euries worden ze minder snel vermoord dan na een verkrachting.
pi_141574774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:34 schreef jackie12 het volgende:
Hoi ben nieuw op dit forum. Ben heel erg nieuwsgierig wat er gebeurd is met deze meiden.
Volg het nieuws nauwlettend en volg dit forum dan ook iedere dag meerdere keren maar vind het wel jammer dat sommige mensen mekaar de loef willen afsteken of na een "verkeerde vraag of opmerking" de wind van voren krijgen terwijl iedereen denk ik hetzelfde heeft als ik: Wat is er in godsnaam gebeurd met deze meiden?

Hier mijn bescheiden mening en vragen die ik heb.

Scenario verdwalen: De meiden waren al een tijdje in Boquete en toen zij de Pianiste wilden gaan doen in de middag moeten zij toch geweten hebben dat het rond 1830 donker wordt.Kan me dus niet voorstellen dat zij zo laat nog van het pad zijn afgegaan en toen het donker werd zijn door blijven lopen. Natuurlijk kunnen ze op dat moment al verdwaald zijn maar het is daar toch snachts niet zo koud dat ze door onderkoeling zijn overleden? Zou ook niet kloppen met de vindplaats van hun lichaamsdelen.
Maar goed , stel ze waren verdwaald en het wordt de volgende dag dan ga je toch niet verder de jungle in maar juist terug de berg op waar je net vanaf komt?
Ik geloof echt wel dat je daar heel makkelijk kunt verdwalen maar toch denk ik niet dat gebeurd is. Ik denk dat ze dan namelijk wel na een paar dagen gevonden zouden zijn of zelf uit de jungle zouden zijn gekomen na een paar dagen. Als ik naar de kaart kijk dan is het van Boquete naar de andere kant van de jungle hooguit 20 a 30 km. Is natuurlijk groot maar voor mijn gevoel te klein om daar niet meer uit te kunnen komen. Bovendien lees ik dat er veel paadjes, riviertjes ed door lopen en er relatief gezien ook wel veel mensen zijn

Vragen:1 Een Nederlandse inwoner van Boquete zei dat het die avond ontzettend slecht weer was maar ergens anders las ik dat het juist prima weer was.Wat is juist? Dit met name omdat bij slecht weer de rivier ruig kan zijn en bij goed weer niet.
2 Hadden de dames een kaart bij zich?
3 Klopt het dat de Pianiste een soort van heuvel/berg is en dat aan de andere kant van de berg de jungle pas echt begint?

Scenario ongeluk/wilde dieren
Kan ik heel kort over zijn, dit geloof ik niet
Over wilde dieren las ik dat de poema en jaguar daar bijna nooit gezien worden en dan zou het wel heel toevallig zijn dat de beide dames dan gedood zouden zijn door hetzelfde dier Datzelfde geldt ook voor slangen en andere dieren. 1....heel misschien maar niet allebei.
Slangen, insecten en spinnen zijn vele malen talrijker en onzichtbaarder dan een grote kat. Kans is juist wel groot dat ze gebeten zijn door kleinere dieren en daar kunnen ze aan overlijden.

quote:
Voor een ongeluk denk ik eigenlijk hetzelfde. Geloof echt wel dat 1 van de meiden een ongeluk kan hebben gehad maar allebei?? Bovendien is de rugzak daar denk ik teveel voor in tact
Ene meid valt in het terrein (kuilen, stenen, riviermodder die 'drijfzandachtig' kan zijn...), andere meid zet rugzak neer en komt haar helpen, overkomt hetzelfde of vergelijkbaar.

Het terrein is het gevaarlijkste, daarna de kleine dieren. Mensen en grote dieren hebben een veul kleinere kans in dat onherbergzame gebied.

quote:
vraag: is er in de buurt een waterval waar ze bij het oversteken van de rivier, meegesleurd zijn door de rivier en van een waterval kunnen zijn gevallen. Dat zou dan wel een ongeluk kunnen verklaren en kunnen verklaren over de lichaamsresten die gevonden zijn. (maar eigenlijk niet de rugzak)
vraag: is het bekend of de rugzak en de spullen die erin zaten doorweekt waren met water of was alles nog in prima staat. Als het namelijk nog droog zou zijn dan is een val in de rivier voor mij uitgesloten.
De rugzak en spullen erin (camera, GSMs) zijn nat geworden door de vele regens natuurlijk. Daarom duurde het ook even voordat de data gelezen kon worden, maar ook dat ging vrij snel.

quote:
Vraag:Zijn er in dit gebied vaker mensen verdwenen in de afgelopen jaren?
1 stel is verdwenen in Costa Rica, over de grens in het westen en werden beiden dood aangetroffen (zij op een eiland in een park, hij intact -skelet- in de wildernis).

quote:
hing de tas daarom in de struiken zodat deze gevonden zou worden.
Hoe weet jij hoe die tas gevonden is? "hangend in de struiken"? Dan zou het wel zo bekendgemaakt zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141574806
Ja er was een eerdere vermissing, in 2009 een Engelse gast in exact hetzelfde gebied. Als daar dezelfde gasten achter zitten kan het al geen verkrachter zijn. En die 9-jarige vermiste jongen ook nog niet terecht. Toch zou je dan bijna aan dat broodje-organen-verhaal gaan denken. Zowel vrouwen als mannen steeds.
pi_141574860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:42 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nu ben ik een vrouw, maar als ik een man was en ik zou (alleen of met anderen) twee meiden verkrachten en vermoorden, dan zou ik persoonlijk niets van hen meenemen.
Nee, waarom niet? Ook geen geld? Contant?

quote:
Iedereen om je heen
Heb je het gebied een beetje bekeken, daar aan de andere kant van de Cordillera? :D

quote:
weet dat er telefoons, bh's en een rugzak missen. Je kan er dus niets mee behalve het als aandenken in je huis, goed verborgen, bewaren.
Verkopen natuurlijk. Hele zwarte markt hier voor mobieltjes hoor.

quote:
Dan moet je dus geen huisgenoten hebben want dan ben je de lul.
Huisgenoten??? Jij denkt aan een studentenhuis in Nederland?? We hebben het over huisjes in de wildernis in Panama, die mensen hebben vaak niet eens stromend water. :D

quote:
Voor een mobieltje en wat euries worden ze minder snel vermoord dan na een verkrachting.
Claim die je niet hard kan maken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141574876
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:29 schreef Perico het volgende:
Zelf geloof ik niet in verdwalen. Ik hou me vast aan wat de ouders bij Humberto Tan zeiden. Zij spraken over de Whatsapp berichten en de dagboeken die ze hebben ingezien.

De meiden wilden de tijd doden in de week tot het vrijwilligerswerk en planden later in de week tripjes naar de watervallen en de vulkaan. Maar deze eerste dag waarop ze verdwenen, wilden ze enkel even kennismaken met het gebied.

Even dat pad op, en nee geen rondwandeling maken... maar zoiets van, een uurtje heen en via hetzelfde pad weer terug. En die ouders hebben zelf ook dat pad gelopen... het was erg duidelijk, en na 45 minuten wordt het wel ietsje smaller, maar is het nog steeds duidelijk dat dit het pad was.

Ik heb zelf meer dan honderd tochten beschreven en ook uitgezet. Intuitief weet je als je een verkeerd zijpad hebt gekozen, dat te smal of niet platgetreden is. En dan loop je ook even terug.

Het was helemaal hun intentie niet om deze eerste dag een avontuur te beleven. Als de route hen niet duidelijk was, dan zouden ze zijn teruggegaan. Die mooie watervallen en vulkaan wilden ze voor later bewaren en ze hadden ook slechts spullen mee voor een uurtje of drie.

Ik sta ook achter de aanname dat ze gezien zijn, zittend langs de kant van de weg en dat iemand met kwade bedoelingen hen meenam, zoals die man die alle vondsten deed.

Voor degenen die zeggen: kans is klein, niets wijst op misdaad.. Tanja Groen verdween in 1993 bij het dorpje Gronsveld bij een groot bos. Voorheen en nadien is daar nooit iets gebeurd. Toch werd het haar noodlottig..
Kerstin Goedbloed... Een val, gebroken enkel en overleden. De partner met wie ze mee was ging hulp halen en is ook door de jungle meegenomen.

quote:
Zijn zus uit Geldrop, moeder van drie kinderen, verdween in 1999 samen met een Australische reisgenoot spoorloos op nog geen tachtig kilometer van de plek waar de twee Nederlandse vrouwen worden vermist. Samen met zijn vader trof hij na stevige zoektochten en hulp van indianen, het Rode Kruis en politie het ontzielde lichaam van zijn zusje op een eiland in een rivier aan. Ze was mogelijk door infecties om het leven gekomen. Ook de Australiër overleefde het avontuur niet.
Ook hier is niet helemaal duidelijk hoe en wat... Maar het is niet ver van waar deze twee meiden werden vermist.

Kortom: Verdwalen, misdaad, iets anders...
Het is speculatie...

Ik kan mij alleen voorstellen dat verdwalen gewoon heel makkelijk gebeurt...
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_141574942
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:46 schreef Mystic_HBC het volgende:
Ik kan mij alleen voorstellen dat verdwalen gewoon heel makkelijk gebeurt...
Jij hebt die El Pianista gelopen, niet?

Er is onduidelijkheid over waar ie begint en waar ie eindigt :



Begint ie al beneden, bij Durans Coffee? Of pas bij het restaurant Il Pianista dat al bijna op de bergpas ligt (en vandaar ga je dus naar beneden, al richting de Caribische Zee)?

[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 26-06-2014 14:53:56 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141574958
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet; je hebt 2,5 maand de tijd, een rivier die aanzwelt met regenbuien en veel aaseters (met name vogels) in de buurt.

Kan van alles gebeurd zijn, die resten en schoenen lijken me absoluut niet in situ.
Je trekt het uit het verband geloof ik. Mijn reactie was op de vraag of de meiden elkaar kwijt geraakt konden zijn. Is dat logisch als er resten van beiden in elkaars buurt gevonden zijn?

Overigens vraag ik me af hoe een vogel een bekken of bv dijbeen (met vlees er aan) kan verslepen. Welke vogel moet dat dan geweest zijn?
pi_141574987
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan is het vreemd dat de schoen met resten van Lisanne is gevonden in de buurt van het bekken van Kris.
Dat is waar... dan blijf ik die rugzak + status daarvan erg random vinden.
pi_141575007
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:40 schreef StaceySinger het volgende:
Sendero Culebra trail is dus het verlengde van de El Pianista trail

Het Sendero Culebra trail head is 1.4 km vanaf de verharde weg

stukje lopen en je komt boven de watervallen uit

Keurig pad...
Zelfs reling aangebracht.
I´m back.
pi_141575041
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je trekt het uit het verband geloof ik. Mijn reactie was op de vraag of de meiden elkaar kwijt geraakt konden zijn. Is dat logisch als er resten van beiden in elkaars buurt gevonden zijn?
Ja. dat is logisch. Je kan na 2,5 maand moeilijk conclusies trekken aan de hand van een paar vondsten die in een rivierbedding lagen.

De rivier is de beste transporteur, daarna vogels.

Dat resten van 2 meiden bij elkaar in de rivierbedding liggen, is heel logisch als ze beiden stroomopwaarts zijn omgekomen en door de rivier naar lager gelegen delen is getransporteerd.

quote:
Overigens vraag ik me af hoe een vogel een bekken of bv dijbeen (met vlees er aan) kan verslepen. Welke vogel moet dat dan geweest zijn?
We weten niet hoe dat bekken eruitzag voordat er vogels aan gingen zitten.

De OP van de vorige topics geeft de 'dierentuin' met een paar vogels die er voor komen. Ook de grootste roofvogel, de andescondor, komt er voor.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141575192
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zijn de lichamen al gevonden dan?
Grote kans dat de kleren daar zijn waar de lichamen zijn.
En nee, een voet en een heup zijn niet "de lichamen".
"De" lichamen gaan ze ook nooit meer vinden. Een beest dat een bekken schoonvreet en in tweeën breekt, een voet scheidt van een onderbeen.. Die laat niet de rest van het lichaam inclusief de kleding netjes op één plak achter. Denk ik.
Waar ik persoonlijk als ik familie zou zijn, heel veel waarde aan zou hechten zijn de schedels en eventueel de ribbekasten. Als het moord is, dan is de kans het grootst dat als er al sporen van geweld op de botten te vinden zijn, je die daar moet zoeken.
pi_141575275
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:43 schreef El_Matador het volgende:
Hoe weet jij hoe die tas gevonden is? "hangend in de struiken"? Dan zou het wel zo bekendgemaakt zijn.
Het is bekend gemaakt dat de tas gevonden is op een struik. Als je de media mag geloven.
pi_141575282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

"De" lichamen gaan ze ook nooit meer vinden. Een beest dat een bekken schoonvreet en in tweeën breekt, een voet scheidt van een onderbeen.. Die laat niet de rest van het lichaam inclusief de kleding netjes op één plak achter. Denk ik.
De kans dat er een groot dier aan heeft gezeten is vrij klein; dat dier moet het verse lichaam/lichamen ruiken en binnen een bepaalde tijd (zeg 2 dagen in de 36 graden hete wildernis) bij de lichamen zijn.

quote:
Waar ik persoonlijk als ik familie zou zijn, heel veel waarde aan zou hechten zijn de schedels en eventueel de ribbekasten. Als het moord is, dan is de kans het grootst dat als er al sporen van geweld op de botten te vinden zijn, je die daar moet zoeken.
Waarom toch moord? Is totaal niet logisch.

Als je iemand in een ver afgelegen deel van de wereld vermoordt, begraaf je de lichamen en NIEMAND die ze ooit nog vindt (zie de zoektocht nu).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141575309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is bekend gemaakt dat de tas gevonden is op een struik. Als je de media mag geloven.
Ja, dat laatste dus. Je zou de originele Panamese beelden moeten zien, van die rijstboertjes, maar die zijn volgens mij niet in beeld gekomen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141575329
quote:
19s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:46 schreef El_Matador het volgende:
Nee, waarom niet? Ook geen geld? Contant?
Nee, niet als ik normaliter weinig geld zou hebben. Dat valt op namelijk. Maar ik zou de tas niet eens openmaken om er in te kijken ivm sporen.
  donderdag 26 juni 2014 @ 14:59:52 #148
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141575334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:50 schreef Ryan3 het volgende:
Keurig pad...
Zelfs reling aangebracht.
Hier sta ik volledig achter. Ik heb inmiddels wel zo'n drie uren aan paden bekeken van hikers die video's postten rond Boquete.

Ja, de jungle is vreselijk en dicht als je van het pad afwijkt.. maar voor de rest verschilt het ook weer niet veel van Nederland. De uitgezette paden zijn breed en herkenbaar en als je fout loopt, heb je het snel in de gaten.
pi_141575388
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, niet als ik normaliter weinig geld zou hebben. Dat valt op namelijk. Maar ik zou de tas niet eens openmaken om er in te kijken ivm sporen.
Het geeft niet, maar je opmerkingen getuigen niet echt van een goed beeld van dat gebied. Bekijk Google Earth, de kaartjes, de filmpjes.

Geld, camera's en mobieltjes neem je als latino gewoon mee. Verkopen en niemand komt erachter. Gebeurt dagelijks in alle Latijns-Amerikaanse landen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141575400
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:59 schreef Perico het volgende:
De uitgezette paden zijn breed en herkenbaar en als je fout loopt, heb je het snel in de gaten.
In Boquete niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')