abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142291450
Ik heb de medela freestyle. Das een dubbele elektrische kolf. Erg handig als mini snachts ineens doorslaapt en je op ploffen staat. En ik heb 'm tot maxi 1 was elke dag op werk gebruikt. Omdat het een dubbele is was ik dus snel klaar en kun je optimaal gebruik maken van het toeschietreflex.
Tralalalaaa
pi_142291588
Vandaag kwam mijn schoonzus even op bezoek. In mijn schoonfamilie hebben ze een nichtje met een baby van 11 weken waar mijn schoonzus veel bij over de vloer komt. Nu had mijn schoonzus mijn nichtje geadviseerd om maar te stoppen met borstvoeding. Want de baby was wel veel aan het piepen en ze wilde zo vaak aan de borst.. Dat kon alleen maar betekenen dat de melk niet genoeg was of niet genoeg 'voedingswaarde' had. Nichtje luisterde braaf naar tante en is dus gestopt.

Volgens mijn schoonzus (zelf om dezelfde redenen destijds na drie weken gestopt met borstvoeding) had ze wel even 'de boeken' geraadpleegd voordat ze dit advies gaf.

Nouja, het was nogal mosterd na de maaltijd maar heb wel even gezegd dat het heel normaal is als baby's vaak aan de borst willen, ook i.v.m. de productie. Volgens schoonzus slaapt de baby nu wel lekker door..

Bij zo'n verhaal heb ik het gevoel dat ik op een compleet andere planeet zit.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 14 juli 2014 @ 18:28:08 #203
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142292075
Zonde is dat altijd. Kwaad is al geschiedt, maar je kan opperen dat als er een 2e komt en ze weer zulke problemen heeft ze ook een deskundige kan raadplegen als ze wel graag borstvoeding had willen geven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_142292927
Hmm.. op zich ben ik thuis tot mini 9 maanden is. Dus ik hoef niet al na een paar maanden al hele voedingen af te kolven (even ervan uitgaande dat de bv verder lekker loopt dus). Maar ik kan me voorstellen dat het zoals Franny zegt in het begin een motivator kan zijn, en een mogelijkheid voor mijn man om evt wat voedingen hier en daar over te nemen (na een paar weken ofzo). Mijn voorkeur gaat voor zulk weinig gebruik denk ik uit naar een handkolf...
En Medela is nu met 30% in de aanbieding bij mijn apotheek, dus dat verleidt ook wel ;)
Dank voor nu, ik ga er eens een nachtje over slapen :)
pi_142293261
Voedingen overnemen klinkt leuker dan het is ;) vor jou is het meer werk (kolven duurt langer dan voeden) en je hebt wrs meer voeding nodigvoor een verzadigde baby (want flesje drinkt makkelijker) dus duurt kolven nog langer ;)
pi_142293656
Nou, ik handkolf in de ochtend behoorlijk snel wat bij elkaar. Duurt niet langer dan een voeding. En als je dat regelmatig doet (ik probeer iedere dag), dan kun je ook een voorraadje opbouwen. Ja, het vraagt ook even iets, maar dat is ook kwestie van gewenning.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142296334
Roomsnoes, ik had een handkolf gekregen van iemand en na de geboorte (kind nog niet aan de borst) een paar weken zo'n medelafabriek gehuurd tot hij zelf dronk.

Die handkolf heb ik daarna ook altijd gebruikt op m'n werk (gekolfd tot 1 jr ongeveer) dus die is heel intensief gebruikt. Vond het een heel fijn laagdrempelig ding, makkelijk meenemen, geen elektriciteit nodig en genoeg opbrengst, dat ik eigenlijk nooit aanleiding heb gezien om een andere te kopen. Maar ik ben daarin niet echt representatief want geen ervaring met dubbelzijdig en elektrisch en zo, dat was misschien nog veel makkelijker geweest.

Met jouw geplande incidentele gebruik zou ik een handkolf doen inderdaad. En of je die voor de geboorte in huis moet halen, als je dat fijn/geruststellend vindt gewoon doen. Kan me indenken dat jij misschien wat minder makkelijk een kolf kan regelen dan hier dus dat zou alleen maar pro zijn.
  maandag 14 juli 2014 @ 21:11:11 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142299334
Ik zou ook (eerst) een handkolf proberen Roomsnoes! En dan kun je altijd nog een electrische kopen als je wilt. Ik heb ook een Freestyle, en 1 voordeel daarvan is dat ie dus ook draadloos kan ^O^
  maandag 14 juli 2014 @ 21:28:09 #209
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142300220
Zonde is dat he Franny... Ik vraag me dan ook af wat voor 'boeken' ze heeft geraadpleegd. Redelijk ouderwets is dat. En er is dan ook niet op internet gezocht kennelijk, want je hoeft maar iets over borstvoeding in google in te tikken en je komt op borstvoeding.com uit met alle pro-bv adviezen.

Roomsnoes, ik had net als mineola een handkolf gekregen van mijn schoonzus. Tijdens de kraamtijd heeft de kraam uitgelegd hoe die werkte, meer niet. Later heb ik me laten voorlichten en heb ik een medela swing gekocht. In het begin vond ik handmatig kolven makkelijker, maar nu gebruik ik weer liever de automatische.
Het nadeel van de handkolf vond ik, dat die echt heel hard kan. En dan zag ik grote stralen melk, en werd ik steeds enthousiaster, zodat ik steeds na afloop met paarse tepels zat :').

Ik ben ook thuis met mini, maar kolf bijna elke dag (mijn dag begint standaard met: baby voeden, evt. nog even slapen, douchen, aankleden, koffie zetten, ontbijt maken, TV aan en kolven). Mijn man heeft heel lang de nacht voeding als flesje gedaan, maar sinds kuiken bijna altijd doorslaapt, bouw ik vooral voorraad op in de vriezer. Voor als we eens weg gaan ofzo.
KuikenGuppy
pi_142308764
Ja Burdie. Daarom vind ik het ook zo moeilijk te begrijpen. Het is ook niet zo dat ik me er van tevoren zo in had verdiept maar na de geboorte van I kon ik me door die sites en dit topic heel snel inlezen. Zo moeilijk is dat niet. Maar kennelijk is zoiets voor ons vanzelfsprekend, maar voor anderen niet.

Ik had vanavond voor het eerst dat I een echte kauw/bijt beweging maakte aan de borst. Ik schrok ervan en daardoor zij ook, waardoor we elkaar met grote ogen aankeken. Wow, wat was dat!
pi_142390402
Vandaag dag 13 met een onrustig en vooral slecht aanhappend mannetje.
Nu moet ik nog op een regeldag uitkomen dus ik wijt het daar maar aan.
Maar is een regeldag ook lekker 'plakken' bij mama dat genoeg is?
Lekker tegen me aan liggen is soms al prima, maar ook ik moet wel eens plassen of drinken/eten pakken.

Wil sowieso het aanhappen even goed in de gaten houden want volgens mij kan er ook nog wel eens spruw om de hoek komen kijken (rode plekjes op de billen) Anders morgen maar even rondje HA plannen.
pi_142393666
Bij regelen drinken ze ook echt veel. Op die manier wordt de productie verhoogt. Dat plakken klinkt wel beetje als mamahonger of clusteren. Hoe dan ook: het hoort erbij inderdaad. En dan kan het al lastig zijn om heel even iets voor jezelf te doen zoals naar de wc gaan, ja. :') . Hoop voor je dat er geen spruw is.

Ik ben vanochtend naar het borstvoedingsspreekuur geweest bij het cb. Ik was toch wat onzeker door het vele clusteren van I. de afgelopen weken en het onverzadigbare wat ze lijkt te hebben, waarbij ze ook echt gaat huilen steeds als ik haar van de borst loshaal (nadat ze dan een uur aan de borst heeft gelegen). Nouja goed, even over praten, was heel fijn.
  zaterdag 19 juli 2014 @ 00:01:37 #213
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142465093
Is er al wat verbetering merkbaar Franny? Of heeft het even van je af praten ook wat geholpen?

Woensdag is nog een toffe foto gemaakt door de vriend van Elamanilo :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142470199
Wat een mooie foto O+
pi_142470237
Whaaaa, wat een gave foto :D
dan kijken mensen vast verbaasd, of niet?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 08:01:27 #216
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_142470513
Tssss, zomaar n beetje je kind gaat zitten voeden en plein public.
Schande!

;)

Prachtige foto dames O+

Burdie, word alsjeblieft niet verdrietig joh!
Echt nergens voor nodig om je druk te maken en het gevoel hebben je kind en jezelf te moeten "pushen".
Ontwikkelen gaat he-le-maal vanzelf, op het eigen tempo. Het enige dat jij eventueel kan doen is af en toe een beetje sturen en stimuleren. Maar dat komt later wel, laat je kleintje gewoon lekker klein zijn.
En wat eten betreft: het eerste jaar is dat niet zo belangrijk nog.
Gewoon rond 6 maanden langzaamaan je kind laten wennen aan nieuwe smaken en texturen. Likje hier, hapje daar...
Geen stress, geen haast. Borstvoeding is de voornaamste voedingsbron. De rest is voor de leuk en het oefenen.
.... met gevoel voor drama....
pi_142470529
Goeiemorgen dames! Eeks! Er kwam een klein druppeltje zooi uit mijn tiet! Vet cool natuurlijk! Ben nu 28 weken zwanger. Maar nu mijn vraag... zijner ook dames die ook een borstverkleining hebben gehad en borstvoeding geven, of juist niet. Is dat druppeltje, uit beide tepels, een goed teken? Wil me zelf niet al te rijk prijzen maar elke slok antistof is er een toch?
  zaterdag 19 juli 2014 @ 08:07:08 #218
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_142470547
Dagennachtdromer, ik ken vrouwen met een borstverkleining die zonder problemen hebben kunnen voeden, maar er zijn ook vrouwen die dat niet konden.
Maar het feit dat je nu al druppelt lijkt me een prima teken hoor :Y
  zaterdag 19 juli 2014 @ 08:32:00 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142470672
DNd druppels zijn inderdaad een goed teken! Op de site van borstvoeding.com staat dit artikel: http://www.borstvoeding.c(...)ie/borstvoeding.html

LB wat een mooie foto! Ik herken jullie aan de kindjes :P
KuikenGuppy
pi_142470755
Wat een prachtige bv foto!! Vijf drinkende dreumesjes op een rij O+ (opsturen naar bv.com voor foto van de dag/week/jaar? Hij is echt mooi!)

* Shandaly gaat weer terug in lurkstand
Dit soort foto's maken wel dat ik het alsnog jammer vind dat wij al bijna weer een half jaar geleden gestopt zijn...
  zaterdag 19 juli 2014 @ 09:07:54 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142470956
Foto is echt mooi en bijzonder O+ Maar echt charmant voeden is er niet bij met 2 :D

Shandaly :*
pi_142471420
Tof! O+

Franny, hoe is 't nu?
Home is where the O+ is...
pi_142472378
Het gaat goed. Het was fijn om te horen dat het op zich normaal gedrag is. Wat de lactatiekundige bevestigde is dat I het aan de borst zijn gebruikt om uit te rusten en 's avonds om in slaap te vallen. Aangezien ze 's nachts verder altijd doorslaapt en nu zelfs het klokje rond zijn die momenten te overzien en ook niet problematisch. Tenminste, zolang ik me eraan kan overgeven. Ze heeft me eigenlijk aangeraden om zoveel mogelijk zolang het kan van die relaxmomenten te genieten. Als ik het echt niet trek, zouden we meer kunnen oefenen met slaaprituelen e.d.

Verder werkt het ook goed om op de dagen dat mijn vriend er is een beetje afstand te nemen. Als ze mij ziet/voelt/ruikt gaat ze sneller jengelen/huilen.

En we gaan beginnen met bijvoeding. *O* .
  zaterdag 19 juli 2014 @ 11:40:44 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142473161
E drinkt ook om die reden Franny, zo aan het eind van de middag als ze moe is komt ze even bijtanken *; En ze valt 's avonds soms al na 1 slok in slaap, dus dan is het ook geen honger/dorst.

En als ik er niet ben dan kan papa hetzelfde bereiken door lekker een boekje met haar te lezen ^O^
pi_142494242
Wat een geweldige foto O+
pi_142494379
Hier ook een echte bijtanker Franny, heel bekend :D. Is soms idd heel erg vermoeiend, maar ik vind het ook wel heel mooi dat ik zo'n pijler in haar leven kan zijn O+
pi_142498727
Ja, is ook zo he. O+ .

Lekker plakkerig nu, met deze temperaturen, en een baby aan de borst die juist langer en meer wil drinken. :P .
pi_142504990
Wat een geweldige foto. Als alle dames akkoord zijn, is het zeker een mooie voor borstvoeding.com.

Franny fijn die geruststelling. Hier eentje, die vaak met name s'ochtends bijtankt en met name op mijn vrije dagen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_142505349
Wauw wat een gave foto! O+

Fijn dat je gerustgesteld bent Franny.

Hier gaat het opeens snel. Mini drinkt alleen nog voor het slapen gaan. In de ochtend vraagt hij er niet meer om. Ik ben benieuwd hoe lang hij 's avonds nog wil.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142505632
Phaidra, is het niet misschien een fase? Hier hoefde meneer ook een tijdje s'ochtends niet. Dat was een erg vreemde gewaarwoording nadat hij al een hele nacht niet heeft gedronken. Daarna wilde hij s'ochtends toch wel weer. Nu drinkt hij meestal in bed direct na het wakker worden. Op het weekend neemt hij daar ook extra de tijd voor.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142505900
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:46 schreef Phaidra het volgende:
Wauw wat een gave foto! O+

Fijn dat je gerustgesteld bent Franny.

Hier gaat het opeens snel. Mini drinkt alleen nog voor het slapen gaan. In de ochtend vraagt hij er niet meer om. Ik ben benieuwd hoe lang hij 's avonds nog wil.
Komt 't door je zwangerschap denk je?
pi_142517266
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:47 schreef Cwen het volgende:

[..]

Komt 't door je zwangerschap denk je?
Ja, dat zal zeker meespelen. Mijn productie is best al teruggelopen, ik krijg ook geen tsr meer. Maar als ik vraag of er nog melk in zit, zegt hij van wel.

Ik vind het niet zo heel erg ook. Drinken is nu behoorlijk pijnlijk en tandemvoeden hoeft voor mij ook niet per se. Ik vind het (nog) niet nodig om actief verder af te bouwen, maar ook prima dat hij zelf al besloten heeft om minder te drinken :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 20 juli 2014 @ 17:20:04 #233
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142518391
Fijn dat het dan zo op natuurlijke wijze gaat Phaidra.

Hier willen de dames de hele door drinken. Slokslok en dan is het weer genoeg, maar oh wee als ik mijn borst dan weer "opberg" :') . Sowieso door de warmte maar ook slecht geslapen en dus snel huilerig.

Wat een geplak met 2 plakmeisjes aan de borst zeg... :{
pi_142518802
Hier wordt ook de hele dag door slokjes gedronken met 2j 8m O+ gisteren nog op een rukke strand gevoed *)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_142523145
Mijn kleintje doet toch iets 'fout' geloof ik...niet anders drinken overdag dan normaal, lekker als altijd clusteren en wel ineens doorslapen. 's Morgens flink stuwing zeg. Wil ze maar een borst. Gelukkig twee uur later nog de andere, maar echt niet leeg. Heb 'm tegen vraag-aanbod in toch maar leeggekolfd (nog 70ml). Wat gaat er mis?

Ik heb trouwens nog gekolfde melk (400ml) van dag 3 en 4 in de vriezer (is dat dan nog colostrum?). VK en kraam adviseerden om het na een tijd toch maar weg te doen vanwege de samenstelling. Nu heb ik wat recentere voorraad. Dan echt maar weggooien? Het voelt zo zonde... Verder ook nog 60ml in spuitjes van tijdens de zwangerschap. Het voelt als 'goud', maar kan ik er nog iets mee?
pi_142523658
Nee onzin, niet weggooien! In de diepvries (-18) is het zeker zes maanden houdbaar. Je kunt het nu gewoon nog geven.
pi_142523789
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:32 schreef WupWup het volgende:
Nee onzin, niet weggooien! In de diepvries (-18) is het zeker zes maanden houdbaar. Je kunt het nu gewoon nog geven.
Ja? Ik weet dat ze er niets van krijgt, maar 'loopt ze er niet op leeg'? Het is echt nog van die hele gele melk. Anders binnenkort maar ontdooien als oefenflesjes.
pi_142523838
Kursor ik werd ook af en toe wakker met flinke stuwing toen ze langer als 3 uurtjes sliep :') heb toen leeg gekolfd en lekker laten afkoelen en daarna in de vriezer...daarna reguleerde ze het weer zelf!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 20 juli 2014 @ 20:04:58 #239
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_142525077
Kursor, ik vond het juist prettig om later nog wat colostrum te geven vanuit de vriezer. Dat is zulke 'rijke' melk, qua antistoffen en zulks. Lekker niet weggooien hoor!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 20 juli 2014 @ 20:39:00 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142526795
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 17:30 schreef bitterend het volgende:
Hier wordt ook de hele dag door slokjes gedronken met 2j 8m O+ gisteren nog op een rukke strand gevoed *)
Mag jij je borst wel opbergen of wil ze ook het liefst dat je de hele dag topless rondloopt? :D
pi_142527133
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 19:35 schreef Kursor het volgende:

[..]

Ja? Ik weet dat ze er niets van krijgt, maar 'loopt ze er niet op leeg'? Het is echt nog van die hele gele melk. Anders binnenkort maar ontdooien als oefenflesjes.
Bommetjes antistoffen zijn het! Ze krijgt er geen diarree van als je dat bedoelt.
pi_142528151
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:39 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mag jij je borst wel opbergen of wil ze ook het liefst dat je de hele dag topless rondloopt? :D
:D er was een periode dat ze mij het liefst topless had, er was ook een periode dat ze netjes mijn bh en shirt terug deed en nu...nu staan we bij de kassa bij de hema en ze zegt tegen de jongen achter de kassa die de bh's afrekent...dit is mijn mama!! mama mooie tieties :') _O-
  zondag 20 juli 2014 @ 21:14:04 #243
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142528509
*proest*

:D _O- O+
pi_142528615
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:06 schreef bitterend het volgende:

[..]

:D er was een periode dat ze mij het liefst topless had, er was ook een periode dat ze netjes mijn bh en shirt terug deed en nu...nu staan we bij de kassa bij de hema en ze zegt tegen de jongen achter de kassa die de bh's afrekent...dit is mijn mama!! mama mooie tieties :') _O-
Hahaha. De reactie van de kassajongen zou ik graag hebben meegemaakt :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142529849
Bitterend :D
Daarom heet het hier mama drinken *) Ze zegt tegenwoordig wel als ze klaar is, hmmmmm lekker mama drinken O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_142529908
Kursor, je doet niks fout en er gaat niks mis hoor! Ellie drinkt ook niet extra met deze hitte, dwz, ze vraagt er niet om en is met water even content. Is per kind zeer verschillend, denk ik zo. En doorslapen O+.

Phaidra, fijn dat het natuurlijk zo gaat.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:46:17 #247
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142530084
Hier heet het "drinken, die"
pi_142530620
Hier heet het 'borst drinken'. Al maakt hij er zelf geregeld borsje dinken van :P. Mini is nooit zo heel borstverslaafd geweest overdag. Meestal ging drinken op mijn verzoek (ook omdat hij lang weinig anders dronk), behalve bij thuiskomst uit mijn werk. Dat was tot 1,5 ongeveer wel een soort heilig drinkmoment.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142530914
Hier heet het ook mama drinken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142531318
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:41 schreef Marjolijntje het volgende:
Bitterend :D
Daarom heet het hier mama drinken *) Ze zegt tegenwoordig wel als ze klaar is, hmmmmm lekker mama drinken O+
Ze zegt ook bosjes en mama melk! maar titties is favoriet :D

Tinu volgens mij wou hij bij de andere kassa staan :P
  zondag 20 juli 2014 @ 22:41:49 #251
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142532895
Hier is het ook "drinken!" en "ook drinken!"
En dan vooral zo dwingend mogelijk :D
  maandag 21 juli 2014 @ 07:49:36 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_142543290
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 21:46 schreef Ticootje het volgende:
Hier heet het "drinken, die"
Hier ook.
En bijna de hele dag door? Check ;)
Nou speelt mee dat we de afgelopen 2 weken vakantie hebben gehad en hij onbeperkt bij me heeft kunnen en mogen drinken.
Maar hij drinkt weinig tot niets anders op het moment. Hij wil vrijwel alleen maar de borst. En bier, wijn, cola en al het andere dat hij niet mag :')
  maandag 21 juli 2014 @ 08:58:59 #253
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142543822
Oh ja, hier ging er 1 helemaal uit zn dak omdat hij geen red bull mocht.. Tja, leven is zwaar. En check, 2 weken vakantie gehad en onbeperkt weer aan de borst. Hij had er blijkbaar behoefte aan, hij vroeg er steeds zelf om. Maar het was ook warm natuurlijk... Nu weer aan het werk, ben benieuwd of ik nog stuwing krijg.
pi_142544093
Didde! Af en toe uitgesproken als titte. Wat mijn hele vriendenkring hilarisch vindt... maf want het woorden tieten gebruiken we hier niet :)

Didde die mama! Hoor ik ook nog wel eens.
Als nee vraag "op?" Laat hij los op heftig zijn hoofd te schudden en neeeeej! Te roepen :D
  maandag 21 juli 2014 @ 13:15:47 #255
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142550326
Ik wil bij jou drinken!
Ik heb dorst in mammiemelk!
Ik heb nog steeds dorst in mammiemelk! Ik heb niet genoeg mammiemelk gedronken!
Ik wil kantje wisselen!

En soms vraagt ze ook netjes ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_142550999
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:15 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik wil bij jou drinken!
Ik heb dorst in mammiemelk!
Ik heb nog steeds dorst in mammiemelk! Ik heb niet genoeg mammiemelk gedronken!
Ik wil kantje wisselen!

En soms vraagt ze ook netjes ;)
sorry, ik had even een overgeefje in mijn mammiemondje!
  maandag 21 juli 2014 @ 13:39:02 #257
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142551131
Nou Mango... :{ als je dat niks vindt, dan hóef je dat toch niet te zeggen?

Geheel tegen mijn gewoonte in, eigenlijk reageer ik nooit op zulke dingen.

Dan nu waar ik voor kwam: heeft iemand nog tips bij een borstontsteking? Een vriendin van mij heeft echt een topkraamweek ;(
pi_142551546
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 :39 schreef LadyBlack het volgende:

Dan nu waar ik voor kwam: heeft iemand nog tips bij een borstontsteking? Een vriendin van mij heeft echt een topkraamweek ;(
koolbladeren kneuzen en dan in haar bh doen.
Sportbh aan
Wil ze nog doorgaan met bv?
  maandag 21 juli 2014 @ 13:57:36 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142551839
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:39 schreef LadyBlack het volgende:

Als ze langer dan 24u koorts heeft moet ze de huisarts raadplegen.
  maandag 21 juli 2014 @ 13:59:01 #260
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142551895
quote:
9s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:35 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Sorry dat het blijkbaar alleen is toegestaan om babies tot 3 maanden aan de borst te hebben.
  maandag 21 juli 2014 @ 14:04:18 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142552073
Thx ferrari en tico!

De huisarts had al ab voorgeschreven ivm koorts inderdaad. Lekker dan, ze had ook al schimmelinfectie :X
Ze wil idd doorgaan met bv, en dat leek ook heel goed te gaan!

Waar kan ze op letten om een volgende bo te voorkomen? Goed leeg laten drinken...?
  maandag 21 juli 2014 @ 14:06:08 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142552137
Nou Mango, reageer dan niet :{

Wat sneu LB, hopelijk is het snel over.
  maandag 21 juli 2014 @ 14:09:23 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142552261
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:04 schreef LadyBlack het volgende:
Thx ferrari en tico!

De huisarts had al ab voorgeschreven ivm koorts inderdaad. Lekker dan, ze had ook al schimmelinfectie :X

Waar kan ze op letten om een volgende bo te voorkomen? Goed leeg laten drinken...?
Ja, en goed letten op dat er geen bobbels of rode plekken op de borsten zitten.
Ze kan altijd even bellen met de vbn als ze meer info wilt hebben. Is graties.
pi_142552332
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:39 schreef LadyBlack het volgende:

De borst goed warm maken vlak voor een voeding. Eventueel nakolven als de baby niet meer wil drinken. Sterkte voor haar, een bo is zo pijnlijk! :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142552860
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:49 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

koolbladeren kneuzen en dan in haar bh doen.
Sportbh aan
Wil ze nog doorgaan met bv?
Dat zijn adviezen tegen stuwing. Bij borstontsteking borsten goed legen en leeghouden. Verwarmen helpt om de melkkanalen goed open te zetten. Een pamper vullen met goed warm water, die kan ze namelijk ook tijdens het drinken of kolven om de borst heen laten zitten.
pi_142552911
quote:

[..]

Tof hoor, een kind van vier te kakken zetten.
pi_142553021
Ik moest kwark op mijn borst dien na het voeden. Was dus voor de voeding een warme pamper om de borst, na de voeding kwark in een pamper en die dr omheen doen.
Heeft me 2 keer goed geholpen bij een ontsteking. Mijn huisarts houdt niet van ab ensschrijft die dan ook liever niet voor.

[ Bericht 11% gewijzigd door olivia_321 op 21-07-2014 14:59:41 ]
  maandag 21 juli 2014 @ 14:30:47 #268
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_142553081
-O-

Lb, bij mij heeft consequent, dus elke 2 uur, aanleggen dan wel kolven erg goed geholpen. En daarbij rust (ik vond dat als verse mama lekker tegenstrijdig: zorgen dat die borst elke 2 uur geprikkeld werd én rust houden), goed de straal erop tijdens douchen en meemasseren en als het nodig is mag een ibuprofen ook gewoon. Hoop dat t snel beter gaat!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_142553130
Ook kwarkkompressen is een middel bij stuwing. Werkt goed, daar niet van, maar zal geen ontsteking oplossen :)
  maandag 21 juli 2014 @ 14:44:00 #270
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_142553573
quote:

[..]

:')
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_142554418
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:32 schreef WupWup het volgende:
Ook kwarkkompressen is een middel bij stuwing. Werkt goed, daar niet van, maar zal geen ontsteking oplossen :)
mijn huisarts zweert erbij, dat het ontstekingen remt. En ik ondertussen ook. Als ik erop Google vind ik meerdere sites die het ondersteunen. Ook bekende bv sites. Maar nvm. Ik ben weer weg hier.
  maandag 21 juli 2014 @ 16:42:48 #272
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_142558992
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:03 schreef olivia_321 het volgende:

[..]

mijn huisarts zweert erbij, dat het ontstekingen remt. En ik ondertussen ook. Als ik erop Google vind ik meerdere sites die het ondersteunen. Ook bekende bv sites. Maar nvm. Ik ben weer weg hier.
Voel je niet meteen aangevallen. Tuurlijk kan het zijn dat het geholpen heeft bij jou en misschien ook bij anderen.
Maar het is erg belangrijk dat als je echt koorts hebt en je hebt dat meer dan 24 uur je gewoon een arts raadpleegt en niet zelf gaat aanmodderen met huis tuin en keuken middelen. Als je arts dan zegt doe er maar kwark op, prima.

Maar een ontsteking is belangrijk om die goed te behandelen. Verwaarloos je het, dan heb je een kans op een borstabces. Geloof me, dat is niet grappig.
  maandag 21 juli 2014 @ 19:36:56 #273
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_142566719
Ik heb hele andere associaties bij de combi kwark en BO :Y)
De ranzigheid die er uit kwam bij het kolven, blegh!!

Vanmiddag uitgebreid zitten voeden in de showroom van IKEA.
In een rustig achteraf hoekje van een sfeervol ingerichte woonkamer. Het duurde vrij lang voor ik gespot werd, maar toen kreeg ik n dikke thumbs up.
pi_142567085
Hier ook in de Ikea showroom gevoed vanmiddag! Geen thumbs up, wel een lamp tegen mijn hoofd omdat dreumes aan het prijskaartdingetje trok :')
  maandag 21 juli 2014 @ 19:45:46 #275
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_142567284
_O-
pi_142567866
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:42 schreef L-E het volgende:
Hier ook in de Ikea showroom gevoed vanmiddag! Geen thumbs up, wel een lamp tegen mijn hoofd omdat dreumes aan het prijskaartdingetje trok :')
_O-
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 21 juli 2014 @ 20:01:31 #277
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142568157
:D
pi_142571837
Ik weet nog toen ze 1 maand was en ik was naar de ikea met mijn moeder....ik had dr in de Ergo en ze begon te krijsen joh...ik werd zooo nerveus want wat moest ik nou doen!! :D Ik ben toen op een bank gaan zitten voeden en wat was ik toch zenuwachtig :D Times changes :P

Davinia schattig O+ O+ grote kindjes aan de borst *;
  maandag 21 juli 2014 @ 21:16:36 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142571996
Bij de IKEA hebben ze ook hele nette ruimtes om te voeden :)
KuikenGuppy
pi_142572360
Dan moet je de hele showroom door terwijl ze NU NU NU wil drinken :9 en hun banken zijn zooo comfortabel O+ :+
pi_142573249
Hebben ze daar ruimtes voor? Dat wist ik helemaal niet.
Ik heb een keer op een bank in het restaurant van IKEA zitten voeden. Terwijl ik heel klassiek aan het kibbelen was met mijn vriend over de aanschaf van 'geen idee meer wat'. Het kwam er op neer dat ik vond dat als hij zo moeilijk deed ik voortaan beter alleen naar de IKEA kon gaan. En dat vond hij een heel onlogische conclusie. :P .
pi_142574042
Niet bij allemaal hoor! In Utrecht bijv niet.
Ik heb vandaag twee keer in de auto gevoed :P
pi_142574055
Oh, die ruimtes ken ik ook helemaal niet. Bij het restaurant zeker? Ik kwam wel een lekkere stoel tegen op de verschoningsruimte, vond ik ook fijn :) (maar toen had hij nog geen honger ;) )
  maandag 21 juli 2014 @ 21:55:23 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142574195
In Duiven hadden ze een heel handig hoekje met banken die met hun rug naar het restaurant toe stonden. Was echt een fijn voedhoekje. Maar dat is nu weg helaas.

Ik heb de laatste keer op een bankje voor de toiletten gevoed. Had beter een comfortabele bank in de showroom kunnen opzoeken....
pi_142574356
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:52 schreef WupWup het volgende:
Niet bij allemaal hoor! In Utrecht bijv niet.
Ik heb vandaag twee keer in de auto gevoed :P
:D R ging altijd met dr voeten toeteren!
pi_142590981
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:04 schreef LadyBlack het volgende:
Thx ferrari en tico!

Late reactie, maar zelf Lecithine gebruiken schijnt ook goed te helpen bij het voorkomen van een bo. Misschien borstcompressie tijdens het drinken? Wat een rukkraamweek zo idd :{ Een LK raadplegen lijkt me ook geen verkeerde.
En als ze al een schimmelinfectie heeft, en AB krijgt, is een goede probiotica misschien ook geen verkeerde tip. (Geen yakult, activia of ander supermarktgoedje, die doen niet zoveel)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 22 juli 2014 @ 23:10:16 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_142618170
Thx Morretje! Ik geef t door ^O^
Lk was ingeschakeld trouwens dus dat scheelt.
pi_142653925
Ikea Delft heeft een comfi stoel in de verschoningsruimte. Maar ik voed gewoon in het restaurant. ^O^

Wat sneu voor je vriendin LB :(

Hier gaat het kolven weer eens ruk. Of nja, het is nooit echt goed geweest maar nu helemaal )#$*)T%&$) :( Ik baal, maar ik moet ondertussen maar gewoon accepteren dat ik blijkbaar niet gemaakt ben om te kolven en mijn kind dus bijna altijd een beetje kv bij moet krijgen op de dagen dat ik werk... }:|
Maar heeeej zaterdag alweer 8 maanden borstvoeding! *G*
pi_142655085
5 maanden borstvoeding vandaag *O* ! Vind het zo tof! En ook steeds toffer worden! O+

Al, jibs is erg slordig met drinken de laatste anderhalve week. Drinkt overdag erg weinig en ook niet lang! Snachts komt hij wel weer vaker voor een voeding (gelukkig) maar vind het toch een beetje spannend allemaal! Zal wel een fase zijn. Is het misschien herkenbaar rond de 5maanden?
♥ J & S
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:30:54 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_142656232
Herkenbaar Klaproos. Er zijn ook zoveel interessantere dingen dan drinken overdag!

En *O* voor de 5 & 8 maanden borstvoeding!
  woensdag 23 juli 2014 @ 21:43:43 #291
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142656831
Wat is erg weinig, klap? Misschien heeft hij gewoon wat minder nodig, wordt jouw melk "efficiënter"? Heb je niet toevallig net een regeldag gehad?
Hier juist een mini die weer vaker wil drinken ivm de warmte (denk ik).

Jompels voor de mijlpalen *O*

Oh en: respect voor de kolvende mama's, ik kolf één keer per dag en ben erg blij dat het niet vaker hoeft... ik weet niet of ik het dan had vol gehouden.
KuikenGuppy
pi_142656902
Hmm, I. had dat bij vier maanden, overdag weinig drinken. Daarna ging ze juist veel clusteren, ook overdag. Maar ja, zij slaapt juist de hele nacht door, dus haalt ze het overdag in.

Ik merk wel dat voeden op andere plaatsen lastiger gaat en dat ze dan vaak om zich heen wil gaan kijken als ze iets hoort/vanuit haar ooghoeken ziet. Steeds loslaten, om zich heen kijken, en dan weer aanhaken. Tja, dat vind ik niet echt heel handig. ;( .

Vandaag wilde I. weer veel en vaak drinken overdag. Ik geloof dat ik er toch echt niet zo voor gemaakt ben. Ik baal er gewoon echt van dat het me in mijn doen en laten beperkt. Het gaat dan een tijdje goed, en ineens zit ik er weer een beetje door heen. Ook dat als I. mij ziet, ze vooral 'melk' ziet en meteen naar mijn borsten hapt. Ik vind dat gewoon niet zo fijn.

Dit weekend geef ik zes maanden borstvoeding. ( *O* .) We gaan daarna twee weken op vakantie en na de vakantie wil ik gaan afbouwen. Ook omdat ik 1 september weer ga werken. Wellicht dat ik dan terug kan naar twee voedingen? In de ochtend en 's avonds.
pi_142657671
Voor de 5 en 8 maanden bv *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_142660117
Mijn vijfmaander is ook veel afgeleid en drinkt daardoor niet echt goed door overdag. Met name als grote zus in de buurt is, drinkt ze even het hoognodige om vervolgens een half uur tot een uur later bloedchagrijnig te worden van de honger :') Ook het slapen gaat momenteel moeizamer, want je zou maar iets missen! Dus ja, herkenbaar alom :)
pi_142669974
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juli 2014 21:45 schreef Franny_G het volgende:

Ik merk wel dat voeden op andere plaatsen lastiger gaat en dat ze dan vaak om zich heen wil gaan kijken als ze iets hoort/vanuit haar ooghoeken ziet. Steeds loslaten, om zich heen kijken, en dan weer aanhaken. Tja, dat vind ik niet echt heel handig. ;( .

Vandaag wilde I. weer veel en vaak drinken overdag. Ik geloof dat ik er toch echt niet zo voor gemaakt ben. Ik baal er gewoon echt van dat het me in mijn doen en laten beperkt. Het gaat dan een tijdje goed, en ineens zit ik er weer een beetje door heen. Ook dat als I. mij ziet, ze vooral 'melk' ziet en meteen naar mijn borsten hapt. Ik vind dat gewoon niet zo fijn.

Dit weekend geef ik zes maanden borstvoeding. ( *O* .) We gaan daarna twee weken op vakantie en na de vakantie wil ik gaan afbouwen. Ook omdat ik 1 september weer ga werken. Wellicht dat ik dan terug kan naar twee voedingen? In de ochtend en 's avonds.
Herkenbaar, Franny!

Je bent ook al begonnen met vast voedsel, toch? Ik kan alleen uit eigen ervaring putten, maar hier liet M. na haar eerste hapje al vrij snel een drinkmoment vallen. Voor onderweg neem ik tegenwoordig een fles poedermelk mee (en ook nog happies). Dit geeft weer wat meer ruimte.

Met twee voedingen per dag heb ik zelf geen ervaring. Maar als dit voor jou het beste werkt dan zou ik het zeker proberen! ^O^
pi_142671126
Ik ben juist blij met mijn borsten onderweg..ik heb ze gewoon bij me :P geen fles, poeder of water mee :D

Franny waarom afbouwen? ga je voltijd werken? want je kan gewoon op dagen dat je werkt in de ochtend en avond voeden en op dagen dat je thuis bent voeden op verzoek of niet?

en voor de mijlpalen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door bitterend op 24-07-2014 09:41:54 ]
pi_142671781
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 09:27 schreef bitterend het volgende:
Ik ben juist blij met mijn borsten onderweg..ik heb ze gewoon bij me :P geen fles, poeder of water mee :D
Ja, is ook heel makkelijk. Maar mijn gevoel komt ook beetje voort uit het feit dat ik gisteren een niet zo leuke reactie kreeg. Ik moest iets regelen bij een instantie. Had I meegenomen en die werd heel onrustig bij me, zoeken naar de borst. Ik zat in een apart kamertje, er was niemand behalve een meneer die wat papieren voor me in orde maakte. Dus ik pak een sjaal om alles discreet af te dekken, maak een beweging richting shirt/voedingsbh zegt de man met wie ik daar de afspraak heb: "Dat ga je toch niet nu doen he? Nee zeg, hou die dingen lekker bij je."

En dat was ontzettend lomp natuurlijk, maar ik merkte ook dat ik inmiddels zo gewend ben aan het te pas/te onpas voeden van I dat ik het eigenlijk automatisch doe en niet eens meer nadenk om het bijv te zeggen/vragen. Dat is niets voor mij, want ben altijd nogal netjes/beleefd in dingen. Nu sta ik op stand 'altijd beschikbaar voor I' en heb het idee dat mijn lichaam niet helemaal van mij is. Ik weet niet, maar was best even van slag hierdoor...

quote:
Franny waarom afbouwen? ga je voltijd werken? want je kan gewoon op dagen dat je werkt in de ochtend en avond voeden en op dagen dat je thuis bent voeden op verzoek of niet?

en voor de mijlpalen *O*
Zo zou het inderdaad kunnen! Ik ga vier dagen werken. Maar dan hoef ik dus niet echt af te bouwen?
pi_142673444
Wat een lul van een vent. Ik snap goed dat je daar even van slag van bent, maar laat zo'n ervaring alsjeblieft van geen enkele invloed zijn op je leven met I. Gatver, wat een nare reactie.
Wb het 's ochtends en 's avonds voeden: voor mij zou dat twee scenario's kunnen betekenen. Of ontiegelijke stuwing gedurende de dag of te weinig productie op de overige dagen. Met vier dagen per week wrs het laatste en dus een recept voor einde voedingsperiode. Ik denk wel dat het goed is om je dat van tevoren te bedenken :)
pi_142673522
Hallo dames, vaak hier gelukt, nu kan ik eindelijk zelf posten :D

Afgelopen zondag bevallen van een mooie dochter en ik geef bv. Bv komt goed op gang (als mevrouw aan de ene tepel lurkt komen er ook druppels melk uit de andere tepel :') ) en ze zit op dag 4 alweer bijna op haar geboortegewicht :D

Hoewel ze goed groeit, drinkt ze soms voor mijn gevoel weinig. Weinig as in 10 minuten aan 1 borst. Daarna wil ze ook die tepel niet meer hebben.

Ik heb 2 kraams. De één zegt een kwartier per borst elke keer en de ander zegt 1 borst voor een half uur. Hoe doen jullie dat? Heb er gister 2 aangeboden en dan wil ze toch ook wel weer allebei de borsten...
pi_142673667
Hoeveel plast ze? Hoeveel poept ze en welke kleur heeft de poep? Is ze geel? Is ze alert? Meldt ze zich voor de voeding en hoe vaak voed je dan?
Zo op het eerste gezicht lijkt het prima te gaan als ze nu al bijna op geboortegewicht zit en mag je gewoon op je kind vertrouwen. Baby's kunnen gek genoeg geen klokkijken en zullen zich niet aan een kwartier of halfuurregel houden ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')