abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141530931

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syrië deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

pi_141535143
Straks is het gewoon allemaal heel anders dan iedereen denkt...

Assad en Iran die ISIS gewoon al die tijd hebben gesteund... _O- _O_ :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:01:28 #3
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_141535209
BNW is de andere kant op, het is 0,0% logisch.
Anti-Turkije
pi_141535241
Ik zet m'n geld in op de Golfstaten en Turkije.
  woensdag 25 juni 2014 @ 16:05:32 #5
421524 SadPanda
pi_141535314
Assad koopt trouwens net zo goed olie van de andere rebellen, dat ze dat met ISIS ook doen is dus niet vreemd... En ze hebben met regelmaat ISIS aangevallen. Maar het grootschalig doen is enorm dom natuurlijk.
Anti-Turkije
pi_141536083
Het gaat mij allemaal te gemakkelijk, die opmars. Ergens klopt er iets niet.
pi_141536434
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:59 schreef theunderdog het volgende:
Straks is het gewoon allemaal heel anders dan iedereen denkt...

Assad en Iran die ISIS gewoon al die tijd hebben gesteund... _O- _O_ :')
:')

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
CIA :+
pi_141536556
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:01 schreef SadPanda het volgende:
BNW is de andere kant op, het is 0,0% logisch.
1: Ik zeg nergens dat het zo is, volgens mij zeg ik duidelijk " straks is het"...

2: Waarom moet dit conflict "logisch" zijn? waarom kunnen landen niet een verborgen agenda hebben?

Het is erg hip hier om dat te roepen "BNW is andere kant op", maar denk er eens over na.
pi_141536587
quote:
Mwau, dat is nog te verklaren door propaganda, de soennitische steun enz.
pi_141536609
quote:
Goh. Zou je zeggen. Hebben ze al tegengas gehad dan?
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:02:43 #11
421524 SadPanda
pi_141537596
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 16:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Ik zeg nergens dat het zo is, volgens mij zeg ik duidelijk " straks is het"...

2: Waarom moet dit conflict "logisch" zijn? waarom kunnen landen niet een verborgen agenda hebben?

Het is erg hip hier om dat te roepen "BNW is andere kant op", maar denk er eens over na.
Welke verbogen agenda? Waarom zouden ze het doen?
ISIS valt twee bondgenoten aan, Irak en Syrië. Grote kans dat Irak nu officieel uit elkaar valt, daar heeft Iran geen enkel voordeel bij.
In Syrië bestrijd ISIS wel de andere rebellen maar uiteindelijk moet Syrië ook ISIS grootschalig gaan bestrijden, niet echt handig als je ze dan eerst bewapend of iets dergelijks hebt. Vooral omdat ISIS strijders een erg hoog moraal hebben.
En waarom valt het Syrische leger ISIS aan terwijl ze ze zouden steunen?
Anti-Turkije
pi_141537731
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:02 schreef SadPanda het volgende:

[..]

ISIS valt twee bondgenoten aan, Irak en Syrië. Grote kans dat Irak nu officieel uit elkaar valt, daar heeft Iran geen enkel voordeel bij.
In Syrië bestrijd ISIS wel de andere rebellen maar uiteindelijk moet Syrië ook ISIS grootschalig gaan bestrijden, niet echt handig als je ze dan eerst bewapend of iets dergelijks hebt. Vooral omdat ISIS strijders een erg hoog moraal hebben.
Het was slechts een speculatieve reactie, maar niet een die ondenkbaar is. Je moet je realiseren dat in de diplomatiek alles mogelijk is, zeker als het machtige landen betreft.

Ik weet vrijwel zeker dat bijvoorbeeld VS heel veel dingen achterhoud voor de wereld. Ik vind eigenlijk eerder dat je naar de BNW moet als je denkt dat je serieus de waarheid voorgeschoteld krijgt via de media.

Er worden zoveel dingen achtergehouden, heb hier alleen geen direct bewijs voor. Het is geen exacte wetenschap.
pi_141537765
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:02 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Het is allemaal gebaseerd op propaganda. Je hebt hier ook een bepaalde fokker die blijft beweren dat het Syrische leger nog nooit ISIS aangevallen of gebombardeerd heeft.
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:21:23 #14
421524 SadPanda
pi_141538282
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het was slechts een speculatieve reactie, maar niet een die ondenkbaar is. Je moet je realiseren dat in de diplomatiek alles mogelijk is, zeker als het machtige landen betreft.

Ik weet vrijwel zeker dat bijvoorbeeld VS heel veel dingen achterhoud voor de wereld. Ik vind eigenlijk eerder dat je naar de BNW moet als je denkt dat je serieus de waarheid voorgeschoteld krijgt via de media.

Er worden zoveel dingen achtergehouden, heb hier alleen geen direct bewijs voor. Het is geen exacte wetenschap.
Ik weet dat het speculatief was. Maar dat ze ISIS zouden steunen is naar mijn idee ondenkbaar. In Irak hebben ze er geen enkel voordeel bij. In Syrië 1 namelijk dat ze andere rebellen bestrijden. Lijkt me sterk dat dat opweegt tegen de nadelen in Syrië die ik in mijn vorige noemde. Als je ook Irak meeneemt is het al helemaal ondenkbaar. Irak, een goede bondgenoot, gaat zeer waarschijnlijk uit eenvallen. En het soennitische deel zou dan waarschijnlijk een slaafje van SA worden.

Natuurlijk maar het is ook wel handig als er enige logica inzit, anders kan je alles verzinnen.
Anti-Turkije
pi_141538315
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:21 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik weet dat het speculatief was. Maar dat ze ISIS zouden steunen is naar mijn idee ondenkbaar. In Irak hebben ze er geen enkel voordeel bij. In Syrië 1 namelijk dat ze andere rebellen bestrijden. Lijkt me sterk dat dat opweegt tegen de nadelen in Syrië die ik in mijn vorige noemde. Als je ook Irak meeneemt is het al helemaal ondenkbaar. Irak, een goede bondgenoot, gaat zeer waarschijnlijk uit eenvallen. En het soennitische deel zou dan waarschijnlijk een slaafje van SA worden.

Natuurlijk maar het is ook wel handig als er enige logica inzit, anders kan je alles verzinnen.
Jij doet alsof logica heilig is..
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:26:44 #16
421524 SadPanda
pi_141538466
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij doet alsof logica heilig is..
Tja, ik kan hier ook wel schrijven dat Canada, Haïti en Australië ISIS steunen in een geheim complot.
Anti-Turkije
pi_141538556
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:26 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Tja, ik kan hier ook wel schrijven dat Canada, Haïti en Australië ISIS steunen in een geheim complot.
Nee, dat zou volstrekt irrelevant zijn aangezien daar geen enkele bron voor is.

Dat Assad en Iran extremistische -islamitische groeperingen hebben gesteund wel, en volgens bepaalde bronnen dat Iran dat nog steeds .

Het is twijfelachtig , want het komt niet in de mainstream media. Maar het is mogelijk.
pi_141538631
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:26 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik zit ook in het complot.

DOOD AAN ALLE KOERDEN. en Soennieten en eigk ook Sjiieten.
pi_141538665
quote:
Als Murica ingrijpt zijn die haatbaarden zo weer terug naar hun zandhutje
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:37:34 #20
421524 SadPanda
pi_141538814
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, dat zou volstrekt irrelevant zijn aangezien daar geen enkele bron voor is.

Dat Assad en Iran extremistische -islamitische groeperingen hebben gesteund wel, en volgens bepaalde bronnen dat Iran dat nog steeds .

Het is twijfelachtig , want het komt niet in de mainstream media. Maar het is mogelijk.
Dat noemen we propaganda. Ik heb net uitgelegd waarom er geen logica in zit en waarom er geen voordeel voor Iran aanzit. Daarmee mag je het natuurlijk oneens zijn, maar dan is het wel handig als je met argumenten komt.
Anti-Turkije
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:39:04 #21
421524 SadPanda
pi_141538862
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:32 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat hebben we gezien in Afghanistan.

*Kuch
Anti-Turkije
pi_141539108
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:32 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zoals in Iraq en Afghanistan dus?? :')
pi_141539424
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:46 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Zoals in Iraq en Afghanistan dus?? :')
Maar toen was er nog geen
pi_141539435
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Drone aanvallen maken het juist erger :')
  woensdag 25 juni 2014 @ 17:57:22 #25
421524 SadPanda
pi_141539516
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 17:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah vandaar zijn er nu geen terroristen meer in Pakistan, Jemen en Afghanistan waar drone aanvallen worden uitgevoerd....
Tevens zijn drone aanvallen contraproductief.
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')