abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:53:10 #1
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_141531108
Ik ben nu voor de 2e keer betrapt op het liegen tegen mijn vriendin.

Even op een rij:

- We zijn allebei 23
- Ze is mijn eerste 'echte' vriendin waar ik serieus mee wil zijn.
- We hebben nu 4 maanden erop zitten

Het gaat hier altijd om kleine pietluttige dingetjes die bij mij in het verleden zijn gebeurd maar waar ik haar niet mee wil belasten. Ik merk dat ik sneller iets niet wil toegeven omdat ik bang ben om een slechte reactie te krijgen van haar.

Goed voorbeeld was de 2e leugen waar ik mee door de mand viel. Ik heb geflikflooid met een milf die 10 jaar ouder was dan ik. Dit gebeurde vorig jaar. Vaak komt dit nog wel eens voor in een gesprek met vrienden als grapje. Zo dus ook de laatste keer, alleen was deze keer mijn vriendin ook aanwezig. Ze vroeg achteraf of het echt zo was dat ik met een milf was.

"nee ze lullen uit hun nek"

Ik weet niet eens waarom ik het zei. Ik hoef mij niet te schamen tegenover haar, maar toch doe ik het. Natuurlijk kwam ze er later achter, want dit soort dingen zijn niet te verbergen.

Ze geeft aan dat ze op deze manier steeds moeilijker vind om mij te geloven, hoewel ik eigenlijk alleen maar in mijn ogen lieg over dingen die haar toch niet aangaan. Het is niet zo dat ik met andere meisjes om ga en daar mee mijn relatie verziek, dit ben ik ook helemaal niet van plan om te doen.

Ik lieg eigenlijk alleen maar uit schaamte en niet om dingen te verbergen, ondanks dat vind ik het van mezelf niet kunnen dat ik dit doe.
Op deze manier beschadig ik onze relatie en dit wil ik niet. Ze geeft me nog een kans, maar ik voel me toch klote ondanks dat ze het me mondjesmaat aan het vergeven is.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mezelf dit af leer? Kan ik mezelf erop betrappen als ik lieg?
Op vrijdag 8 april 2011 22:44 schreef Nikmans het volgende:
sowieso kwaliteitsuser die TS
pi_141531165
Man up. Boeiend. Alle mannen doen dit.
Nee.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:55:47 #3
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141531222
wat ben jij een jankert zeg
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:57:11 #4
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_141531265
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:55 schreef mokkiemok het volgende:
wat ben jij een jankert zeg
Ja huilie, je best doen om een beter mens te worden is een probleem?
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:58:52 #5
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141531329
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:57 schreef Morton_Koopa het volgende:

[..]

Ja huilie, je best doen om een beter mens te worden is een probleem?
:')
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_141531420
Is het nou echt zo moeilijk om daar gewoon eerlijk over te zijn, als het toch niet echt hele boeiende dingen zijn? :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_141531454
Simpel. 2 keuzes.

Of je vertelt de waarheid als ze er naar vraagt.

Of je zegt, hey dit is het verleden, wil ik het niet over hebben.

En sowieso dikke care, jij bent vast ook niet haar eerste.
pi_141531457
Niet meer liegen of ervoor zorgen dat je vriendin je stoere verhalen voor haar tijd niet hoort. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:03:32 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_141531486
quote:
9s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:53 schreef Morton_Koopa het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mezelf dit af leer? Kan ik mezelf erop betrappen als ik lieg?
Je kunt jezelf toch corrigeren?

En ik zou er niet te zwaar aan tillen, hoor. Ik zou mezelf eerder aanleren om te zeggen dat je dat "liever voor jezelf houdt". Ik heb ook vriendinnen gehad die mijn hersens het liefste binnenstebuiten draaiden, alle kleine dingetjes willen weten. Maar dat gaat ze geen reet aan :N
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_141531548
Waarom zou je je schamen tegenover je vriendin ? :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_141531738
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:
Waarom zou je je schamen tegenover je vriendin ?
Ja, dit.

Waarom schaam je je hierover tegen je vriendin?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:11:55 #12
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_141531740
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, dit.

Waarom schaam je je hierover tegen je vriendin?
Ik schaam me ook niet tegen over mijn vriendin. Ik floep het er gewoon uit zonder er echt even over na te denken wat ik zeg.
En misschien heeft het er stiekem ook een beetje mee te maken dat ik voor het eerst in mijn leven iemand heb waar ik alles mee kan delen. En die dat ook daadwerkelijk graag wilt horen. Dat is voor mij ook een nieuwe ervaring die ik hiervoor niet heb gehad.

Daarnaast probeer ik juist het gene waar ik bang voor ben te ontwijken door te liegen, maar daarmee schiet ik mezelf in de voet.
pi_141531867
Dit klinkt als paniekvoetbal op het moment dat ze het aan je vraagt.
Man up. Als iets zo is, kan je beter gewoon de waarheid spreken tegen haar. Zeker als je serieus met haar verder wilt. Lieg je erover, dan heb je kans dat je je relatie (veel) schade op laat lopen en dat ze je niet meer kan vertrouwen. En vertrouwen 'komt te voet en gaat te paard'

Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan. En ja, je zal dan inderdaad een keer door het stof moeten gaan. Maar als jij er zelf echt mee zit dat je dit doet, kan je het jezelf afleren. Succes ^O^
Oh.
pi_141532064
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:11 schreef Morton_Koopa het volgende:

[..]

Ik schaam me ook niet tegen over mijn vriendin. Ik floep het er gewoon uit zonder er echt even over na te denken wat ik zeg.
Je openingspost spreekt dat tegen:
quote:
9s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:53 schreef Morton_Koopa het volgende:
Ik lieg eigenlijk alleen maar uit schaamte en niet om dingen te verbergen,
Dus...
quote:
En misschien heeft het er stiekem ook een beetje mee te maken dat ik voor het eerst in mijn leven iemand heb waar ik alles mee kan delen. En die dat ook daadwerkelijk graag wilt horen. Dat is voor mij ook een nieuwe ervaring die ik hiervoor niet heb gehad.
Maar waarom zou je dan liegen? Waarom vertel je de waarheid niet, of waarom geef je niet aan dat je het liever niet vertelt?

quote:
Daarnaast probeer ik juist het gene waar ik bang voor ben te ontwijken door te liegen, maar daarmee schiet ik mezelf in de voet.
En waar ben je dan bang voor als je tegen je vriend zegt dat je ooit met een MILF had?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:33:08 #15
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_141532472
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

Je openingspost spreekt dat tegen:

[..]

Dus...

[..]

Maar waarom zou je dan liegen? Waarom vertel je de waarheid niet, of waarom geef je niet aan dat je het liever niet vertelt?

[..]

En waar ben je dan bang voor als je tegen je vriend zegt dat je ooit met een MILF had?
Ik heb werkelijk waar geen idee waarom het me niet lukt om de waarheid te zeggen. Ik schaam me niet tegen over haar, in principe kan ik alles kwijt. Ik ben denk ik bang voor een foute reactie van haar. Dat ze misschien een slecht beeld van me krijgt omdat ik een milf heb gehad.

Maar is het nodig dat als ze me vraagt of ik wel eens een piemel foto heb verstuurd (wat zo is) om daar eerlijk antwoord op te geven? Daar ligt mijn dilemma met de leugens.

Ik wil eerlijk en zonder schaamte de dingen vertellen waar ik zelf niet zo lekker op terug kijk.

Hoe moet ik dit dan doen?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:33:35 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141532492
En als je die leugen eruit floep kjan je jezelf ook wel corrigeren. Beter dat je het zelf doet, dan dat zij het doet.

Misschien in jouw ogen kleine dingen, en wss ook in die van haar.. maar uiteindlijk weet zij natuurlijk niet over welke dingen je nu wel of niet liegt = weg vertrouwen
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:34:19 #17
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_141532516
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:15 schreef Nat-Water het volgende:
Dit klinkt als paniekvoetbal op het moment dat ze het aan je vraagt.
Man up. Als iets zo is, kan je beter gewoon de waarheid spreken tegen haar. Zeker als je serieus met haar verder wilt. Lieg je erover, dan heb je kans dat je je relatie (veel) schade op laat lopen en dat ze je niet meer kan vertrouwen. En vertrouwen 'komt te voet en gaat te paard'

Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan. En ja, je zal dan inderdaad een keer door het stof moeten gaan. Maar als jij er zelf echt mee zit dat je dit doet, kan je het jezelf afleren. Succes ^O^
Ik hoop dat ik mezelf kan beteren door alles nu op een rij te krijgen en vanaf nu een andere manier van denken aan te nemen over gevoelige onderwerpen. Dank is groot voor je steun O+
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:34:23 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141532520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:33 schreef Morton_Koopa het volgende:
Ik heb werkelijk waar geen idee waarom het me niet lukt om de waarheid te zeggen. Ik schaam me niet tegen over haar, in principe kan ik alles kwijt. Ik ben denk ik bang voor een foute reactie van haar. Dat ze misschien een slecht beeld van me krijgt omdat ik een milf heb gehad.
Wat voor foute reactie zie je dan voor je?
En een "slecht beeld" is toch vorm van schaamte.. je angst daarvoor.
pi_141532528
Ik snap niet dat je over zulke dingen zou liegen.
Het is gebeurd in het verleden, toen je haar nog niet als vriendin had.
Met andere woorden, je benadeeld haar hier op geen enkele manier mee.

Dus wat is het probleem?
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:35:12 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141532550
En als je vriendin je antwoorden niet leuk vindt, dan is het haar probleem. Zij vroeg erna, zij wou eerlijk antwoord.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:38:08 #21
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_141532632
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wat voor foute reactie zie je dan voor je?
En een "slecht beeld" is toch vorm van schaamte.. je angst daarvoor.
Inderdaad, daarom ook het voorbeeld van mezelf in de voet schieten. Ik probeer iets te vermijden maar heb daardoor juist het resultaat wat ik probeer te vermijden.

Ik denk dat ze misschien bot uit de hoek kan komen over de onderwerpen, en in haar ogen ziet ze misschien dit als een grapje (ze kan nogal bot uit de hoek komen) maar daar zit ik dan weer mee :')
Ik heb gewoon geen zin om over te komen als een afgelikte boterham.

In principe hoef ik niet te horen van haar hoeveel mensen ze heeft gepijpt en ik ga er dan ook vanuit dat zij niet hoeft te weten hoeveel meisjes ik achter het fietsenhok heb genomen.

Ik weet het, het is triest. Maar mijn buik zit werkelijk waar in een kronkel hierdoor.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:39:31 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_141532676
Als ze iets niet wil weten, moet ze er niet naar vragen. Net als dat jij niet gaat vragen hoeveel mannen ze gepijpt heeft.
En vraag je het wel, dan moet je zelf met het antwoord dealen. Net als dat zij met jouw antwoord moet dealen.

Dus wees gewoon eerlijk. Keurt ze jou daardoor af, dan is het niet de juiste vriendin voor jou :)
pi_141532705
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:38 schreef Morton_Koopa het volgende:

[..]

Inderdaad, daarom ook het voorbeeld van mezelf in de voet schieten. Ik probeer iets te vermijden maar heb daardoor juist het resultaat wat ik probeer te vermijden.

Ik denk dat ze misschien bot uit de hoek kan komen over de onderwerpen, en in haar ogen ziet ze misschien dit als een grapje (ze kan nogal bot uit de hoek komen) maar daar zit ik dan weer mee :')
Ik heb gewoon geen zin om over te komen als een afgelikte boterham.

In principe hoef ik niet te horen van haar hoeveel mensen ze heeft gepijpt en ik ga er dan ook vanuit dat zij niet hoeft te weten hoeveel meisjes ik achter het fietsenhok heb genomen.

Ik weet het, het is triest. Maar mijn buik zit werkelijk waar in een kronkel hierdoor.
Iedereen heeft een verleden. Als zij niet met dat van jou kan leven (ook al heb je het afgesloten) is zij helaas dan niet de juiste voor jou. En het is niet triest om hier mee te zitten. Het is een punt van besef waar je mee om moet leren gaan.

Bekijk het zo, het feit dat je er mee zit zegt al iets dat je d'r echt leuk vindt. Toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door Nat-Water op 25-06-2014 14:42:07 (Toevoeging) ]
Oh.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:42:04 #24
282425 Morton_Koopa
De eckte sinds 1988
pi_141532739
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:39 schreef Cue_ het volgende:
Als ze iets niet wil weten, moet ze er niet naar vragen. Net als dat jij niet gaat vragen hoeveel mannen ze gepijpt heeft.
En vraag je het wel, dan moet je zelf met het antwoord dealen. Net als dat zij met jouw antwoord moet dealen.

Dus wees gewoon eerlijk. Keurt ze jou daardoor af, dan is het niet de juiste vriendin voor jou :)
Afkeuring is het woord waar ik naar zocht.

Ik ben bang dat ze mij afkeurt. Hoewel ik zeker weet dat ik dit niet hoef te doen aangezien ze me nu ook weer vergeeft.

Daarom moet ik iets vinden om mezelf te veranderen. Tijdens een leugentje mezelf corrigeren is misschien een stap in de goede richting.
pi_141532951
Je kan natuurlijk ook na zo'n leugentje zeggen: goh, ik wil helemaal niet liegen, maar tis kennelijkn automatisme, ik heb wél wat gehad met n milf. Ipv dat zij dat weer via via hoort.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')