abonnement Unibet Coolblue
pi_141439121
Ik krijg nog wel eens een DM'tje / PM'tje binnen omtrent NVO met vragen. Dan doe ik het hier maar.

Ik zit zelf al jaren en jaren lang long in NVO met name om het gegeven dat hun customer pool (diabetici) sneller aan het groeien is ivg met de winst/roe van NVO. En met het oog op de "rule of halves" is er nog maar een fractie wat echte hulp krijgt. Daar ligt nog ontzettend veel potentie. Bij Coca Cola & McD & Apple twijfel ik ... Ik twijfel niet over het aantal "fatties" wat er aan het rondlopen is op deze aardkloot.

Ik geloof ook niet dat de economie intrinsiek sterk zal verbeteren. Er is genoeg te vinden qua relatie tussen armoede en diabetici. Ik zie armoede oplopen en daardoor ook de groep diabetici. 1+1=2

Fundamenteel zijn alle cijfers vrij sterk.

Mochten er meer vragen zijn hoor ik het wel.

Vertrouwen in crap zoals Belviq (anti obesity space) heb ik niet.

Overigens zie ik dit niet als stock appraisal.... NVO is onlangs van 42.5 -> 46 gegaan, dat zit wel goed!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 23 juni 2014 @ 11:08:21 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_141443080
Is het aandeel niet een beetje aan de dure kant met een koerswinstverhouding van bijna 27?
pi_141443983
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:08 schreef BasEnAad het volgende:
Is het aandeel niet een beetje aan de dure kant met een koerswinstverhouding van bijna 27?
Het aandeel is duur. Ik zou het dan ook niet aanraden om nu aan te schaffen. Maar mocht het bijv. weer zakken naar 42.5, 40, of 37,50 pak ik er evt. weer wat op.

Het probleem van de waardering van Novo is dat er niet echt een goede maatstaf op staat. Er is geen enkel bedrijf wat zo ontzettend bezig is met diabetes zoals Novo.

En dan heb ik het niet over die anti obesity space bedrijven die pilletjes bedenken zodat je minder gaat eten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141444111
Ah zitten die lui op de beurs; vandaar dat mijn zorgverzekeraar duizenden euro's per jaar kwijt is aan insuline en toebehoren...

Maar goed; ik heb maar type 1; volgens mij is er veel meer geld aan type 2 te halen. Wat denk je dat de invloed is van den huidige snelle ontwikkeling omtrent de genezing van type 1?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:58:25 #5
256829 Sokz
Livin' the life
pi_141513662
Pump en dump dit imo. :7
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:10:50 #6
256829 Sokz
Livin' the life
pi_141514362
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:08 schreef BasEnAad het volgende:
Is het aandeel niet een beetje aan de dure kant met een koerswinstverhouding van bijna 27?
Je kan posts van mij terug vinden waarop ik zou kopen ' als novo onder de 100 schiet ' (want destijds zat het ook al bovenin de 25-27 qua p/e). Nu doet het >220 split adjusted. :7

En relatief is het nog steeds evenduur, soms moet je accepteren dat dergelijke bedrijven nooit veel goedkoper gaan worden. Als de winstgroei doorzet in de komende 5 jaar en somehow de markt novo maar 20x de winst waardeert (healthcare sowieso vaak al wat duurder) doet het nog ~68-75$/share.
pi_141532683
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:43 schreef zatoichi het volgende:
Ah zitten die lui op de beurs; vandaar dat mijn zorgverzekeraar duizenden euro's per jaar kwijt is aan insuline en toebehoren...

Maar goed; ik heb maar type 1; volgens mij is er veel meer geld aan type 2 te halen. Wat denk je dat de invloed is van den huidige snelle ontwikkeling omtrent de genezing van type 1?
De invloed van type 1 zal niet hoog zijn. Het percentage diabetici groeit als kool. En slechts een gedeelte ontvangt medicatie. Daar ligt nog ontzettend veel potentie.

Zolang niemand het middel voor diabetici gaat ontwikkelen, gaat NVO gewoon verder omhoog. Ze hebben wel concurrentie in de grootste diabetici landen (China & India) maar verdienen ontzettend goed aan de wat rijkere fatty in Amerika die van oude insuline meuk naar wat nieuwere technologieen gaat.

En ik heb veel vertrouwen in de ECB & FED dat ze de economie verder om zeep zullen helpen. Welk academisch artikel je er ook op na zult trekken, de relatie 'poverty & diabetici' is gewoon ontzettend hoog. Die pool van potentiele klanten voor NVO groeit gewoon sneller ivg met hoe snel zij kunnen groeien.

quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:58 schreef Sokz het volgende:
Pump en dump dit imo. :7
Hell yeah! Gelukkig heb ik de cijfers die achter me staan :P Het was een ander verhaal geweest als NVO -25% was geweest voor dit jaar :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_141857150
Sterker nog Novo Nordisk is een van de bedrijven dat voor oploopt met diabetes medicijnen. Ze hebben hun volle arsenaal nog niet eens op de markt gezet.

Maar tegenwoordig kan je wel op elke Pharmaceut geld zetten want de vraag naar medicijnen zal niet afnemen. In tegendeel het neemt alleen maar toe.
  maandag 27 april 2015 @ 19:21:41 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_152077790
Koers gaat weer als een tiet de laatste maanden. Obesitas-medicijnen worden op de markt toegelaten, of binnenkort geaccepteerd. Novo Nordisk wordt een grote speler. Ook heeft Novo veel cash voor onderzoek, dividend en aandeleninkoop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')