Je bedoelt dat klepje bovenin?quote:Op maandag 23 juni 2014 07:21 schreef isillavendel het volgende:
Ik ben net verhuist naar ander huurhuis. Hier zitten in de slaapkamer velux dakramen (2 stuks). Enkel vind ik als ik hem open zet op de lucht functie dat het aan het einde van dag nog steeds muffig en benauwd is in de slaapkamer, niet lekker fris wat je verwacht met meer als 12 uur luchten...
Is dit normaal bij dit type dakraam?? of is dit een bouwfoutje....
De pen waarmee je het raam vastzet in een soort ventilatiestand, in een gaatje aan de zijkant.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:10 schreef Lienekien het volgende:
Wat voor pennetje bedoelen jullie? Ik herken dat niet.
Ik ken wel zo'n pennetje voor als je het raam aan de buitenkant wil schoonmaken, dat je hem dan helemaal naar binnen kantelt en dan vastzet.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:28 schreef trovey het volgende:
[..]
De pen waarmee je het raam vastzet in een soort ventilatiestand, in een gaatje aan de zijkant.Jij zult wel een ander raam hebben dan...of je moet nu de ontdekking van je leven doen.
Ik heb zowel boven als onder een gaatje.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ken wel zo'n pennetje voor als je het raam aan de buitenkant wil schoonmaken, dat je hem dan helemaal naar binnen kantelt en dan vastzet.
Dat is een andere functie?
Dan moet ik mijn gaatjes ook nog maar eens goed gaan bekijken.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb zowel boven als onder een gaatje.Al klinkt die zin wel heel fout.
![]()
Zou je zo toch maar een gaatje kunnen missen, zo jammer.quote:Op maandag 23 juni 2014 14:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet ik mijn gaatjes ook nog maar eens goed gaan bekijken.
Weet wel dat in de douche ook onder en boven zit.. Maar hoe moet ik daar ooit bij komen..... dan moet ik steeds trap op en af... laat staan in de slaapkamer... trap op je bed zetten is niet zo succes....quote:Op maandag 23 juni 2014 14:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb zowel boven als onder een gaatje.Al klinkt die zin wel heel fout.
![]()
Zijn wel nieuwe lijkt me, aangezien deze huizen gebouwd zijn in 2012... Er is een centrale afzuiging maar die zit niet in de slaapkamer. Heb deur wel altijd dicht (wegens katten) maar mijn vrienden hebben vaak deur open en die hebben hetzelfde probleem (2 huizen verder). Dat op lucht stand niet 100% werkt.... En die hebben dan wel goede afvoer doordat ze deur open hebben....quote:Op maandag 23 juni 2014 14:50 schreef ueberduitser het volgende:
Om te kunnen ventileren heb je een component toevoer en een component afvoer. Aanvoer, de 2 Velux dakramen heb je, nu de afvoer nog.
Je kunt je Velux dakramen wel op de ventilatiestand zetten, (en dan ga ik er gemakshalve van uit dat je nieuwe Velux dakramen hebt met een echte ventilatieunit, en niet de oude ramen, die ventileren namelijk bijna echt niets) maar dan heb je ook nog het afvoercomponent. Hoe is je afzuiging geregeld TS?
Mijn dakramen zitten niet zo hoog, kan er gewoon bij als ik er voor sta.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:21 schreef isillavendel het volgende:
[..]
Weet wel dat in de douche ook onder en boven zit.. Maar hoe moet ik daar ooit bij komen..... dan moet ik steeds trap op en af... laat staan in de slaapkamer... trap op je bed zetten is niet zo succes....
[..]
Zijn wel nieuwe lijkt me, aangezien deze huizen gebouwd zijn in 2012... Er is een centrale afzuiging maar die zit niet in de slaapkamer. Heb deur wel altijd dicht (wegens katten) maar mijn vrienden hebben vaak deur open en die hebben hetzelfde probleem (2 huizen verder). Dat op lucht stand niet 100% werkt.... En die hebben dan wel goede afvoer doordat ze deur open hebben....
Maar probleem is dat de gene die hier alle kozijnen hebben geplaatst nog steeds ruzie heeft (ja na 2 jaar nog steeds bezig) met de tuindeuren. Daarom dat ik het wil weten of het bij meer mensen bagger werkt of dat het toch ligt aan de installatie.
Kan net op mijn tenen staande het laatste stukje van gordijn dicht drukken.... of ik moet op me bed gaan staan.... Ben zooo blij met die stokken voor de ramen open en dicht te doenquote:Op maandag 23 juni 2014 22:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Mijn dakramen zitten niet zo hoog, kan er gewoon bij als ik er voor sta.
Opstapje kopen en die naast het bed gebruiken?quote:Op maandag 23 juni 2014 22:25 schreef isillavendel het volgende:
[..]
Kan net op mijn tenen staande het laatste stukje van gordijn dicht drukken.... of ik moet op me bed gaan staan.... Ben zooo blij met die stokken voor de ramen open en dicht te doen
Dan kan ik nog niet aan de boven kant er bijquote:Op maandag 23 juni 2014 22:26 schreef trovey het volgende:
[..]
Opstapje kopen en die naast het bed gebruiken?
Eigenlijk moeten we pics hebben van de situatie.![]()
Handig allemaal...toch maar een trapje erbij dan....of op het bed staan als die in de weg staat....of een hele lange vriend hebben.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:29 schreef isillavendel het volgende:
[..]
Dan kan ik nog niet aan de boven kant er bij....
De onderkant van raam zit ca 1.60 van de de grond... en dan ook nog hele dikke muren hebben (ze hebben deze huizen gebouwd in een oud barak waarbij ze de buitenmuren hebben laten staan lees muren van 30 cm dik). en dan zelf maar 1.69 lang zijn....
Is het officieel een slaapkamer als zijnde Verblijfsruimte? Zo ja, dan moet je gewoon betere ventilatie hebben dan je nu hebt.quote:Op maandag 23 juni 2014 22:21 schreef isillavendel het volgende:
Zijn wel nieuwe lijkt me, aangezien deze huizen gebouwd zijn in 2012... Er is een centrale afzuiging maar die zit niet in de slaapkamer. Heb deur wel altijd dicht (wegens katten) maar mijn vrienden hebben vaak deur open en die hebben hetzelfde probleem (2 huizen verder). Dat op lucht stand niet 100% werkt.... En die hebben dan wel goede afvoer doordat ze deur open hebben....
Maar probleem is dat de gene die hier alle kozijnen hebben geplaatst nog steeds ruzie heeft (ja na 2 jaar nog steeds bezig) met de tuindeuren. Daarom dat ik het wil weten of het bij meer mensen bagger werkt of dat het toch ligt aan de installatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |